Mitä lapsiperheen avustusruokakassiin
Avustan 5-henkistä perhettä ruokakassilla tai -kasseilla ensi viikolla kun hiihtoloma. 2 aikuista, 2 alakoululaista ja teini. Ovat kaikkiruokaisia, allergioita ei ole. En tiedä millaiset ruuanlaittotaidot ovat, tavallinen suomalainen perhe. Tilaan Prismasta.
Ehdottakaa sisältöä kasseihin. 200 euroa on yläraja.
Kommentit (68)
Ap kertoi, että hiihtolomaviikolla avustaa. Tässä jo joku käänsi jutun niin, että 200 € pitäisi riittää kahdeksi viikoksi. Jos ei ole tiedossa, millaiset ruoanlaittotaidot on, ja onko vanhemmat yleensäkään arkisin kotona, niin hankkisin lapsille jotain valmista ruokaa, vaikka pari pakettia pinaattilettuja ja niihin lisukkeet, ja pari pakettia maissitortilloja ja niihin lisukkeet. Lisäksi ruisleipää, kasvimargariinia, hedelmiä, vihanneksia, munia, juustoa ja pari litraa jugurttia. En minä mitään kahvipaketteja tai karkkipusseja ostaisi.
Perunoita
Porkkanoita
Sipulia
Valkosipulia
Kurkkua
Tomaatteja
Paprikaa
Pari-kolme erilaista salaattia
Banaaneja
Omenoita
Appelsiineja tmv. sitruksia
Munia
Maitoa
Voita
Hiivaa
Oliiviöljy
5kg erilaisia jugurtteja
Kermaviiliä
Rahkaa
Kuohukermaa
Arkijuusto
Tuorejuusto
3 leikkelepakettia
Jauhelihaa
Broileria
Kinkkua
Tonnikalaa
Ananasta
Tomaattimurskaa
Tomaattipyreetä
Papuja tölkissä
Salsaa tmv. tacoihin
3-4 erilaista leipää
Hapankorppuja
Pari tortilla tai tacopakettia
Kahvia
Kaakaota
Limsaa
Sipsejä ja dippiä
Karkkeja
Noi tekee 200e, kun ostaa kaikkea ajatellen, että riittää 5 hengelle.
Vierailija kirjoitti:
Ap kertoi, että hiihtolomaviikolla avustaa. Tässä jo joku käänsi jutun niin, että 200 € pitäisi riittää kahdeksi viikoksi. Jos ei ole tiedossa, millaiset ruoanlaittotaidot on, ja onko vanhemmat yleensäkään arkisin kotona, niin hankkisin lapsille jotain valmista ruokaa, vaikka pari pakettia pinaattilettuja ja niihin lisukkeet, ja pari pakettia maissitortilloja ja niihin lisukkeet. Lisäksi ruisleipää, kasvimargariinia, hedelmiä, vihanneksia, munia, juustoa ja pari litraa jugurttia. En minä mitään kahvipaketteja tai karkkipusseja ostaisi.
Minusta tämä kuulostaa hyvältä idealta. Ruoka-avustusta saa varmasti tarvittaessa muualtakin mutta kyllähän tuollainen lomaviikko kuormittaa taloudellisesti. Lisäksi, jos vanhemmat ovat töissä (välttämättä lomaa ei ole, koska kesällekin pitää säästää lomapäiviä), niin lasten pitäisi itse osata valmistaa/lämmittää ruoka. Vanhempien arkea helpottaa, jos pääsee vähän helpommalla, eikä töiden jälkeen tarvitse valmistella kahta ruokaa. Ehtii sitten vaikka tehdäkin jotain lasten kanssa yhdessä.
Valmisruuaksi hankkisin jotain kokkikartanon kiusauksia tms, jotka ovat oikeasti hyviä ja isosta laatikosta syö useampi lapsi lounaan. Teini varmaan osaa halutessaan jotain ruokaa tehdä mutta ei sen suhteen voi olla varma. Eikä teiniäkään voi velvoittaa tekemään koko porukalle ruokaa.
Kondomeja, ettei köyhyys pääse lisääntymään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anna 200 € s lahjakortti
Vihoviimeinen ohje. Minne luulet rahojen menevän, sipheihin, kaljaan, ja muuhun epäterveelliseen ruokaan.
Ai tässä oli kysy alentuvasta naljailusta.
Mistä tälläisiä avustuksia saa? Olen itse työtön yh ja maksueste ollut työmarkkinatuessa jo tammikuusta, viimeksi sain sen tammikuun alussa. En.mennyt haastatteluun työpaikkaan jonne olisi pitänyt lähteä klo 5 jotta ehtii töihin klo 8 ( 120 km työmatka yhteen suuntaan).
Tätä työmarkkinatuen maksuestettä ei huomioitu tt tuessa enkä pysynyt maksamaan kuin puolet vuokrasta ja olemme eläneet lasten kanssa 5 vkoa 200 eurolla. Ensi viikolla talviloma, maksueste poistuu ehkä keskiviikkona ja saisin työmarkkinatuen perjantaina.
KORTONKEITA JA OPASTUS VIHKONEN MITEN NIITÄ KÄYTTÄÄN
Mihin ne normaalit ruokarahat siltä viikolta menee?
Vierailija kirjoitti:
Mistä tälläisiä avustuksia saa? Olen itse työtön yh ja maksueste ollut työmarkkinatuessa jo tammikuusta, viimeksi sain sen tammikuun alussa. En.mennyt haastatteluun työpaikkaan jonne olisi pitänyt lähteä klo 5 jotta ehtii töihin klo 8 ( 120 km työmatka yhteen suuntaan).
Tätä työmarkkinatuen maksuestettä ei huomioitu tt tuessa enkä pysynyt maksamaan kuin puolet vuokrasta ja olemme eläneet lasten kanssa 5 vkoa 200 eurolla. Ensi viikolla talviloma, maksueste poistuu ehkä keskiviikkona ja saisin työmarkkinatuen perjantaina.
Syyllinen löytyy peilistä, olisit mennyt työhaastatteluun ja kaivanut nenää pierujen kanssa, niin tuet juoksisivat koko ajan ilman pitkää työmatkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syyllinen löytyy peilistä, olisit mennyt työhaastatteluun ja kaivanut nenää pierujen kanssa, niin tuet juoksisivat koko ajan ilman pitkää työmatkaa.
Työhaastattelu olisi ollut seuraavana päivänä, ei ollut rahaa 50 e maksaviin matkoihin kaukojunalla.
Elämme tt tuella muutenkin kuten ap kuvailema perhe. Mutta toki meitä ssa haukkua, olenhan yh ja ap n esimerkki ydinperhe. Heissä ei ole vikaa.
Vierailija kirjoitti:
Mihin ne normaalit ruokarahat siltä viikolta menee?
Sitä minäkin ihmettelen...
T: työtön yh jonka lapset syövät myös ei vain ydinperheen lapset
Kossua, kossua ja kossua. Ei ne muuta tarvitse. Pari kartonkia mallua lisäksi jos oikein hurjiksi ruvetaan.
Mä pyytäisin perhettä valitsemaan tuotteet ja kun ovat valinneet hyväksyisin ja maksaisin tilauksen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anna 200 € s lahjakortti
Vihoviimeinen ohje. Minne luulet rahojen menevän, sipheihin, kaljaan, ja muuhun epäterveelliseen ruokaan.
Niitä kortteja on sellaisia, millä ei voi ostaa kaljaa, eikä tupakkaa.
Pyydä heiltä valmis lista mitä tilata siitä haluamastasi kaupasta. Ja joukossa voi olla joskus jotain herkkuakin, vaikka se sipsipussi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
200 e? Järjetön määrä rahaa! Onko rahan arvo sinulle hämärtynyt?
Ja lisäksi: haet aloituksella vain kiitosta.
No mitä saa 200 eurolla nykyään kaupasta 5-hengelle? Meillä menee neljän perheessä se helposti vajaan viikon ostoksiin.
Jos osaa tehdä ruokaa niin helposti saa kahden viikon ruoat
Osaan kyllä tehdä ruokaa mutta kyllä tuo on kahdelle viikolle tiukka budjetti, alle 3 euroa per annos pitäisi päästä. Ja se sisältää ruokajuomat ja kahvit.
Et ilmeisesti osaa perunoita kuoria ja keittoa tehdä ?
Prisma vai . No sekundaa. Jopa pakasteesta perunapussi haisi tupakalle . Ja roskiin meni. Juustopaketti oli ollut viimeinen myyntipäivä viikko kaksi sitten mutta se haisi. Tätä on se piraatti tuote kopio oikeista. Juusto haisi niin pahalle ettei ikinä ! Katsokaas kun paketteja voi kopioida kuin uudestaan täyttää ja käyttää. Onhan moni saanut maitoa mikä ei ole maitoa . Värjättyä kalkkivettä. Sen kun juot vaikka vesiväriä. Virossa on jäänyt kiinni monta jopa alko löytyy piraattina . Lihaa ostaessa se nauta olikin ponia virosta. Myyjä tunnusti. Suomalainen kalapuikko on virosta. Pirkka on virosta. Et voi tietää miksi kahvipaketissa ei haise yhtään kahvin hyvä tuoksu . Mieti sitä. Miksi yhtä äkkiä purkki Felix muuttui sekundaksi maku ja mausteet. Miksei riisiirakasta löydy yhtään maitoriisiä. Miksi suklaa maistuu vedelle. Miksi Placebo lääkkeitä myydään. Mutta mieluummin teet niin että itse leivot heille jotain mitä osaat ja käyt leipomossa ostamassa oikeaa leipää. Sitten käyt vähän hedelmä puolella k market ja ostat kunnon omenoita heille ja sitruunoita Katso ettei hometta yhtään. Appelsiinejä. Muutaman keksipaketin ja karkkipussin. Mustikka ja mansikkakeiton sekä puuropaketin. Muutaman pussin perunoita. Ja sipuleita.
Niitä venäläisiä Ukrainasta tulleita ei tarvi auttaa he saa unionin sotakassasta kk rahan ja omasta maasta tuet heillä pankit toimii. Mutta heille tuttua on hapankaali sekä rahka ja erilaiset kalat. Mäti. Ja majoneesi. Sinihome juusto se pienempi merkki sekä maissipurkki.
Niitä sipsejä missä on cheddar juustoa ja suolapähkinää.
Ukrit tulee iloiseksi kun annat heille maissia . Tekee olonsa kodikkaasti.
Ei lapset juo kahvia, eikä teinitkään yleensä. Kahvit menee vanhemmille, mutta voihan tuohon yhden kahvipaketin laittaa mukaan. Vesi on ihan hyvä ruokajuoma arkiruokailuihin. Onneksi Suomessa saa hyvää hanavettä.