Kansalaisaloite vaatii joogan tunnustamista uskonnoksi!
Kommentit (139)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
LOL, hihhuleilla on näköjään ihan liikaa vapaa-aikaa, kun tällaisia ajatuksia ehtivät pyörittelemään!
Joogaa 26 vuotta harjoittaneena voin kertoa, että itselleni yksikään näistä sadoista tai tuhansista joogakerroista ei ole millään lailla uskonnollinen elämys.
veljeni joutui psykoosiin 3 kertaa kun aloitti joogan
Kuinka monta on joutuut psykoosiin ilman joogaa, niin häh ?
Ihan sama kuin sanoisin että hammas tuli kipeäksi kun joogasin 😅🤣
No ei ole sama. Lue Gurun kuolema -kirja. Maharaj Rabindranath. Hän kertoo pitkälle edenneestä joogin urasta. Lopulta ei saanut rauhaa hengiltä yölläkään. Hän tuli uskoon (K
Varmaan ihan ok mutta se on kuitenkin vain yhden ihmisen mielipide ja kokemus. Ja onko sataprosenttisesti tottakaan. Uskisjutuista ei koskaan tiedä.
Vierailija kirjoitti:
Joogahan on uskonto, koska siinä palvotaan epäjumalia. Eli palvotaan loppupeleissä Saatanaa.
Kyllä se on tämä kristinusko jossa saatanaa palvotaan. Kristustietoisuus on taas aivan eri asia. Me olemme Jumala kokemassa itseään tässä ulottuvuudessa.
Koska suvakismia vaaditaan tunnustettavan uskonnoksi? Sehän sitä todellisuudessa on.
Vierailija kirjoitti:
Koska suvakismia vaaditaan tunnustettavan uskonnoksi? Sehän sitä todellisuudessa on.
Tee kansalaisaloite, jos koet asian tärkeäksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Allekirjoitin :)
Ei se auta mitään. Nimejä on niin vähän.
Nimejä? Jotain rajaa nyt sentään. Se monikko on "nimiä".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noilla perusteilla lähes jokainen harrastus ja myös monella työpaikalla työskentely pitäisi luokitella uskonnoksi.
No ei sentään, mutta kyllä joogalla on suunnasta riippuen joko buddhalaiset tai hindulaiset juuret. Ei se mitenkään uskontoneutraali harrastus ole.
Mikään ei ole uskontoneutraalia, jos sitä päätetään katsoa noin. Esimerkiksi länsimainen tiede on syntynyt teologiasta ja sen juuret ulottuvat aikaan, jolloin kaikkia maailman ilmiöitä tarkasteltiin uskonnon kautta. Muistanet miten katolinen kirkko esimerkiksi muitta mutkitta määritti sen, että aurinko kiertää maata.
Joogan juurista ei ole kirjallista materiaalia, joten ei voida sanoa, että sen juuret ovat jossain tietyssä uskonnossa. Askeetikot sitä ilmeisesti alun perin kehittivät, mutta vaikea sanoa tarkalleen mihin uskoivat. Tottak
Länsimaisen tieteen juuret ei kyllä ole teologiassa, vaan antiikin Kreikassa (toki teologian juuret on pitkälti myös siellä).
Vierailija kirjoitti:
Suvakismia? Puhuisit nyt edes suomea.
Kauan olen joogannut ja tykkään siitä. Se ei ole uskontoni, mutta ei minua haittaa, vaikka se sellaiseksi määriteltäisiin. Aivan yksi lysti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
LOL, hihhuleilla on näköjään ihan liikaa vapaa-aikaa, kun tällaisia ajatuksia ehtivät pyörittelemään!
Joogaa 26 vuotta harjoittaneena voin kertoa, että itselleni yksikään näistä sadoista tai tuhansista joogakerroista ei ole millään lailla uskonnollinen elämys.
veljeni joutui psykoosiin 3 kertaa kun aloitti joogan
Minun veljeni joutui psykoosiin 4 kertaa kun aloitti keilaamisen.
Tiesin tämän! Keilaaminen kerran viikossa on uskonnon harjoittamista. Jos useammin keilaa niin hulluksihan siitä väkisinkin tulee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Allekirjoitin :)
Ei se auta mitään. Nimejä on niin vähän.
Nimejä? Jotain rajaa nyt sentään. Se monikko on "nimiä".
Einu nimiii
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uushenkinen menneisyyteni aiheutti minulle minulle yöllisiä kauhukohtauksia. Niitä on vieläkin joskus, Finnilä kertoo ja kuvailee kokemuksiaan henkivaltojen hyökkäyksiksi.
Nyt ei olla ihan terveen henkilön äärellä.🙄
Kuka Finnilä kertoo?
Lähde. Nimi. Missä kerrottu?
Aloituksessa on linkki. Sieltä löytyy. Mihin keskusteluun sinä kuvittelit osallistuvasi?
Äärikristityt käyttävät aikaa höpöhankkeisiin. Onko teidän Jumalanne on niin heikko että saatte pelätä kokoajan pahoja henkiä? Ne hengetkin katoaa kun lopetatte sen pelkäämään ja höpöttämisen niistä.
Vierailija kirjoitti:
"Sinä perustelet koulussa opetettavia aineita sillä, että ne kuuluvat historiaamme. Miksei, voihan historiaa ja perinteitä pitää yllä. Koulun tehtävä on kuitenkin opettaa lapsille taitoja, joista on hyötyä heille nyt ja toivottavasti tulevaisuudessakin. Kun kristinuskon harjoittajien määrä kaiken aikaa vähenee, voidaan sen asemaa opetuksessa myös kyseenalaistaa. Se ei ole enää kaikkien suomalaisten jakamaa yhtenäiskulttuuria. Koulussa ei opeteta myöskään rukilla kehräämistä tai mu ta vanhentuneita taitoja. Joogalla taas on selviä ja todistettuja terveysvaikutuksia, joista on lapsille etua nyt ja tulevaisuudessa".
Tuossa kansalaisaloitteessahan kerrotaan kristinusko on kasvussa!
Eurooppa on hengellisessä murroksessa ja kristillinen elämänkatsomus valtaa nyt alaa nuorten aikuisten keskuudessa. Kristinuskon kasvu maailmalla tarkoittaa, että myös monilla Suomeen
He voivat kertoa ihan mitä haluavat, mutta ei se siitä faktaa tee. Esimerkiksi Helsingissä, jonne maahanmuuttajia tulee suhteessa eniten, alle puolet asukkaista kuuluu evlut-kirkkoon. Trendi on ollut pitkään laskeva, ja viime aikoina tasautunut. Vanhemmissa ikäluokissa on eniten kirkkoon kuuluvia, mutta sehän tiedetään ihan maalaisjärjellä, että ihmiset tuppaavat vähenevän sieltä vanhemmasta päästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uushenkinen menneisyyteni aiheutti minulle minulle yöllisiä kauhukohtauksia. Niitä on vieläkin joskus, Finnilä kertoo ja kuvailee kokemuksiaan henkivaltojen hyökkäyksiksi.
Tai sitten Jumala näyttää joillekin ihmisille totuuden.
Niin, no se on toinen tapa sanoa se, että ei olla ihan terveen henkilön äärellä. Mutta totuus se taitaa olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai sitten Jumala näyttää joillekin ihmisille totuuden.
Niin, no se on toinen tapa sanoa se, että ei olla ihan terveen henkilön äärellä. Mutta totuus se taitaa olla.
Puhutaan kyllä Jumalan "hulluista", eikä se ole mikään solvaus vaan vapauttavaa. Jeesus on tie, totuus ja elämä.
Vierailija kirjoitti:
Minä vaadin puolestani uskontojen tunnustamista mielisairaudeksi.
Tähän voisin pistää nimeni.
Pitäisiköhän myös hengittäminen määritellä uskonnonharjoittamiseksi?
No ei ole sama. Lue Gurun kuolema -kirja. Maharaj Rabindranath. Hän kertoo pitkälle edenneestä joogin urasta. Lopulta ei saanut rauhaa hengiltä yölläkään. Hän tuli uskoon (Kristukseen).