Onko kenellekkään käynyt niin, että kolmas tai neljäs lapsi on syntynyt myöhemmillä viikoilla ja päivillä kuin ekat?
Kommentit (16)
Vierailija:
Onko kolmas tai peräti neljäs (ja vaikka viideskin) menneet HUOMATTAVASTI yli siitä, miten muut lapset on syntyneet?Esim. jos kaksi ekaa on syntyneet rv 38, niin onko sitten kolmas syntynytkin vaikka rv 41?
Tätä lähinnä hain.
ap
t: 2, jonka esikoinen syntyi rv 37+4, toinen rv 40 ja kolmas 41+4
Ehkä oli vähän turha kysyä.
Vappuja rouvat.
Ap poistuu takavasemmalle.
kun olen kuullut, että aika usein esim. esikoisen syntymäviikoista voi päätellä jotain seuraaviin lapsien syntymään. Että jos syntyy enne laskettua aikaa niin mahdollisesti seuraavatkin saattais syntyä ennen la:ta.
Eihän se toki aina näin ole, mutta siksi varmaan asia esitetty kysymysmuotoon! Mutta täältähän ei näköjään aina asiallisia vastauksia saa..
Eka syntyi viikolla 39+5, seuraava leikattiin, kolmas syntyi viikolla 40+2 ja neljäs vasta 41+3, silloinkin käynnistettynä. Yhtään ei ollut tuntumaa, että yrittäisikään syntyä, mutta omien kipujeni takia piti käynnistää. Seuraava sitten taas leikattiin.
Tämä on yhtä tyhmä kysymys, kun jos aikuinen ihminen kysyy voiko tulla raskaaksi vaikka imettää tms....
Jos lähtee illalla baariin, kun lapset ovat nukkumassa niin ketä se nyt oikeasti haittaa? Siis jos nyt ei vedä sellaisia kännejä, että ei pysty seuraavana päivänä kuin valittamaan.
Loppuen lopuksi on se ja sama, onko äiti vaikka jumpassa tai baarissa, jos muuten hoitaa hommansa.
T. Absolutisti
Itse asiassa mää kyllä oletin ainaskin ymmärtäväni. Jos oiken ymmärsin niin kyseinen henkilö kysyy sitä onko tavatonta jos joku esim nuorimmasin syntyy yli raskaus ajan. Vastaus: Ei välttämätä. Onhan se hieman huolestuttavaa vauvan kannalta jos oiken pitkään menee. Mutta ei välttämättä päivä tai pari haittaa. En ole varma jos menee viikon yli.
Vaikka tää nyt olikin sata vuotta vanha aloitus, niin eka on mulla ainoa joka on tullut hieman ennen laskettua, toka meni jopa yliaikaiseksi, kolmas ja neljäs viikolla 41+
mäkin olen käsittänyt, että harvemmin raskausajat pidenee. Ainakin oman tuttavapiirin perusteella näin harvoin käy. Tai ainakaan niin, että ekat syntyy selvästi ennen laskettua ja sit yht äkkiä neljäs syntyykin lasketun jälkeen.
Toivon ainakin. Mulla näin:
1. 33´
2. 39+
3. 38+
4. viel mahassa, toivottavasti syntyy taas ennen laskettua aikaa
mulla on raskaudet vaan pidentyneet ja synnytykset lyhentyneet.
1. rv.38+1, synnytys 8h
2. rv.40, synnytys 3h
3. rv. 40+5, synnytys 50min
Minulla kolme ensimmäistä syntyi pari-kolme päivää ennen laskettua aikaa. Kaksi seuraavaa syntyi kaksi viikkoa yli lasketun ajan.
Mulla jokainen 5 lapsesta viettänyt kohdussa aikaa pitempään kuin edellinen. Ensimmäinen syntyi viikolla 41+3 ja viimeinen syntyi 42+3. Meillä ilmeisesti suvussa tällainen pitkä kantoaika. Mummoni synnytti yhdennentoista lapsensa kun se oli 3 viikkoa yli lasketun ajan, lapsiparalla ei ollutkaan enää kuin tilkka vihreää lapsivettä.
1, 39+1
2. 39+5
3. 41+6
Ei ole käynnistelty synnytyksiä, noin se vaan meni. Synnytyskesto aina samat 4 tuntia.
Onko kolmas tai peräti neljäs (ja vaikka viideskin) menneet HUOMATTAVASTI yli siitä, miten muut lapset on syntyneet?
Esim. jos kaksi ekaa on syntyneet rv 38, niin onko sitten kolmas syntynytkin vaikka rv 41?
Tätä lähinnä hain.
ap