Lahden työttömyysaste on 18%!
Kommentit (64)
Lahti on parantamassa tilannetta irtisanomalla työllisyysalueen työntekijöitä. Syntyy kuulemma säästöä, kun ei tehdä liian huolellisesti töitä.
Valtio voisi maksaa meille kaikille lahtelaisille vaikka 3000e/kk yleistukea. EU kuulemma rahoittaa kaikenlaisia hankkeita.
Tekoälyn myötä tullaan vielä toivomaan, että saataisipa työttömyys joskus alle 20%.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten te sosialistipellet luulette että liiketoiminta sitten alkaa? Tuleeko joku hakemaan teidät kotisohvalta valmiiseen yritykseen ja kertoo mitä kuuluu tehdä vai olisiko niin että täytyy tehdä liiketoimintasuunnitelma, hakea lainaa ja ihan itse alkaa tekemään jotain?
Kannattaako tehdä jos ei tiedä mitä tekee? Kannattaako ottaa lainaa jos ei ole hyvää liiketoimintasuunnitelmaa? Kerroppa vaikka pari tuottavaa ideaa kun oot niin saa**nan fiksu?
Ei kannata. Eikö mennyt perille kun minä sanoin että SINUN pitää ihan ITSE tehdä jotain? Minä en tee sinun puolestasi. Paina tuo ensin kalloosi.
Vierailija kirjoitti:
"Miksi pitää ottaa lainaa, kun aloittaa yritystoiminnan? En ottanut euroakaan velkaa ja edelleen 8 vuotta yritystoiminnan aloittamisen jälkeen yritys on velaton ja toiminnassa. Ne starttirahalla aloittaneet lopetti samantien, kun tuki loppui."
Mietipä hetki ihan itse miksi joku saattaisi tarvita lainaa. Vinkki: ensimmäisen parin vuoden kulut tai vaikkapa työkoneinvestoinnit tai ihan mikä tahansa mitä sinulla ei ennestään ole.
Kuule mietin tässä hetken ja pohdin, että mihin ihmeen ensimmäisen parin vuoden kuluihin olisin sitä lainaa tarvinnut ja mitä työkoneita olisi pitänyt lainalla hankkia. En perustanut paperitehdasta enkä edes sorvaamoa. Ei kaikki yritystoiminta ole sellaista, missä sidotaan velkapääomaa bemariin, laitteisiin ja työkoneisiin ja kaksi kuukautta myöhemmin huomataan, että tälle ei ole tarvetta.
Mitään työttömyyskriisiä ei ole. Suomalaisten työttömyysprosentti on 2 ja työllisyysaste vaan kasvaa. Ma mu jen työttömyysaste sen sijaan nousee nousemistaan!
T persujen tietotoimisto
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Miksi pitää ottaa lainaa, kun aloittaa yritystoiminnan? En ottanut euroakaan velkaa ja edelleen 8 vuotta yritystoiminnan aloittamisen jälkeen yritys on velaton ja toiminnassa. Ne starttirahalla aloittaneet lopetti samantien, kun tuki loppui."
Mietipä hetki ihan itse miksi joku saattaisi tarvita lainaa. Vinkki: ensimmäisen parin vuoden kulut tai vaikkapa työkoneinvestoinnit tai ihan mikä tahansa mitä sinulla ei ennestään ole.
Kuule mietin tässä hetken ja pohdin, että mihin ihmeen ensimmäisen parin vuoden kuluihin olisin sitä lainaa tarvinnut ja mitä työkoneita olisi pitänyt lainalla hankkia. En perustanut paperitehdasta enkä edes sorvaamoa. Ei kaikki yritystoiminta ole sellaista, missä sidotaan velkapääomaa bemariin, laitteisiin ja työkoneisiin ja kaksi kuukautta myöhemmin huomataan, että tälle ei ole tarvetta.
Voi jumalauta mikä idiootti! Kun puhutaan yleistasolla niin se ei tarkoita että jokainen aloittaa sinunkaltaisesi liiketoiminnan. SInä itse kysyit että miksi lainaa pitäisi ottaa ja kun sinulle vastattiin niin sinä jankutat yhä tasan omasta toiminnastasi. Osta aivot jostain, jooko?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten te sosialistipellet luulette että liiketoiminta sitten alkaa? Tuleeko joku hakemaan teidät kotisohvalta valmiiseen yritykseen ja kertoo mitä kuuluu tehdä vai olisiko niin että täytyy tehdä liiketoimintasuunnitelma, hakea lainaa ja ihan itse alkaa tekemään jotain?
Kannattaako tehdä jos ei tiedä mitä tekee? Kannattaako ottaa lainaa jos ei ole hyvää liiketoimintasuunnitelmaa? Kerroppa vaikka pari tuottavaa ideaa kun oot niin saa**nan fiksu?
Ei kannata. Eikö mennyt perille kun minä sanoin että SINUN pitää ihan ITSE tehdä jotain? Minä en tee sinun puolestasi. Paina tuo ensin kalloosi.
Mitä sä täällä sitten mesoat. Sulla ei edes ole yhtä hyvää ideaa kertoa. Silti täällä juntti huutelee. Pitäisikö sun olla ihan hiljaa, vaikka kuunteluoppilaana. Saatat oppia jotain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä sä täällä sitten mesoat. Sulla ei edes ole yhtä hyvää ideaa kertoa. Silti täällä juntti huutelee. Pitäisikö sun
Minä en ole kertomassa sinulle täällä mitään ideoita. SInun täytyy itse keksiä se ja tehdä ome menestyksesi. Tajuatko? Ihan itse.
Samalla tavalla kuin ne yrittäjät joita vihaat ja halveksit, hekin ovat tehneet ihan itse. Joke menee perille?
Vierailija kirjoitti:
Miksi työttömät eivät ala yrittäjiksi ja työllistä itseään? Esimerkiksi puuseppä voi tehdä kaikenlaista myyntiin ja saada siitä rahaan.
Just luin korkeimmista konkurssiluvuista 30 vuoteen ja kehdataan tällaista ehdottaa. Nytkö niitä Liisan kynttiläpajoja ja muita hilipatipippafirmoja pitäskin taas pistää pystyyn? Harvassa on ne jotka puusepältä käsityönä ostaa 6000 pöydän kun ikeasta saa parilla sadalla. Askostaki sai ennen käsintehtyä edullisemmin, mutta eipä saa sieltäkään enää
Itehhän olen rakennusalalla. Eipä paljo auta tässä firmoja perustella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi työttömät eivät ala yrittäjiksi ja työllistä itseään? Esimerkiksi puuseppä voi tehdä kaikenlaista myyntiin ja saada siitä rahaan.
Just luin korkeimmista konkurssiluvuista 30 vuoteen ja kehdataan tällaista ehdottaa. Nytkö niitä Liisan kynttiläpajoja ja muita hilipatipippafirmoja pitäskin taas pistää pystyyn? Harvassa on ne jotka puusepältä käsityönä ostaa 6000 pöydän kun ikeasta saa parilla sadalla. Askostaki sai ennen käsintehtyä edullisemmin, mutta eipä saa sieltäkään enää
Itehhän olen rakennusalalla. Eipä paljo auta tässä firmoja perustella.
Ok. Istutaan sormi perseessä odottamassa josko joku poliitikkotäti taikoisi hienon talouden. Näillä eväillä menestykseen! En ihmettele että Suomi on tällä asenteella tässä jamassa.
Lahdessa on aivan helvetisti tyhjiä teollisuushalleja Mitä se kertoo kannattavuudesta ?
Olen kuullut vähän isommalta pampulta joka on suuren hotelliketjun johtaja "en perustaisi lahteen mitään"
Voi jumalauta mikä idiootti! Kun puhutaan yleistasolla niin se ei tarkoita että jokainen aloittaa sinunkaltaisesi liiketoiminnan. SInä itse kysyit että miksi lainaa pitäisi ottaa ja kun sinulle vastattiin niin sinä jankutat yhä tasan omasta toiminnastasi. Osta aivot jostain, jooko?
Mihin sinua sattuu?
Vastasin näihin todennäköisesti sinun kirjoittamiisi teksteihin, joissa oletetaan, että yritystoimintaa ei voi aloittaa ilman lainaa. Olet väärässä!
Jos puhumme yleistasolla, kuten sinä nyt haluat, niin yli 40% yrityksistä aloittaa ilman minkäänlaista velanottoa. Kuvitelmasi siitä, että ilman velkaa ei ole yritystä, on väärä. Laina ei ole välttämätön ja yritys voi silti olla kehityskelpoinen ja elättää yrittäjän varsin hyvin. Tärkein pääoma on osaaminen, ei velkarahalla hankitut jankuttimet.
Ei työtön niitä vuokria työttömyysetuuksillaan maksakaan, vaan starttirahalla ja lainalla jota ottaa liiketoimintaansa varten. Tai Finnveran tai jonkun vastaavan rahoituksella.
Anteeksi nyt arvon alanuolittajat, mutta noin se yritystoiminnan aloitus menee. Ymmärrän että ette tiedä sellaisesta mitään ja tunnesyistä alanuolitatte mutta aikuinen ihminen ei käyttäydy kuin te.
Vierailija kirjoitti:
Olen kuullut vähän isommalta pampulta joka on suuren hotelliketjun johtaja "en perustaisi lahteen mitään"
Ymmärrän häntä, jos lahden asukkaat ovat tämän ketjun kommenteissa edustettuna niin ovat kyllä aivan henkisesti lamaantunutta ja sosialismin hapattamaa porukkaa joilta puuttuu oma-aloitteisuus täysin.
Fazerin suklaatehdas aloittaa 2027 Lahdessa. Siitä tulee iso työllistäjä.
Tekoälyn avulla saadaan prosentit helposti nostettua sinne 25% tuntumaan ennen vuodenvaihdetta, valtakunnallisesti
Lahdessa ei edes ole kunnollista ruokajakoa työttömille ja ne vähätkin pelkkää vittuilua Joku ma nne sentään keksinyt liikeidean ja rahastaa 10€ ruokajaolla
Vierailija kirjoitti:
Lahdessa ei edes ole kunnollista ruokajakoa työttömille ja ne vähätkin pelkkää vittuilua Joku ma nne sentään keksinyt liikeidean ja rahastaa 10€ ruokajaolla
Aivan kamala paikka Tuolla salaatit ja appelsiinit lentelee kun venäläiset rohmuaa parhaat päältä Hygienia ties mitä ja em katkottuja uunilenkkejä Jonossa mammutit jo 2 tuntia ennen kuin jako alkaa