Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun katsoo noita Italian olympialaisia, ymmärtää kuinka ankeaa Suomen luonto on

Vierailija
11.02.2026 |

Pelkkää tasaista peltoa sekä puupeltoa jonka välissä jotain ankeaa risukkoa. Kunnon luontoa et löydä mistään.

Kommentit (240)

Vierailija
81/240 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaiset mökit ovat kaukana luonnonhelmassa olemisesta. Suomalainen on niin julmetun mukavuudenhaluinen, ettei eräretkeily onnistu, ja moni ei näköjään edes käsitä sitä miksi mökillä oleminen on aikamoinen vitsi luontoelämyksenä.

Puhu vain oman elinpiirisi mökeistä, ja niinhän sinä tietysti puhutkin. Voin vain kuvitella.

Vierailija
82/240 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Iiigorit on tainneet pistää tekoälyn asialle, kun näitä Suomea haukkuvia ketjuja tulee kuin sieniä sateella 😂

Minkälainen ihminen miettii iiiigoreita jatkuvasti? Voisitko edes kerran kommentoida ilman iiigoreita? 

Jos joka ikinen päivä tulee vähintään kymmenen aloitusta, missä haukutaan joko Suomen luontoa, tai suomalaisten luonnetta tai ulkonäköä, tai milloin mitäkin, niin pidättekö ihan tyhminä?

Ja sitäpaitsi suomalaiset eivät todellakaan edes pidä Suomea maailman kauniimpana paikkana, sillä ymmärtävät, että kauniita paikkoja on muuallakin, kuten ihan lähellä Norjassa.

Suomella on omat hyvät puolensa, ja vaihtelua ihan tarpeeksi, kun on tuntureita, meri, järviä, Koli jne, mutta ei ole vuoria eikä vuonoja.

Joten aivan äärettömän lapsellinen iiigorien aloitus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/240 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuoristoakaan ei ole meille suotu toisinkuin börjeille ja turskanpurijoille !

Vierailija
84/240 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, meille eksoottista, mutta italialaiset tulee tänne meille ihailemaan meidän luontoa. 

Niin, Lappiin tai Kainuuseen.

Muualla Suomessa on pelkkää aakeetalaakeeta ja haisevia peltoja.

Et sitten ole ikinä käynyt Vaara-Karjalassa ja Kolilla. Kylläpä te länsisuomalaiset olette sitten yksinkertaisia ajatusmaailmaltanne, kun perusmaisema on pelkkää latomerta, samanalaistahan sitten täytyy olla Lappia ja Kainuuta lukuunottamatta koko maassa, huoh sentään.

Koli oli ainakin minulle iso pettymys.

Mun suku on Itä-Suomesta ja käyn alueella vuosittain, en myöskään ymmärrä tuota Kolin hehkutusta. Näkeehän sieltä suomalaisittain pitkälle, mutta Alpit on aivan eri luokkaa tai norjan vuoristot.

Vierailija
85/240 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mulle on ulkomaalainen vaihto-opiskelija sanonut, että hänen mielestään Suomen luonto ei todellakaan ole erityisen kaunis. Ja hän on kiertänyt paljon maailmaa."

Niin, hänen mielestään. Ei kaikki tykkää kaikesta. Ihan kuten kaikki ei tykkää samoista ruoistakaan.

Mielipiteitä saa ja pitää olla. Mutta sen väittäminen että juuri kukaan ei pitäisi Suomen luontoa kauniina ei kyllä ole totta. Suomella on omat ystävänsä.

Vierailija
86/240 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Italia elää muiden EU Rahalla, pankit kusessa, remontit maksetaan mm. Suomalaisten rahoilla, järkyttävä mafiaongelma, älytön veronkierto ja kaamea roskaongelma. Ei näy kaunis luonto paljon lohduttavan. Kisoissa rahastavat kuin sairaat, järkyt hinnat. 

Meinaatko, että Suomessa ei urheilukisoissa rahasteta? Jääkiekon mm -kisoissakin oli ihan kohtuuhintaiset oluttuopit, vai mitä?

Vierailija
87/240 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta sinne sit

Vierailija
88/240 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mun suku on Itä-Suomesta ja käyn alueella vuosittain, en myöskään ymmärrä tuota Kolin hehkutusta."

Ei tarvitse tykätä Kolista. Mutta onko väitteesi siis se että Kolia hehkuttavat eivät ihan oikesti pidä sitä kauniina mutta vain sanovat niin?

Vierailija
89/240 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käy katsomassa äläkä luota tv-kuvaan.

Alpit on kaunis ja hulppea paikka ja sen tietää kaikki.

Minä taas en ole koskaan ymmärtänyt sellaisten katujen vuorten, joita näkee joka kuvastossa, ihannointia mahtavana maisemaan. Mutta kyllä Italian maaseutumaisemat on parhaimmillaan upeat. Kaupunki maisemista puhumattakaan. 

Suomessakin on upeaa ja vehreää maisemaa paikoin. Kainuussa on ehkä karua puustoa, eikä se sovi kaikkien makuun. Lapissa on erilaista kuin eteläisemmässä läntisessä vehreässä maastossa, jne.

Vierailija
90/240 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, meille eksoottista, mutta italialaiset tulee tänne meille ihailemaan meidän luontoa. 

Et sitten ole ikinä käynyt Vaara-Karjalassa ja Kolilla. Kylläpä te länsisuomalaiset olette sitten yksinkertaisia ajatusmaailmaltanne, kun perusmaisema on pelkkää latomerta, samanalaistahan sitten täytyy olla Lappia ja Kainuuta lukuunottamatta koko maassa, huoh sentään.

Mun suku on Itä-Suomesta ja käyn alueella vuosittain, en myöskään ymmärrä tuota Kolin hehkutusta. Näkeehän sieltä suomalaisittain pitkälle, mutta Al

En ymmärrä vuoristojen hehkutusta. Näen ne karuina.

Vierailija
91/240 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Suomalaiset mökit ovat kaukana luonnonhelmassa olemisesta. Suomalainen on niin julmetun mukavuudenhaluinen, ettei eräretkeily onnistu, ja moni ei näköjään edes käsitä sitä miksi mökillä oleminen on aikamoinen vitsi luontoelämyksenä."

Pitääkö Alppienkin kauneutta ihailla vain jostain lumirajalla olevasta karjasuojasta käsin vai käykö se neljän tähden alppihotellin terassilta lepotuolissa istuen?

Vierailija
92/240 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi on maailman ankein ja onnettomin maa

Vierailija
93/240 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerro toki enemmän, se lasten leikkipuistoko sieltä puuttui vai satuaiheiset reittikyltit?

Vierailija
94/240 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomi on maailman ankein ja onnettomin maa

Sanoo Vladimir maakuopan pohjalta mätää kaalia halaten.

Vierailija
95/240 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mielipide tai kritiikki ei ole väheksymistä. "

On se jos ei voi edes ymmärtää miten kukaan voi pitää mitään Suomessa kauniina.

Vierailija
96/240 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen reissannut ympäri maapalloa, kaikki mantereet on käyty läpi. Myös Alpeilla olen käynyt usein, viimeksi viime syksynä mm. Cortinassa ja Anterselvassa. Olen kolunnut Suomea. Kaikkialla on ollut nättiä, mutta missään muualla en ole ollut niin onnellinen kuin istuessani UKK-puistossa selkä kiinni ikivanhassa petäjässä istuen ja kahvikuppi kourassa. Ei niin ristin sielua missään, on vain hiljaisuus. Sitä hiljaisuuden ja oman tilan luksusta ei missään muualla ole. Esim. Alpeilla vituttaa se, että siellä on niin järkyttävän paljon porukkaa.

Kyllä on. Asun itsekin sellaisessa hiljaisessa paikassa, pienessä kylässä Italiassa jossa voin mennä istumaan ikivanhan kuusen juurelle juomaan kahviani eikä kukaan kulje ohi, mitään ei kuule kuin lintujen viserrystä ja joku kissa lönkyttelee ohi. Kyllä hiljaisia paikkoja löytyy Italiassa muualtakin kuin minun taloni läheisyydestäni. Niitä löytyi Ranskassakin jossa asuin muutaman vuoden myös. 

Vierailija
97/240 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Italiassa on myös enemmän susia kuin Suomessa, eikä niitä pelätä hysteerisesti. On tää kyllä aikamoinen vitsi tää suomalaisten erityinen luontosuhde.

Kuka lienee keksinyt tuon tuon suomalaisten erityisen luontosuhteen. Yhtä kukkua kuin suomen upea luonto. Harmaata, ankeaa risukkoa kaikkialla.

Vierailija
98/240 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä tää on hyvä keskustelu. Olen lapsesta asti kuullut hokemaa puhtaasta ja koskemattomasta luonnosta, ja samaan hengenvetoon kerrotaan mökkeilykulttuurin upeudesta käsittämättä, että mökkeily oikeastaan vain pilaa rantamaisemaa ja tuhoaa rantaviivan luontoa. Aikuisena mielikuva on muuttunut, mutta selvästi jotkut uskovat Suomen puhtauteen ja koskemattomuuteen, vaikka miten näkisi nenänsä edessä pelkkää puupeltoa ja paskaiseksi muuttunutta järveä. Se on aivan tosiasia, että vain 3% Suomen metsistä ovat luonnontilassa ja veistöjen puhtaus on mitä on. Yksittäisiä näennäisesti kirkkaita vesistöjä vielä on, mutta suunta on todella huolestuttava.

Vierailija
99/240 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin et enää, kun se on muutettu puupelloksi. Luonnonpuistoista löytyy vielä. 

Vierailija
100/240 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta mitä aloittaja aikoo tehdä asian korjaamiseksi?

Nii ja mitähän aloittaja voi tehdä asian korjaamiseksi, sille että Suomen luonto on ankea? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kahdeksan