Miksei työttömät opiskele esim. kieliä?
Itse kun aina ollut töissä niin ei osaa edes ajatella mitkä mahdollisuudet aukeaisi jos arkisin olisi loputtomasti aikaa. Opetella tosiaan vaikka jotain eksoottista kieltä. Netti on täynnä ilmaista materiaalia, youtube-kursseja jne.
Kommentit (302)
Vierailija kirjoitti:
Ei sillä silti työllisty.
Voit mennä naapurimaahan töihin, siellä on paremmat palkat ja enemmän vapaita työpaikkoja.
Ei kaikille jää kielet muistiin tai autokoulun liikennemerkit edes. Hidasta oppimista.
``Voisitko vielä täsmentää, miksi nimenomaan työttömien pitäisi opiskella kieliä? Jos vastaus on että ajankuluksi ja omaksi ilokseen niin jaa, no mikä ettei. Jos vastaus on että työllistyäkseen niin se on useimmissa tapauksissa ihan haihattelua. Työnantajat arvostavat kielitaitoa yleisesti ottaen todella vähän, ja useimmissa ammateissa ja tehtävissä pärjää englannilla. Lisäksi AI on tehnyt sellaisen alkeis-jatko-tason kielenosaamisen täysin tarpeettomaksi minkä tahansa kielen osalta. ``
Tää lyö vielä sun omaan nilkkaan. Ajattelepa vähän laajemmin.
Ei vois vähempää kiinnostaa opiskella mitään kieliä.
Opiskelin kuitenkin kaivinkoneen käyttöä, kelpaako se?
Nyt tosin töissä väliaikaisesti, en kaivurikuskina kuitenkaan.
Mä opiskelin ruottia että pääsen laivalle töihin no en sit päässykkää
Vierailija kirjoitti:
Olen opiskellut yhteensä seitsemää kieltä elämässäni, mutta tällä hetkellä ajattelisin, että kielten opiskelu on mulle työllistymisen kannalta melko hyödytöntä.
Harmi. Mä sain töitä ensin Ranskasta ja sitten Norjasta, kielitaidon avulla.
Lopteteaan sitten suomen kielenkin puhuminen kun ei kieliä enää tarvitse osata koska tekoäly :D Kyllä ihmiset on tyhmiä.
Vierailija kirjoitti:
Voiko yksittäisen ylioppilaskokeen suorittaa vai pitääkö se hyväksyttää työkkärissä? Mietin jos kävisin kirjoittamassa jonkun kielen lisää.
Opiskele ulkomailla netin kautta. Kerää opintopisteet haaviin.
Vierailija kirjoitti:
Miksi opiskelisi kieltä kun kääntäjät ovat jo nyt todella hyviä ja kohta kääntävät puheen reaaliajassa niin hyvin että voi keskustella kenen kanssa tahansa omalla kielellään? En paljon turhempaa asiaa keksi kuin kielen opiskelu.
Joo, siellä työpaikalla keskustelet jonkun kanssa sun puhelimes välityksellä. Tulee varmaan mukava keskustelutuokio.
Vierailija kirjoitti:
Mä opiskelin ruottia että pääsen laivalle töihin no en sit päässykkää
Mee johonki muualle sitte. Onhan noita paatteja Itämeri täynnä.
Ihmekään jos ei vauvapalstalaiset työllisty jos jo työhaastattelussa puhutaan jonkun puhelimen tekoälykäännösäpin kautta :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työttömien kannattaa opetella kieliä, jotta voivat muuttaa toiseen maahan ja sielä pärjätä työelämässä paikallisella kielellä
Missä maassa voisi työllistyä ilman kunnon työkokemusta?
Ainakin suomessa, tännehän tulee lähi-idästä kielitaidottomia jotka ei osaa edes paikallista kulttuuria. Silti ne työllistyy.
Ai mutta nyt mä tajuan, te häviätte noille kisassa työpaikoista vaikka teillä on ollit ilmainen koulutus, osaatte kielen ja tavat, joten miten te ulkomaillakaan pärjäisitte.
Vierailija kirjoitti:
" "Monille työttömyys aiheuttaa stressiä, koska tulevaisuudesta ei tiedä ja toimeentulo on epävarma. " "
"Suomessa ei yksinkertaisesti kenelläkään ole oikeaa pelkoa toimeentulemisesta. Erilaiset sosiaalituet viime kädessä pitää ihmisen hengissä. Ei Suomesssa kukaan nälkään kuole tai joudu asumaan sillan alle, ellei itse niin päätä tehdä."
Ai koska ei kuole nälkään, pitäisi olla tyytyväinen eikä saisi stressata mistään? Sekö sulle riittää? Ei tarvi stressata, saako ostettua lapselle uuden talvitakin tai kouluvälineitä, kun ei kuole nälkään? Ei tarvi stressata saavansa kelalta karenssia, kun ei kuole nälkään? Ei tarvi stressata saako maksettua laskuja ja lainoja, kun ei kuole nälkään?
Pitää opetella sietämään stressiä. Elämään hyvää elämää joko stressin kanssa, tai opetella siitä pois.
Vierailija kirjoitti:
Ei käy. Sun pitää opiskella nimenomaan kieliä.
En ole varsinaisesti työtön, koska en ole edes hakenut töihin, en kyllä mitään tukiakaan ole hakenut, ihan muuten tulen toimeen. Mutta kieliä opiskelen, kyllä. Se pitää mielen vireänä ja on hyvää aivojumppaa.
Tulen toimeen arkielämässä suomeksi, ruotsiksi, norjaksi, tanskaksi, saksaksi, englanniksi ja espanjaksi. Italiaa pystyn lukemaan, en puhumaan kuin joitain yksinkertaisia lauseita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei käy. Sun pitää opiskella nimenomaan kieliä.
Nuo ei sulje pois toisiaan. Capice?
Vierailija kirjoitti:
Miksi opiskelisi kieltä kun kääntäjät ovat jo nyt todella hyviä ja kohta kääntävät puheen reaaliajassa niin hyvin että voi keskustella kenen kanssa tahansa omalla kielellään? En paljon turhempaa asiaa keksi kuin kielen opiskelu.
Mitä sä ajattelisit juipista, joka kulkee joka paikassa känny ojossa?
Vierailija kirjoitti:
Tere kuidas ?on Ma oska jo vagä hesti eestikeel Ilusad kolmpäev teil arvuti ja nutitelefon kasutajat
Tere tere illu, tere hommikust kuivägä kulke?
työttömät inselnrit osaavat aioastaan klingonia ja lojbania.
" "Monille työttömyys aiheuttaa stressiä, koska tulevaisuudesta ei tiedä ja toimeentulo on epävarma. " "
"Suomessa ei yksinkertaisesti kenelläkään ole oikeaa pelkoa toimeentulemisesta. Erilaiset sosiaalituet viime kädessä pitää ihmisen hengissä. Ei Suomesssa kukaan nälkään kuole tai joudu asumaan sillan alle, ellei itse niin päätä tehdä."
Ai koska ei kuole nälkään, pitäisi olla tyytyväinen eikä saisi stressata mistään? Sekö sulle riittää? Ei tarvi stressata, saako ostettua lapselle uuden talvitakin tai kouluvälineitä, kun ei kuole nälkään? Ei tarvi stressata saavansa kelalta karenssia, kun ei kuole nälkään? Ei tarvi stressata saako maksettua laskuja ja lainoja, kun ei kuole nälkään?