Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

***LOKAMAATUSKAT-05 WAPPUWIIKOLLA***

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
30.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ainakaan huomannut pinoa tälle viikolle, joten otinpa ja tein avauksen, koska näin vappuaattona ei kertakaikkiaan ole muuta tekemistä kuin palstailla...

Viime viikon pinoakin kävin selailemassa ja Kerviselle pitää kommentoida *anteeksi vaan* että olipa ihana lukea dynamic duon tempauksista. Meillä on myös varsinaiset termiitit ja isäntä tekikin nyt tuohon pihaan keinujen ja hiekkiksen ympärille aitauksen, koska noiden vintiöiden kanssa yksin ulkoilu alkoi käydä mahdottomaksi.

Vastaillaan nyt viime viikon galluihin...

VAPPUA vietetään ihan kotosalla, tänään olis tarkoitus grillata ja huomenna meille tuleekin sitten vieraita isännän synttärikahveille.

LEMPIHEDELMÄ on tällä hetkellä omena.

ÄITIENPÄIVÄ... juu en uskalla edes ajatella. Viime äitienpäivä on niin " karvaana" muistoissa. Miehen kotona ei ole vietetty äitienpäivää eikä hän katso olevansa velvollinen muistamaan minua, koska en ole hänen äitinsä... Juup. Ihan noita valkovuokkoja tuolta pihalta viime vuonna toivoin, mutta... odottelen niitä aikoja, kun nuo pirpanat oppivat niitä poimimaan.

VAIPAT, Liberon housuvaipat on käytössä päivin öin. Pamperseja kokeiltiin, kun tuntuvat tosi miellyttäviltä, mutta falskaavat molemmilla.

NIMET... Napiaisilla on samalla kirjaimella alkavat ja samankaltaiset nimet. Meillä oli nimiä valmiiksi mietittynä, mutta ainut valmiiksi mietitty, joka säilyi oli pojan kolmas nimi (sama kuin isänsä ja ukkinsa toinen nimi). Nimet tulvahti mieleeni synnärillä pari pv synnytyksestä. Tästä oppineena ei varmaan tuon kolmosen nimen suhteen nähdä kauheasti pään vaivaa vaan katotaan minkä näkönen pakkaus sieltä putkahtaa ;). Niin tosiaan, kun viimein uskalsin ultrassa avata silmäni niin YKSI rimpula siellä viuhtoi menemään ja esitteli itsensä ihan joka kulmasta. Kaikki näytti olevan ok ja itsekin alan olla taas pikku hiljaa elävien kirjoissa oksetuksen ja väsymyksen jälkeen.

Mutta nyt, erittäin hauskaa vappua kaikille!!!

Vierailija
2/15 |
01.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja pinon nosto.

Meillä oli eilen kylässä ystäväperhe illalla. Saman perheen kanssa olimme silloin marraskuussa siellä Teneriffalla. Heillä on nyt myös tyttö 7 vkoa vanha. Oli hän niin pieni, ettei sitä edes muista että omakin poika on ollut niin pieni.

Aamupäivä meni nyt ulkosalla pari tuntia ja kohta on päikkäreiden aika. Iltapäivällä menemme käymään naapureilla.

Tuli mieleen kun eilen puhuimme poikien hiustenleikkuusta ystävien kanssa... G: oletteko jo käyneet parturin tuolissa taaperon kanssa, tai leikanneet itse?

Nyt täytyy mennä, mutta aurinkoista vapun jatkoa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
01.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja aina kun otsikoin noin, niin tarinaa riittää ihan liiaksi asti:O)

Silja kyseli meiän lasten ikiä..Vanhin täyttää 18 elokuussa, seuraava 15 kesäkuussa, kolmonen 12 tässä kuussa, nelonen on 8 ja vitonen 7. Ja nimistä vielä sen verran, että meilläkin on joka penskalla 3 nimeä, ja nyös kummeja pystyttiin tarjoamaan3, paitsi Milolle:O(. Milon kohdalla teimme päätöksen, että kummien kierrätys saa riittää, ja niin poju sai vain 2 kummia, joista toinen on meiän vanhin lapsi.

Kivat nimet K@tjun pojilla; meillä on niin kummallinen sukunimi, ettei voisi laittaa S:ään päättyvää etunimeä, kun sitten tulisi liian " humoristinen" yhtälö!

Napiaiset hoi; kiva kuulla kuulumisia, mutta ne sykkeet jäi kertomati!! Niitä ootellessa, mikäli haluat ees olla veikkaus-kohteena, heh!

Niin on ollut kiireistä, ettei tajuakaan.. Simat juotu, munkit paistettu.. Sii juu!!

Truttis

Vierailija
4/15 |
03.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vappuunko tämä meidän pinomme tyrehtyi?!

Vierailija
5/15 |
03.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kattelin jo tossa eilen mutta en löytäny, enkä jaksanu uuttakaan alottaa.

Huh huh, jotenkin on taas niin helpottunut olo kun Jesse on unilla, sai taas sellasen raivokohtauksen jostain mistä lie tuolla ulkona ja jatkui vielä sisällä. Annoin sit vaan huutaa ja menin itte sänkyyn makaamaan ja keräämään voimia. Sitten aloin houkutella Jesseä mun luo ja otin sen syliin ja yritin rauhotella. Liekkö väsymys ja oma tahto iski samaan aikaan. Kyllä mua itkettää ajatus että tuteista pitää luopua, mutta se on sitten vasta ehkä kuukauden päästä.

Nenä vuotaa vielä Jessellä ja mulla taas on aika tukkonen olo, sais jo loppua.

No joo ei mulla taidakkaan olla mitään erikoisempaa asiaa, taidan mennä löhöömään sohvalle ja kattomaan mitä on tullu nauhoteltua.

T.Seija

Vierailija
6/15 |
03.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osuipas Romin kalluppi hyvään ajankohtaan, kun just tänään käytiin napsujen kanssa parturissa. Typyltä mä pari kertaa leikkasin otsiksen itse ja sitten alkoi tuo pojan takatukka näyttäää NIIN kamalalta että tilasin ajan ammattilaiselle. En ite kehdannut ees ajatella leikkaavani sitä. Samalla sitten leikattiin molemmilta, typylle pirtsakka polkkatukka ja poitsulle siisti " miesten" tukka. Olin vähän varautunut ettei koko hommasta tule mitään, mutta molemmat istuivat kiltisti tuolissa ja antoivat parturin tehdä hommansa. Onneksi =).

Ja Truidelle terkut, että kertoisin sykkeet jos tietäisin... Ultrassahan vain todettiin että sydän lyö ja meillä on neuvolassa sen verran hyvät vehkeet ja mulla sen verran varapyörää ettei lääkäri saanut neuvolassa mitään tolkkua. Eikä kyllä edes malttanut kauaa hakea niitä. Mut jos sit seuraavas neuvolas. Heti tulen kyllä kertomaan. Tiedä sitten miten ne ennusteet pitää kutiaan, masulaisnapiaisilla kulki sykkeet joka kerta lähes käsi kädessä. Itellä on sellanen tyttöolo, kaveri oli sen verran pitkäsäärinen ja vilkkaan oloinen tapaus siellä ultrassa ;).

Mutta toivottelenpa mukavat viikonloput kaikille!

Vierailija
7/15 |
04.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väsynyt maatuska ilmoittautuu.. Tyttö valvoi aamuyöstä (n. 2.30-06) muutaman tunnin, eli ei saatu ukon kans mekään nukuttua. Ensin pätkä huuteli sängyssään, mutta kun desibelit nousi niin oli otettava se makkariin pyörimään, ettei sisko herää. Ja siitähän ei sitten tullu mitään.. Torkahdeltiin kai koko porukka, mutta kunnon unta ei todellakaan saatu. Nyt rinsessa nukkuu tietysti tyytyväisenä kauniita uniaan. :/

Muutenki ollu vähän puolikuntoista sakkia meillä, flunssaa pukkaa joka toisella. Ei kylläkään mulla, mutta oon sit ollukin sisar hento valkoinen näille potilaille. Olo on hyvinhyvin nuutunut..

Vastaan galluihin sen mitä muistan: PARTURI olen minä. Osaan tosin leikata ihan oikeesti hiuksia, joten ei ole tarvetta mennä mihinkään salonkiin karvoja katkaisemaan. Pätkältä en ole vielä leikannut kertaakaan, se kun on niin harvahapsinen tytteli muutenkin.

NIMET on meidän lapsille annettu kulloisenkin mielen mukaan. Ehkä ne rimmaa jotenkin yhteen, mutta ei ala samalla kirjaimella, eikä ole varsinaisesti mietitty niitä siltä kantilta. Kaikki nimet on keksitty vasta sitten, kun on nähty vauveli itse. Niin ja tää kuopus oli jäädä ihan viime tippaan, kun pähkäiltiin ekaa nimeä. Pappikin jo soitteli ja kyseli, kun mulla oli vielä nimikirja ihan kesken..

Kaikilla muksuilla on kolme nimeä, jotka on aikalailla mun valitsemia. Mies on muodon vuoksi sitten " hyväksynyt" ne. No on meillä onneksi niin samanlainen maku, ettei oo tarvinnut juurikaan väitellä noista nimistä.

Ja edelleen voisin antaa samat nimet lapsille, tykkään niistä niin kovasti. :)

Juuh.. Kai tästä on lähdettävä pakkeloimaan naamavärkkiä, silmäpussit piiloon ja silleen. Keskarilla on kahdet synttärikutsut taas viikonlopuksi tiedossa, ja lahjat on tietysti käytävä ostamassa. Tyttö onkin bilettäny ihan viimestä päivää, muutaman viikon sisään nää on varmaan jo viidennet ja kuudennet juhlat!

Mä toivotan varmuuden vuoksi hauskaa viikonloppua kaikille, koska jos oon kovinkin zombie myös jatkossa, niin en ehkä jaksa könytä koneelle.. Heipat siis ens kertaan!

Pähkis :)

Vierailija
8/15 |
04.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikonloppu koittaa taas kohta, jotenkin sitä odottaa aina niin kovasti, mies on enempi kotona ja saa jotenkin enemmän ittelle aikaa. Ja maalaismarkkinat on tulossa Myyrmäkeen joten sinne sitten riennän joko la tai su :) ja kuulema se kirppiskin tulee myyrmäkihalliin tässä kuussa, en vielä tiedä mitkä viikonloput mutta kai se selviää jostain.

Tossa kun nukuttelin poitsua päiväunille niin mielessä kävi että entä jos laittaisin sen pari kertaa viikossa päiväkotiin aamupäiväks syksyllä kun vauva syntyy. Tänään taas oltiin sisällä koko päivä ihan kahestaan ja osaks meni kyllä ihan hyvin mutta välillä niin plärinäks, kai se on ihan normaalia ettei lapset jaksa keskittyä koko ajan johonkin mutta entä syksyllä kun ei olekkaan aikaa olla 24 tuntia vaan Jessen kanssa, meneekö ihan hulinaks. Tässä puhuu nyt lastenhoitaja :( ihan nolottaa kun olen niin tumpelo tässä lastenhoidossa. Mä olen huomannu että töissäkin olen enempi se kaveri kun " kasvattaja" . Mutta olen huomannut että Jesse kaipaa seuraa ja kavereita. Mulle hoettiin töissä että pienen lapsen paras paikka on kotona ja se iskostu mun päähän ja ajattelin pahalla äitejä jotka toi lapsen hoitoon vaikka ite oli kotona toisen kanssa, mutta nyt se on päinvastoin. Toiset vaan tarvii enempi toimintaa. Seurakunnan kerhot vois olla kans ok mutta kun meidän serurakunta on niin kaukana ja mulla ei ole ajokorttia niin bussilla on vaikeeta mennä niin ajoissa kerhoon ja sit hakea taas pois, siitä tulee isompi stressi.

No anoppi on kans miettiny et jos jäis kotiin kohta puoliin, siis vuorottelu vapaalle, mutta kun mä en välttämättä haluis Jesseä antaa sille hoitoon pidemmäks aikaa kun se on liian lepsu siis antaa periks heti ja se taas vaikeuttaa meidän tilannetta taas kotona kun saa tapella taas.

No joo nää on niitä asioita mitä pitää pähkäillä miehen kanssa.

Meidän pojan tukka on jo leikattu ties monta kertaa :) ihan näin kotiparturissa, ei olla mitään ammattilaisia mutta yritetään säästää rahaa :) ja mies on osottautunut ihan hyväks parturiks ja koneella se aina välillä surauttaa tukkaa vähän lyhemmäks, omansakkin leikkaa aika hienosti.

Ai niin piti tulla vielä sanomaan kun laittelin sitä s-postia niille ennustajille pääsiäisenä, no se madam mammahan vastas mulle heti ja ennusti 24.8.07 pojan syntyvän, no eilen sain ennustaja elliltä postia ja se ennusti meille tyttöä 11.8.07 että se niistä sitten ei tullut kunnon vastausta kun toinen sanoo toista :( ja kummatkin veikkaa et syntyis ennen laskettua :) mä kuvittelin et menis yli niinkun Jessekin mutta toisaalta ei se olis ihme jos tulis ennenkin, on sellasta menoa Jessen kanssa välillä :)

T.Silja

Vierailija
9/15 |
04.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ovat 19.-20.5 ja 26.-27.5, eilen näin Hesarissa ilmoituksen. Ja kävi mielessä että menisikö sinne myymään. Ootkos Silja käynyt siellä? Minkälaista tavaraa siellä myydään ja mahtaakohan ihmiset ostaa? Jäi edelliskerrasta kirppiskärpänen päälle joten toukukuussa suunnistamme jälleen kirpparille myymään, kaapista löytyy sopivasti kesäksi vaatetta ja kenkää.

Leikkasin sitten itse eilen pojan niskahaituvat pois, on jotenkin ihan eri näköinen kun se saksalainen takatukka on pois, heh.

Minä myös toivottelen hyvää viikonloppua nyt jos en koneelle ehdi viikonlopun aikana!

Vierailija
10/15 |
04.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehtiihän sitä näköjään joskus tännekin ;) Ollut vaan niin kauheesti tekemistä taas nää viime päivät, et vaik on kuulumiset käyny lukemassa ni ei oo ite " ehtiny" kirjottaa... Ihan ku siinä ny suuri vaiva olis pari riviä rustaa, mut joteski se vaan tahtoo jäädä ku ei asiaa oo...

Ei siis meille kuulu mitään kummempia. Masu voi hyvin ja pimu voi hyvin. Tosin välistä toi pimu kyllä tekee kaiken just niin ku ei pitäs ja äidin hermot menee ja sitte taas itketää tätä elämän kurjuutta... Mut tällast se on, eipä tästä mikään mihinkää muutu...

Parturissa ei olla käyty. Tukkaa kyllä löytyy, mut se kasvaa lähinnä tos takana ni saa rauhassa kasvaakin. Muutama hassu yksittäinen hius alkaa kohta yltää tonne silmien tasolle edessä ja ne täytyy nipsasta pois, mut muuten en oo viel ajatellu leikellä.

Öö, öö... ihan sellanen mielikuva on, et ois ollu joku toinenki kysymys, mut en saa päähäni millään... no ei voi mitää, täytyy vastailla siihe sit myöhemmin, jos sellast nyt siis ees oli ;)

Mulla ei oo vieläkää se Ennustaja Elli vastannu. Saas nähä meneekö Madam Mamman kanssa samoin vai käykö niinku Siljalla, et tulee aivan eri vastaukset...

Mäkin odotan innolla sitä Myrtsin kirppistä. Laittakaahan maatuskat siitä tänne tietoa jos kuulette millon pidetää!

Mut ei sitte muuta ku mahtavaa viikonlopun alkua kaikille! :)

Vierailija
11/15 |
04.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oltii sitte Romin kaa samaan aikaan linjoilla ;)

Kiitti tiedoista! Ja mä oon ainaski ollu Myrtsissä myymässä ja suosittelen lämpimästi! Väkeä käy tosi paljon ja jos vaan on laatutavaraa, niin käy tosi hyvin kaupaksi! Oon myyny siel kaikenlaista ja kaikelle näyttää olevan jollain tarvetta :)

Vierailija
12/15 |
04.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos Romi noista kirppari päivistä :) joo mä olen käyny siellä myyrmäen kirpparilla ja olen todella tykänny, anoppi oli siellä kans viimeks myymässä ja muistaakseni niillä meni ihan hyvin. Ittekkin menisin sinne myymään jos jonnekkin. Siellä myydään ihan kaikkea laidasta laitaan ja paljon on lastenvaatteita ja tavaroita.

T.Silja

Vierailija
13/15 |
04.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kaikki pojat päikkäreillä :)

Isommat tuolla omissa pedeissään ja " kirppu" tuolla takapihalla vaunuissa. Kävin reilun tunnin lenkillä (... se on pakko saada itteesä vähä kesäkuntoon...) Ja nyt tässä olla möllöttelen.

Noista ennustuksista, minäkin pyysin elliltä ja madam mammalta ennustuksia loppuraskaudesta ja molemmat povasi tyttöä, toinen muistaakseen peri viikkoa ennen syntyväksi ja toinen että menisi pari viikkoa yli. No 2pv meni yli lasketun ajan ja kolmas poika se sieltä tärähti :) Että ihan ei pitäneet paikkaansa ;)

Meillä menee nyt arki kerrassaan loistavasti. Alkuun kun oli tuolla vauvalla niitä ilmavaivoja ja oli vähän hakusessa, että miten sitä nää kaks kättä riittää... mutta nyt sitä vaan on oppinu olemaan kerkeevämpi kai ja lapsetkin tottuneet, ettei palvelu pelaa heti-just-nyt :)

Ilmavaivoja ei vauvalla ole enää ollut ja massu toimii melkein joka päivä (eli siis aniharvoin massua vähän kiprii ja sitä sitten pikkuriikkisen saattaa tihrustaa).

Mutta tuota nahinaa... sitä meillä piisaa!!! Esikoinen ja kakkonen kun tappelee KOKOAJAN! Alkaa välillä hieman raivostuttaa... Kaikista leluista pitää tapella, halutaan just se mikä toisen kädessä. Samaan aikaan halutaan oikeestaan aina samoja juttuja ja suutuksissaan tuuppiivat ja läpsiivät toisiaan ja kun tää mein 1,5 vee osaa sen huutamisen lahjan... siis huutaa niiiiiiin kovaa ja korkeelta joka pienimmästä tönäsystä ja hipasusta ja kiellosta... että korvat meinaa haljeta! Esikoisen ei tarttee sanoo kun se taikasana: Et saa! Niin johan se riittää ja huuto on valtava.

Ja esikoiselle tullut nää tuhmat sanat... ei kivaa... rallattaa kakkiasta ja pissi juttuja ym. pihalla. Mitä enempi yleisöä, sitä enemmin ja lujemmalla äänellä.

Mutta siis tällästä meille :)

Nyt alko vauva heräillä.... pakko mennä...

t. K@tju ja pojat

Vierailija
14/15 |
04.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko tulla nostamaan pinoa, ja pari sanaa jutustamaan, vaikka kello on jo " sata" .

Dementikkona en tietysti muistakaan juuri mitään päivän polttavaa, mutta jos jotain kommentoisin..

Napiaisen sydänääniä ootellessa, oli kiva kuulla ultrakuulumisia; Ihanalta kuulosti noi pitkät sääret, hih! Kenties äitiinsä tulossa?

Kirppis-asioissa oon ihan yhtä noviisi, kuin yli vuosi sitten, jolloin Silja mua kovasti opasti.. Pitäis vissiin vähän terästäytyä ja vaikka kesällä kierrellä Hietsussa, jossei muuten. Mulla on silleen kiva tilanne, että on vakkari-ostaja meijän pienille vaatteille, niin ei tartte lähteä kauppaamaan ihan sokkona jonnekin.

Parturi-hommista meillä kans lähinnä kotikampaamoa harrastettu. Mies on meijän lasten hovileikkaaja (hiusten siis, ei pahemmin onneksi lapsia leikkaile..), ja vain vanhimmat lapset käy oikeen liikkeessä. Toinen homma, mitä meillä ei oo koskaan kellään lapsista harrastettu, on hiustenpesu shampoolla kuin vasta joskus kolmen vanhana!! Ihan oikeesti siis, vedellä vaan aina saunan jälkeen ja muuteskin kunnolla huuhdeltu, mutta shampoo peliin vasta, kun on kunnolla hiuksia ja hiekkaa päässä! Hyvin on riittänyt, ja puhtaita olleet..Oon joteskin aatellut, että jos aloittaa kovin aikasin sen shampoo-pesun, niin sitten päänahkakin siihen tottuu, ja alkaa rasvoittua jne.. Naisen logiikkaa kaiketi, mutta meillä on hyvin toiminut toi tyyli.

Töissä oon huomannut, että Härregud!Kevät on tosiaan tullut, sillä meillä on aivan hirveesti työntekijöitä pieniin päin!! Talvella ei ollut muka kukaan, ja nyt on ainaskin n.10 massu pullollaan! Ja asiakkaissakin joka toisella vauva-massu...Jokohan ois lisää plussanneita maatuskoissa? Vink, vink, mites esim. ulkomaan sistersit, BT ja Bonnie???

Nyt lähen petiä kohti ja samalla pieni varoituksen sana; Jos huomenna illan uutisissa kerrotaan Saimaan norppa tai Ryhävalas-havannoista Suomen vesillä, niin NOU HÄTÄ, Truutta on rantautunut Serenaan kakskytä vuotta vanhassa uikkarissaan:O).

Kauniita unia, ja hauskaa viikonloppua!

Truide kera nukkumatti-Milon!

Vierailija
15/15 |
06.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen kävimme ystävien luona pikavisiitillä katsomassa heidän 6 vrk vanhaa tyttöä, kyllä siinä vauvakuumeni sai taas tulta allensa.

Tänään kävimme tunnin pyörälenkillä ja oli tämä mamma hapoilla sen jälkeen, ihmekös tuo kun 15kg tarakalla...

Illalla äitini tulee meille ja jää yöksi, katsoo pojan perään huomen aamupäivän kun menen hammasröntgeniin.

Huomaa taas että on toukokuu, kaikenlaista tekemistä riittää. Terassiin pitäisi saada kaiteet, vähän siistiä muutenkin pientä pihaa, synttärikutsuja muutamia ja kirpparikeikka tiedossa. Omat synttärit ja hääpäivä sekä lomareissu. Ja tietenkin se äitienpäivä!

Vaatekaappi menee lähestulkoon uusiksi, joten tällä maatuskalla on hyviä ja jopa käyttämättömiä vaatteita myynnissä, kokoa 38-40, jos teistä jotakuta kiinnostaa....heh. Muutamalla eurolla lähtee/vaate.

Siis meidän perheen miehet nukkuivat tänään 9.45 asti!!! Ja tietty meni iltapäivään asti ennenkuin tuo pienempi nukahti päikkäreille. Pitää kait kohta herätellä ettei mene rytmit ihan sekaisin.

Juu mutta kuulolle muutkin!