Civilization VII
Vuoden vanha, joten nyt voidaan jo nähdä millainen pelistä tulee.
Itse petyin, ei tunnu civilization -peliltä.. En pidä kriiseistä ja ajat pätkivät minusta hölmösti pelin. Enemmän minulla jää pelit kesken tässä 7 versiossa kuin 6. Vaikutusvalta (influence) on mielestäni turha mekaniikka, vaikka sen käyttämisen oppii kyllä nopeasti. Ärsyttävin puute on units -välilehden poistuminen. Vaikea pysyä kartalla mitä joukoille tapahtuu pelin edetessä ja kuolemasta tulee vain pieni ilmoitus joka hukkuu muiden sekaan. Myös kaupunkien säätäminen on hankalaa kun ei ole omaa välilehteä. Miksi työntekjät (workers) ovat kadonneet?
Samalla katosi paljon rakentamista ja turhaa säätämistä tuli tilalle.
Pelaan itse pleikalla joten kärsin myös epäkäytännöllisestä käyttöliittymästä ja virhevalintoja tulee jatkuvasti.
Kommentit (9)
Vierailija kirjoitti:
Ei ole kiinnostanut hankkia ja mikäli hinta pysyy samana niin ei kiinnosta jatkossakaan. Kutonen on lähes täydellinen.
Minusta sekä 6 että 7 on liikaa turhaa säätämistä, ne on pleikalla. 5 on Steamissa, mutta tykkään pelata konsolilla, niin ei tule hirveästi sitä pelattua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole kiinnostanut hankkia ja mikäli hinta pysyy samana niin ei kiinnosta jatkossakaan. Kutonen on lähes täydellinen.
Minusta sekä 6 että 7 on liikaa turhaa säätämistä, ne on pleikalla. 5 on Steamissa, mutta tykkään pelata konsolilla, niin ei tule hirveästi sitä pelattua.
Ei noi oikein toimi pleikkarilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä taas tykkään niistä kaupunginmanagerointielementeistä siinä määrin etten ole halunnut vitosta edes kokeilla. Kongressit tosin koen melko ajanhukkana ainakin tietokonetta vastaan pelatessa.
Miksi näiden pelien pitää olla niin vaikeita? Ei pelaaminen ole enää hauskaa. Vaativampia pelejä kuin työskentely asiantuntijatehtävissä ja töistä sentään saa rahaa.
Pitäisi saada ne vanhat civit vaikka dlc:nä pelattaviksi.
Vierailija kirjoitti:
Nelonen lisäosineen on paras.
Ei sitä voi pelata enää. Tuskinpa toimii uusissa m-sarjan mäkeissä ja konsoleille sitä ei ole portattu.
7 on aivan paska peli. Ei kannata ostaa ja jos haluaa, niitä on käytettynä myynnissä paljon kun kukaan ei jaksa pelata sitä.