Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenko ainoa onnellinen köyhä?

Vierailija
12.02.2026 |

Olen pitkäaikaissairas, ja hyvin pienituloinen siis. Vähän itsekin ihmettelen sitä, että elämä tuntuu olevan parempaa vain ihan välttämättömien asioiden kanssa. Perin pari vuotta sitten joitakin tuhansia euroja ja huomasin, että tuollaisenkin summan kanssa mielenrauha oli tiessään. Olo oli jotenkin levoton, eikä mieli samalla lailla hetkessä läsnä. Parasta on, kun on vain katto pään päällä ja terveellistä perusruokaa jääkaapissa. Sitten voi keskittyä läheisiin, rakkaisiin ihmisiin ja tämän maailman ihmettelyyn. Ja jokainen hetki maistuu elämältä, eikä minkään odottelulta tai suunnittelulta.

Kommentit (100)

Vierailija
41/100 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"No katsoppas sitten muistin väärin. Mutta ei se asumistuki asiaa ja omavastuu asiaa silti muuta."

Asumistuki ei vaikuta toimeentulotuen perusosan määrään eikä vuokrasta ei joudu maksamaan mitään omavastuuta, vaan sen summan joka ylittää toimeentulotuen enimmäisasumismenot mikäli on valinnut asua liian kalliisti.

Se kait se on se oma vastuu osa siitä vuokrasta jos on valinnu asua liian kalliisti.

Vierailija
42/100 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Epäilemättä näin jos "pitkäaikaissairas" tarkoittaa tapauksessasi jotain kolesterolilääkkeitä vetelevää kakkostyypin diabeetikkoa.

Ei tarkoita, vaan minulla on harvinainen neurologinen sairaus. Enkä väheksy kenenkään kakkostyypin diabetestakaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/100 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet. Mä en ole onnellinen näin köyhänä. Mulla on kaksi työkykyä rajoittavaa sairautta ja lisämausteena opintolainan lyhennykset maksettavana. Haluaisin todellakin töihin, mutta ei kukaan palkkaa.

Harmillista kuulla. Toivottavasti joku jossain välis palkkaa semmosee duunii mitä voit tehdä.

Voisin tehdä koulutustani vastaavia töitä, mutta mua ei palkata niihin, koska mulla ei ole kokemusta. 

Vierailija
44/100 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet. Mä en ole onnellinen näin köyhänä. Mulla on kaksi työkykyä rajoittavaa sairautta ja lisämausteena opintolainan lyhennykset maksettavana. Haluaisin todellakin töihin, mutta ei kukaan palkkaa.

Harmillista kuulla. Toivottavasti joku jossain välis palkkaa semmosee duunii mitä voit tehdä.

Voisin tehdä koulutustani vastaavia töitä, mutta mua ei palkata niihin, koska mulla ei ole kokemusta. 

Et ole ainut jolla tuollaisia ongelmia. Tuntuu mitä kuunnellu et paljolla ihmisillä koko kouluttautuminen ollu iha. Turhaa suurinpiirtein.

Vierailija
45/100 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et ole ainut, täällä onnellinen kansaneläkkeen saaja. Rahat riittää ja turhat juoksut juostu. Olen kotikissa. Mistään ei ole puutetta ja katto pään päällä, mitä muuta ihminen tarvitsee?

perseaukinaisen selittelyt.minä ainakin tarvitsen kohta etelään ja kesällä veneilen.

Vierailija
46/100 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on totuttava alhaisempaan elintasoon. Tämä on fakta

Vierailija
47/100 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et ole ainut, täällä onnellinen kansaneläkkeen saaja. Rahat riittää ja turhat juoksut juostu. Olen kotikissa. Mistään ei ole puutetta ja katto pään päällä, mitä muuta ihminen tarvitsee?

perseaukinaisen selittelyt.minä ainakin tarvitsen kohta etelään ja kesällä veneilen.

Pidä hauskaa sen kanssa. :) hei hei!

Vierailija
48/100 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähä nuita mulkv*sti töissä köyviä kismittää. xD kaikki vaan ei tarvi niin paljoo. Voi voi. Ahneus on rumaa katottavaa. Hyi.

Vierailija
49/100 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi on valittu useita kertoja maailman onnellisemmaksi maaksi. Jaa a, ja valitsijat ovat ?

Vierailija
50/100 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pidä hauskaa sen kanssa. :) hei hei!

Tottakai pidän.toi on ihan normaalin työssäkäyvän elämää.saattaa kela pelleltä tuntua vaan omituiselta.

Vierailija
51/100 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietäähön sen että nuo pellet töissä käyvät. Mulk*t yrittää vaan patistella kun niitä ittiä vitu*taa xD hahahahahahahaha

Vierailija
52/100 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähä nuita mulkv*sti töissä köyviä kismittää. xD kaikki vaan ei tarvi niin paljoo. Voi voi. Ahneus on rumaa katottavaa. Hyi.

Viiraako pummilla päässä?

Vierailija
53/100 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietäähön sen että nuo pellet töissä käyvät. Mulk*t yrittää vaan patistella kun niitä ittiä vitu*taa xD hahahahahahahaha

Otahan pummi lääkkeet.toivottavasti musta ei tule koskaan yhtä tyhmää ja köyhää niinkuin sinusta.

Vierailija
54/100 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun nettotulot ovat ansiosidonnainen 960e + lapsilisä yh korotuksella 164e. Lapsen säästötilillä on joululahjarahaa isovanhemmilta muutaman vuoden ajalta yhteensä tuhat euroa, senon täysin lapsen tili ja säästö. Sanoisin olevani köyhä siis. Ainut vaan, että minulla on vaatimaton omistusasunto ulkosaunalla, mutta tätä on 36 000e lainaa vielä jäljellä ja kiinteistövälittäjä arvioi tämän vastikään 26 000-29 000e arvoiseksi. Autoni arvo on 250e, mutta on kuitenkin joku auto. Että lasketaanko minut köyhäksi vai ei? No mutta kuitenkin, olen onnellinen, emme ole mielestäni jäänyt mitään paitsi ja olen hiton hyvä budjetoimaan pienet tulot niin, että syömme hyvin ja talo pysyy alla. 

Vierailija
55/100 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämmösistä töissä käyvistä ihmisistä ei kannate sitten välittää yhtään mitää ihmiset. :) perus esimerkki mulk*u töissäkäyvästä. Juurikin niitä joiden takia töihin ei kannata mennä.

Vierailija
56/100 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämmösistä töissä käyvistä ihmisistä ei kannate sitten välittää yhtään mitää ihmiset. :) perus esimerkki mulk*u töissäkäyvästä. Juurikin niitä joiden takia töihin ei kannata mennä.

Kohta kannattaa kun sun mulkun tukia leikataan saat tottua jatkuvaan perseaukinaiseen elämään mut se on sulle kusipää oikeen .

Vierailija
57/100 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suurinosa suomalaisista aikuisista käy töissä muutama kehitysvammanen niikuin sinä vakuuttelee että töihin ei kannata mennä ja hyvin menee työttömänä.

Vierailija
58/100 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin on parempi olla välittämättä näyttää kismittävän saavatpahan omaa turhautumista raivota jossain :D

Vierailija
59/100 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa on totuttava alhaisempaan elintasoon. Tämä on fakta

Älä jauha paskaa minulla on ainakin ihan  hyvä elintaso.omakotitalo ja mökki ja vene.velattomat.

se on fakta että kotona makaava kela tyypillä pitääkin olla huono elintaso.

Miltä sinun sielussasi näyttää elintaso? 

Vierailija
60/100 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuki reppanoitten päivän jankutus meneillään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kolme