Mitä mieltä kevään 2026 trendiväreistä?
Tarviin jotain vähän kevyempää keskusteltavaa.
Mitäs tykkäätte kevään trendiväreistä, vaatteiden rakastajat?
https://www.is.fi/menaiset/tyyli/art-2000011696342.html
-Vahva turkoosi ei vaan sovi mulle kuin erittäin ruskettuneena. Eli noin 2 päivää vuodessa.
-Vaaleankeltaisen voimistuminen Sitruunankeltaiseksi. Juu ei tuu kauppoja. En luovu vaaleankeltaisesta. Se on ollut niin hyvä jo pari kesää mulle. Sopii jopa talvella. Mikä on ihme, keltaiseksi väriksi.
-Kirkkaanpunainen. Ihan ok, mutta oon ostanut näitä punasia jo pari sesonkia, ja joulukin oli just. Taidan käyttää näitä olemassaolevia.
-Viininpunainen ei mulle jatku, eikä edes alkanut. Mulle ihan mahdoton väri. Jopa värianalyysissä sanottiin, että älä edes yritä koskaan. Viime syksy oli jo yhtä tuskaa, kun kaupat oli täynnä tätä, tai siis naisten osastot.
-Oliivinvihreät - no thank you.
-Pastellit. Ei vaan oo mun juttu. Oli ihan ok vauvana, ei sen jälkeen niinkään. Tai no himassa voin pitää pyjamana tai olovaatteena.
Kommentit (36)
Tuo nyt oli vaan yhden lehden otos muotiväreistä. Ei mainintaa pantonen cloud dancer ja trendi vihreä on chartreuse. Turkoosi sininen on upea,parempi kuin ainainen vaaleansininen. Pinkki taittuu myös tummempaan tänä sesonkina.
Onneksi se kammo-oranssi on jai lopultakin kadonnut.
Minulle sopii haaleat pastellit ja tummansininen. Ja sitten ehkä korallin sävy, kun olen ruskettunut. Ostan itselleni sopivia värejä aina enemmän silloin, kun niitä on tarjolla. Kun sitten tulee taas näitä keväitä, jolloin oikein mikään trendiväri ei minulle sovi. Syksyisin taas mikään ei ikinä sovi.
Kylmä vaaleanpunainen sopii kaltaiselleni vaalealle kesälle. Myös punainen miellyttää silmää, vaikka en voi paidassa sitä käyttää.
Huomaako kukaan, miten meitä ohjaillaan, miten nämä trendit menevät aina äärestä laitaan? Jos näitten mukaan eläisi, ei saavuttaisi koskaan sen suurempaa rauhaa itselleen, kun pitäisi aina olla valppaana vaihtamaan johonkin ihan erilaiseen.
Vierailija kirjoitti:
Musta on aina hyvä väri. Kumma kun se on aina suosituin väri, vaikka ei muka koskaan ole kauden muotivärinä. Joskus mustan voisi ihan suosiolla ottaa kauden väriksi.
Musta sopii oikeasti todella harvalle, vaikka Suomessa sitä kaikki käyttää. Monelle sopisi enemmän tummansininen.
Vierailija kirjoitti:
Huomaako kukaan, miten meitä ohjaillaan, miten nämä trendit menevät aina äärestä laitaan? Jos näitten mukaan eläisi, ei saavuttaisi koskaan sen suurempaa rauhaa itselleen, kun pitäisi aina olla valppaana vaihtamaan johonkin ihan erilaiseen.
Eihän noita kukaan sellainen osta, joka ei väristä tykkää. Sitten vaan etsii ja odottaa aikaa parempaa. Ei mullakaan ole mitään vaatetta sitä viime vuoden kammosinistä. Yksi oranssi yöpaita tuli ostettua monta vuotta sitten mutta se on jo niin rikki, että voi heittää roskiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Musta on aina hyvä väri. Kumma kun se on aina suosituin väri, vaikka ei muka koskaan ole kauden muotivärinä. Joskus mustan voisi ihan suosiolla ottaa kauden väriksi.
Musta sopii oikeasti todella harvalle, vaikka Suomessa sitä kaikki käyttää. Monelle sopisi enemmän tummansininen.
Mä käytin joskus 10 vuotta sitten tosi paljon mustaa. Se kai tuntui jotenkin turvalliselta ja joka paikkaan sopivalta. Ja muka hoikensi. Sitten yhtäkkiä kyllästyin siihen ihan täysin, aloin uusimaan vaatevarastoa pikkuhiljaa värikkäämmäksi. Nykyään ei kauheasti mustaa enää löydy, ja pidän huolen että ainakin kasvojen lähellä on jotain värikästä jos päälle sattuu jompi kumpi niistä mustista mekoista jotka vielä kaapista löytyy. Kesällä en ikinä laita enää päälleni mustaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla mustaa päällä kesät talvet, ei tarvitse juosta muotien perässä.
Saa toki alapeukuttaa.
Alapeukutin koska harvalle se oikeasti sopii värinä. Karmeaa kun joku kalpea jo vanhempi henkilö laittaa niin vie kaikki vähäisetkin värit kasvoilta ja korostaa ryppyjä jne.
Kyllä tuo pitää paikkaansa. Eli ei kyllä ainakaan kaunista kantajaansa.
Joo, kannattaa laittaa mustaa päälle, ei meikata, ja ottaa päivänvalossa kuva itsestä. Siitä voi havainnoida aika paljon että käykö vai ei. Yleensä näky ei ole mairitteleva.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näinhän se on, mutta eipä ole kenellekään vielä aiheutunut mitään pysyvää vammaa tai harmia siitä, vaikka väri ei sopisi.
Tuossa on samoja värejä mitä mä käytän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Musta sopii oikeasti todella harvalle, vaikka Suomessa sitä kaikki käyttää. Monelle sopisi enemmän tummansininen.Mä käytin joskus 10 vuotta sitten tosi paljon mustaa. Se kai tuntui jotenkin turvalliselta ja joka paikkaan sopivalta. Ja muka hoikensi. Sitten yhtäkkiä kyllästyin siihen ihan täysin, aloin uusimaan vaatevarastoa pikkuhiljaa värikkäämmäksi. Nykyään ei kauheasti mustaa enää löydy, ja pidän huolen että ainakin kasvojen lähellä on jotain värikästä jos päälle sattuu jompi kumpi niistä mustista mekoista jotka vielä kaapista löytyy. Kesällä en ikinä laita enää päälleni mustaa.
Samoin, 10 vuotta sitten käytin paljon mutta nykyään olen luopunut mustasta. Hautajaisvaatteiksi olen säästänyt pari mustaa mekko ja jakkua.
Hyvä aloitus. Minulle sopii keltainen ja oliivinvihreä. Tuo viininpunainen on myös tosi kaunis sävy, nahkalaukku oli ihana. En nyt varsinaisesti tarvitse uusia vaatteita, mutta ehkä oliivinsävyisen mekon voisi hankkia tuleviin tarpeisiin, nyt kun niitä varmaan tulee saataville.
Ei kiinnosta pätkääkään mitkään trendit.