Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko joku saanut parannettua iskiasvaivansa tai SI-niveleen liittyvät ongelmat?

Vierailija
12.02.2026 |

Miten sen teitte? Alan jo luovuttaa ajatuksen kanssa, että kipu joskus päättyy koska se on kroonistunut.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, minulla auttoi säännöllinen pakaralihastreeni. 

Vierailija
2/15 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain hyvin.  Menin siihen kuntoon että jalat ei ottanut päälle.  Perjantaina osastolle ja maanantaina kotiin, leikkaus auttoi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sain hyvin.  Menin siihen kuntoon että jalat ei ottanut päälle.  Perjantaina osastolle ja maanantaina kotiin, leikkaus auttoi.

Minulla on toisen jalan lihaksesta lähtenyt vähän voimaa vaivojen takia ja tässä suhteessa alan huomata toispuoleisuutta. Ei ole onneksi tullut ratsupaikkaoireyhtymiä tai pissoja alle. Mukava kuulla että joku sai avun näihin vaivoihin, hermosäryissä eläminen on kuluttavaa. Miksi on pitänyt syntyä tällaisen selän kanssa? 

Vierailija
4/15 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, minulla auttoi säännöllinen pakaralihastreeni. 

Minkälaista pakaratreeniä teit eli millä liikkeillä ja millä painoilla? Salilla ihan? Yritän tehdä treeniä mutta lihas kipeytyy aina tulehtuneen tuntuiseksi, hermo kipuilee ja SI-niveltäkin aristaa. Yritän siitä huolimatta tehdä liikkuvuutta ja kevyempää voimaharjoittelua.

Vierailija
5/15 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fyssarille. Ensin venytysharjoitteita ja kävelytreeniä. Sitten kun akuutit kivut häviävät, aloitat lihasvoimaharjoittelut. Ja kun treenaat, huolehdit myös lihashuollosta, esim lämmittelyä, jäähdyttelyä, venytyksiä ja rullauksia.

Vierailija
6/15 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
7/15 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osteopaatti on auttanut kahdesti, hoitokertojen välillä vuosia ja kipu pysynyt lähestulkoon poissa. Kävin siis molemmilla kerroilla vain yhdellä vastaanotolla. Ensimmäisellä kerralla olin niin kipeä etten meinannut pystyä kävelemään hoidon jälkeen (pelkäsin että paheni), mutta aamulla yhden nukutun yön jälkeen kipu oli kokonaan poissa. Toisella kerralla vaiva ei ollut niin paha, mutta yksi kerta auttoi siihenkin. 

Vierailija
8/15 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamppailen juuri tällä hetkellä näiden hermokipujen kanssa. Kamalat säryt ja outoa, että koko päivän menee hyvin liikkuminen mutta yöllä alkavat säryt eikä saa nukuttua. Kävin ortopedillä ja sain collageenipistoksia alaselkään. Kaikenlaisia niksejä katselin myös netistä ja tänään kävin fysioterapian (tuttava) juttusilla. Leikkausta en ala edes ajatella. 

Vierailija
9/15 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Akupunktio ollut tehokas, sekä myös käynyt jäsenkorjaajalla. Pysyy oireettomana pitkiä aikoja.

Vierailija
10/15 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osteopaatti on auttanut kahdesti, hoitokertojen välillä vuosia ja kipu pysynyt lähestulkoon poissa. Kävin siis molemmilla kerroilla vain yhdellä vastaanotolla. Ensimmäisellä kerralla olin niin kipeä etten meinannut pystyä kävelemään hoidon jälkeen (pelkäsin että paheni), mutta aamulla yhden nukutun yön jälkeen kipu oli kokonaan poissa. Toisella kerralla vaiva ei ollut niin paha, mutta yksi kerta auttoi siihenkin. 

Minulle on suositeltu tätä osteopaattia mutta haluan kuitenkin käydä ensin selän kuvaamassa. Ihmettelen tätä miten jotkut sanovat, että kipu katoaa kertaheitolla osteopaatilla. Olen vähän skeptinen koska minulla on takana vuosia kestänyt aaltoileva särky!

Vierailija
11/15 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä s-i-nivelessä on? Itselläni on myös ranka sökönä. Kaksi pullistumaa on leikattu, ja lisäksi selkärankareuma + muita selkädiagnooseja. 

Leikkaukset vei kivut pitkäksi aikaa, nyt taas pahoja ongelmia ja vahva lääkitys loppuiäksi.

S-i-niveltä ei saa käsitellä, jos siellä on tulehdusta, eikä muutenkaan jumpat ja muut kikat kaikilla auta.

Vierailija
12/15 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kokemusta ja suosittelen sopivassa suhteessa kärsivällistä venyttelyä ja liikkuvuus- ja voimaharjoittelua. Kiinnitä ensinnäkin huomiota reisiiin ja vatsalihaksiin: etenkin kun reidet on heikot, kohdistuu si-nivelen alueelle turhan paljon rasitusta. En pumppasi alkuun pakaroita, reisiä ja jalkoja kyllä, vatsoja myös. Myös minulla pakaratreeni on johtanut vaivan pahenemiseen. Niitä sitten enemmän, kun olet saanut ensin rauhoitettua ja rentoutettua ylimääräistä kireyttä tulehtuneelta alueelta ja pakaratreeni löytää oikean osoitteen eikä ärsytä s-nivelen aluetta. Googlella jumppavideoita netistä. 

13/15 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neurobion forte(B-vitam.) voi helpottaa hermokipua tai muu vahva b-vit. 

Vierailija
14/15 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle on suositeltu tätä osteopaattia mutta haluan kuitenkin käydä ensin selän kuvaamassa. Ihmettelen tätä miten jotkut sanovat, että kipu katoaa kertaheitolla osteopaatilla. Olen vähän skeptinen koska minulla on takana vuosia kestänyt aaltoileva särky!

Voi tosiaan olla, että oma vaivani oli kuitenkin suhteellisen lievä, eikä aivan klassinen iskias (vaikka sellaiseksi diagnosoitiin). Kipu aktivoitui erityisesti liikunnasta, johon liittyi liian voimakkaita ääriasentoja ja venyttelyä. Lihaskunto oli vaivojen ilmaantuessakin hyvä, kipupiste hyvin syvällä pakarassa. 

Vierailija
15/15 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko käynyt Padasjoki kuntohoitajalla