Miksei työttömät opiskele esim. kieliä?
Itse kun aina ollut töissä niin ei osaa edes ajatella mitkä mahdollisuudet aukeaisi jos arkisin olisi loputtomasti aikaa. Opetella tosiaan vaikka jotain eksoottista kieltä. Netti on täynnä ilmaista materiaalia, youtube-kursseja jne.
Kommentit (198)
Vierailija kirjoitti:
Ulkomaille muuttamiseen tarvitaan aika paljon säästöjä, Kela ei maksa. Muuttokulut, asunnon vuokraamiseen liittyvät kulut, Suomessa olevan irtaimiston varastointi ym ym.
Itse lähtisin vaikka samantien ellei olisi perhettä ja omaa kotia täällä. Kielitaidon puolesta pärjäisin. Puolisolla on hyvä työpaikka ja lapset viihtyy. Heillä on hyvä koulu, fiksuja kaveripiiri ja harrastuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei voi, työkkäri laittaa karenasiin ja väittää, että tekee tulkkausta yrittäjänä.
Niin? Eikös se ole se lopullinen tavoitekin että henkilö on työllistynyt eikä tarvitse työkkäriä? Outo ajatuksenjuoksu kyllä joillakin.
Niin? No pitää sillä käännöstyöllä elääkin. Ja milläs elät kun tuet on katki etkä ole kääntänyt sanaakaan kun ne kuvitellut käännöstyöt on pelkkä työkkärin oma tulkinta kielten opiskelusta.
Jaa, luulin että puhuit töiden tekemisestä. Mistäs se työkkäri keksii että olet opiskelija jos ihan omatoimisesti vain kieltä opettelet? Samalla logiikalla et voi katsoa esim. mitään youtube-videota kun ainahan siitä jotain oppii.
Viranomaisille ja tyhmille hölösuille ei kerrota edes ahkerasta opetusvideoiden katselusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä tiedät, etteivät opiskele?
Kiva jos joku niin tekee, mutta empiiristen tutkimusteni mukaan en tiedä ketään sellaista.
No voin tulla mukaan empiiriseen tutkimukseesi.
Minäkin voin osallistua. Puhun sujuvaa ranskaa ja englantia. Netissä ja youtubessa ym. en käytä juurikaan suomea. Kuuntelen ranskan- ja englanninkielisiä tubettajia ja blogeja ja kommentoin ym. suomea tarvitsen tyyliin luen aamulla Hesarin ja sitten etsin työpaikkoja Suomesta.
Suosittele jotain ranskankielisiä tubettajia/blogeja? Voisin jatkaa kielen opiskelua pitkän tauon jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hohhoijaa
Mikä oli hohhoijaa?
Pääsi märkä pieru
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työttömien kannattaa opetella kieliä, jotta voivat muuttaa toiseen maahan ja sielä pärjätä työelämässä paikallisella kielellä
60-vuotiaana?
Oletko mielestäsi jo ikäloppu? Hyviä työvuosia vielä kymmenen edessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työttömien kannattaa opetella kieliä, jotta voivat muuttaa toiseen maahan ja sielä pärjätä työelämässä paikallisella kielellä
Missä maassa voisi työllistyä ilman kunnon työkokemusta?Mihin se työkokemus katoaa, kun ihminen jää työttömäksi?
Nykyisin tuntuu, että se työkokemus pitää hankkia työhakemuksen lähettämisen ja työhaastattelun välisenä aikana, muuten se ei ole "kunnollista" työkokemusta.
Minulla on työkokemusta vain luovalta alalta ja sitä ei lasketa.
Ap tekee jotain yksinkertaista vaihetyötä nälkäpalkalla. 😄
Miksi ei työttömät tee sitä taikka tuota taikka tätä jne. KESKITY OMAAN ELÄMÄÄS MIETI SIELLÄ MIKSI ET TEE SITÄ TAI TUOTA JNE.😡😡😡🤬🖕
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä tiedät, etteivät opiskele?
Kiva jos joku niin tekee, mutta empiiristen tutkimusteni mukaan en tiedä ketään sellaista.
Empiirinen tutkimuksesi on epäonnistunut, ns nollatutkimukseksi.
Ei kiinnosta, eikä oo kielipäätä
Voi lapsi kulta, kun työttömänä on myös läjäpäin tulkkeja, kääntäjiä ja filologeja niin mitäpä lottoat, minkä verran se Duolingon pimputteleminen auttaa?
Olen ihmetellyt, mikseivät opiskele avoimessa yliopistossa. Siellä on paljon myös ilmaisia kursseja.
Vierailija kirjoitti:
Olen ihmetellyt, mikseivät opiskele avoimessa yliopistossa. Siellä on paljon myös ilmaisia kursseja.
Näihin pitää pyytää lupa työkkäristä.
Tottakai opiskellaan, mutta ei siitä sen enempää kerrota muille. Mokoma mulkero Agricola kehitti Suomen kielen ja sitä ei tietenkään ymmärretä missään muualla kuin Suomessa. Helvetinmoinen homma, että pääsee irti siitä paskasta.
Kielen tarkoitus on käsittääkseni se että ihmiset ymmärtävät toisiaan. Siksi kannattaa opiskella ainakin englantia vaikka siitä ei tykkäiskään. Jos ei osaa muuta kuin suomea niin pysyy ikuisesti Junttina ja 90 prosenttia elämästä menee yli hilseen.
japania voisin opiskella, ja hepreaa olen lukenu työttömänä ja samalla yhden maisterin tutkinnon lisäksi siinä, sekä nykyhepreaa että VT raamatun hepreaa vuoden ja tel avivivissa hepreaa 6 kk kielikurssilla.
Espanjakin olisi jännä, mutta ei tässä ole aikaa koko elämää lukea kieliä, 54 v on ikää ja pitäs se japanilainen akkakin hakea vaimoksi ja raskaaksi
ehkä muutaman sanan opiskelen japania ja muuten olen työtön
tv mies 54 v
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sillä silti työllisty.
Miten niin? Kyllä varmasti osaamalla jonkin harvinaisemman kieliparin pystyy löytää myös jotain bisnesmahdollisuuksia. Jos ei muuta niin jotain kääntämiseen liittyvää esim.
Voi voi ja trol-lol-loo. Ammattimainen kääntäminen vaatii paljon muutakin kuin kahden kielen osaamista, varsinkin jos aikoo oikeaa bisnestä tehdä. Nämä "pystyy löytää" -tyypit voisivat ensin opetella äidinkielensä kirjallista ilmaisua ennen kuin höpöttelevät vieraiden kielten opiskelusta Youtube-videoiden avulla ja käännösbisneksen aloittamisesta. Tekoälyt ovat viimeinen niitti amatöörikääntäjän arkkuun.
Vierailija kirjoitti:
Mä opiskelin 3 v itsliaa, kävin iltalukiossa. Kirjoitin, sainkohan c .
Menin kesäksi 10 viikkoa Italiaan asumaan. Lomarahavapaita ja kesälomaa. Mutta enhän mä tutustunut sellai ihmisiin, että oltais juteltu. Kaupassa, ravintolassa, mutta pientähän se oli.
Nyt, ylin10 v myöhemmin, osaan enää
Vähän.
miksihän naiset opiskelee aina jotain italiaa tai ranskaa, muka jotain sivistys hienostokieliä. joita eivät käytännösssä kuitenkaan osaa puhua ja joilla ei ole maailmalla mitään käyttöä, ellei ota gambiasta tai muualta afrikasta ranskaa puhuvaa n e e k e r i ä miehekseen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sillä silti työllisty.
Miten niin? Kyllä varmasti osaamalla jonkin harvinaisemman kieliparin pystyy löytää myös jotain bisnesmahdollisuuksia. Jos ei muuta niin jotain kääntämiseen liittyvää esim.
Ei ole varaa maksaa tukia takaisin, kun keksivät minun olleen opiskelija ja perivät tuet takaisin.
Toisaalta tarvitsen tällä hetkellä käteen enemmän kuin leikatun perusosan verran, joten en voi olla olematta työnhakija.
Mä opiskelin 3 v itsliaa, kävin iltalukiossa. Kirjoitin, sainkohan c .
Menin kesäksi 10 viikkoa Italiaan asumaan. Lomarahavapaita ja kesälomaa. Mutta enhän mä tutustunut sellai ihmisiin, että oltais juteltu. Kaupassa, ravintolassa, mutta pientähän se oli.
Nyt, ylin10 v myöhemmin, osaan enää
Vähän.