Mikä on hyvä summa, joka pitää jäädä käteen laskujen ja lainojen/vuokran jälkeen?
Kommentit (13)
Meillä kaksi aikuista ja kolme lasta, kaksi tonnia aikalailla minimi ettei ole tili ihan kuiva ennen seuraavan kuun tiliä.
Summat siitä ylöspäin aina vaan parempi.
meillä jää 2500 euroa yhteensä kahdelle. hyvin pärjätäään
Mulle jää 600€.
-pieneläkeläinen 1400€ nto.
Meillä siis nelihenkinen perhe. Itselläni on pienet tulot, n. 1000 euroa kuussa. Laskujen jälkeen minulle jää noin 700-800 euroa, ja puolisolle vaihdellen 500-1000 euroa. Ap
Mitä nämä mystiset laskut ovat? Vakuutukset ja sähkö joo, entä sanomalehti, Netflix ja kuntosalin kuukausimaksu? Laskuja ne kaikki ovat. Luottokorttilasku, lasketaanko se laskuihin?
Vierailija kirjoitti:
Mitä nämä mystiset laskut ovat? Vakuutukset ja sähkö joo, entä sanomalehti, Netflix ja kuntosalin kuukausimaksu? Laskuja ne kaikki ovat. Luottokorttilasku, lasketaanko se laskuihin?
Mystiset:
Kuitukaapeli 22 euroa/kk
Kännykkäliittymä 38 €/kk
Netflix n.18€/kk
Qobuz n. 16 €/kk
Google Gemini n.22€/kk
Iltasanomat n. 6€/kk
Siinä muutama äkkipäätä muistellen.
Laskujen jälkeen? Eli ruokaan, vaatteisiin, liikkumiseen, mihin muuhun? Onko esim. harrastukset laskuissa vai vasta "laskujen jälkeen"?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mystiset:
Kuitukaapeli 22 euroa/kk
Kännykkäliittymä 38 €/kk
Netflix n.18€/kk
Qobuz n. 16 €/kk
Google Gemini n.22€/kk
Iltasanomat n. 6€/kk
Siinä muutama äkkipäätä muistellen.
Halpa kuitu! Mulla menee yhteensä 55 euroa kuussa. Mikä nopeus, mikä palveluntarjoaja?
Vierailija kirjoitti:
Meillä siis nelihenkinen perhe. Itselläni on pienet tulot, n. 1000 euroa kuussa. Laskujen jälkeen minulle jää noin 700-800 euroa, ja puolisolle vaihdellen 500-1000 euroa. Ap
No siinä teillä on sitten budjetti. Sillä pitää pärjätä mikä jää. Vai mikä oli kysymys?
Mulla jäi vuokran, lasten harrastuskulujen ja muutaman laskun jälkeen vähän alle tonni käyttöön.Hyvin riittää ruokaan ja saan säästöön ehkä 100/200e kesäreissuja varten.Tässä kuussa en maksa lapsille vaatteita yms niin tulee jopa säästettyä.
1aikuinen 2 lasta
Asutaan miehen kanssa kahdestaa, kun lapset jo asuvat omillaan, mutta pakollisten mojen jälkeen jää noin 3000€, josta laitetaan osa säästötilille kuukausittain.
Kahdella tonnilla pärjää. Hyvä summa on paljon enemmän.