Miksi punainen pallo vilkkuu videokeskustelussa koneella
Hei, kun olen koneella terapeutin kanssa niin vas reunassa vilkkuu punainen pallo. Osaako joku kertoa mitä tämä tarkoittaa?
Kommentit (45)
En tiedä muuta kun että se on nosteen suojattu oma alusta. Voiko sellaista edes itse äänittää? Pallo tosiaan vilkkui. Minulla oli erillinen mikrofonilaite kiinni koneessa.
Sulla on kamera päällä, kuten voisi kuvitella olevan jos käyt videopuhelua jonkun muun kanssa.
Luulisi että terapeutti kertoo jos äänittää? Mikä syy hänellä on salata. Aloin epäillä miestäni kun hän tietää että keskusteluja käydään hänestäkin ja meidän parisuhteesta. Lainaan miehen konetta.
Ap
Punanen pallo ei siis vilku läppärin kamerassa vaan vas reunassa.
Vierailija kirjoitti:
Luulisi että terapeutti kertoo jos äänittää? Mikä syy hänellä on salata. Aloin epäillä miestäni kun hän tietää että keskusteluja käydään hänestäkin ja meidän parisuhteesta. Lainaan miehen konetta.
Ap
Siinäpä kuuntelevat ja äänittävät. Mitä sitten. Ainoastaan jollain tavoin editoitu materiaali voi olla sitten liian epäedullista jollekin, mutta fiksu osaa ottaa tuollaiset huomioon. Jos jotain arvioi, pitää nähdä tai kuulla kaikki, ilman muokkauksia.
Jos miehesi on tietokonevelho ja epäilet, että hän tallentaa nuo, niin osaako kukaan sanoa, että se on mahdollista?
Vierailija kirjoitti:
Toisaalta laittomin tavoin järjestetystä terapiasta voi tehdä rikosilmoituksen ja pitäisi saada miljoonakorvaukset.
Ei ketään saa kuvata salaa. Terapioida voi yrittää, mutta laillisin keinoin. Tsekatkaa terveydenhuollon lait!
Suomessa ei makseta miljoonakorvauksia mistään. Eikä muutenkaan kunnollisia korvauksia väkivallan uhriksi joutuneille tai terveytensä menettäneille.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä muuta kun että se on nosteen suojattu oma alusta. Voiko sellaista edes itse äänittää? Pallo tosiaan vilkkui. Minulla oli erillinen mikrofonilaite kiinni koneessa.
Ihan taatusti joka ikisessä videokeskustelussa on mahdollisuus äänittää / nauhoittaa se. Se on ihan jo oikeusturvankin kannalta tärkeä ominaisuus olla olemassa, jos semmoista tarvitaan. En usko, että on olemassa videokeskusteluohjelmaa, jossa ei olisi tallennusmahdollisuutta olemassa asetuksissa.
Ilmeisesti hän tallentaa keskustelun. Itselleni kävi kerran näin yhdessä toisessa yhteydessä, huomasin yhtäkkiä että vastapuolella on tallennus päällä.
Kai terapeutin kuuluisi kysyä saako tallentaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan taatusti joka ikisessä videokeskustelussa on mahdollisuus äänittää / nauhoittaa se. Se on ihan jo oikeusturvankin kannalta tärkeä ominaisuus olla olemassa, jos semmoista tarvitaan. En usko, että on olemassa videokeskusteluohjelmaa, jossa ei olisi tallennusmahdollisuutta olemassa asetuksissa.
No siis voihan jossain noista videostriimisoftista estää striimin tallentamisen katsojilta, mutta yhtähyvin nuo voi tallentaa sen esim. nvidian oman videotallennus-ohjelman (tai muiden vastaavien) avulla suoraan ruudulta.
Jos terapeutti äänittää se ok. Mut kun epäilen et se on puolisoni? En toki halua tyhjästä syyttää jis tuo tarkoittaakin jotain muuta. Ahdistaa vaan niin pirusti että tekisikö hän näin sikamaisesti. Tänään taas miehen kone lainassa kun etätetapia. Kysyn osaako terapeutti sanoa mitä vilkkuva punainen pallo tarkoittaa. Toki jos jollain varmaa tietoa niin helpottaisi tätä oloa. Läppärissä siis on kiinni ulkopuolinem mikrofoni ja kameran kohdassa ei vilku mikään tai pala valo. Vaan näytön ruudussa ylhäällä vasemmalla.
Ap
Mutta tuleeko siitä mitään tietoa minulle tai terapeutille että keskusteluamme äänitetään? Vaikka sitten erillisellä ohjelmalla? Vai voiko ainut merkki olla juuri tuo vilkkuva pallo? Millä itse voin selvittää onko mies esim laittanut jonkun äänityksen päälle?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Mutta tuleeko siitä mitään tietoa minulle tai terapeutille että keskusteluamme äänitetään? Vaikka sitten erillisellä ohjelmalla? Vai voiko ainut merkki olla juuri tuo vilkkuva pallo? Millä itse voin selvittää onko mies esim laittanut jonkun äänityksen päälle?
Ap
No sullehan se tieto nimenomaan tulee, että tallennetaan, se punainen vilkkuva pallo. En usko, että se on merkkinä tallennustauosta, eihän siinä olisi mitään järkeä. Kyllä sitä nyt joku nauhoittaa.
Sitä paitsi sinuna marssisin tänään ostamaan oman läppärin ja hoitaisin asiani sillä.
Onhan puhelimetkin ihmisillä henkilökohtaisia, miksei sitten läppäritkin. Varsinkin, jos miehes on tuommoinen stalkkaukseen taipuvainen ihminen. Ei varmaan ole edes helppo ihminen, kun kerta ihan terapiassakin jauhat hänestä ja sua ei ihmetyttäisi, että miehes jopa tallentais näitä salaa.
tallennus. voi olla vilkkuva tai seisova. terapeutin kuuluu aina ilmoittaa kaikki mitä hän tallentaa. sinun ei kuulu ilmoittaa vastaavasti hänelle joka olet kohdehenkilö. hyvää viikon jatkoa.
Vierailija kirjoitti:
Kysyn tänään terapeutilta. Alusta on heidän omansa, minne saa linkin. Mutta voiko äänityksen laittaa päälle niin että minä tai terapeutti ei sitä huomattaisi?
Ei tietenkään. Siellä on tekoäly, joka huomaa heti, jos joku vaikkapa kameralla yrittää äänittää kuvaruutua, ja pistää sitten pallot vilkkumaan.
Okei eli jos se on niin että mies tallentaa, niin jos menen kursorilla vilkkuvan valon päälle nii tuleeko siihen teksti että tallennetaan tms? Näkeekö tetapeutti omalta koneeltaan, että keskustelua äänitetään vai onko se vilkkuva pallo vain minun koneella?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Okei eli jos se on niin että mies tallentaa, niin jos menen kursorilla vilkkuvan valon päälle nii tuleeko siihen teksti että tallennetaan tms? Näkeekö tetapeutti omalta koneeltaan, että keskustelua äänitetään vai onko se vilkkuva pallo vain minun koneella?
Ap
Tallennuksen merkki on punainen pallo.
Pausen eli tauon merkki on kaksi paksua pystyviivaa vierekkäin.
Kysy terapeutilta, näkeekö se punaista palloa.
En tiedä mitä näkyy, jos viet kursorin pallon päälle.
Luulisi kaikkien tietoturvan kannalta, että molemmat osapuolet näkevät punaisen pallon.
Joo ja mun mielestä se pallo vilkkui siinä keskustelualustassa ei mikään erillinen palkki. Luulis että jos mies olisi laittanut äänityksen siitä pitäisi tulla kaiken googlailun mukaan viesti hänellw että keskustelu tallennetaan että hän olisi kysynyt että haluanko tallentaa keskustelumne (käynti oli ensimmäinen). Hän ei kysynyt mitään. Ih.ettelin jo siinä että äänittääkö tämä mutta ajattelin että ei varmastikaan ja unohdin koko asian kunnes se tuli taas tänään mieleeni.
Ap
Toisaalta punainen pallo minulla kannettavassa tarkoittaa, että videokamera on päällä. Ei vielä automaattisesti sitä, että tallennetaan. Pitäisi tietää käytettävä softa.