Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun matkustatte ulkomailla niin välttelettekö muita suomalaisia?

Vierailija
13.02.2026 |

Miten on? Kääntyykö pää pois päin inhoten?

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina alkaa välittömästi oksettamaan.

Vierailija
2/26 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina vältellyt, monilla suomalaisilla ei ole mitään käytöstapoja, kamalia juntteja, rumaa pukeutumista. 

Minua kiinnostaa enemmän paikallinen kulttuuri ja ihmiset kuin suomalaiset. Siksihän matkustan muualle, että ei tarvitse nähdä suomalaisia. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin aikoinaan töissä italiassa yhdessä rahan lähetys pisteessä, siellä oli myös matkatavaroiden säilytys. En ikinä puhunut suomalaisille suomea, enkä paljastanut että olen suomalainen. 

Vierailija
4/26 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sataprosenttisesti. Jos jossain kuuluu suomalaisten kailotusta, vältän kaikin tavoin ja kierrän kaukaa. Oli se sitten Amerikassa, Italiassa tai vaikka Japanissa. 

Ja kaukaahan tuon tunnistaa, ilman että edes kuulee. Riemunkirjava ja sekava pukeutuminen, paljon tatuointeja. Fjällräven-reppu ja citysandaalit, kalju mies mustassa bändipaidassa, huonosti käyttäytyvät penskat. Seistään tien tukkona ja kailotetaan vessakäyntien tarpeellisuudesta. Tai jostain. Kiroillaan samalla. 

Ja matkan ankein hetki on se laahustaminen sinne Finnairin lähtöportille. 

Joskus vielä uusi muutto ulkomaille täältä pois, ja toivon mukaan lopullisesti. 👍

Vierailija
5/26 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en varsinaisesti välttele, mutta en myöskään hakeudu heidän seuraansa tai ala juttelemaan jos suomalaisia tulee vastaan.

Vierailija
6/26 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin aikoinaan töissä italiassa yhdessä rahan lähetys pisteessä, siellä oli myös matkatavaroiden säilytys. En ikinä puhunut suomalaisille suomea, enkä paljastanut että olen suomalainen. 

huvittavaa 

Vierailija
7/26 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siellä missä oleskelen on kaksi muuta suomalaista perhettä 18km säteellä, suomalaisia turisteja ei olla vielä nähty

Vierailija
8/26 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sataprosenttisesti. Jos jossain kuuluu suomalaisten kailotusta, vältän kaikin tavoin ja kierrän kaukaa. Oli se sitten Amerikassa, Italiassa tai vaikka Japanissa. 

Ja kaukaahan tuon tunnistaa, ilman että edes kuulee. Riemunkirjava ja sekava pukeutuminen, paljon tatuointeja. Fjällräven-reppu ja citysandaalit, kalju mies mustassa bändipaidassa, huonosti käyttäytyvät penskat. Seistään tien tukkona ja kailotetaan vessakäyntien tarpeellisuudesta. Tai jostain. Kiroillaan samalla. 

Joskus vielä uusi muutto ulkomaille täältä pois, ja toivon mukaan lopullisesti. 👍

Kuulostaa siltä, että kannattaisi lähteä jo nyt.

Vierailija
9/26 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olettepa te suomalaiset hassuja! 😂

Vierailija
10/26 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No matkustaessa ei prioriteetti ole suomalaisten välttely vaan se matkakohde itse. Jos kohteessa sattuu olemaan muita suomalaisia niin en minä erityisesti hakeudu heidän seuraansa mutten myöskään välttele heitä sen kummemmin. Joskus on ihan kivakin tavata muita suomalaisia ja vaihtaa kuulumisia.

Vierailija
11/26 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä Porvoossa näin. Ei Suomituristilla ole varaa lentää finskillä.

Vierailija
12/26 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, vittuillaxeni menen juttelemaan heille koska tiedän että se on viimeinen asia jota haluavat junttilomallaan tapahtuvan.

Vierailija
13/26 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välttelen suomalaisten porukoita, mutta yksinään matkustavien kanssa vietän mieluusti aikaa.

Vierailija
14/26 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En erityisesti välttele suomalaisia, mutta eipä niitä täällä ole näkynytkään. Voisin tervehtiä ja toivottaa hauskaa lomaa, jos tänne kotiseuduilleni joskus joku suomalainen eksyisi tulemaan. Mutta noin yleensä, jos kaikki muut suomalaiset ovat niin kovin erilaisia ihmisiä kuin me tämän palstan kirjoittajat (!) tatuointeineen ja kovaäänisine kiroiluineen, mitä tuossa joku edellä kertoi, niin eipä meillä varmaan mitään yhteistä puhumista olisi. 

Vierailija
15/26 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En välttele,mutta en myöskään hakeudu heidän seuraan.

Vierailija
16/26 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksiköhän suomalaisista kuoriutuu ulkomailla niin äänekkäitä.

Vierailija
17/26 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En inhoten, mutta kyllä välttelen.

Vierailija
18/26 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen aina vältellyt, monilla suomalaisilla ei ole mitään käytöstapoja, kamalia juntteja, rumaa pukeutumista. 

Minua kiinnostaa enemmän paikallinen kulttuuri ja ihmiset kuin suomalaiset. Siksihän matkustan muualle, että ei tarvitse nähdä suomalaisia. 

Sinäkö siis et ole suomalainen? Vai koetko kuuluvasti johonkin erityisen hyväkäytöksiseen ja hyvinpukeutuvaan suomalaisten vähemmistöön?

Vierailija
19/26 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa siltä, että kannattaisi lähteä jo nyt.

Ei taida olla lähtijäksi, kunhan puhuu.

Vierailija
20/26 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksiköhän suomalaisista kuoriutuu ulkomailla niin äänekkäitä.

Käsitys oman maan erinomaisuudesta ja Suomen hyvästä maineesta. "Kattokaa kaikki hei, täältä me suomalaiset tullaan." 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi yksi