GRACON COSMIC-TURVAISTUIMEN OMISTAJAT!
Onko teillä ongelmia turvaistuimen vöiden kiristämisessä? Meidän istuimessa on alusta alkaen ollut sellainen ongelma, että vöitä on raskasta kiristää eikä niitä saa kunnolla kiristettyä-ainakaan minun voimillani. Myös vyöt ovat alkaneet mennä" kiemuralle" . Onkohan normaalia?
Kommentit (4)
Meidän istuimet siis ovat vuosimallia 2003 ja 2005. Tuo ongelma turvavöiden kiristyksen kanssa on nimenomaan ollut tuon uudemman istuimen kohdalla. Turvavyöt on tosi raskas kiristää!! Eivätkä ne muutenkaan huilaa kunnolla ja menevät mutkalle helposti. Joka kerta turvavyön hihnat pitää oikoa olkapäiden yläpuolelta todella huolella ja sitten alkaakin se hampaat irvessä kiskominen, että vyön saa kiristettyä. Välillä pitää nostaa vöistä olkapäiden kohdalta, että voi taas kiristää lisää. Vanhemman istuimen kanssa ei vastaavia ongelmia ole ollut koskaan.
istuin on viime vuonna uutena ostettu. kiristyksen kanssa on ollut paljon ongelmia kunnes keksin ratkaisun. ensinnäkin joka käytön jälkeen on hyvä suoristaa valjaat, näin ne on suorina seuraavaa kertaa varten. aluks unohtui useasti se suoristus mut nyt kun penkki on ollut vajaan vuoden käytössä niin se hoituu ihan ajattelematta. ja toiseksi sen varsinaisen ongelman meillä aiheuttaa se metallilevy millä valjaat penkin takana yhdistyvät yhteen. se tarttuu kiinni vähän joka paikkaan kun vöitä yrittää kiristää. kiristänkin vyöt aina niin että toisella kädellä kiristän siitä vetonauhasta ja toisella kädellä avitan selkänojan takaa ettei se metalli jämähdä kiinni minnekään. näin kun toimii niin kovaa voimaa ei tarvitse. mut en sit tiedä onnistuuko tämä kikka jos penkki on asennettu niin että on kasvot menosuuntaan, eli istuimen selkänoja onkin auton penkin selkänojassa kiinni, voi olla ettei mahdu käsi väliin..
En tosiaan ole huomannut moisia ongelmia. Meillä istuin etupenkillä selkä menosuuntaan asennettuna. Toki jotenkin automaattisesti olen aina suoristanut vyöt suoraksi kun lapsen siitä olen irrottanut niin on helpompi sitten seuraavalla kerralla ne kiinnittääkin.
Kiristäessäni vedän käsin ensiksi vyöt niin, ettei niitä tule kiristettyä solkien läpi vaan kun vedän kiristysnauhasta niin sujuvasti tuo vyön kiristyminen tapahtuu. Jos tuo viimeksi mainittu jää tekemättä niin toki niitä sillon on vaikeampi kiristää.
Eivät ole raskaat kiristää. Ovatko ehkä jostain ratkaisevasta kohdasta kierteellä?