Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Julkinen fysioterapia ja erkaantuneet vatsalihakset

Vierailija
08.02.2026 |

Synnytyksestä pian 13 vuotta. Vuosien varrella olen ollut enemmän ja vähemmän lievästi ylipainoinen(lääketieteellinen syys), joista nyt viimeiset 10 kuukautta normaalipainoinen. Pääsääntöinen liikunnan lähde on pitkät kävelylenkit lähes päivittäin. Hölkkäämistä en viitsi harrastaa, sillä lantiopohjalihakset on löysät eikä niihin ole auttanut mitkään perusharjoituksetkaan. Mikään himoliikkuja en ikinä ole ollut. Virtsankarkailua on satunnaisesti aivastuksen yhteydessä. Ruokavalion on pakko olla hiilari/rasvapitoista, sillä muuten suolisto ei tyhjenny. Näitä kahta tasapainoisesti  kun saan niin toimii myös suolisto.

Aamuisin vatsa on littana, mutta nähtävillä on pieni kohoama ja kun pari päivää sitten tutkin asiaa ja googletin, niin ymmärsin kärsiväni erkaantuneista vatsalihaksista. Mitään roikkuvaa ihoa ei ole luojan kiitos vaan pelkästään pieni rasvaa sisältävä kohouma. Kun istun normaalisti tämä ns. kohouma löystyy ja leviää ympärilleen sama juttu kyljellä maatessa . Seistessä lantion ympärillä kaikki näyttää kiinteältä ilman läksin läskiä lukuunottamatta pientä vaakasuoraa kohoumaa.

Mulla on lääkärin aika muutenkin liittyen muuhun vaivaan maaliskuun alussa. Jos saan lähetteen kunnalliseen fysioterapiaan, mihin mun on varauduttava? Asun PK-seudun alueella, joten mietin, että millaista osaavaa  ammattilaista julkiselta puolelta löytyy?

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

???

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä yksi