Kun matkustatte ulkomailla niin välttelettekö muita suomalaisia?
Kommentit (76)
Suomalaiset feministinaiset välttelee suomessa meitä miehiä joten ulkomailla välttelen puolestani niitä.
En välttele, ei ole mitään väliä muiden turistien kansallisuuksilla, kielellä tai ihonvärillä, en noita mietiskele. Kuljen omia polkujani, toiset kulkevat omiaan. On tavattu matkoilla paljon suomalaisia ja ihan mukavia ovat tapaamiset olleet.
Vierailija kirjoitti:
En välttele, ei ole mitään väliä muiden turistien kansallisuuksilla, kielellä tai ihonvärillä, en noita mietiskele. Kuljen omia polkujani, toiset kulkevat omiaan. On tavattu matkoilla paljon suomalaisia ja ihan mukavia ovat tapaamiset olleet.
Suomalaiset on epäsosiaalisia ja se erottuu ulkomailla. Tapaamiset olleet lähinnä huvittavia aina vaivaannuttavia. Suomalaisilla ei ole mitään koheesiota yhteishenkeä. Ei ainakaan selvinpäin. Kännissä varmaan huudetaan jääkiekkoa.
En minä suomessakaan lähesty tuntemattomia ihmisiä niin miksi sitten ulkoimailla pitäisi kokea jotain yhteen kuuluvuuden tunnetta vain koska molemmat ovat lähtöisin samasta maasta
Vierailija kirjoitti:
Olen aina vältellyt, monilla suomalaisilla ei ole mitään käytöstapoja, kamalia juntteja, rumaa pukeutumista.
Minua kiinnostaa enemmän paikallinen kulttuuri ja ihmiset kuin suomalaiset. Siksihän matkustan muualle, että ei tarvitse nähdä suomalaisia.
Sulla on huono itsetunto.
Vierailija kirjoitti:
En minä suomessakaan lähesty tuntemattomia ihmisiä niin miksi sitten ulkoimailla pitäisi kokea jotain yhteen kuuluvuuden tunnetta vain koska molemmat ovat lähtöisin samasta maasta
Tämä
Vierailija kirjoitti:
Sataprosenttisesti. Jos jossain kuuluu suomalaisten kailotusta, vältän kaikin tavoin ja kierrän kaukaa. Oli se sitten Amerikassa, Italiassa tai vaikka Japanissa.
Ja kaukaahan tuon tunnistaa, ilman että edes kuulee. Riemunkirjava ja sekava pukeutuminen, paljon tatuointeja. Fjällräven-reppu ja citysandaalit, kalju mies mustassa bändipaidassa, huonosti käyttäytyvät penskat. Seistään tien tukkona ja kailotetaan vessakäyntien tarpeellisuudesta. Tai jostain. Kiroillaan samalla.
Ja matkan ankein hetki on se laahustaminen sinne Finnairin lähtöportille.
Joskus vielä uusi muutto ulkomaille täältä pois, ja toivon mukaan lopullisesti. 👍
Naurahdin.
T. En inhoa suomalaisuutta
En suoranaisesti hakeudu maamiehieni seuraankaan, mutta en nyt välttelekkään.
Taannoin olimme Etelä- Ranskassa, jossa ei tähän aikaan juurikaan ole turisteja. Luonnollisten ja raikkaiden ranskalaisten keskuudessa kyllä kiinnitti huomion 2 blondattua suomalaisnaista ylimeikattuina botoxeissaan ja silikoneissaan. Ei aiheuttanut kansallista ylpeyttä tämä näky.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vuosia sitten oltiin pienellä saarella ja siellä poukamassa oli pieni hotelli.
Altaalla oli pariskunta Suomesta, sanoin hei , on muitakin suomalaisia.
Ja olin jo lähtemässä pois. Kun tämä rouva sanoi eikö missään voi olla rauhassa.
Kuvailit juuri todella ärsyttävän tilanteen, sori vaan, olen rouvan kannalla. Toisaalta, jos molemmat otitte matkanne suomalaiselta matkatoimistolta, niin on todennäköistä että kohteessa (miten pieni ja kaukainen tahansa) kohtaatte.
Porvoon finski. Ja matkatoimistot? Kuka käyttää nykyisin matkatoimistoa? Onko niitä edes?
Onhan niitä. Eivät ole enää kivijaloissa, vaan netissä. Jos menee jonnekin etelän kohteeseen, ovat usein varmempia ja jopa halvempia kuin omatoimimatkailu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vuosia sitten oltiin pienellä saarella ja siellä poukamassa oli pieni hotelli.
Altaalla oli pariskunta Suomesta, sanoin hei , on muitakin suomalaisia.
Ja olin jo lähtemässä pois. Kun tämä rouva sanoi eikö missään voi olla rauhassa.
Kuvailit juuri todella ärsyttävän tilanteen, sori vaan, olen rouvan kannalla. Toisaalta, jos molemmat otitte matkanne suomalaiselta matkatoimistolta, niin on todennäköistä että kohteessa (miten pieni ja kaukainen tahansa) kohtaatte.
Moikkaus kuuluu ihan peruskohteliaisuuteen. Kaikilla on mukavampi olo kun on tällainen minimiyhteisöllisyys. Ei muiden suomalaisten kanssa tarvitse lähteä kaljalle tai possujuhliin, ystävällinen nyökkäys riittää.
Täälläpäin Japania ei ole juuri muita suomalaisia. Viime viikolla eräs Tokiolainen suomalainen tosin sattui tulemaan juttelemaan.
En välttele. Olen nyt niin pitkään reissussa, että vain ilahtuisin jos törmäisin johonkin mukavaan suomalaiseen.
Välttelen. Reissut ovat meille paitsi kiireetöntä yhdessäoloa perheen kanssa myös irtiottoa arjesta sekä uusiin paikkoihin ja kulttuureihin tutustumista. Ei kiinnosta tutustua muihin suomalaisiin. Nuorempana törmäsi todella paljon siihen, että esim. jossain Australian itä-rannikolla tavattiin suomalaisia ja sitten ne halusi tutustua ja viettää aikaa yhdessä ihan vaan siksi, että ollaan kaikki suomalaisia toisella puolella maailmaa. Mitään kuuta yhteistä ei tarvinnut muka olla.
Vierailija kirjoitti:
En suoranaisesti hakeudu maamiehieni seuraankaan, mutta en nyt välttelekkään.
Taannoin olimme Etelä- Ranskassa, jossa ei tähän aikaan juurikaan ole turisteja. Luonnollisten ja raikkaiden ranskalaisten keskuudessa kyllä kiinnitti huomion 2 blondattua suomalaisnaista ylimeikattuina botoxeissaan ja silikoneissaan. Ei aiheuttanut kansallista ylpeyttä tämä näky.
Ne kiinnitti sinun huomiosi koska tiesit suomalaisiksi, kukaan muu ei kiinnittänyt heihin huomiota eikä miettinyt että onpa suomalaiset sitä tai tätä.
Matkustan paljon yksin. Jos kuulen ulkomailla esim. kadulla tai museossa suomen kieltä, tunnen suurta vastenmielisyyttä. Samoin, jos kuulen eestiä, saan heistä tarpeekseni työpaikalla.
Mä käyn paljon Rodoksella ja siellähän tosiaan on vaikea välttyä suomalaisilta ainakaan kaupungissa. Aika usein tulee muutama sana vaihdettua, ja usein sattumalta on tavattu tuttujakin siellä. Itse en ole kovin sosiaalinen enkä kaipaa seuraa välttämättä yksin matkustaessakaan, mutta onhan se nyt töykeää kääntää naama poispäin, olla tervehtimättä ja hävetä toisia suomalaisia. Vaikka olis kouvolatukka ja marikassi ;-)