Mitä ihmettä, päiväkodista valitetaan
Kun haen lapsen ajoissa ??
Olen merkannut hoitoajan klo 15:sta saakka, koska joskus työ tai työmatka venyy. Silloin tällöin pääsen hakemaan heti 14 jälkeen, kuitenkin yleensä hakiessani kello on 14.30.
Nyt kuulin vahingossa hoitajien keskustelun, että "taasko se X:n äiti tuli hakemaan X:n näin aikaisin vaikka hoitoaika merkattu myöhempään?"
Eikö se olekaan hyvä asia, että lapsi haetaan ajoissa?
Kommentit (89)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varhaiskasvatussuunnitelman tavoitteet eivät toteudu kunnolla jos lapsi viettää liian vähän aikaa varhaiskasvatuksessa. Et sinä koulustakaan lasta hae kello 14.30 jos opetus on merkitty päättyväksi kello 15.00.
Varhaiskasvatuksellinen työ työnä eli vo:n suunnittelema toiminta ajoittuu aamupäivään ennen ulkoilua ja lounasta. Päivälevon jälkeen vapaata toimintaa. Eli älä vertaa päiväkotia kouluun. Kaksi eri asiaa.
Voisiko joku kertoa, miksi näin tehdään, miksi varhaiskasvatusta on käytännössä tunti aamulla ja sen jälkeen lapset ovat säilössä, kukaan aikuinen ei ole heistä kiinnostunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varhaiskasvatussuunnitelman tavoitteet eivät toteudu kunnolla jos lapsi viettää liian vähän aikaa varhaiskasvatuksessa. Et sinä koulustakaan lasta hae kello 14.30 jos opetus on merkitty päättyväksi kello 15.00.
Varhaiskasvatuksellinen työ työnä eli vo:n suunnittelema toiminta ajoittuu aamupäivään ennen ulkoilua ja lounasta. Päivälevon jälkeen vapaata toimintaa. Eli älä vertaa päiväkotia kouluun. Kaksi eri asiaa.
Kaikki toiminta varhaiskasvatusyksikössä on varhaiskasvatusta ja siinä tulee näkyä pedagoginen työote.
Vierailija kirjoitti:
Hoitajatarpeet suunnitellaan vanhempien ilmoittaman hoitotarpeen perusteella, mutta eipähän se tietenkään sinua puristele, koska sulla on oikeus. Vai kuinka?
Kaikkien kannalta tilanne kääntyi siis plussan puolelle. Huomaatko kuinka ty pe rä huomautuksesi oli?
Ehkä ne hoitajatkin haluaa joskus päästä ajoissa... Työvuorot suunnitellaan tarpeen mukaan. Kyllähän se saattaa veetuttaa, jos vuoro on ns. turhaan klo 15 saakka, vaikka olisi voinut saada sen aikaisemman klo 14 päättyvän vuoron.
Vierailija kirjoitti:
Jos laittaa lapsensa kunnalliseen kolhoosiin puoli-ilmaiseksi, voisi olettaa sopimusta noudatettavan.
Hoitoaika merkataan niin, että koska laps tuodaan ja koska VIIMEISTÄÄN haetaan pois.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä ne hoitajatkin haluaa joskus päästä ajoissa... Työvuorot suunnitellaan tarpeen mukaan. Kyllähän se saattaa veetuttaa, jos vuoro on ns. turhaan klo 15 saakka, vaikka olisi voinut saada sen aikaisemman klo 14 päättyvän vuoron.
Ap ei tiennyt koska pääsee milloinkin töistä, joten miten ihmeessä voi ilmoittaa etukäteen. Että tarvetta ei ole juuri tänään olla loppuun saakka?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainakin omien lasten päiväkodissa on suositus, että lasten ruoka-ajat ja lepohetki rauhoitetaan hakurumbalta. Toki joskus on pakko, jos on lääkäriaikaa tai neuvolaa mutta pääsääntöisesti ei haeta silloin. Käytännössä se tarkoittaa sitä, että haku on aikaisintaan klo 14:30, jotta ovat ehtineet syödä välipalan. Se haku, kun ei vaikuta vain siihen haettavaan lapseen vaan koko ryhmään.
Minä ainakin tahdon pitää lapseni hoitoajan mahdollisimman lyhyenä enkä mene kotiinkaan aikaa viettämään siksi aikaa, että voin lapsen hakea kun päiväkotiin sopii.
Ruokailuistakin pitää ilmoittaa etukäteen päiväkoteihin ruokahävikin vähentämiseksi.
Eikai kukaan kesken syömisen hae tai ennen syömistä ellei ole lapsi sairastunut. Ihan idioottitason pointittomia vastauksia täällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainakin omien lasten päiväkodissa on suositus, että lasten ruoka-ajat ja lepohetki rauhoitetaan hakurumbalta. Toki joskus on pakko, jos on lääkäriaikaa tai neuvolaa mutta pääsääntöisesti ei haeta silloin. Käytännössä se tarkoittaa sitä, että haku on aikaisintaan klo 14:30, jotta ovat ehtineet syödä välipalan. Se haku, kun ei vaikuta vain siihen haettavaan lapseen vaan koko ryhmään.
Minä ainakin tahdon pitää lapseni hoitoajan mahdollisimman lyhyenä enkä mene kotiinkaan aikaa viettämään siksi aikaa, että voin lapsen hakea kun päiväkotiin sopii.
Ruokailuistakin pitää ilmoittaa etukäteen päiväkoteihin ruokahävikin vähentämiseksi.
Eikai kukaan kesken syömisen hae tai ennen syömistä ellei ole lapsi sair
Miksei kesken syömisen voi viedä? Meillä on paremmat appeet kotona tai voidaan jopa käydä lasten ateria hakemassa Mäkistä tai Hesestä kotimatkalla, jos haluan isälapsi suhteen paranevan. Minun puolesta voivat heittää laitosruuat roskikseen tarhassa.
MInä käyn aina kaupassa ennen kuin haen lapsen! Hoitajilla ei ole mitään sanomista siihen, mihin lapsen hoitoajan käytän ja juurihan tässä on valitettu, että lasta ei saa hakea liian aikaisin, koska hoitajamitoitus on tehty sen mukaan, että lapsi on hoidossa. Jos hoitoajaksi on sovittu 8-17, niin tuo on ihan OK, olin itse sitten nukkumassa tai töissä tai kaupassa.