Jos lapsen isä on täysin epäonnistunut luuseri ja saat yksinhuoltajuuden, vaihtaisitko lapsen sukunimen samaksi kuin sinulla?
Eli vaihtaisit isältä saadun sukunimen omaksesi. Isä täysin kelvoton heittiö, joka hävisi lapsen elämästä kokonaan jo vuosia sitten.
Kommentit (5)
Lapseni vaihtoi ihan itse, omalla päätöksellään.
Syntymästä saakka ollut mun sukunimi lapsilla. Hän oli vain siittäjä, pidin huolta ettei nimeä tullut sairaalan tms. kirjoihinkaan. Lapset kyllä tietää ja tuntee isänsä, mutta virallisesti häntä ei näy missään.
Lapsella olisi oma sukunimeni alun alkaenkin. Jos jossain rinnakkaistodellisuudessa ei olisi, vaihtaisin sen viimeistään tuossa vaiheessa.
Vierailija kirjoitti:
Ensinnäkään en olisi hankkinut lasta sellaisen miehen kanssa. Toisekseen, kaikilla lapsillani on minun sukunimeni. Miksi pitäisi olla isän nimi alun alkaenkaan?
Ootpa halpamainen ihminen. Huomaa, ettet ole koskaan joutunut kokemaan vastoinkäymisiä. Eikä noin täydellinen niistä kyllä selviäiskään.
Ensinnäkään en olisi hankkinut lasta sellaisen miehen kanssa. Toisekseen, kaikilla lapsillani on minun sukunimeni. Miksi pitäisi olla isän nimi alun alkaenkaan?