Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mummo leikkaa lasten hiuksia

Vierailija
09.02.2026 |

Kysymys miten suhtautuisitte siihen, että mummolassa lasten (alle kouluikäisten) hiuksia leikattaisiin ensin vanhemmille juttelemassa? Kyseinen mummo ei ole kampaaja. 

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei niitä ainakaan tuolla tavalla leikata. Ihan perseestä.

No ei todellakaan, eikä millään keittiösaksilla. Youtubesta löytyy ihan oikeita hiustenleikkaus-tutoriaaleja jos pitää itse leikata. Ja leikataan hiustenleikkaussaksilla!!

Vierailija
22/31 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään saa leikata ilman vanhempien lupaa. Kiva juttu on jos mummu leikkaa hyvin, mutta täytyy ensin kysyä lupa.

Ei tuosta nyt mitään rähinää tarvitse nostaa, mutta mummulle voi sanoa, että sovitaan ensi kerralla hiusten leikkuusta.

Ja sinulle, jos sinusta tuntuu, ettei joku asia ole oikein, niin silloin se ei ole oikein. Varsinkin kun kyse on lapsistasi. Et tarvitse mitään oikeutuksia siihen saako joku asia tuntua pahalta tai miltä joku asia sinusta tuntuu. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
15.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hyvä.

Vierailija
24/31 |
15.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mumma 👵🏻

Vierailija
25/31 |
15.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapset ovat niin pieniä etteivät vielä oikein sano hiustenleikkuuseen juuta eikä jaata. Aikuisen ohjailtavissa.

Itsestäni tuntuu hieman jonkin rajan ylitykselle. Eihän mummo voi tietää olisiko meillä esimerkiksi varattu parturi juuri seuraavalle viikolle ja nyt on kynitty niin ettei saa leikattua sellaista siistiä mallia mitä ajattelin.

Ajattelin kauniisti sanoa asiasta mutta nyt kaipaan perspektiiviä otanko nokkiini ihan turhasta.

Ap

Kyseessä lienee anoppi, vai kui?

Kun et puhu hänelle.

Vierailija
26/31 |
15.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aukaise suusi ja sano hänelle ettei hiuksia saa leikata, jos suuttuu niin se on voi, voi.

Vierailija
27/31 |
15.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu onko hyvin vai huonosti leikattu. Itse olen leikannut paljon omien lasteni hiuksia, vaikken mikään parturi olekaan. Ihan hyvin voisin antaa äitinikin leikata. Ei hän tosin ikinä ilman lupaa leikkaisi kenenkään hiuksia.

Vaikka olis kuinka hyvin ja onnistuneesti leikattu, niin ei silti toisen lapsen hiuksia leikata ilman lupaa. Ei edes, vaikka kyseessä olis lapsenlapsi.

Vierailija
28/31 |
15.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapset ovat niin pieniä etteivät vielä oikein sano hiustenleikkuuseen juuta eikä jaata. Aikuisen ohjailtavissa.

Itsestäni tuntuu hieman jonkin rajan ylitykselle. Eihän mummo voi tietää olisiko meillä esimerkiksi varattu parturi juuri seuraavalle viikolle ja nyt on kynitty niin ettei saa leikattua sellaista siistiä mallia mitä ajattelin.

Ajattelin kauniisti sanoa asiasta mutta nyt kaipaan perspektiiviä otanko nokkiini ihan turhasta.

Ap

Mielestäni et ota nokkiisi turhasta. Olen nähnyt tuollaisen vierestä,  ja se on mielestäni loukkaavaa lapseen kajoamista. En usko, että kovinkaan sivistyneesti pystyisin mielipiteeni ilmaisemaan, jos mummo ominpäin omalla mallillaan leikkaisi lapseni hiukset. Tuskin mummo haluaisi, että minä kynin hänen hiuksensa oranssipäisillä fiskarsseilla.  Yhtä vähän minä haluan, että hän kynii lapsen hiukset. Mummo ei olisi tervetullut enää, enkä laskisi lapsia hänen luokseen. Puistattava ajatuskin.

Vierailija
29/31 |
15.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä vanhempi osaa avata suunsa siinä vaiheessa, kun huomaa mummon etsivän saksia. Vai väitätkö ap tosissasi, että olet jättänyt alle kouluikäiset lapset mummolaan olettaen, että se on maksuton hoitopaikka?

Mummot eivät tee mitään väärin, kun olet itse hoitamassa lapsiasi ja mummo saa keskittyä leikkimään, laulamaan tai vaikka juomaan kahvia, mutta vastuu lapsesta on vanhemmalla.

Väitätkö, ettei sinun alle kouluikäiset lapsesi ole ikinä olleet isovanhemmilla hoidossa? Moni mummo oikeasti jopa pyytää lapsia hoitoon itselleen.

Vierailija
30/31 |
15.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se tukan leikkuu kotona tylsillä saksilla vältti 70-luvulla ja suap välttee tänäkii päevänä!

Leikkaa ihan iteltäs vaan, kun kerran välttää. Muitten hiuksiin et koske. 

Vierailija
31/31 |
15.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saksi mummelin pää täysin puliksi. Sheivaa trimmerillä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi seitsemän