Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsen lasketteluretki luokan kanssa

Vierailija
12.02.2026 |

Työttömänä yksinhuoltajana en luonnollisesti voi osallistua rahan keräykseen ja tämä on koululle ok mutta miten esim. kaakot ja munkit kalliissa rinnekahvilassa. Pitääkö lapseni katsella vierestä kun luokkatoverinsa pröystäilevät vanhempien mukaan antamilla rahoilla? 

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkaat lapselle kotoa mukaan kaakaota termospullossa ja muut eväät. 

Vierailija
2/26 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvottava asenne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai että pröystäilevät? Sitä kutsutaan normaaliksi käytökseksi, että lapselle annetaan rahaa, jolla tämä ostaa itse haluamansa tuotteet.

Vierailija
4/26 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä sun ratkaisu tähän olisi? Jonkun muun lapsen vanhempi maksaa sun lapsesi munkin? Munkki ja kaakao maksaa 10€ siellä kahvilassa. Olisit säästänyt 50c  tammikuussa joka päivä niin a vot sulla olisi jo kasassa munkki ja kaakaot lapsellesi mäkeen. Ja jäisi vielä rahaa vaikka suklaapatukkaan.

Vierailija
5/26 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä yksi tupakkiaski ostamatta, niin säästyy rahat siihen lapsen munkkikaakaoon

Vierailija
6/26 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap vaikuttaa inhottavalta ja kateelliselta ihmiseltä. 

Joku munkin syöminen kahvilassa ei ole pröystäilyä vaan täysin normaalia elämää suurimmalle osalle. 

Vierailija
7/26 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein pröystäilevät? Jos sille muksulle ei ole varaa edes yhtä kaakaokupillista kustantaa, teillä ei ole varaa laittaa sitä sinne rinteeseen.

Ei meilläkään rahassa kylvetty, mutta laskujen maksun ja perus ruokatarpeiden hankkimisen jälkeen seuraavaksi annettiin lapselle pieni summa käyttörahaa ettei sen tarvinnut kavereiden kanssa tyhjätaskuna ja pummaten kulkea. Vasta sen jälkeen katsottiin jäikö itselle ns. ylimääräistä käyttörahaa. Aina ei jäänyt, mutta ei tarvinnut lapsen siitä kärsiä.

Vierailija
8/26 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

XDDDDDDDDDDD

Vierailija
9/26 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ollut yh ja aina on lapsen tarpeisiin löytynyt rahat. Jätän omaa kulutusta vähemmälle, jotta lapsi pääsee mukaan tuollaisiin juttuihin. Ja olen nimenomaan puskenut työelämässä eteenpäin sen vuoksi, että on rahaa kustantaa tarvittavat jutut

Vierailija
10/26 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vai että pröystäilevät? Sitä kutsutaan normaaliksi käytökseksi, että lapselle annetaan rahaa, jolla tämä ostaa itse haluamansa tuotteet.

Minun kouluaikoina koulu tarjosi eväät kaikille. En muista sallittiinko jotain omia pieniä irtokarkkipusseja yläasteella, mutta missään nimessä ei ollut sellaista että osa lapsista istuskelisi kahviloissa limsaa ja munkkia vetämässä.

Vierailija
11/26 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saako kahvilassa nauttia omia eväitä? 

Vierailija
12/26 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jätä yksi tupakkiaski ostamatta, niin säästyy rahat siihen lapsen munkkikaakaoon

En polta

Ap

Vierailija
13/26 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teet lapselle oman kaakaon ja eväät mukaan. 

Vierailija
14/26 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

2/5

Ihan hyvä provon perustaso, mutta menee överiksi eikä ole uskottava.

Vierailija
15/26 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sulla ei ole antaa lapselle kaakaorahaa ja tiedät, että hän kokee tilanteen ahdistavaksi niin kannattanee miettiä valmiiksi tekosyitä, millä lapsi onnistuu suojelemaan itseään. Vain mielikuvitus on rajana.

Vierailija
16/26 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Jätä yksi tupakkiaski ostamatta, niin säästyy rahat siihen lapsen munkkikaakaoon

En polta

Ap"

Olin joo yksinhuoltaja mutta aina oli se euro tai kaksi antaa rahaa!

Äkkiä rupeaa lapsi "keppostelemaan" jos ei ikinä saa mitään!

nyt jätät juustot sun muut sipsit ostamatta vähäksi aikaa että saat sen kympin mukaan. Lasketella ei ole pakko..."en halua, en tykkää"

Vierailija
17/26 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun kouluaikoina koulu tarjosi eväät kaikille. En muista sallittiinko jotain omia pieniä irtokarkkipusseja yläasteella, mutta missään nimessä ei ollut sellaista että osa lapsista istuskelisi kahviloissa limsaa ja munkkia vetämässä.

Kyllä oli jo kasarilla. Bussista sai koulun puolesta eväspussin, mutta liki kaikilla oli myös omia herkkuja mukana, ja myös pieni summa rahaa niihin kahvilakäynteihin. Pitsallakin saatettiin käydä. Samaa ysärillä. 

Vierailija
18/26 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä oli jo kasarilla. Bussista sai koulun puolesta eväspussin, mutta liki kaikilla oli myös omia herkkuja mukana, ja myös pieni summa rahaa niihin kahvilakäynteihin. Pitsallakin saatettiin käydä. Samaa ysärillä. 

Lasketteluretkessä parasta oli juurikin se kaakao automaatista. 

Vierailija
19/26 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saako kahvilassa nauttia omia eväitä? 

Ei, mutta minun aikanani ainakin ne kaakaot juotiin siellä, minne kaikki mukana olleet pääsivät. 

Jos oli joku jolla oli omat eväät niin sitten jotkut haki kaakaonsa kahvilasta ja tulivat ulos juomaan sen kaverin kanssa joka ei siellä kahvilassa eväitään saanut nauttia. 

Aika usealla myös oli niitä omia termareita mukana, sinne rinteen laitaan kun oli kivaa jäädä kaakaolle. Coolimpaa kuin se kahvilassa käyminen. 

Vierailija
20/26 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei me käyty kahviloissa eikä pizzalla kouluaikana. Koulun tarjoama kaakao oli sitä paitsi ihanaa. Vielä aikuisinakin sitä haikeana muistelemme.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kuusi