~¤~HAAVEILIJAT VKO 18~¤~
Vappuvappuvappuvappu!!! :D HAUSKAA VAPPUA HAAVEILIJOILLE! Allekirjoittanut ainakin vaihtaa tänään viihteelle! :)
Ahkeraa kirjoittamista tämä viikkoiseen pinkkaan myös! :) Ajattelin, että tässäki ois ihan hyvä olla pikkuinen esittely meidän porukasta noin uusia jäseniä ajatellen. :)
Vaivaako vauvakuume? Eikö mies suostu? Etkö itse suostu? Tuntuuko elämäntilanne tällä hetkellä väärältä vauvaa ajatellen? Vai etkö ole varma asiasta?
Ei hätää, Haaveilijat toivottavat sinut tervetulleiksi iloiseen ryhmäänsä, jossa saa jakaa niin ilot kuin surutkin. ;)
Kommentit (23)
Tein positiivisen raskaustestin viisi päivää sitten. Olo on kuin olisi jäänyt katujyrän alle. Vaikka olen haaveillut vauvasta ja mies on jarrutellut, nyt en osaakaan nauttia yhtään tästä uutisesta! Kyllä ihmismieli on erikoinen... Tämä johtuu ehkä siitä, että parisuhteessamme on ollut kriisiä kriisin perään ja vauvahaaveet ovat olleet tunteiden tasolla, eivät lainkaan järjen... Mutta kaipa tällä joku tarkoitus on...
Hauskaa vappua kaikille haaveilijoille ja oikein hyvää jatkoa jokaiselle! Toivottavasti teidänkin haaveista tulee joskus totta :)
Tulin vaan tilannekatsausta antamaan..tänään käytiin np-ultrassa ja yksi pieni kaverihan siellä polskutteli:) Tähän asti olo on ollut niin normaali etten uskonut tän olevan muuta kuin pelkkää unta..mut nyt se on nähty:)
Kovasti vaan tsemppiä teille, itsekin samassa tilanteessa ollut..
Taisi olla plussakin jo tullut taas pinoon, onnea!
HYVÄÄ VAPPUA KAIKILLE!!
Ei sitä meinaa muistaa millään..:)
HYVÄÄ VAPPUA KAIKILLE!!
Ja sitten omaan napaan.. Saimme haluamamme asunnon. Ja muutto on 1.6. koska halusimme muuttaa rauhassa ja pakata rauhassa.. Joten saamme mennä ensiviikolla tekemään vuokrasopimuksen.. Tänään jo pakkasin ekan muuttolaatikon.. Yhden helpon.. DVD:t heitin laatikkoon jo.. Seuraavaksi varmaan alkaa hyllyjen purkaminen ja muutenkin kaiken muun pakkaaminen paitsi sellaiset mitä tarvii koko ajan..
Että kuukauden päästä ollaan kovasti muuttopuuhissa..
Milenna ONNEA!
KP
Pariin viikkoon en ole täällä käynyt kääntymässä, on tässä ollut kiirettä... Lapsella on nuha taas. Ja alkoi tasan sillä viikolla kun alkoi puissa lehdet aukeamaan, eli vahvasti tässä siitepölyallergiaksi epäillään. Toisaalta myös kokeiltiin niitä maitotuotteita, joten saattoi sekin vaikuttaa. Kun eihän ne käy vieläkään. Onneksi on kuitenkin pärjännyt kotona annettavalla astmalääkityksellä...
Käytiin miehen kans pankissa vähän asuntolainaa kysymässä ja läpi meni. Saatais enemmänki lainaa ku mitä ollaan ajateltu asunnon hinnaksi. Vihdoinki saa alkaa haaveilemaan ikiomasta kodista. Vähänkös olen täpinöissäni täällä =). Ensi sunnuntaina käydään katsomassa paria asuntoa. Molemmat asunnot on tällä samalla alueella missä nytki asutaan, oikeastaan ihan vieressä. Hyvät kulkuyhteydet molemmilla töihin ja lisäksi lapsen hoitopaikka ihan vieressä.
Se hoitopaikka-asiakin varmistui eilen. Eli poika sai paikan elokuun alusta, joten se taas tietää että tämä äiti lähtee töihin. Hieman jännittää vaikka viime syksyn " yritys" meni aivan loistavasti ja tällä kertaa mieskin on jo kotona, eikä enää siellä Kotkassa.
Huomasin myös että eihän tässä ole kuin vajaa 3kk hääpäivään. Pitää alkaa kutsut lähettämään ja päättämään kaikki asiat lopullisesti. Mitenhän sekin onnistuu, kun häät on 800km päässä. Pitää vissiin luottaa äitiin ja anoppiin, että ne saa aikaan koristeluhommat... Oliko teillä muilla stressiä hääjärjestelyistä? Apua sanon minä!
...niin kiire on ollut etten ole ehtinyt itestäni ilmoittamaan mitään tänne Haaveilijoihin. Ja nyt mieleen ei tule kyllä yhtä ainutta syytä tälle kiireelle... Hmm... Mitään erikoista ei ole parin viime viikon sisällä tapahtunut...
Vappu (aatto) tuli vietettyä. Useammalla meni varmaan ihan rattosasti? Itse vietin lauleskellen ystävien seurassa. Tänään olo on kyllä vähän toisen lainen kun eilen illalla. Veto ihan pois. Ja tietäähän sen mistä se johtuu... Noh, kohtahan se on sitte juhannuskin!
Puolukanvarpun asiat kuulostaa olevan paikallaan :)
Meillä ei oo hääpäivästä vielä ollu puhettakaan, mutta mä saan noista tulevista hääjuhlista ja talon hankinnoista " stressattua" jo etukäteen :D Että, eiköhän sitä stressin määrää tule sitte reilusti esim. 3 kk ennen häitä...
Ja onnittelut kahdelle uudelle äidille!!
Kirjoitelkaa kaikki haaveilijat nyt ahkerasti... Aina sen verran ehtii silti lukea tämän ns. kiireen keskellä!!
HAUSKAA VAPPU(iltaa) KAIKILLE!
Sekä onnittelut plussanneille ja tervetuloa uusille!
Hyvin on mennyt vapun aika täälläkin. Itseasiassa jo viikonloppuna oli illanvietto ystävien kanssa. Maanantain olin lomilla ja ystäväpariskunnan kanssa grillailtiin ja pelailtiin. Tänään sitten vapputorilla kiertelyä ja rentoutumista. Hirveästi oli porukkaa liikkeellä ja tietenkin aina, kun näki lastenvaunut välähti mielessä ajatus " ehkä meilläkin jo ensi vuonna" .
Puolukanvarpu: Tsemppiä häiden järjestämiseen! 3 kuukaudessa ehtii tehdä vielä vaikka mitä. Nyt vaan mietitte asiat kiireysjärjestykseen ja sitten siitä järjestyksessä hoitamaan, niin ihan hyvin menee. :) Meilläkin oli häät tässä vuoden sisällä ja täytyy myöntää, että välillä pukkasi pientä stressiä. Loppujen lopuksi kaikki meni kuitenkin oikein hyvin. Varmasti menee hyvin teilläkin! Loppujen lopuksi monet pienet asiat, joita etukäteen stressaa (esim. se koristelu), eivät kuitenkaan ole kovin kriittisiä asioita häiden onnistumisen kannalta. Ainakin omasta mielestäni paljon tärkeämpää on esim. onnellinen hääpari ja mukava tunnelma.
No niin, vaput on vietetty ja arki palaa mulla jo tänään kuvioihin. :)
Milennalle onnittelut polskijasta! :) Ja kiva, että muistat aina täällä meidänkin pinkassa vierailla. :)
KP:lle onnittelut kämpästä! :)
Nyt pakko mennnä pötköttään...eiliset juhlimiset meinaa vielä väsyttää.
Eihän täältä malta pois pysyä..
Meillä esikoisen jalka paranee hienosti ja poika on hyvin positiivinen. Nyt ois pientä toivoa päästä pyörätuolista eroon kesällä =) Toivottavasti niin ihanasti kävisi,vaikka tietystikin jalan kuntoon tuleminen on etusijalla.
Pikku-muru täytti eilen 10kk, aika menee vauhdilla.
Raksahommat alkoi todenteolla maanantaina, valtavat kasat multaa ja hiekkaa.
Vauvakuume on molemmilla valtava,mutta kun käytännön asiat sanelee muuta. Enkä mä oikeasti edes haluaisi lapsille noin pientä ikäeroa, enkä olla raskaana,mutta vauvan mä tahtoisin. Kolmannen pikkuhurmurin meille.
Että näin meillä.
pupu
Nyt on onneks vaput juhlittu ja saa ruveta tosissaan odottamaan kesää.
Kevätsiivous tarvis päästä tekemään, siis oikein kaappien ja varastonkin tyhjäys ja järjestely. No, jos ens viikonloppuna ehtis, jos mies vaikka lähtee vanhemmilleen lasten kanssa.
Vauvakuume jatkuu edelleen :)) Bongailen odottavat äidit ja pienet vauvat ihmisten joukosta aika hyvin...
No, ei auta, on odotettava sinne ens kevääseen. Ja äkkiähän tää aika menee ;)
Toisaalta harmittelen, kun oon ehtinyt antaan 95%:sesti pois kaikki vauvatavarat. Joudun siis uudelleen hankkimaan kaikki, satunnaisia vaatteita ja lakanoita lukuunottamatta. Onneks on tuo huutonet :D
Nyt on jatkettava siivoomista ja pyykkäämistä...
-C-
Täällä kakkosesta jo haaveillaan vaikka esikoinen vasta 8kk ;) Ei sille mitään voi kun kuume iskee niin se iskee!!
Enska pinossa olen kirjoitellut jo yli vuoden verran.. kuumeilijoista odottajiin ja sieltä vauva puolelle.. ja pian syksyllä taaperoihin :D
Elämän tilanteeseen vaan ei aivan vielä uusi vauva sovi, mutta haaveillaan..
Onko teillä erillistä esittely pinoa?
Voisin kai kertoa hieman itsestäni.. Elikkä olen 22v nuorirouva! Mieheni täyttää kesällä 30v. Naimisiin mentiin viime kesäkuussa ja tyttömme on syntynyt viime elokuussa. Kun raskautta oli kestänyt jo 42 viikkoa ;) Käynnistettiin ja synnytys eteni hitaasti mutta varmasti ja kestoksi tuli 17h50min. Pelkoja ei jäänyt.. Hyvä kokemus kaikenkaikkiaan ja uudestaan mennään vielä!!
Meillä on parivuotias pönttö kissa joka elää omaa elämäänsä meidän kanssa saman katon alla :D
Lyhyeks jää nyt.. tyttö heräsi niin tarttee mennä imetyspuuhiin!!
Niamey ja Tyttö 190806
Täällä 31.v äippä. Olen kirjoitellut suurperhekuumeilijoissa, mutta tilanne on nyt semmoinen, että taidan kuulua tähän ryhmään.. ;) Olen neljän lapsen äiti (kaksospojat-98, tyttö-00 ja tyttö-06) ja vielä (kenties) vitosesta haaveilen! Nuorin prinsessa on tosin vajaa 10 kuukautta, joten kiirettä ei ole. Eikä isukkiakaan ole vielä puhuttu ympäri. Välillä mietin asiaa itsekin, PALJON... Eipäs juupas eipäs JUUPAS. palstoja lueskelen päivittäin ja unelmoin. Työpaikka odottaa, mutta jostain syystä en olisi vielä valmis palaamaan. Näillä näkymin palaan tammikuussa 2008 ellei sitten masussa olisi asukki tulollaan.. ?
Kiva jos mahdun mukaan!!! :o)
Omppuäippä, haaveineen...
Niamey_85 ja Omppuäippä:
Tervetuloa mukaan :) Laitoin meidän esittelyn tuohon omana aloituksenaan, käy laittamassa sinne tietojasi niin minä sitten lisään ne mukaan :)
plumeria:
Onneksi olkoon plussasta! Eiköhän se pian iloksi muutu, kunhan totut ajatukseen. Ihanaa saada lisää plussanneita tähänkin pinoon :)
Milenna:
Onnittelut hyvistä ultrakuulumista, ihanaa, että kaikki on hyvin :)
KP:
Ihanaa, että pääsette pian muuttamaan yhteen, ja siatte haluamanne asunnon :)
Lady82:
Mulla on aina vähän samaa ongelmaa, muka koko ajan kamala kiire ettei kerkee tänne kirjottelemaan, mutta mitään ei kuitenkaan oo saanut aikaiseksi :/
Puolukanvarpu:
Onnittelut asuntolaina lupauksesta :) Mekin käytiin joku aika sitten kyselemässä, ja saatiin lupaus suunnilleen sille summalle mitä oltiin ajateltukin, mutta ei vaan hirveesti oo semmosia asuntoja ollut myynnissä mitä haluttas. Ja tsemppiä häiden järjestelyyn :)
pupu00:
Hienoa, että pojan jalan paraneminen on sujunut hyvin :)
Kinttunen:
Koitahan toipua Vapun vietosta ;)
Vappu meni meillä ihan kotosalla, mitään ihmeempiä tekemättä. Viime yönä olin jo töissä ja ens yönäkin oon menossa. Koulu, kun loppui viime viikolla, vaikka vielä ois pari tenttiä tulossa. Kesätöistä en vielä tiedä saanko sopimusta vai jatkanko koko kesän tälleen sillon tällöin, kun tarvitsevat. Edelliskesät (kolme kesää) oon saanut aina määräaikaisen sopimuksen, mutta nyt eivät kuulema tee ainakaan niin pitkiä sopimuksia :( No saapahan sitten pitkästä aikaa vietettyä kunnolla kesälomaa, toivottavasti vaan tulis lämmin ja aurinkoinen kesä :)
Yritän nyt taas keretä vähän ahkerammin kirjoitella tänne, kun on tuo koulu loppu niin ei tarvitse sen takia koko ajan stressata.
kiitos vaan onnitteluista..
Muuttoa aloitettu tekemään pikku hiljaa..
Nyt olen kaverilla kun hänellä on Tupperware-kutsut, niin tulin suoraan tänne yhdestä yhteisestä menosta..
KP
Vapaapäivää tässä viettelen, niin aikaa pitäisi olla. Viime viikon olin melkein kokonaan töissä ja tällä viikolla maanantain. Vappu menikin aika rauhallisesti, kun molemmilla pitkä työpäivä oli maanantaina. Aattoilta oltiin kotosalla, syötiin nakkeja ja perunasalaattia, juotiin siideriä ja oltiin vaan. Vappupäivänä mies oli kotonaan peltohommissa vähän aikaa ja illalla katsottiin siellä Suomen peliä. Itsellähän meillä ei telkkaria olekaan. Eilen kävin taas yhtä työpaikkaa katsomassa ja sen jälkeen ensi kertaa Ideaparkissa. Kyllä oli iso paikka, paljon aikaa meni vaan kaiken suuruuden ihmettelyyn...
Asuntoa pitäisi varmaan alkaa pikkuhiljaa katselemaan. Vuokrasopimus meillä on siis heinäkuun loppuun, mutta saattaa olla mahdollista aikaisemminkin muuttaa. Juurikin tämä epävarma tilanne asumisen, työpaikkojen yms. suhteen tekee vauvan hankkimisesta mahdotonta tällä hetkellä, eikä mieskään kovin suostuvainen taitaisi olla.
Ja kun joku mainitsi, että olisi vielä saanut olla toppapuku päällä, niin täytyy sanoa, että kyllä sekä minulla että työkaverilla oli vielä maanantaina toppahousut päällä, kun oltiin lasten kanssa ulkona. Ja lapsillakin aika paksusti päällä, vaikka he tietysti liikkuvat enemmän kuin me.
Plumerialle onnea plussasta! Kyllä se vielä onneksi muuttuu, vaikka nyt onkin tilanne sekava. Kaikille muille tasapuolisesti onnea muuttoihin, häiden järjestelyihin, lasten paranemisiin ja mihin kukakin sitä tarvitsee! ;-)
Tervetuloa Omppuäippä ja Niamey (meniköhän nikki oikein)!!! :D
Mä kirjotan myöhemmin lisää, pitää tehä kouluhommia nyt. :)
Ihanaa kun siellä oli kerranki ihan kunnon ketju pelkästään vauvoista, jonka oli aloittanut sellanen 23-v. mies, joka oli ensi kertaa tulossa isäksi. Myös moni muu esikkoaan odottava isi siinä kirjoitteli. Herkistytti aika paljon kun ne oli niin innoissaan tulevasta vauvasta ja kirjoitteli tuntemuksiaan. Jopa välillä epäilin, et täytyy olla naisten kirjottamia juttuja kun ne oikeesti puhui siitä miltä tuntuu. ;) Auttaiskohan se jos mä näyttäisin miehelle sitä ketjua? Välillä tuntuu, et se suhtautuu vauvan tuloon sillä tavoin, et elämä menee jotenki pilalle, kaverit häviää ja harrastaminen loppuu. Mä oon täällä palstalla ja tässä pinkassa notkunut jo puolitoista vuotta ja mies ei kauheesti mitään kehittymisen merkkejä näytä. Kovasti haluaisin siirtyä tonne enskojen pinkkaan jo. :) Vaikka täälläkin on kivaa. :)
Ja kyssäri niille haaveilijoille, joilla on jo lapsia: Miten teidän miehet suhtautu uutiseen vauvasta ja miten odotusaika meni?
Kinttusen kyssäriin pikavastaus: Meillä mies oli aivan onnensa kukkuloilla, kun tein positiivisen raskaustestin (molempien kohdalla) alkoi suunnitella vaunuja yms. Odotusajan oli tosi huolehtivainen ja paijaili masua (välillä ihan ahdistukseen asti) Eli oikein hyvin meni odotusaika, toisaalta mieshän on meillä ollut se joka lapsia on enemmän halunnut, joten se varmaan vaikuttaa. Miehelle oli tosi raskasta kun jouduttiin odottamaan nuorempaa poikaa 6kk, ilo olikin sitten ylimillään, kun tein positiivisen testin.
Mareila
Miten teidän miehet suhtautu uutiseen vauvasta ja miten odotusaika meni?
- meillä meni 6kk että raskaustesti näytti plussaa, joten muutama pettyminen oli enne sitä. Ultran jälkeen odotus tuli miehellekin konkreettisemmaksi, kun näki että mahassa onkin ihan oikeita ihmisiä. Ekassa ultrassa paljastu että mahassa on kaks, ja sen jälkeen enemmän alettiin puuhata elämää niin että kaks lasta mahtuu ja kahdelle tavarat. Mies suunitteli isompaa auto ja muutettiin isompaan asuntoon. Aika hyvin mies mun raskausajan oikut kesti. ;) Jossain vaiheessa hänelle iski joku paniikki, mutta se meni kyllä pois. ja sen kyllä ymmärtää kun paniikki aikoja mullakin oli, siis " mitä tässä ollaankaan tekemässä?" ajatus.
Nyt haaveilun aikana olen ostanut muutaman vauvanvaatteen (ei varmaan niin järkevää...) ja niitä ollaan yhdessä hypistelty... :)
Voih, kunhan nyt ei tartteis odottaa 6kk.
Auroinko paistaa, ainakin tällä hetkellä, mutta ilma on niin kylmä, et sais olla toppapuku päällä!
Me ollaan menossa tuttavaperheelle grillaileen. Pojalle puhalleltiin palloja toissapäivänä. Huomenna suunnataan vapputorille ostamaan foliopallo:)
Nyt on ollu muutama viikko tosi synkeä mieli tuon vauvahaaveilun kanssa. JOS mies suostuisi niin nyt ei kuitenkaan vielä ole sopiva aika toiselle.. Täytyy opiskelut hoitaa alta pois, aloitin gradunkin tänä keväänä.
Se vaan on niin kummaa, kun biologinenkello (inhoan tätä sanaa) tikittää ja mieli sotii järkeä vastaan tuossa jälkeläisasiassa. Kait se on luonto tarkottanu ihmisen tällaiseksi taatakseen lajien säilymisen....
Mutta, unohdetaan vapuksi kaikki ikävät asiat. Juokaa simaa ( tai muuta kuplajuomaa), nauttikaa kauniista ilmasta ja kevättä orastavasta luonnosta! Mää ainakin aijon syyä hyvin ja puhallella palloja lapsille:)