Mistä hyvä, edullinen, vaatimaton käytetty auto?
Hei arvon herrasväki. :)
Nyt olisivat hyvät neuvot tarpeen. En ole nimittäin koskaan ostanut autoa. Auto saisi olla käytetty ja pienikulutuksinen. Auton käyttöaste ei myöskään tule olemaan kova. Tankkaaminen saisi olla edullista (mikä on nykyisin edullisinta?). Onko joku muita kestävämpi merkki, jossa ei ole turhia sähkö-ahdistus-vempeleitä, ts. liikaa tekniikkaa, joka sitten Lapin pakkasissa yhtäkkiä pettää?
Niin. Lähinnä kyselen (varalta jos joku tämän edes näkee..), mitä kaikkea minun pitää käytettyä autoa ostaessani ottaa huomioon? Ja: mistä sellaisen uskaltaa edes ostaa?
Oletko joskus ostanut onnistuneesti käytetyn auton, ja se onkin kestänyt/ olet jälkeenpäin todennut kaupan ihan hyväksi? Autokaupoilla kai on myös näitä käytettyjä jossain pihan perällä? Sen toki ymmärrän että esim. renkaat maksavat, joten niiden kuntoon kannattaa kiinnittää huomiota, ja että tänä vuonna katsastettu on parempi kuin osiksi myytävä :D - mutta siihenpä ymmärrykseni autoista sitten rajoittuukin.
Kiitos etukäteen YSTÄVÄLLISISTÄ vastauksistanne ;-)
Kommentit (31)
Ihan pikkuisen valintaan vaikuttaa budjetti. BUDJETTI. B U D J E T T I. Paljonko sitä hynkkyä eli hynää eli fyrkkaa eli massia eli RAHAA olet valmis laittamaan autoon?? Tämä voi toki olla mahdotonta ymmärtää aloittajalle, mutta tonnin auto on pakostikin erilainen kuin kymppitonnin tai sadan tonnin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet varmastikin nainen kun olennaiset tiedot kuten esimerkiksi budjetti puuttuvat aloituksesta.
Aloitus jo kertoo, että budjetti on pieni, veikkaan n. 2000 - 5000 €?
Mikä on pieni kellekin mitä sitä arvailemaan kun sen voi kertoakin.
Vierailija kirjoitti:
Ap täällä; kiitos vastauksista! Toyota sai eniten ääniä, sellanen oli meilläkin kun olin lapsi. Entäpä esim. käytetyn Toyotan vuosimalli? Kuinka vanhan Toyotan vielä uskaltaa ostaa? Ja mitä asioita mun kannattaa tsekata tekniikan puolelta ennenku lyön rahat tiskiin? Pelottaa mennä yksin autokaupoille..
Valitse netistä vaikkapa kolme eri ehdokasta, jotka käyt liikkeessä katsomassa ja kyselet samalla autosta. Tarkistat, että autossa on huoltokirja, jossa joka vuodelle merkinnät. Tarkistat myös milloin auto on viimeksi katsastettu. Parhaat ehdokkaan otat koeajoon ja kiikutat katsastuskonttorille tms. kuntotarkastukseen ennen ostopäätöstä. Se maksaa pari sataa mutta kannattaa.
Toyotahan se olisi, ei vaan halvalla saa, tai mikä nyt kenellekkin on sitä. Itse ostin 98 mallin 1,3 sedan rollon ajoin 5 vuotta, sitte alko ruoste syömään. On se kyllä ajossa edelleen,2 vuotta sen jälkeen, kun siitä luovuin. Hyvä peli, ikkunatki aukes kammella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap täällä; kiitos vastauksista! Toyota sai eniten ääniä, sellanen oli meilläkin kun olin lapsi. Entäpä esim. käytetyn Toyotan vuosimalli? Kuinka vanhan Toyotan vielä uskaltaa ostaa? Ja mitä asioita mun kannattaa tsekata tekniikan puolelta ennenku lyön rahat tiskiin? Pelottaa mennä yksin autokaupoille..
Valitse netistä vaikkapa kolme eri ehdokasta, jotka käyt liikkeessä katsomassa ja kyselet samalla autosta. Tarkistat, että autossa on huoltokirja, jossa joka vuodelle merkinnät. Tarkistat myös milloin auto on viimeksi katsastettu. Parhaat ehdokkaan otat koeajoon ja kiikutat katsastuskonttorille tms. kuntotarkastukseen ennen ostopäätöstä. Se maksaa pari sataa mutta kannattaa.
Eli huoltokirjakin kannattaa tsekata? Juu semmonenhan autoisa oli :D .. olen kyllä ajanut, en omistanut itse autoa koskaan. En tiennyt sitäkään, että auton voi katsastaa ennen ostopäätöstä? Sehän helpottaa paljon. Kiitos kun ystävällisistä ja tärkeistä neuvoistasi :) Ystävällisyys on tällä palstalla niin harvinaista :) Mukavaa vkl:a!
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vaikkapa 2004-> löytyy hyviä autoja. Toyota kestää sinne 400tkm ihan helposti, niin jos löydät vähän ajetun ajat sillä vuosia
Kiitos, tämäkin oli hyvä selkeä neuvo :) Mietin jo että kuinka vanhan, kun joku tuossa sanoi että Toyota kestää kymmenIÄ vuosia :D
uppia jos jollakin vielä on mielipide Toyotasta :D
Suosittelen Nissan Micraa tai Toyota Yarista. Ovat käyttövarmoja ja kulutukseltaan pieniä. Kannattaa tehdä kierros useammassa autoliikkeessä, niin saat käsityksen, mitä millainenkin auto maksaa. Ja jos sulla on joku auotista enemmän ymmärtävä kaveri, niin ota hänet mukaan. Yksityiseltä myyjältä en suosittele ostamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli huoltokirjakin kannattaa tsekata? Juu semmonenhan autoisa oli :D .. olen kyllä ajanut, en omista
Autossa pitää ostettaessa olla voimassa oleva katsastus. Vanhoissa autoissa se on voimassa vuoden kerrallaan. Kuntotarkastus on eri asia. Siitä selviää onko autossa isoja puutteita, jotka tietävät rahanmenoa esim. seuraavassa katsastuksessa. Huoltokirjasta selviää onko autoa huollettu säännöllisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Autoverkkiksestä joku melkein uusi vuodeksi liisari.
En ymmärrä tästä mitään :D
Vaikkapa 2004-> löytyy hyviä autoja. Toyota kestää sinne 400tkm ihan helposti, niin jos löydät vähän ajetun ajat sillä vuosia