Näyttelijä Seidi Haarla teki videotyönäytteen hakiessaan töitä ja menetti tuet kuukausiksi -
miten mielipuolista touhua Kelalta. Ei ihme, ettei työttömät uskalla tehdä yhtään mitään, ei edes maksutonta vapaaehtoistyötä.
Kommentit (11)
Tuet voisi poistaa myös siltä ajalta kun työnhakija tekee työhakemuksia tai käy työhaastatteluissa. Tai koulutuksissa tms.
Silloinhan hän ei ole työmarkkinoiden käytettävissä.
T. Kela-akka
Tuet pois myös siltä ajalta kun työtön nukkuu, koska ei ole työmarkkinoiden käytettävissä silloin. Jos nukkuu toinen silmä auki, vähennetään vain 50%
T. Kela-akka
Kannattaisi työvoimaviranomaistenkin skarpata rekryissä, täysin järjetön päätös ja ammattitaidotonta toimintaa.
Ihmiset ovat kuukausia tuloitta, vaikka päätöksiä kumottaisiinkin myöhemmin.
En tajua yhtään sitä, että työnhakija ei saisi muuta tehdä kuin peukaloitaan pyöritellä. Jos tekee jotain pikkuduuneja pienten lisäansioiden toivossa, niin millä ihmeen logiikalla se on este kokopäiväisen työn vastaanottamiseen?
Tunsin raivoa kun luin tuon jutun!
Vierailija kirjoitti:
Tehkää näistä vääristä päätöksistä itseoikaisupyyntö. Eihän näissä ole mitään järkeä. Ei viranomainen voi mielivaltaisesti tukia evätä mutun ja fiiliksen pohjalta, ei vaikka olisikin persu.
Tuskin kelatantoissa on ainuttakaan persua. Ovat 100 % aatteellisia vassareita.
Vierailija kirjoitti:
Tunsin raivoa kun luin tuon jutun!
Kannattaisi harkita menoa vihanhallintakurssille.
Virkamies on elementissään kun saa tehdä kielteisen päätöksen. Olipa asia mikä tahansa, venäjän vallan peruja.
Vierailija kirjoitti:
Tehkää näistä vääristä päätöksistä itseoikaisupyyntö. Eihän näissä ole mitään järkeä. Ei viranomainen voi mielivaltaisesti tukia evätä mutun ja fiiliksen pohjalta, ei vaikka olisikin persu.
Luulen, että kaikki tekee. Mutta pitkittäähän se prosessia ja rahan saantia. Ja tuosta sai kuvan, että työvoimaviranomaiset pitää kiinni kannastaan tiukasti. Nyt on näkynyt aivan naurettavia syitä evätä rahat. Onko määrätty vähentämään maksuja keinolla millä hyvänsä? Nämä eoäämiset ei menen minun maalaisjärkeen.
Vierailija kirjoitti:
En tajua yhtään sitä, että työnhakija ei saisi muuta tehdä kuin peukaloitaan pyöritellä. Jos tekee jotain pikkuduuneja pienten lisäansioiden toivossa, niin millä ihmeen logiikalla se on este kokopäiväisen työn vastaanottamiseen?
Saat tehdä mitä vain, mutta tuet pois, kun saat palkkaa. Onhan se outoa, että opiskelijat joutuvat ottamaan lainaa, mutta työtön saisi opiskella isolla tuella vedoten vain siiihen, että hei, mä oon työtön.