Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi kisäläistä pännii naapurin pösä-sopimus?

Vierailija
08.02.2026 |

Niin. Ei voi muuta päätellä kaikista pro-kisä propaganda ja pösän haukkumiskirjoituksista täällä.

Eli kerro, mikä naapurin sähkösopimuksessa sinua ahdistaa.

Kommentit (67)

Vierailija
41/67 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle on aivan sama mikä soppari naapurilla/sukulaisella/kolleegalla/kaverilla. Ei pänni, ei herätä mitään tunteita.

Miksi ihmeessä jonkun toisen asiat pitäisi pänniä, niin kauan kun ne eivät vaikuta omiini millään tasolla?

Kova täällä ainakain on tarve joillakin, ilmeisesti sähkökauppiailla, saada nyt kevään kynnyksellä ihmiset kiinteähintaisten rahastusautomaattien uhreiksi.

Vierailija
42/67 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mikään. Naapureitten sähkösopimukset ei kiinnosta mua tippaakaan. Mulla on muutakin elämää ja ajateltavaa. Yhdellä tuttavallani on pörssisähkö, ja hänen sähkölaskunsa tammikuulta oli paljon suurempi kuin mun koko vuoden sähkölaskut siirtoineen yhteensä. Enpä taida siis vielä vaihtaa omaa kiinteähintaistani mihinkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/67 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on tyytyväinen omiin valintoihinsa, muiden erilaiset valinnat tuskin aiheuttavat tunteita, saatikka mitään pätemis-/ riitely-/ keskusteluketjujen avaushaluja. Koskee väännön molempia osapuolia. Ei pänni mikään. Harmitti vähän pörssisähköläisten puolesta silloin kun hinta oli tosi korkealla. 

Vierailija
44/67 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei minua yhtään pänni toisten sopimukset, mutta se pännii kun niistä jatkuvasti valitetaan. Ja myös se pännii, että jotkut eivät tajua että minä mielelläni maksan hieman siitä palvelusta, että joku muu on laskenut hinnan sellaiseksi, että voin itse sähköä käyttää milloin huvittaa ilman, että tarvii pitää mitään hintoja silmällä. 

Mulle ei kuule sun perustelusi omaan sähkösopimukseesi kuulu mitenkään.

Ihan turha yrittää siinä läpättää jonnin joutavaa paskaa  

Niin, sinunkaan syysi valitsemaasi sopimukseen eivät minua kiinnosta yhtään sen enempää. 😄

Jokainen käyttäköön sellaista sopimusta jonka itselleen sopivimmaksi katsovat. Minua kiinnostaa omat syyni. 

Minä maksan tyytyväisenä vajaa 6c/kWh, eikä tarvi koskaan miettiä että milloin se pyykkikone kannattaa laittaa päälle. Minulle on kätevää kun se on päällä päivisin sillä aikaa kun teen töitä, jää sitten illat muuhun kuin pyykin odotteluun. 

Vierailija
45/67 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"maksan hieman siitä palvelusta, että joku muu on laskenut hinnan sellaiseksi, että voin itse sähköä käyttää milloin huvittaa ilman, että tarvii pitää mitään hintoja silmällä."

Nöin kirjoittaa aivopesun uhri, joka kuvittelee sähköyhtiön tekevän jotakin hyväntekeväisyyttä tarjoamalla edullisia sopimuksia. Höpö höpö. Pörssisähkö on kokonaistaloudellisesti kannattavin. 

Mutta totta on tietenkin se, ettei tarvitse seurailla hintoja, koska jatkuvalla kiinteällä lypsäyksellä maksat aina kovaa hintaa. Aina.

Kiinteä sopimus tarkoittaa kahta asiaa. 1) Tietenkin sitä, että veloitus on aina sama, joka on kiistatta ennustettavampi. Ymmärrän sen. 2) Sitä, että se on samaa pörssisähköä, jonka hinnoittelu vain on tasoitettu samaksi siten, että sähkön myyjä kantaa hintariskin ostajan puolesta. Mutta koska kaikki maailmassa maksaa, niin myös riskin ottaminen toisen puolesta on hinnoiteltu kiinteään hintaan mukaan. Minne muuallekaan? Pörssisähkö taas perustuu siihen, että sähköasiakas ottaa riskin itse kannettavakseen. Jolloin tuo riskin hinnoittelu näkyy asiakkaalle säästönä. 

Vierailija
46/67 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niitä kismittää kun pösälainen  pääsee halvemmalla vuoden keskikulutuksessa ja itse haksahtaneet jopa  2 v sopimukseen

Miksi haluat vaikeuttaa elämääsi jatkuvalla hintojen kyttäämisellä? Mulle ihan se ja sama, kunhan kummastelen. 

Ilman hintojen kyttäilyäkin pösä tulee halvimmaksi. Jos haluaa joskus tsekata sähkönhinnan, niin keneltä se on pois? 

Kaikkien kannattaa kovan sähkönkulutuksen aikaan säästää sähköä. Jos et säästä, seuraava kiinteä sopparisi on taas vähän kalliinpi ja pösäläiset nauraa tyhmyydellesi.

Vierailija
47/67 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ottaisi kiinteähintaisen, niin minulta rokotettaisiin koko ajan kovaa hintaa sähköstä. Itselleni sopii hyvin se, että minulla on hintoja seuraamalla mahdollisuus kuluttaa enemmän sähköä erinäisiin asioihin silloin kun hinta on alhaalla.

Enkä halua kuunnella kenenkään saarnoja ja urputuksia siitä, että olen tyhmä kun kyttäilen hintoja tms. paskaa. Tämä on ihan laskennallinen juttu, ja pörssisähkö on minulle kannattavin vaihtoehto. Miksi siitä pitää provoilla ja vittuilla?

Vierailija
48/67 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mikään. Naapureitten sähkösopimukset ei kiinnosta mua tippaakaan. Mulla on muutakin elämää ja ajateltavaa. Yhdellä tuttavallani on pörssisähkö, ja hänen sähkölaskunsa tammikuulta oli paljon suurempi kuin mun koko vuoden sähkölaskut siirtoineen yhteensä. Enpä taida siis vielä vaihtaa omaa kiinteähintaistani mihinkään.

No sun tuttavasi ei maksa sitten kesällä sähköstä "mitään", niin tasanhan se menee. Paitsi että tarinasi on satua tai tuttavasi asuu harakanpesässä.

Vierailija
49/67 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on pörssisähkö ollut muutaman vuoden ja olemme siihen oikein tyytyväisiä

Ei ole tullut mieleenkään vaihtaa kiinteähintaiseen. 

Vierailija
50/67 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän näistä ole jo tarpeeksi jauhettu?

Vierailija
51/67 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän näistä ole jo tarpeeksi jauhettu?

Ei ole ennen kuin kaikki ovat kiltisti orjuutettu kiinteähintaisiin soppareihin. Se on nyt koko yhteiskunna  agenda. Loppuu se hintojen kyttääminen halpojen tuntien perässä. Sitten kun kaikki ovat samassa talutushihnassa, niin kenelläkään ei ole tarvetta vittuilla toisille. Tai no, on tietenkin, mutta sitten ihan muista aiheista.

Vierailija
52/67 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niitä kismittää kun pösälainen  pääsee halvemmalla vuoden keskikulutuksessa ja itse haksahtaneet jopa  2 v sopimukseen

Miksi haluat vaikeuttaa elämääsi jatkuvalla hintojen kyttäämisellä? Mulle ihan se ja sama, kunhan kummastelen. 

Ilman hintojen kyttäilyäkin pösä tulee halvimmaksi. Jos haluaa joskus tsekata sähkönhinnan, niin keneltä se on pois? 

Kaikkien kannattaa kovan sähkönkulutuksen aikaan säästää sähköä. Jos et säästä, seuraava kiinteä sopparisi on taas vähän kalliinpi ja pösäläiset nauraa tyhmyydellesi.

No ei tule etätyöläiselle joka kuluttaa eniten piikkien aikana. Jos kuluttaa eniten työaikojen ulkopuolella niin sitten ehkä. 

Vierailija
53/67 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähkölasku noin 65€/kk kiinteällä hinnalla, ja meillä on paljon sähkölaitteita päällä jatkuvasti. Serveri ja useampi tietokone. Saunomme pari kertaa viikossa ja laitan ruokaa päivittäin. Ei siitä paljoa säästäisi vaikka kuinka hintoja kyttäisi, helppoa ja mukavaa kun ei tarvi asiaa miettiä, mielelläni pari euroa kuussa siitä maksan että ei tarvi rytmittää elämää sähkön hinnan mukaan. 

Vierailija
54/67 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sun tuttavasi ei maksa sitten kesällä sähköstä "mitään", niin tasanhan se menee. Paitsi että tarinasi on satua tai tuttavasi asuu harakanpesässä.

Miten menee jos yhden kuukauden lasku toisella on jo isompi kuin koko vuoden toisella? 😁

Vierailija
55/67 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"maksan hieman siitä palvelusta, että joku muu on laskenut hinnan sellaiseksi, että voin itse sähköä käyttää milloin huvittaa ilman, että tarvii pitää mitään hintoja silmällä."

Nöin kirjoittaa aivopesun uhri, joka kuvittelee sähköyhtiön tekevän jotakin hyväntekeväisyyttä tarjoamalla edullisia sopimuksia. Höpö höpö. Pörssisähkö on kokonaistaloudellisesti kannattavin. 

Mutta totta on tietenkin se, ettei tarvitse seurailla hintoja, koska jatkuvalla kiinteällä lypsäyksellä maksat aina kovaa hintaa. Aina.

Tuohan sanoi että mielellään maksaa siitä, että ei itse tarvi asiaa miettiä. Minä olen samoilla linjoilla. Maksan myös esim siitä, että minun itseni ei tarvi siivota tai ajaa autolla. 

Minusta tässä on kysymys suhtautumisesta rahaan. Toiset haluavat maksaa helppoudesta, ja toiset haluavat säästää. 

Vierailija
56/67 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mösääjät käsää mysiten, niin ettei pysääjien häsäys pysy enää kösässä. Säälittävää!

Vierailija
57/67 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mösääjät käsää mysiten, niin ettei pysääjien häsäys pysy enää kösässä. Säälittävää!

Mut jos kässä pysyy mösässä niin silloinhan rysääjät väsää nössien.

Vierailija
58/67 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei tule etätyöläiselle joka kuluttaa eniten piikkien aikana. Jos kuluttaa eniten työaikojen ulkopuolella niin sitten ehkä. 

Ei se läppäri nyt niin paljon sähköä vie ja sehän toimii ruokatuntiin asti ilman sähköä. Sitten vasta tarttee ladata. 

Vierailija
59/67 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei minua yhtään pänni toisten sopimukset, mutta se pännii kun niistä jatkuvasti valitetaan. Ja myös se pännii, että jotkut eivät tajua että minä mielelläni maksan hieman siitä palvelusta, että joku muu on laskenut hinnan sellaiseksi, että voin itse sähköä käyttää milloin huvittaa ilman, että tarvii pitää mitään hintoja silmällä. 

Mulle ei kuule sun perustelusi omaan sähkösopimukseesi kuulu mitenkään.

Ihan turha yrittää siinä läpättää jonnin joutavaa paskaa  

Niin, sinunkaan syysi valitsemaasi sopimukseen eivät minua kiinnosta yhtään sen enempää. 😄

Jokainen käyttäköön sellaista sopimusta jonka itselleen sopivimmaksi katsovat. Minua kiinnostaa omat syyni. 

Minä maksan tyytyväisenä vajaa 6c/kWh, eikä tarvi koskaan miettiä että milloin

Mä en ole pessyt kuukauteen pyykkiä, kun on niin pirusti kertynyt tekstiiliä. Yhtään en ole kytännyt.  🤣

Vierailija
60/67 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ihan rehellisesti pännii se, että kun itsellä sähkön hinta ei muutu ja se on aina yhtä kallista, niin naapuri kyselee, voiko tulla meille lauantaina saunomaan tai ihmettelee, että oikeastiko pestään pyykkiä keskellä päivää, kun sähkö on kallista. Jos olisi hiljaa, ei asia vaivaisi lainkaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kuusi