Perheloma 2026. Minne mennä 2-vuotiaan kanssa?
Eli meitä on 2 aikuista ja 2 vuotias lapsi. Minne voisi mennä lomalle? Onko ideoita ja kokemuksia? Voi olla luontopainoitteinen, rantaloma tai kaupunki. Onko ehdotuksia?
Kommentit (11)
Mikä vuodenaika, kuinka pitkä loma ja onko teillä auto käytettävissä?
Sinne mihin vanhemmat haluaa mennä. 2v istuu rattaissa. Tuon ikäisen kanssa loma on vanhempia varten
Jos haluat lapsiystävällisen rantaloman, niin iso all inclusive hotelli kunnollisella lastenaltaalla. Sellaisella voi jopa päästä rentoutumaan.
Kakkonen jatkaa, me asumme Turun lentokentän läheisyydessä ja suorilla lennoilla hintalaatusuhteeltaan parhaat kesäkohteet (kaupunki + ranta) on ollut Puolan Gdansk ja Latvian Riika / Jurmala.
Ahvenanmaa erinomainen kohde. Edullinen, lähellä, lyhyet etapit kohteisen välillä. Vähän risteilylaivaa mukaan. On rantaa ja muutama jännempi kohde kuten Bomarsund, Kastelholma, Getassa luontoa, Eckerössä eläimiä. Ahvenanmaan rannalla riikinkukot, leikkipaikat ja itse ranta hieno. Lähellä myös kylpylä,.jos sataa.
Luontokohteet Suomessa. 2-vuotias menee rinkassa.
Kaupunkikohde - järjetön ajatus.
Vierailija kirjoitti:
Mikä vuodenaika, kuinka pitkä loma ja onko teillä auto käytettävissä?
Toukokuu tai syyskuu. Kesällä mahdollisuus max 4 päivää. Ei ole autoa.
Vierailija kirjoitti:
Kakkonen jatkaa, me asumme Turun lentokentän läheisyydessä ja suorilla lennoilla hintalaatusuhteeltaan parhaat kesäkohteet (kaupunki + ranta) on ollut Puolan Gdansk ja Latvian Riika / Jurmala.
Okei kiitos vinkistä
Eläinpuistot ovat lapsista mielenkiintoisia. Esimerkiksi Ähtäri tai Ranua ovat lapsillekin mielenkiintoisia kohteita, ja Korkeasaari toki myös. Ähtäriinkin pääsee junallakin.
No sinne, minne te vanhemmat haluatte. Tuon ikäinen on kiinnostunut tasan siitä, mistä tekin. Ei hän osaa vielä kaivata mitään lasten spesiaalia. Joten nauttikaa vielä siitä, että lasta ei erityisesti tarvitse huomioida lomaa suunnitellessa. Suunnilleen ainoa mitä teidän tarvitsee miettiä, että miten kohteessa voi liikkua. Onko joku kantiväline näppärin, vai pääseekö rattailla.
Vierailija kirjoitti:
No sinne, minne te vanhemmat haluatte. Tuon ikäinen on kiinnostunut tasan siitä, mistä tekin. Ei hän osaa vielä kaivata mitään lasten spesiaalia. Joten nauttikaa vielä siitä, että lasta ei erityisesti tarvitse huomioida lomaa suunnitellessa. Suunnilleen ainoa mitä teidän tarvitsee miettiä, että miten kohteessa voi liikkua. Onko joku kantiväline näppärin, vai pääseekö rattailla.
Niin, piti vielä lisätä, että lasten kohteet on ihan rahan hukkaakin vielä tuon ikäisen kanssa, koska ei hän tule muistamaan lomaa myöhemmin, ja harvoin niistä aikuinen erityisesti nauttii. Omat kokemukset on vaikka jostain eläinpuistoista se, että ne majoituspaikan puput pihahäkissä oli paljon mielenkiintoisempia kuin eksoottiset isot eläimet eläintarhassa.
Ja tosiaan loma voi olla Suomessa tai ulkomailla.