kuinka suoritua palkattomasta amk-harjoittelusta läpi ilman motivaatiota?
Kommentit (23)
Vierailija kirjoitti:
Otin kerran harjoittelijan palkattomaan harjoitteluun (sellaista haki, ei edes kysynyt palkkaa), mutta teki työnsä niin hyvin, että harjoittelun lopussa maksoin hänelle palkan. Näinkin voi käydä. Ei kannata alta riman vetää palkattomiakaan harjoitteluja
t. Yrittäjä
Otin kerran harjoittelijan palkattomaan harjoitteluun (sellaista haki, ei edes kysynyt palkkaa), mutta teki työnsä niin hyvin, että firman kanbattavuus nousi tsiljardi prosenttia yksin hänen työpanoksensa ansiosta.
Suomi pystyi maksamaan myös valtionvelkansa ja täystyöllisyys saavutettiin vain yhden nöyrän ja uutteran harjoittelijan ansiosta. Lama oli ohi, Suomesta oli tullut koko masilman mallimaa. Poliitikot eivät enää puhuvina päinä kiinnostaneet ketään. Luovutin firmani tälle esimerkilliselle amk-harjoittelijalle ja ryhdyin itse k e l a r o t a k s i. Ajattelin, ettei työkkärien henkilöstön tule kärsiä.
Ei siis kannata alta riman vetää palkattomiakaan harjoitteluja
T. Entinen yrittäjä
Vierailija kirjoitti:
Joillain aloilla tehdäön harjoittelu ja päät5ötyö ilman palkkaa.
Olen insinööri ja DI. En ole kuullut insinööriksi opiskelevan enkä DI:ksi opiskelevan tehneen koskaan työtä ilmaiseksi. Siis edes pakollista harjoittelua. Näin ei ole edelleenkään. Se vaan ei ole alalla tapana. Tunnen kyllä opiskelijoita noilla aloilla, jotka ei saa harjoitteluaan suoritettua eikä papereita ulos. Siis useamman tunnen, jotka tekee ihan muita kesätöitä, kun alan töitä ei vaan ole. Kysyin, että kannattaisi varmaan hakea jotain ilmaiharjoittelupaikkaa. Sain stävällisen, mutta hölmistyneen vastaanoton idealleni. "Enhän nyt ilmaiseksi voi tehdä, ,tarvitsen myös rahaa". En usko heille edes olevan tarjolla ilmaistöitä, kun se ei kuulu sille alalle
Olen itse jäänyt työttömäksi ja iän vuoksi tuskin enää löydän töitä.
Minun poikani teki kyllä harjoittelunsa muutama vuosi sitten palkatta. Ei vaan löytynyt palkallista paikkaa. Onneksi sai sitten lopputyönsä tehtyä firmaan, jonne palkattiin valmistumisen jälkeen
Joillain aloilla tehdäön harjoittelu ja päät5ötyö ilman palkkaa.
Olen insinööri ja DI. En ole kuullut insinööriksi opiskelevan enkä DI:ksi opiskelevan tehneen koskaan työtä ilmaiseksi. Siis edes pakollista harjoittelua. Näin ei ole edelleenkään. Se vaan ei ole alalla tapana. Tunnen kyllä opiskelijoita noilla aloilla, jotka ei saa harjoitteluaan suoritettua eikä papereita ulos. Siis useamman tunnen, jotka tekee ihan muita kesätöitä, kun alan töitä ei vaan ole. Kysyin, että kannattaisi varmaan hakea jotain ilmaiharjoittelupaikkaa. Sain stävällisen, mutta hölmistyneen vastaanoton idealleni. "Enhän nyt ilmaiseksi voi tehdä, ,tarvitsen myös rahaa". En usko heille edes olevan tarjolla ilmaistöitä, kun se ei kuulu sille alalle
Olen itse jäänyt työttömäksi ja iän vuoksi tuskin enää löydän töitä.