Miksi kouluruokaa ei lopeteta? Vain puolet syö
Meillä ei yksikään lapsista ole syönyt kouluruokaa. Korona-aikana pääsi itsekin maistamaan niin ei se kyllä itsellekkään maistunut. Miten siitä saadaan niin pahaa? Nenästä kiinni pitäen sain yhden kerran syötyä paein viikon ruuista. Oli hyvä päästä testaamaan. Jos keittäjiä paikalla niin mistä ne tasakokoiset pyöreät pallot joita perunoiksi kutsutaan on valmistettu? Koostumus kumimainen. Aitoja ei voi olla kun tasan saman kokoisiakin. Olen aina ollut kouluruokaa vastaan. Tarkottaisiimpa vaan kaurapuuroa.
Kommentit (48)
Meitä oli 10 lasta ei aina ruokaa ollu meille kelpasi kouluruoka. Arvostus kouluruokaa kohtaan nousisi kun sitä ei olisi. Sama kuin punalaputetut tuotteet. Aikaisemmin niitä ei ostettu meni ruoka-apuihin nyt menee hyllystä ettei riitä ruoka-apuun
Vierailija kirjoitti:
Nuoret ei tykkää kasvisruoasta.
Kasvisruokaa on ehkä kerran viikossa enintään. Nirsoilu on kaikke kohtaan, etenkin liharuokia kohtaan. Ei maistu perunat, ei kastike, ei kiusaukset, ei edes spagetti! Kalaruoka ei maistu, salaatit ei uppoa.
Olen samaa mieltä että omat ruoat mukaan vaan.
Tämä kouluruoan haukkuminen on jotain joukkohysteriaa. Itse olen syönyt kouluruokaa lähes päivittäin jo parinkymmenen vuoden ajan. Aina ei ole omaa lempparia, mutta syömäkelvotonta ruoka ei ole koskaan ollut. Ja välillä on oikein hyviäkin ruokia. Ja aina jotain kasviksia tai vihanneksia.
Ja kyllä omassa koulussa syödäänkin. Ihmettelen näitä keskusteluja siitä vinkkelistä, että meillä on ruokala aina täynnä oppilaita ja ruokaa myös santsataan.
Isommissa kaupungeissa voisi ottaa käyttöön lounassetelit ja oppilaat kävisi lounastauolla ravintolassa tai kouluruokalasta tilaamassa annoksen. Pienillä paikoilla sitten kouluum toinen ruokala.
Minä kannustin omaa lastani syömään joka päivä kouluruuan, että jaksaa opiskella koko koulupäivän. Ensin voi syödä reippaasti lämpimän ruuan pois maistui tai ei, sitten juomaa päälle ja vaikka näkkäriä voilla koska se on aina hyvää.
Kouluruoka pitäisi kustantaa vain niille, jotka sitä syö. Keskiluokka, jolle se ei kelpaa, saa rauhassa jatkaa asiointia Mäkissä ja karkkihyllyillä, kuten ennenkin. Samalla voisi leikata lapsilisät samalta porukalta, koska eivät niitä oikeasti tarvitse eikä osaa käyttää mihinkään järkevään.
Yksi Suomen yhteiskunnan riemuvoitoista. Kaikkien pitäisi syödä. Vähän lisää määrärahaa tarvittaisiin, mutta ruoka on kunnossa. Vaikka Espoon crossfittaava tietäjä muuta väittäisi.
Osalle tää on ainoa ruoka päivässä :-/
Meitä oli 10 lasta ei aina ruokaa ollu meille kelpasi kouluruoka. Arvostus kouluruokaa kohtaan nousisi kun sitä ei olisi. Sama kuin punalaputetut tuotteet. Aikaisemmin niitä ei ostettu meni ruoka-apuihin nyt menee hyllystä ettei riitä ruoka-apuun