Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka monta yleensä kutsutaan työhaastatteluun?

Vierailija
12.02.2026 |

Kuinka monta yleensä? Mietin vaan tossa. Tuli kutsu vihdoinkin työhaastatteluun. Montakohan noihin kutsutaan? 

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

en tiedä, mää oon luovuttanut. sais jonkun paskahomman, vaikka 2 tuntia päivässä. kyllä mää silläkin eläisin jotenkin. 

Vierailija
22/36 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän firmassa kaikki kutsutaan, jotka ovat osanneet/uskaltaneet laittaa ilmoituksessa toivotun minuutin mittaisen videoesittelyn itsestään.

Eli jos hakijoita on satoja, niin 1, ihan max 2 kpl.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleisin käytäntö on haastatella ensimmäisellä kierroksella noin 5 parasta ehdokasta, joista jatkoon valitaan 23 henkilöä lopulliseen finaaliin.

No monessa paikassa on yksi kierros, haastateltavia 2-5 kpl.

Vierailija
24/36 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Itse olen ottanut vuokrafirmalta kolme esihaastateltua maksimissaan.

--

Älä ota yhtään. Luota omaan arvioosi, vaikka se vaatisi vaivannäköä.

Vierailija
25/36 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vuokrafirma haastattelee, voi olla useitakin jos pääsevät laskuttamaan asiakasyritystä pääluvun mukaan.

Jos taas yritys itse haastattelee, niin silloin vain potentiaalisimmat, max 5 henkilöä.

Vierailija
26/36 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

--

No tässähän oli Einsteinin neuvo. Ei minulla ole aikaa tehdä sitä työtä, mitä sille vuokrafirmalle maksamme. Noin tusinan rekryn perusteella ei ole syytä muuttaa mitään.

Vierailija
27/36 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mille alalle ap?

Itselläni haastattelu sotealalla edessä, hakijoita oli liki 200, haastatteluun päässeistä en tiedä, mutta aion kysyä. Vaihtaisin työpaikasta toiseen.

Vierailija
28/36 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun hakemus meni Helsiinkin ja sitten sieltä joku ilmoiitti, , että sinulle soittaa paikkakunnnan esihenkilö ja kutsuu sinut haastatteluun. 

Nyt sitä tämän paikkakunnan esihenkilön puhelua on odotettu kuukausi ja ei ole vieläkään tullut. 

- Kyseessä rekryfirma, oletan? Mieti kuinka monta huippuosaajaa työnantajalta menetetty vuosittain kun putoavat jonnekin suuripiirteisen jopa suoraan huolimattomankin rekry-siivilän läpi?

Vierailija
29/36 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu vähän tehtävästä ja siitä, kuinka hyvin jotkut hakijat erottuu papereiden perusteella. Mitä enemmän asiantuntemusta vaativa tehtävä on ja mitä enemmän siihen vaaditaan tiettyä taustaa, sitä vähemmän sopivia kanditaatteja yleensä on ja sitä vähemmän haastatellaan. Joskus kaksi erottuu selkeästi papereilla, niin silloin on turhaa haastatella enempää kuin kaksi. Jos on paljon tasavahvoja, niin olen yleensä ottanut ekalle haastattelukierrokselle 5-6 ja toiselle kierrokselle 2-3.

Sitten taas jos haetaan yleismiesjantusta ja tehtävä on sellainen, että kuka tahansa siitä suoriutuu, niin saatetaan haastatella enemmän, kun yritetään etsiä asenteeltaan oikea tyyppi.

Vierailija
30/36 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä hain yhteen ammattikorkeeseen erään tutkimukseen asiantuntijaksi. 8 pääsi haastatteluun, johon en päässyt ja mulle ne laitto viestiä "Olemme valinneet jatkoon päässeet ja valitettavasti valinta ei osunut juuri sinuun" ja heti perään "Olit yksi suosikkiehdokkaistamme loppuun asti" Ei kyllä kovin suosikkiehdokkaalta tuntunut, kun ei edes haastatteluun kutsuttu.

Vierailija
31/36 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fiksuimmista paikoista soittaa paikan esihenkilö. Jää tosi hyvä maku sellaisesta paikasta, vaikka ei tulisi valituksi.

Siis henkilökohtainen soitto. Wau. Kun jotkut ei vaivaudu edes ilmoittamaan yhtään mitään, koskaan.

Vierailija
32/36 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tässähän oli Einsteinin neuvo. Ei minulla ole aikaa tehdä sitä työtä, mitä sille vuokrafirmalle maksamme. Noin tusinan rekryn perusteella ei ole syytä muuttaa mitään.

- Anna kuule jatkossakin rekryfirman hoitaa suosiolla noin vaativa valinta sinun puolestasi. Asenteesi näkyy ensimmäisestä lauseesta, eli säästät monet hakijat ikävältä kokemukselta kun heidän ei tarvitse asioida suoraan sinun kanssasi.

Tasokkaimpiiin paikkoihin hakijat haastatellaan ja valitaan huolella, siihen on aina aikaa sillä se maksaa itsensä takaisin .

Vierailija
33/36 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa ihan riippua työstä. Johonkin paikkaan on haastateltu kymmenkunta, toiseen neljä. Näin siis on ihana kerrottu, kun oon kysyny asiasta.

Vierailija
34/36 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan että promille hakijoista.

Vierailija
35/36 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Fiksuimmista paikoista soittaa paikan esihenkilö. Jää tosi hyvä maku sellaisesta paikasta, vaikka ei tulisi valituksi.

Siis henkilökohtainen soitto. Wau. Kun jotkut ei vaivaudu edes ilmoittamaan yhtään mitään, koskaan.

Tuo on mahdollista jos hakijoita on kourallinen, jos useita satoja niin kellään esimiehellä ei ole mahdollisuutta ruveta soittelemaan listaa läpi.

Vierailija
36/36 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

--

Parhaat hakijat eivät ala mihinkään vuokrafirmapelleilyyn. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän yhdeksän