Kun matkustatte ulkomailla niin välttelettekö muita suomalaisia?
Kommentit (37)
Vierailija kirjoitti:
Miksiköhän suomalaisista kuoriutuu ulkomailla niin äänekkäitä.
Moni ainakin tuntuu luulevan, että suomi on jonkinlainen salakieli, jolla voi sanoa julkisella paikalla suureen ääneen ihan mitä vain. On käynyt tilanteita, joissa olisi molemmille osapuolille noloa paljastaa jälkikäteen ymmärtäneensä, mitä kuuli.
Minusta tämä "Välttelen ulkomailla muita suomalaisia" on suomalaisen junttiuden ja metsäläisyyden korkein aste.
Matkustan sellaisiinafrikan maihin ja siellä sellaisiin paikkoihin ja loukkoihin, ettei siellä ole näkynyt suomalaisia. Jos näkyisi, niin tod.näk. olisivat myös ns. jollain asialla, ja silloin en välttelisi.
Mutta jos kävisin turistirysissä, niin välttelisin. Kerran olin Hua Hinissä. Siellä jurrissa oleva suomalaismies huuteli partsilla, että onko täällä suomalaisia.
Arvatkaa vastasinko.
Kanssasuomalaiset ulkomailla ovat jotenkin aivan eri väestöä kuin kanssasuomalaiset Suomessa. Kovaäänisiä, töykeitä ja sosiaalisesti taitamattomia. Miksiköhän tämä puoli nostaa päätään ulkomailla? Samat ihmiset Suomessa sitten ovat kohteliaita ja kauniskäytöksisiä. Ulkomailla erottaudutaan massasta pukeutumalla huomattavan eri lailla kuin kantaväestö, asiakaspalvelutilanteissa korotetaan ääntä aivan turhaan ja yleisesti seistään kaikkien tiellä mahdollisimman paljon vaivaa aiheuttaen.
Eli en, en hakeudu muiden maanmiesten seuraan.
Tämän tosin taitaa allekirjoittaa jokainen ihminen oman maansa turisteista, esim. kiinalaiset moittivat kiinalaisia turisteja rankasti ym.
Minulla on erittäin huono itsetunto, ja häpeän olla suomalainen joten tietysti välttelen muita suomalaisia ettei kukaan huomaisi minun olevan suomalainen.
En hirveestibFinnairilla lentele, ei myöskään paljon suomalaisia näy,
Vuosia sitten oltiin pienellä saarella ja siellä poukamassa oli pieni hotelli.
Altaalla oli pariskunta Suomesta, sanoin hei , on muitakin suomalaisia.
Ja olin jo lähtemässä pois. Kun tämä rouva sanoi eikö missään voi olla rauhassa.
Kerroin en ole änkeämässä sun seuraan. Halusin sanoa hei, miten monet muutkin toimivat, kun törmäävät samaan kansallisuuteen.
Mies nousi aurinkotuolilta, kätteli, sanoi nimensä ja totesi kiva, kun tulit moikkaamaan.
Jos oltiin aamiaisella samaan aikaan, moikattiin, siinä kaikki.
Käytöstavat
Vierailija kirjoitti:
Olen aina vältellyt, monilla suomalaisilla ei ole mitään käytöstapoja, kamalia juntteja, rumaa pukeutumista.
Minua kiinnostaa enemmän paikallinen kulttuuri ja ihmiset kuin suomalaiset. Siksihän matkustan muualle, että ei tarvitse nähdä suomalaisia.
No kannattaa käydä muuallakin kuin Alanyassa tai Fuengirolassa. Hah haaaa, junttimainen on myös kommenttisi
Todella naurettava aloitus, kertoo omasta sivistystasostasi aika lailla. Vain moukka kirjoittaa noin.
No en välttele, jos Fidzillä tai Tahitilla tulee suomalainen vastaan huudahdan hämmästyneenä, alan tanssia riemusta ja hyppään kaulaan roikkumaan ja sanon : " ihana suomalainen"
VAIN suomalainen voi kirjoittaa tällaisen aloituksen. Siis näin naurettavan.
Maailmalla turistikohteiden ulkopuolella kuulee silloin tällöin suomenkieltä, mutten tuppaudu maanmiesten seuraan. Suomalaiset erottaa monesti kaukaa. Esimerkiksi eräällä isolla japanilaisella rautatieasemalla näin suomalaisen oloisia ihmisiä 50 metrin päässä. Tietysti asemalla oli muitakin länsimaisen näköisiä, mutta ohikulkiessani tunnistin tutun kielen.
Jotenkin kumma, että suomalainen suomalaiselle ulkomailla on jotenkin punainen vaate.
Itse en vältele, mielellään juttelen mutta toki on riippunut vähän tyypeistä. Pääsääntöisesti en välttele :)
En varsinaisesti välttele ketään .En syö suomalaisissa ravintoloissa tai käy katsomassa Frederikiä, mutta ei suomalaiset minua hävetä tai inhota. Me ollaan yleensä hyväkäytöksisiä ja pidettyjä ihmisiä maailmallakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksiköhän suomalaisista kuoriutuu ulkomailla niin äänekkäitä.
Käsitys oman maan erinomaisuudesta ja Suomen hyvästä maineesta. "Kattokaa kaikki hei, täältä me suomalaiset tullaan."
Mikään ei ole niin suuri harha, kuin suomalaisten suuret luulot itsestään ja kotimaansa tunnettuudesta (joka on minimaalisen pientä).
Vierailija kirjoitti:
No en varsinaisesti välttele, mutta en myöskään hakeudu heidän seuraansa tai ala juttelemaan jos suomalaisia tulee vastaan.
Ja tuohan onkin normaalia käytöstä. Huvittaa nämä ylenkatsojat.
Täytyy myöntää ainakin se, että iigoreilla on mielikuvitusta, kun keksivät joka päivä uuden jutun millä haukkua suomalaisia 😂