Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun matkustatte ulkomailla niin välttelettekö muita suomalaisia?

Vierailija
13.02.2026 |

Miten on? Kääntyykö pää pois päin inhoten?

Kommentit (76)

Vierailija
41/76 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nooh, kun reissuilla jatkuvasti törmäilee tuttuihin,joiden ei todellakaan tiennyt matkustavan samaan kohteeseen, kieltämättä ärsyttää moikkailu ja jutteluseuran haku,vaikka olet itse nimenomaan lähtenyt kalliille matkalle mahdollisimman kauas,jottei sinun tarvitse tavata yhtäkään suomalaista tai tuttavaasi. Noh, universumin ja vetovoiman laki on sellainen. Sota-alueelle jos lähtisi, ei varmaankan tarvitsisi pelätä tapaavansa kuin luodin omilta maanmiehiltään :/ Maailmamme tämän valtavan universumin kesekellä on pieni ja hauras ja aivan erityisen omalaatuinen paikka-rakastakaa luontoa ja toisianne ihmiset. Make responsible love, not war.

Vierailija
42/76 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuosia sitten oltiin pienellä saarella ja siellä poukamassa oli pieni hotelli.

Altaalla oli pariskunta Suomesta, sanoin hei , on muitakin suomalaisia.

Ja olin jo lähtemässä pois. Kun tämä rouva sanoi eikö missään voi olla rauhassa.

Kuvailit juuri todella ärsyttävän tilanteen, sori vaan, olen rouvan kannalla. Toisaalta, jos molemmat otitte matkanne suomalaiselta matkatoimistolta, niin on todennäköistä että kohteessa (miten pieni ja kaukainen tahansa) kohtaatte. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/76 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joo todellakin ! Ei jaksa suomalaisia. Jopa Suomessakin välttelen suomalaisia .

Vierailija
44/76 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minua haittaa ollenkaan. Kyllä suomalaisia no melkein joka paikassa.  Kerran oli Lontoossa bussissa hauskaa, kun sinne pölähti suomalaisa tyttöjä.  Emme ilmaisseet itseämme ja oli hauskaa kuunnella heidän juttujaan.

Vierailija
45/76 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja olin jo lähtemässä pois. Kun tämä rouva sanoi eikö missään voi olla rauhassa.

Kuvailit juuri todella ärsyttävän tilanteen, sori vaan, olen rouvan kannalla. Toisaalta, jos molemmat otitte matkanne suomalaiselta matkatoimistolta, niin on todennäköistä että kohteessa (miten pieni ja kaukainen tahansa) kohtaatte. 

Joku voi sanoa "eikö missään saa olla rauhassa muilta suomalaisilta", joku toinen taas ajattelee että kumma hyypiö kun ei moikkaa. Tosiaan jollain pienellä saarella/pienessä kylässä yleensä moikkaillaan kaikkia, eikö suomalainen siinä kohtaa sitten moikkaa ketään, vai moikkaa kaikkia muita paitsi niitä ainoita maanmiehiään? 

Vierailija
46/76 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tykkään suomalaisista. Suomen ilmastosta en tykkää. Ei häiritse muut suomalaiset; olenhan minäkin siellä!

Vierailija
47/76 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksiköhän suomalaisista kuoriutuu ulkomailla niin äänekkäitä.

Et kiinnitä huomiota muiden kansallisuuksien äänekkyyteen, mutta pari satunnaista äänekästä suomalaista ulkomailla jää ikuisesti mieleesi

Vierailija
48/76 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sehän outoa olisi, jos toisten suomalaisten osuessa paikalle ei heidän kuultensa koskaan lausuttaisi suomen kielen sanaakaan paljastumisen pelossa. Jotkut kai niinkin käyttäytyy. Tuosta saisi nolojen tilanteiden komediaa.

Vierailija
49/76 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Porvoon finski. Ja matkatoimistot? Kuka käyttää nykyisin matkatoimistoa? Onko niitä edes? 

Vierailija
50/76 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei minua haittaa ollenkaan. Kyllä suomalaisia no melkein joka paikassa.  Kerran oli Lontoossa bussissa hauskaa, kun sinne pölähti suomalaisa tyttöjä.  Emme ilmaisseet itseämme ja oli hauskaa kuunnella heidän juttujaan.

Vaikea suomalaisilta on välttyä ainakaan missään vähänkään isommassa eurooppalaisessa kaupungissa. Sääli jos joku saa asiasta traumoja, kun suomalaiset soluttautuvat joka paikkaan!

Vierailija
51/76 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

VAIN suomalainen voi kirjoittaa tällaisen aloituksen. Siis näin naurettavan. 

Da, Igor. 

Vierailija
52/76 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Porvoon finski. Ja matkatoimistot? Kuka käyttää nykyisin matkatoimistoa? Onko niitä edes? 

On, ja kyllä niitä ihmiset käyttää. Ja varsin paljon käytetään matkanjärjestäjiä. Pakettimatka on usein aivan hyvä vaihtoehto. 

Vierailija
53/76 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juttelen aina suomalaisten kanssa. Tietty kieli ei aina ihan hetkessä palaudu

Vierailija
54/76 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen aina vältellyt, monilla suomalaisilla ei ole mitään käytöstapoja, kamalia juntteja, rumaa pukeutumista. 

Minua kiinnostaa enemmän paikallinen kulttuuri ja ihmiset kuin suomalaiset. Siksihän matkustan muualle, että ei tarvitse nähdä suomalaisia. 

Sinäkö siis et ole suomalainen? Vai koetko kuuluvasti johonkin erityisen hyväkäytöksiseen ja hyvinpukeutuvaan suomalaisten vähemmistöön?

Kyllä kuulun, olen aina kuulunut. En ole mikään miljönääri, mutta olen aina panostanut laatuun pukeutumisessa en määrään. Olen myös huolehtinut aina ulkonäöstäni, kerran kuussa kampaajalla, kosmetologilla. Harrastan liikuntaa ja syön terveellisesti. Olen aina pitänyt itseni puhtaana ja myös vaatteeni. 

Minua ei kiinnosta epäpuhtaus, epäsiisteys ja mölyäminen. 

Vierailija
55/76 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvittavinta tässä ketjussa on se, että aina kun suomalainen perustaa ketjun missä haukutaan venäläisiä, venäläiset poistattaa sen "russofobisena".

Mutta venäläiset saa tehdä näitä jatkuvalla syötöllä ilman mitään ongelmaa. Kai venäläisillä on huono itsetunto, ja ymmärtäähän sen, sotarikokset ja kaikki muu paska.

Vierailija
56/76 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En sen kummemmin karttele tai hakeudu seuraan, neutraalisti

Vierailija
57/76 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No se vähän riippuu. Jos kuulen Kapkaupungissa suomea, ja puhujat näyttävät ns. täyspäisiltä, niin saatanpa mennä moikkaamaan. 

Gran Canarian Inglesissä kierrän suomalaiset yleensä kaukaa. Sen sijaan vuorilla vaeltamassa on todella kiva törmätä maanmiehiin. Rodoksen kaupungin suomibaareihin eksyn harvemmin, mutta jos Prassonisissa on joku toinenkin suomalainen, niin menen heti tervehtimään.

Vierailija
58/76 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin aikoinaan töissä italiassa yhdessä rahan lähetys pisteessä, siellä oli myös matkatavaroiden säilytys. En ikinä puhunut suomalaisille suomea, enkä paljastanut että olen suomalainen. 

Mikset puhunut suomea, kai sun  puheesta kuului ja pärstästä näkyi muutenkin ettet ole  aito italiaano?

Vierailija
59/76 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Mutta harvoin heihin törmään. Oon tylsä matkailija ja viihdyn hyvin paikoissa mitkä ei juuri kiinnosta matkailijoita.

Ja sitten niissä aina kuitenkin törmää mielenkiintoisiin ihmisiin.

Vierailija
60/76 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En välttele suomalaisia. En toisaalta hakeudu seuraankaan. Viime kesältä muistan, kun oltiin Englannissa ja tuntui että oltiin Intiassa. Tykkään brittiaksentista mutta enemmän kuultiin sitä intialais/pakistanilaisaksenttia. Lentokentällä kun lähdettiin kotimatkalle, niin niiden lähtöportin lähistöllä olevien suomalaisten näkeminen oli jotenkin tosi mukavaa. Oli kiva kuulla suomea.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kaksi