Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mika ja Noriko Salon 5-vuotiaan Max-pojan hiukset on värjätty! Surullista!

Vierailija
30.04.2007 |

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
01.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Napapaitoja lapsellamme ei ole, eikä lannehousuja. Tai muutamat farkut jää kyllä aika matalalle noin hoikalla tytöllä, mutta paita peittää aina navan.

Mun mielestä äidin itse Fiskarseilla leikkaama tukka, erityisesti otsatukka, on kamalan näköinen lapsella. Samoin kaiken maailman printticollegeasut, a' la Citymarket tai Prisma (tai vielä parempaa: Tarjoustalo) joissa on kamalat lököttävät housut. Silti moni niitä lapsillaan käyttää, ilmeisesti koska itse tykkää niistä, eikä ole mun asiani alkaa arvostelemaan. Riittää, ettei omallani ole printticollegepukua ja itseleikattua tukkaa otsiksella.

Tytöllä on muuten myös kaulakoru, jossa pieni sydän. Isomummoltaan sai. Kai sekin on kammottavaa?

Sitä painavaa syytä edelleen odotellessa ;)

Vierailija:

korvikset 3-vuotiaalla ovat kammottavan näköiset. Ihan kuin yritettäisiin pienestä saada isoa tyttöä väkisin. Varmaan käytätte lapsellanne myöskin napapaitaa ja lannehousuja?

Vierailija
22/42 |
01.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä äidin itse Fiskarseilla leikkaama tukka, erityisesti otsatukka, on kamalan näköinen lapsella. Samoin kaiken maailman printticollegeasut, a' la Citymarket tai Prisma (tai vielä parempaa: Tarjoustalo) joissa on kamalat lököttävät housut. Silti moni niitä lapsillaan käyttää, ilmeisesti koska itse tykkää niistä,[b] eikä ole mun asiani alkaa arvostelemaan.[/b]

Ja silti arvostelet niin että suu vaahtoaa..

Jos kaikkien korvalävistettyjen äidit ovat olleet lähempänä 3-kymmentä lapset saadessaan voimme olettaa että nuoret äidit ovat siis fiksumpia. ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
01.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikesta te jaksatte valittaa...

Vierailija
24/42 |
01.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Jos kaikkien korvalävistettyjen äidit ovat olleet lähempänä 3-kymmentä lapset saadessaan voimme olettaa että nuoret äidit ovat siis fiksumpia. ;)

Ei vaikuta kyllä kovin fiksulta, jos kuvittelee itsensä toisia fiksummaksi vain sillä perusteella, että jonkun lapsella on korvakorut ja omalla lapsella ei ole ;)

Vierailija
25/42 |
01.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaikuta kyllä kovin fiksulta, jos kuvittelee itsensä toisia fiksummaksi vain sillä perusteella, että jonkun lapsella on korvakorut ja omalla lapsella ei ole ;)

Eikä sekään että jaksaa vaivautua vastaamaan noinkin selkeään provosointiyritykseen.

Vierailija
26/42 |
01.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta reittäminen on ihan ok, monillahan se kuuluu kulttuuriin esimerkiksi välimeren maissa. Meillä ei lapsille kuitenkaan laiteta reikiä, ennen kuin ne ovat riittävän vanhoja ymmärtämään että ne ovat pysyviä. Eli jossain teini-iässä, yli 10v:nä siis.

Hiusten värjääminen ta sävyttäminen on vaan hauskaa leikkiä, siitä ei jää mitään pysyvää jälkeä.

Vierailija
27/42 |
01.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Miksi leikkaatte itse lastenne hiukset rumasti?" . Asia ei kuulu minulle, kukin saa tehdä kuten itse parhaaksi näkee.

En myöskään ole tehnyt johtopäätöksiä ihmisten älykkyydestä sillä perusteella, millaiset vaatteet ja hiukset lapsilla on. Makuasioista ei sovi kiistellä, eikä se, että jollain on erilainen maku kuin muilla, tee heistä tyhmempiä tms.

En myöskään kuvittele olevani fiksumpi kuin " printticollegelasten" äidit.

Siinä on suuri ero verrattuna tähän keskusteluun korvakoruista.

Minkä ikäiselle lapselle sitten on soveliasta laittaa korvikset? Ihan uteliaisuudesta haluaisin mielipiteitänne. Ja jos vastaus on, että silloin kun lapsi itse osaa niitä pyytää, niin kysyisin että minkäikäisen lapsen mielipidettä saa alkaa kuuntelemaan (usein sanotaan, että jo on aikoihin eletty jos 3-vuotias saa itse päättää sitä ja tätä... )? Entä kulttuurierot tässä asiassa: täytyykö maahanmuuttajan elää tässä asiassa " maassa maan tavalla" vai saako seurata omaa kulttuuriperinnettään?

Vierailija:

Mun mielestä äidin itse Fiskarseilla leikkaama tukka, erityisesti otsatukka, on kamalan näköinen lapsella. Samoin kaiken maailman printticollegeasut, a' la Citymarket tai Prisma (tai vielä parempaa: Tarjoustalo) joissa on kamalat lököttävät housut. Silti moni niitä lapsillaan käyttää, ilmeisesti koska itse tykkää niistä,[b] eikä ole mun asiani alkaa arvostelemaan.[/b]

Ja silti arvostelet niin että suu vaahtoaa..

Vierailija
28/42 |
01.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parturi-kampaajaliitto ihan syystä suosittelee hiusten värjäystä vasta yli 12-vuotiaille!

Korvikset saa muuten pois. Itselleni laitettiin reiät kun olin 8-vuotias. Otin korut pois ollessani 17v, eikä niistä näy jälkeäkään enää.

Vierailija:

Minusta reittäminen on ihan ok, monillahan se kuuluu kulttuuriin esimerkiksi välimeren maissa. Meillä ei lapsille kuitenkaan laiteta reikiä, ennen kuin ne ovat riittävän vanhoja ymmärtämään että ne ovat pysyviä. Eli jossain teini-iässä, yli 10v:nä siis.

Hiusten värjääminen ta sävyttäminen on vaan hauskaa leikkiä, siitä ei jää mitään pysyvää jälkeä.

Vierailija
29/42 |
01.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vierailija
30/42 |
01.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

se on silpomista, ei se että laitetaan korviin reiät.

Vierailija
31/42 |
01.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin näyttelyvillakoirien, vaikka siitä ei saakaan puhua. Tuomarille ei tietenkään saa jäädä kiinni. Esim. jos musta koira ei vanhettuaan ole enää riittävän musta, väriä syvennetään värjäyksellä.

Vierailija
32/42 |
01.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

lapselle voi tulla vaikka minkävärinen tukka. Max on tosi suloinen poika!

Vierailija
33/42 |
01.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ne ovat vaarallisia alle 12-vuotiaille lapsille, niin miten ne voivat olla vaarattomia aikuisille? Jos niistä siis liukenee jotain elimistöön...

Ja korostan samalla, että minulla on 1,5-vuotias poika, jonka hiuksia en ole värjäyttänyt/värjäyttämässä, joten olkaa huoleti :), tämä asia vaan kiinnostaa minua, koska näen siinä pienen loogisen ristiriidan.

Vierailija
34/42 |
01.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Jos ne ovat vaarallisia alle 12-vuotiaille lapsille, niin miten ne voivat olla vaarattomia aikuisille? Jos niistä siis liukenee jotain elimistöön...

Ja korostan samalla, että minulla on 1,5-vuotias poika, jonka hiuksia en ole värjäyttänyt/värjäyttämässä, joten olkaa huoleti :), tämä asia vaan kiinnostaa minua, koska näen siinä pienen loogisen ristiriidan.

Vierailija
35/42 |
01.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvässä uskossa olen antanut kampaajani myrkyttää itseäni, kampaaja on jopa itse ehdottanut sitä! On se kumma, että tässä terveysintoilijamaassa sallitaan tämmöinen meininki! Kyllä joku varoitustarra kampaamon ovessa pitäisi olla terveyden suojelun nimissä.

Vierailija
36/42 |
01.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Hyvässä uskossa olen antanut kampaajani myrkyttää itseäni, kampaaja on jopa itse ehdottanut sitä! On se kumma, että tässä terveysintoilijamaassa sallitaan tämmöinen meininki! Kyllä joku varoitustarra kampaamon ovessa pitäisi olla terveyden suojelun nimissä.

Vierailija
37/42 |
01.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahdolliset rajoitukset kaikille tai sitten rajoitukset pois!

Vierailija
38/42 |
01.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli suositusten mukaisesti pitäisi syödä puoli kiloa kasviksia päivässä, mutta taas tupakointi on seökeästi terveydelle vaaraksi. jos väriaineet tosiaan on kovin myrkyllisiä ja vaarallisia nin olisi aiheellista kertoa siitä aivan avoimesti kuluttajille kuten tehdään esim. tupakoinnin vaaroista.

Vierailija
39/42 |
01.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Mahdolliset rajoitukset kaikille tai sitten rajoitukset pois!

Vierailija
40/42 |
01.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. tupakka on kielletty alle 18-vuotiailta ja jokainen sitä ostava yli 18-vuotiaskin takuulla tietää käyttävänsä myrkyllistä ainetta.