Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

seksuaalinen häirintä asiakaspalvelutyössä

14.02.2026 |

Olen yli kolmekymppinen nainen ja työskennellyt vuosia parturi-kampaajana. Minulla oli pitkään oma salonki, jossa työskentelin yksin, mutta luovuin siitä muutama vuosi sitten. 

Jouduin muutamaan kertaan seksuaalisen häirinnän kohteeksi työssäni, miespuolisten asiakkaiden taholta. Tapahtui koskettelua, ehdottelua, joskus rivoja puheluita työpuhelimeen ja rivoja viestejä työprofiiliini somessa. 

Parturi-kampaamossani kävi asiakkaana eräs keski-ikäinen mies, joka alkoi hivellä ja silitellä sääriäni, kun leikkasin hänen hiuksiaan. Olin pukeutunut silloin hameeseen, joten tilanne oli tosi ahdistava. Kaiken lisäksi jähmetyin jotenkin niin etten heti pystynyt reagoimaan kunnolla. Jotenkin se tilanne sitten meni ohi onneksi. 

Joskus työpuhelimeen soitti salatusta numerosta joku huohottava mies, joka kyseli voisiko hän saada seksiä tullessaan asiakkaakseni. Hän soitteli minulle useinkin, mutta hän ei käsitääkseni ollut sama ukkeli joka kävi minuun ihan käsiksi. 

Näistä tapahtumista on jo useampi vuosi, eikä näistä asioista puhuttu siihen aikaan julkisuudessa ja mediassa paljon. Sitten tuli koronakriisi ja minä pistin salongissani lapun luukulle.  Mietin, tapahtuuko monille muillekin asiakaspalvelutyötä tekeville tuollaista, ja onko jollakulla miehellä esim. kommenttia, mikä saa miehen toimimaan niin? 

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan seitsemän