Punatiilitakka. Mitä sisustusvärejä yhdistää?
Suunnilleen tuon värinen kuin linkin eka takka vasemmalla https://rakennusliikepuro.fi/fb/palvelut/pinnoitukset/takan-rappaus/
Mökkiolkkari, ei mikään kovin iso. Seinät joko maalataan tai tapetoidaan, ei olla vielä päätetty. Lattia on lautalattia, maalattu aika vaalean ruskeanharmaahtavalla. Mun tekisi ehkä mieli yhdistää tuohon jotain aika tummahkoakin vihreää, esim jos löytyisi kuviotapetti josta löytyisi sekä tuota tiilenpunaista että vihreää... jos jollain tulee mieleen joku tuollainen niin linkkaa!
Mikä muu sävy kävisi tuon kanssa?
Kommentit (35)
Ja taas joku vinkuu vihaa valkoista väriä kohtaan. Saanko arvata: sama sakki, jonka mielestä valkoinen iho on paras.
Suomalaiset mökit on ahtaita ja pimeitä. Silloin kannattaa tajuta, että valkoinen/vaalea väri sisustuksessa avartaa ja tuo lisää valoa.
Jos viihdyt masentavan pimeässä nokilaatikossa, se on oma ongelmasi, mutta normaaleilla ihmisillä on tekemistä sisätiloissakin joten on hyvä, että siellä näkee olla, elää ja tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Me maalattiin takka ympäristöön sopivaksi
Jos maalasitte, niin helvetinmoinen virhe. Maali kesii siitä pois. Tiilikasa imee ilmasta ja hormin kautta kosteutta itseensä ja irrottaa maalin hikoillessaan eli luovuttaessaan kosteutta.
Tiilitakka pestään ja slammataan kalkkilaastilla.
Appivanhempien takka maalattiin joskus reilu 10v sitten eikä maalipinnassa ole mitään vikaa.
Mitä sä täältä kyselet? Ei täällä sisustussuunnittelijoita ole sua ilmaiseksi neuvomassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos maalasitte, niin helvetinmoinen virhe. Maali kesii siitä pois. Tiilikasa imee ilmasta ja hormin kautta kosteutta itseensä ja irrottaa maalin hikoillessaan eli luovuttaessaan kosteutta.
Appivanhempien takka maalattiin joskus reilu 10v sitten eikä maalipinnassa ole mitään vikaa.
Se ei silloin ole maalattu vaan silikaattipinoitettu tai kalkkislammattu. Yritä nyt jo tajuta käsitemerkitykset. Maali on peittävä, yleensä sisätiloissa hengittämätön ja muovipohjainen materiaali.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se ei silloin ole maalattu vaan silikaattipinoitettu tai kalkkislammattu. Yritä nyt jo tajuta käsitemerkitykset. Maali on peittävä, yleensä sisätiloissa hengittämätön ja muovipohjainen materiaali.
Maalilla se maalattiin, ei slammattu tai silikaattipinnoitettu.
Mä tykkään mm tästä tapetista https://www.aveo.fi/tuotteet/tapetit/waldemar-lehtitapetti#
Siinä ei kyllä ole tuota tiilenpunaista mutta ehkä se ei haittaa, toi on aika kivan rauhallinen noin.
Salvianvihreä, oliivinvihreä, savunsininen, teräksensininen, kermanvalkoinen, musta, syvä mariininsininen.
Vierailija kirjoitti:
Mä tykkään mm tästä tapetista https://www.aveo.fi/tuotteet/tapetit/waldemar-lehtitapetti#
Siinä ei kyllä ole tuota tiilenpunaista mutta ehkä se ei haittaa, toi on aika kivan rauhallinen noin.
Niin ja tuosta se vihreä versio!
No mulla on tuollainen olohuoneessa ja sen seurana kaksi neljästä seinästä violetteja.
Vierailija kirjoitti:
Salvianvihreä, oliivinvihreä, savunsininen, teräksensininen, kermanvalkoinen, musta, syvä mariininsininen.
Olen muuten ajatellut että mustaa voisi olla pikkuripauksina siellä täällä Takassa kun on mustat luukut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä myös varmaan 20 vuotta sitten maalattu takka mökillä, joka on talvet kylmänä.
Tuosta saa ihanan tunnelmallisen! Itse laittaisin aika tummaa väriä ympärille. Oli mikä väri hyvänsä, sen kannattaisi olla murrettu eli ikäänkuin harmaaseen taittava, ei puhdas väri, niin se sointuu tiileen hyvin. Pinterest ja instagram ovat täynnä näitä, tummat värit, pehmeys, luonnonmateriaalit ovat nousussa olleet jo hyvän aikaa, ja niistä näkee että pimeänkin tilan stailaaminen tummaksi voi toimia hyvin. Kannattaa katsoa hakutermeillä adding character, dark cottage yms
Minä tykkään tuosta meidän punatiilisestä takasta, se on kuitenkin hieman tummunut ja harmittaa, että se on kuitenkin ehkä jossain vaiheessa slammattava. Sitten menee varmaan sisustus uusiksi. Meillä tuo väriteema alunperin valikoitui perintöryijyn väreistä, siitä ei beigeä eikä muitakaan haljuja värejä ole.
Minua yleensäkin harmittaa, että aina kaikki vedetään vaaleaksi ja lisäksi rohkeasti laitetaan jotain beessiä ja greigeä ja sitten ne ainaiset saamarin valkoiset sohvat. Peukku lähtee minulta punatiilelle.
Vierailija kirjoitti:
En kyllä itsekään slammaisi tiilitakkaa valkoiseksi. Valkoinen sisustus on muutenkin jo passé, vanhanaikainen ja tylsä, ja laskee myös kiinteistön arvoa. Nyt juuri syvät värit kuten metsänvihreä ovat in.
Huvittavaa kun joku tulee selittämään, että tietty tyyli on jo vanhanaikainen. Kuitenkin valitetaan siitäkin, jos sisustus on just aallon harjalla. "Miksi menet trendien ja muodin mukaan, etkö voi ajatella itse mistä pidät?"