Mitä mieltä kevään 2026 trendiväreistä?
Tarviin jotain vähän kevyempää keskusteltavaa.
Mitäs tykkäätte kevään trendiväreistä, vaatteiden rakastajat?
https://www.is.fi/menaiset/tyyli/art-2000011696342.html
-Vahva turkoosi ei vaan sovi mulle kuin erittäin ruskettuneena. Eli noin 2 päivää vuodessa.
-Vaaleankeltaisen voimistuminen Sitruunankeltaiseksi. Juu ei tuu kauppoja. En luovu vaaleankeltaisesta. Se on ollut niin hyvä jo pari kesää mulle. Sopii jopa talvella. Mikä on ihme, keltaiseksi väriksi.
-Kirkkaanpunainen. Ihan ok, mutta oon ostanut näitä punasia jo pari sesonkia, ja joulukin oli just. Taidan käyttää näitä olemassaolevia.
-Viininpunainen ei mulle jatku, eikä edes alkanut. Mulle ihan mahdoton väri. Jopa värianalyysissä sanottiin, että älä edes yritä koskaan. Viime syksy oli jo yhtä tuskaa, kun kaupat oli täynnä tätä, tai siis naisten osastot.
-Oliivinvihreät - no thank you.
-Pastellit. Ei vaan oo mun juttu. Oli ihan ok vauvana, ei sen jälkeen niinkään. Tai no himassa voin pitää pyjamana tai olovaatteena.
Kommentit (36)
Vierailija kirjoitti:
Oliivinvihreä sopii mulle älyttömän hyvin joten kiva jos sen värisiä vaatteita tulee kauppoihin. Tykkään myös tuosta viininpunaisesta. Vaaleanpunainen murretumpana ja tummempana kuin kuvissa on ok.
Ollaan selkeästi erivärisiä. Mutta niin mä ajattelinkin tuota juttua lukiessa, että jokaiselle jotakin.
Ap
Tykkään oliivista, turkoosista ja viininpunaisesta. Keltaisesta ja pastelleista en. En oikeastaan piittaa siitä sopiiko joku väri minulle vai ei.
Päätin jo syksyllä, kun Pantone julkaisi tulevan vuoden värit, että en osta mitään. Taitettua valkoista ja siihen sopivia pliisuja värejä, kiitti vaan ei mistään. Eikä kyllä ostatutakaan, kun näyteikkunoita katsahtaa.
Sitä mieltä että luojan kiitos on nettikaupat joista voi jopa löytää itselle sopivia värejä! Mulla on muuten tasan yksi keltainen paita ja toista tuskin löytyy koska oikeaa sävyä näkee niin harvoin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oliivinvihreä sopii mulle älyttömän hyvin joten kiva jos sen värisiä vaatteita tulee kauppoihin. Tykkään myös tuosta viininpunaisesta. Vaaleanpunainen murretumpana ja tummempana kuin kuvissa on ok.
Ollaan selkeästi erivärisiä. Mutta niin mä ajattelinkin tuota juttua lukiessa, että jokaiselle jotakin.
Ap
Mulla on tummanvihreät silmät ja sellainen aika tylsän hiekkatienruskea tukka jossa saattaa jossain valossa näkyä punapigmenttiä. En yhtään tiedä mikä vuodenaika olen sävyiltäni, joskus yritin selvittää.
Minulla mustaa päällä kesät talvet, ei tarvitse juosta muotien perässä.
Saa toki alapeukuttaa.
Musta on aina hyvä väri. Kumma kun se on aina suosituin väri, vaikka ei muka koskaan ole kauden muotivärinä. Joskus mustan voisi ihan suosiolla ottaa kauden väriksi.
Ihanaa, että on värejä! Suunnilleen kaikki värit pukeutumisessa käy mulle. Ainoa poikkeus on neonvärit.
Vierailija kirjoitti:
Saa toki alapeukuttaa.
Ja mä käytän edelleen oransseja ja vihreitä kun niistä tykkään. Mustaakin tietysti on paljon. Sinistä ja valkoista ei yhtään.
Moni muotivaikuttaja varmaan pyörtyisi jos näkisi mun vaatekaapit ja -huoneen.
Aika meh. Kaikkia oon käyttäny mut en jaksa innostua yhdestäkään. Mulla on viininpunaisia laukkuja muttei se ole mikään kevätväri mielestäni. Oliivista en tykkää enkä hanki kun tulee armeija mieleen. Ellei sitten olisi tarjouksessa joku aivan ihana nahka- tai samettitakki joka on enemmänkin sammaleen/ metsänvihreä. Sellaista voisi käyttä keväällä vaaleanbeigejen housujen kanssa.
Pastelleja haluan ja yritän nyt keväällä käyttää. En vaan tiedä sopiiko ne karun näköiselle vanhalle akalle jonka naama on venähtänyt. Mutta kontrastihan tekee asusta mielenkiintoisen!
Vahva turkoosi ja viininpunainen on molemmat niin mun värejä. Oman värisiä vaatteita ostelen turhankin paljon varastoon ja sitten taas huonoina värivuosina säästän rahani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saa toki alapeukuttaa.
Ja mä käytän edelleen oransseja ja vihreitä kun niistä tykkään. Mustaakin tietysti on paljon. Sinistä ja valkoista ei yhtään.
Moni muotivaikuttaja varmaan pyörtyisi jos näkisi mun vaatekaapit ja -huoneen.
Kuulostaa ihan joltain venäläiseltä kommarilta tuo tyyli. Ja epäisänmaalliselta jos vieroksuu sinistä ja valkoista. Anteeksi vain!
Hyi. Tuo keltainen on ihan kusinen! Ainoa mikä noista sopii ristiveriselle minulle on oliivinvihreä. Enkä tykkää oliivinvihreästä. Viininpunaista käyttää mielikuvissa vain vanhat juopot mummot. Turkoosi ja se kirkuva punainen sopii vain jonnekin lastentarhaan meluun ja kakofoniaan imo.
Mutta eihän noi ole ollenkaan kevään värejä! Siis sen värianalyysi kevään, eikä oikein keväisiä värejä muutenkaan. En tule ostamaan noista mitään. Ovat minulle täysin sopimattomia sävyjä kaikki. Syksyille varmaan sopii ja talville.
On se kumma, että vaikka kuinka markkinoidaan värianalyysejä mutta kevät-ihmisille ei edelleenkään ole sopivia värejä. Etenkään nyt keväällä kuten olettaa sopisi.
Se pantonen pehmeä valkoinen lienee mulle sopiva, jos se on semmonen luonnonvalkoinen eikä vitivalkoinen. Ostan sitä sitten jos sitä on saatavilla.
Ostatteko te joka vuosi/ kausi uusia vaatteita, että saatte uusimmat trendivärit ja mallit? 😯 Mitä tapahtui vanhoille? Riittäkö kaappitila?
Vierailija kirjoitti:
Ostatteko te joka vuosi/ kausi uusia vaatteita, että saatte uusimmat trendivärit ja mallit? 😯 Mitä tapahtui vanhoille? Riittäkö kaappitila?
En tietenkään osta mitään turhaa. Mutta usein uusia puseroita tarvitsee kuitenkin, niin jotain tulee ostettua. Vaatteethan kuluu käytössä, joten kyllä niitä uusia pitää aika ajoin.
Noi on mun inhokkivärejä kaikki! Ei sovi mulle mikään enkä huoli sisustukseenkaan.
Höh. Ei mitään kivoja värejä taaskaan.
Vierailija kirjoitti:
Saa toki alapeukuttaa.
Alapeukutin koska harvalle se oikeasti sopii värinä. Karmeaa kun joku kalpea jo vanhempi henkilö laittaa niin vie kaikki vähäisetkin värit kasvoilta ja korostaa ryppyjä jne.