Mitä lapsiperheen avustusruokakassiin
Avustan 5-henkistä perhettä ruokakassilla tai -kasseilla ensi viikolla kun hiihtoloma. 2 aikuista, 2 alakoululaista ja teini. Ovat kaikkiruokaisia, allergioita ei ole. En tiedä millaiset ruuanlaittotaidot ovat, tavallinen suomalainen perhe. Tilaan Prismasta.
Ehdottakaa sisältöä kasseihin. 200 euroa on yläraja.
Kommentit (68)
En laittaisi noin isoa summaa rahaa tuntemattomille (?) joilta ei voi kysyä mitä tarvitsevat. Jos vaikka ovat ihan kädettömiä ruoanlaitossa niin mitä yhtäkkiä tekevät muutamalla kilolla juureksia tms...
Ostaisin sellaista, mihin vähävaraisella on pienemmät mahdollisuudet muuten arjessa eli arvokkaampia tuotteita. Kasvikset ovat edullisia ja niitä pystyy köyhempikin ostamaan.
Iso köntti juustoa, kanaa, kalaa ja naudan jauhelihaa. Leikkeleitä pari pakettia. Jogurttia, voita, iso kenno kananmunia, aitoja nakkeja. Täysmehua, ehkä mehukeittoa. Täysjyväleipää. Pari pakastepitsaa, kun kerran loma on, niin voi varmaan vähän herkutellakin. Tai niitä Fazerin pakastepitsapalleroita, mozzarellaa, kirsikkatomaattia, pepperonia/kanasuikaleita, juustoraastetta ja tomaattimurskaa, niin voi tehdä itse pitsaa porukassa.
Perunat, kaalit yms on todella edullista edelleen, joten panostaisin avustuskassissa vähän arvokkaampiin tuotteisiin, missä muuten vähävarainen joutuu joustamaan. Itselläni pienituloisena on ainakin pakastin täynnä kaikkia kasviksia ja arvostaisin nimenomaan sellaisia raaka-aineita, missä joudun säästämäämän.
Vierailija kirjoitti:
Mistä tälläisiä avustuksia saa? Olen itse työtön yh ja maksueste ollut työmarkkinatuessa jo tammikuusta, viimeksi sain sen tammikuun alussa. En.mennyt haastatteluun työpaikkaan jonne olisi pitänyt lähteä klo 5 jotta ehtii töihin klo 8 ( 120 km työmatka yhteen suuntaan).
Tätä työmarkkinatuen maksuestettä ei huomioitu tt tuessa enkä pysynyt maksamaan kuin puolet vuokrasta ja olemme eläneet lasten kanssa 5 vkoa 200 eurolla. Ensi viikolla talviloma, maksueste poistuu ehkä keskiviikkona ja saisin työmarkkinatuen perjantaina.
Pyytämällä esim. facebookin köyhien ryhmissä. Minä ainakin laitan Purralta saamani hyvät verojen alennukset näihin.
Anna lahjakortti. Tai kysy heiltä/anna heidän tehdä se tilaus ja maksa se.
Näin köyhänä minusta kommentista ettet anna lahjakorttia kuullosti nöyryyttävältä, aivan kuin köyhä ei hallitsisi rahan käyttöä. Kysy nyt edes mitä haluavat, jotenkin ylimielistä kantaa ruokakassit ovelle, että siinäpä teille köyhät saa luvan kelvata kun minä kerran parempana varakkaana ihmisenä teitä autan! Apua on kiva saada mutta sen toteutus ja lähestymistapa pitäisi olla harkittua ei niin että saaja tuntee itsensä huonommaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
200 e? Järjetön määrä rahaa! Onko rahan arvo sinulle hämärtynyt?
Ja lisäksi: haet aloituksella vain kiitosta.
No mitä saa 200 eurolla nykyään kaupasta 5-hengelle? Meillä menee neljän perheessä se helposti vajaan viikon ostoksiin.
Jos osaa tehdä ruokaa niin helposti saa kahden viikon ruoat
Osaan kyllä tehdä ruokaa mutta kyllä tuo on kahdelle viikolle tiukka budjetti, alle 3 euroa per annos pitäisi päästä. Ja se sisältää ruokajuomat ja kahvit.
Et ilmeisesti osaa perunoita kuoria ja keittoa tehdä ?
Pelkällä perunallako elät? Jos 200 euroa riittää helposti viiden hengen ruokiin kahdeksi viikoksi, niin silloin sillä saa varmasti ravitsemussuositukset täyttävät ateriat viidesti päivässä.
Lohta, laadukkaita lihoja. Mahdollisimman kalliita tietenkin.
Venäläinen tulee onnelliseksi mäti ja silakka. Kuin rahka tuote. Kaalisalaatti , hapankaali. Kaalilaatikko. Kalinka jogurtti. Limppu. Oltermanni. Murukahvi.