Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

.oooO Hauskaa vappua HELMET ' 06! Oooo.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
30.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa meillä ajoitus ;)!

Vierailija
2/22 |
30.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää kone on ihan jumissa, ärsyttävää!

Tamperelaisten tapaamisesta. Kävisikö torstai, kello 11? Mulle käy myös muut ajat ja perjantai, mikäs teille sopii? Marcelin ja KL:n sp-osoitteet mulla on tallessa, laitan teille ja dagmarille ajo-ohjeita kun tässä ehdin.

Palailen myöh.

nonnu78

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
30.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nonnu78, tosiaan minuutilleen sama aika =)!

Mulle käy se torstai hyvin.

Meidän vappupiknikistä ei tule tänä vuonna mitään, ei tommosella ilmalla viitti mihinkään ulos mennä. Syödään siis herkkuleivät ja tippaleivät joko tuvan lattialla liinan päällä tai keittiön pöydän ääressä :).

KL.

Vierailija
4/22 |
30.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt " pakkaamaan" ... Ihmeesti sitä tavaraa kertyy vaikka vain 10km päähän matkataan ja ollaan vain 1 yö... =)

Mutta oikein mukavaa vappua!

Juokaa paljon simaa ja syökää munkkeja!!! T:HÄ

Vierailija
5/22 |
30.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän piti lähteä tunnin päästä risteilylle, mutta esikoisella on kuumetta, joten ei voidakaan mennä. Ottaa niin paljon päähän!!! Tolla pojalla ei ole koskaan aikaisemmin ollut flunssan yhteydessä kuumetta, mutta nyt sitten on. Nuha pojalla on ollut jo 2 viikkoa, mutta eilen se alkoi pahenemaan (siihen asti oli sellaista pientä ja lähinnä räkää rööreissä). Viime yö meni sitten yskiessä ja tänään on yskä jatkunut. Käytiin aamupäivällä lääkärissä (yksityisellä, kun ei tonne arvauskeskukseen saa ikinä aikoja), kun halusin pojalle jotain tehokasta yskänlääkettä ensi yötä varten, että saa nukuttua. Silloin poika oli vielä ihan pirteä, eikä kuumetta ollut. Tultiin kotiin ja poika oli sen verran kuuma, että mittasin kuumeen: 38,3 astetta. Meni sitten vappusuunnitelmat ihan uusiksi! Meidän piti tulla huomenna klo 17 aikaan kotiin, mutta nyt ollaankin koko vappu kotona ja ilmeisesti vielä ihan 4 seinän sisällä, kun poika on kerran kipeä ja ulkona niin kylmä tuuli. Mies tulee kohta töistä kotiin ja pitää miettiä, mitä aiotaan vappuna syödä. Pitäisköhän niitä munkkejakin nyt sitten tehdä, kun kerran ollaan kotona. Viime vuonna tehtiin ekan kerran itse (siihen asti mun äiti toi meille aina sen tekemiä, jotka oli ihania) ja niistä tuli todella hyviä.

Nyt mua harmittaa niin paljon, ettei päässä pyöri mitään muuta. Saatiin onneksi siirrettyä sitä risteilyä kesäkuun ekaan viikonloppuun (lisäkuluja tuli vain 8 ¿), mutta sinne on vielä kuukausi aikaa. Aikaisemmin ei ehditä, kun joka viikonloppu on ohjelmaa. Pitää varmaan ajatella, että hyvä, ettei päästä nyt, kun siellä on niin kova tuuli. Laiva varmaan keinuu kamalasti ja mulla tulis vaan huono olo (kärsin matkapahoinvoinnista). Joo, hyvä, että poika tuli kipeäksi, niin ei tarvitse mennä tuulisella ilmalla laivalle (silloin kesäkuussahan ei sitten tuule yhtään). Nyt pitää alkaa miettimään, mitähän sitä tosiaan tänään ja huomenna söisi. Meidän piti olla klo 18.15 seisovassa pöydässä syömässä, nyyh!

Toivottavasti muilla on vähän iloisempi vappu!

T:Fassiloora ja Helmi (1 v 2 kk)

Vierailija
6/22 |
30.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

me ollaan ihan vaan kotona, tulee niin kylmästi ettei varmaan kummosia edes ulkoilla. mulla kun nyt sitten on lenkkeily kielto kahdeksi viikoksi, sitten saa syntyä jos älyää.

ei oo mitään rekvisiittaa hankittu eikä erikoista menuakaan keksitty, katotaan telkkaa jne. mies menee sit huomenna duuniin.

Pikkusella on ollut nuha jo kolmatta viikkoa, hampaita on kyllä sadellut siinä samaisessa ajassa useempi, joten onko tuo nuha hampaisiin liittyvää vai jotain muuta. Mut ke vien lekuriin kun ei kuitenkaan normaalia ole noin pitkäaikainen juttu.

nyt kääretorttua maistamaan

kuumetta ja penskat ja rv 34!

Vierailija
7/22 |
30.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostipa hyvältä tuo Kaalilaatikon normaali vappumenu! Ihan vesi kielellä lueskelin, mitä herkkuja kukin vappuna hommaa. Meillä vappua ei sen kummemmin juhlisteta tänä vuonna. En saanut perunasalaattiakaan, kun se oli jo kaupasta loppu! No, ehkä huomenna (jos ei ole ihan tuhottoman kylmä) mennään vapputorille ja Emma saa vappupallon!

Tamperelaiset: Olisi kiva tulla tapaamiseen. Mulle torstai ei harmi vaan käy, mutta jos tapaaminen on perjantaina, niin sitten... Pistä Nonnu vaikka sähköpostia mulle kuitenkin: leena_jubaer@hotmail.com

Parin viikon päästä päästään muuttamaan! Jipii! Loppuu tämä portaissa kävely. Kyllähän se muuten menisi paitsi silloin, kun pitää kantaa Emmaa ja kauppakasseja... Muuten en kyllä tykkää muuttamisesta... Kai sitä pitäisi alkaa pikapuolin pakkailemaan tavaroita!

Tosiaan hyvää vappua kaikille helmimammoille ja taaperoille!

Vierailija
8/22 |
01.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan pikaisesti vain koneelle tulin toivottamaan terveiset. Pihatyöt kutsuvat kun se nurmikko pitää laittaa uusiksi.

Tampere meetingistä, minulle käy se torstai. Astianpesukone (vain 2 vuotta vanha) meni rikki viikonloppuna ja huoltomies saatiin vasta perjantaiksi.

Palailen myöhemmin pidemmin valituksineni.

Marcel

Vierailija
9/22 |
01.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikille helmille, hauskaa vappua minunkin puolestani! Ilma on kylmä täällä Ylöjärven suunnalla (niin se taitaa olla kaikkialla), jotenka kotosalla olemme olleet. Ostin vappupallonkin Prismasta Reetalle, sellaisen pienen muumipallon joka oli tikun päässä. Voi olla, että lähdetään vielä kohta käymään tuolla kaupungissa katsomassa humua, joskin se taitaa olla jo loppumassa. Noh, ensi vuonna sitten!

Ja paljon onnea kaikille uusille odottajille! Kävin lukemassa pinoa viime viikolla (tai joskus vähän aikaa sitten) pitkästä aikaa, ja huomasin että ainakin Kaalilaatikko ja Enni80 ovat raskaana. Ihania uutisia!

Mullakin vauvakuumetta pukkaa, joskin töitä olen aktiivisesti hakemassa, jotenka eipä sitä taida vauvoja ehtiä " tekemään" . Meilläkin on muutto edessä, laitettiin juuri asunto myyntiin, mutta uutta ei vielä ole. Ollaan mietitty joko Lempäälää tai Tampereen keskustaa. Voi kun nyt vain saisi töitä, niin elämä helpottaisi huomattavasti. Olen laittanut muutaman hakemuksen, mutta eipä ole kukaan vielä tajunnut minkälainen hiomaton timantti oikein olenkaan! :-D Työnhaku on kyllä kamalaa hommaa, jos jollakin olisi vinkkiä hyvistä sivustoista tai muusta työnhakuun liittyvästä, otan mielelläni vastaan. Mulla kun ongelmana on se, että vihdoinkin saan nuo opinnot loppuun tänä keväänä, mutta työkokemusta omalta alalta ei oikeastaan ole. Ja tuskin tämä äitiysloma mun pisteitä työmarkkinoilla on kohottanut. Aaah, hankalaa...

Mekin voitaisiin yrittää tulla tamperelaisten tapaamiseen torstaina. Laitatko mullekin Nonnu teidän osoitteen ja vaikka sun puhelinnumeron, jos eksytään matkalla. Teillähän se tapaaminen oli? Klo.11? Voidaanko me tuoda jotain tullessamme?

Fassilooralle paljon tsemppiä sinne kipeän lapsen kanssa ja risteilyn odotukseen.

Voikaahan hyvin kaikki!

-Austen ja Reetta

Vierailija
10/22 |
01.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

... se mun s.postiosoite Nonnulle. Eli laita viestiä: merja.inkeri.lehtinen@uta.fi

Vierailija
11/22 |
01.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

austen, Kangasala on kiva paikka asua ;)!

FannyK, sitä oli oikein päästy lehteen tänään :).

Palaan myöhemmin jorisemaan...

KL.

Vierailija
12/22 |
01.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauskaa vappua kaikille!

Kaalilaatikolle onnittelut raskautumisesta!

Olen edelleen hoitovapaalla ja meille tulee elokuussa se toinen vauva. Nyt rv24+6.

Aleksi on oppinut valtavasti kaikkea uutta.

Osaa kävellä ja juostakin. Oppi 1v synttäreiden aikoihin kävelemään.

Osaa nyt myös kävellä ulkovaatteet päällä.Ei ensin toppapuku päällä osannut,kun tasapaino ei valtavan vaatemäärän takia ollut niin hyvä va nyt onnistuu jo kevyemmillä vaatteilla. Nyt voidaankin sitten ulkoilla tuossa omalla pihallakin niin ei tarvi aina lähtä kärryillä pukkaamaan. Ulkoillaankin tosi paljon. Yleensä kaks kertaa päivässä käydään ulkona. Toinen noista kerroista ollaan tuossa pihalla. Kerralla viivytään 1-3h.Aleksi viihtyy ulkona tosi hyvin.

Tässäpä olis joitain Aleksin uusia ja hieman vanhojakin taitoja.

Poika on oppinut pöristelemään autoa tai traktoria pukatessa. Ja osaa niitä tosiaan ihan oikein pukata lattialla.

Osoittaa sormella monesti mitä haluaa tai minne haluaa.

Kyselee joka esineestä ja asiasta,että " täh?" kaikelle nimen haluaa tietää.

Osaa laittaa ite vaipan vaippa roskiin ja muitakin roskia.Menee roskikseen tietty välillä tuttikin tai leluja epä huomiossa :)

Osaa riisua housut pois,kun vähän auttaa pyllyn yli. Onneksi ei sen yli vielä ite saa tai muuten varmaan riisuutuisi koko ajan nakuksi :)

Sukat,lakit ja tumput saa myös riisuttua :)

Osaa antaa poskelle pusun kun sanon että anna pusu ja välillä pussaa ihan itse kun sattuu huvittamaan.

Vilkuttamaan on myös oppinut. Heti oppi,kun vaan ruvettiin ite sanomaan että vilkutetaan,kun lähdetään pois,kun ei aiemmin niin olla tehty.

Ja pottaan on kakannut jo pari kuukautta.Ehkä kerran viikossa kakkaa vaippaan. Pissatkin saa pottaan aika usein. Varmaankin meille on tullut niin hyvä potta rytmi,että Aleksi jo ymmärtää itekin että sinne kakataan yms.On kyllä huomattavasti helpompi pylly pestä nyt.

Aleksi on tosi kiinnostunut kotitöistä.

Osaa aukasta pyykkikoneen ite,nostaa pyykkikorin kannen auki ja laittaa pyykkejä koneeseen.

Täytyy sanoa,että on ne älykkäitä nuo lapset.

Tosi ihana seurata,kun oppii koko ajan kaikkea uutta :)

Sanoja tulee pikku hiljaa lisää mutta Aleksi on ehkä enemmän sellanen,että oppii nopeasti kaikkia uusia tekemisiä ja sen takia ei sitten ehkä puhu vielä kovin paljoa. Vaikka on sanoja jo suunnilleen n.10. Äiti,isi,tyttö,tähti,tonttu,auto,joo joo,ajaa...Matkimaan meidän sanomisia on myös ruvennut. Sanoi esim tänään että " ikki" kun sanoin rikki.

Aleksi osaa myös ottaa märät pyykit koneesta vatiin.

Lisäksi osaa ojennella astianpesukoneesta alaosasta puhtaita astioita,että voin laittaa niitä kaappiin. :)

Tein tuossa aamusta Aleksille kahta erilaista ruokaa pariksi päiväksi. Tein jauhelihakeittoa ja sellasta parsakaali,kukkakaali,porkkana ja pottu keittoa.Poika syö kotiruokia tosi mielellään. Syö aamulla ja illalla puuron. Sit pari muuta ruokaa ja kerran tai pari välipalaa. Riippuen päivästä. Paistoin ja maustoin jauhelihaa niin paljon,että laitoin sitten sitä pikku purkkeihin pakastimeen. Sieltä on sitten helppo ottaa ja tehdä Aleksille ruokaa. Oon nyt pitkän aikaa tehnyt ite kaikki ruuat,jälkiruuat ja herkut Aleksille. Ja hyvin uppoaa :)

Poika on muutenkin helppo syötettävä ja kaikkiruokainen.

Oon ollut nyt tosi energinen pitkään vaikka raskaana oonkin :)

Vissiin keskiraskauden energinen vaihe menossa.

Ostattiin asunto ja muutetaan nyt toukokuun aikana.

Mies tekee siihen remonttia joten meillä on toukokuun kaks asuntoa. Laitetaan kaikki sisällä uusiksi niin saadaan just sellanen koti kuin halutaan. Kiva on ollut päättää värejä yms. Ihana muuttaa omaan kotiin.

Kävin ultrassa pari viikkoa sitten.Kaikki oli kunnossa niinkuin pitikin. Vauva potkiikin jo niin kovasti että siitäkin kyllä tietää että hyvin voipi.Vauvan painoarvio oli 527g. Pitäs vissiin tulla pienempi vauva kuin Aleksi syntyessään va tiedä tuota.

Seuraava neuvola on 18.5 ja samalla viikolla käyn sokerirasituksessa. Neuvolalääkäri on 24.5,joten hyvää huolta kyllä pidetään.

Onhan tuo maha jo aika iso va ei mitenkään haittaa liikkumista. Ei mitään ole tarvinnut rajoittaa,kun vointi on niin hyvä.

Entiseen malliin on voinut touhuta.

Nyt on raskausviikot 24+6.Nopeasti aika menee tuossa Aleksia ja kotia hoitaessa.Tykkään tosi paljon olla kotona..Tai eihän me tietty ihan kotona koko ajan kykitä :)

Aleksi lopetti tissin syönnin ihan kokonaan.Ensin kuukausi sitten lopetti yhtäkkiä yötissin ja rupesi syömän tissiä vaan kerran päivällä. Sitten viikko sitten päätti että lopettaa tissin syönnin kokonaan. Joten en sitten enää imetä.Yks päivä vaan päätti ettei enää syö. Toisena päivänä yritin oikein tyrkyttää kaks kertaa ja ei kelvannut :) Sitten päätin,että no jos ei oo kerta ite vailla niin ei kai mun pidä väkisellä yrittää saada tuota poikaa tissille :) Taisi olla äidille rankempaa tuo lopetus. Va sinänsä tosi hyvä,kun lopetti itse ja vähensi tuolleensa hiljoksittain niin ei oo ollut tissien kans mitään ongelmia. Hieno juttu,kun ei tarvinnut vierottaa :) Enkä tiedä olisinko edes vierottanut..va silleensä kai tuo on hyvä että meni noin..Aleksi sitten oli tissillä 1v ja 2kk asti tai hiukan yli 2kk päälle :)

Musta oli kyllä kiva imettää,se oli niin vaivatonta ja luonnollista.

Aleksi nukkuu nykyisin silleensä,että menee klo18.30-19 yöunille ja herää klo8-9 aikoihin pääsääntöisesti. Ehkä 1-3 kertaa yössä pitää tuttia laittaa.

Jotenkin tuntuu nyt että on niin helppoa tuon pojan kanssa.

Olis nyt niin paljon juttua,että pitänee jättää jo toiseen kertaan,kun kukaan ei jaksa muuten lukea.

Elmiinalle onnittelut vauvasta!

-Mirjami rv 24+6 ja Aleksi 1v2kk ja huomenna 3vkoa päälle-

Vierailija
13/22 |
01.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on simat juotu ja munkit syöty. Veeti on koko vapun ilmoittanut juovansa simoa=)

Vapputorillakin käytiin tänään, hirvaästi oli porukkaa. Kiva työnnellä matkarattaita niiden mukulakivien päällä siinä tungoksessa. Joona hoki jokaisen vappupallon nähdessään " anna, anna" , vaikka omakin oli ostettu.

Tampereen helmet: Laitoin teille sähköpostina ajo-ohjeet, toivottavasti tuli perille, tää kone on tökkinyt pari päivää jostain syystä. Laittakaa tänne viestiä, jos ette ole saaneet s-postia.

nonnu78 ja ipanat

Vierailija
14/22 |
02.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eino ei simasta tykännyt, halusi kyllä joka kerta sitä maistaa kun muut joi ja irvisti päälle.

Grillailimme sitten vappuna, oli herkkuja=) ja pitkästä aikaa sain etanoita(älkää kyökkikö siellä=)), ovat mun herkkuja!

Nyt Heppu yrittää hyppiä=) Tosi hauskan näköistä kun niin yrittää, menee melkein kyykkyyn ja ponnistaa. Ei kyllä ihan jalat irtoa maasta, mutta yritys kova! Ja taputtaa innoissaan itselleen kun " osaa" hyppiä! Sitten olikin hienoa kun olimme uimassa ja vedessä pystyikin pomppimaan niin että jalat irtosi pohjasta, piti reunasta kiinni ja pomppi=) Ei olla ennen oltu uimahallissa ja aluksi olikin pojalle järkytyksen paikka. Kauhuissaan tarrasi meihin kiinni, mutta pian meni siellä kuin mikäkin. Meidän piti silloin vauvana aloittaa vauvauinti,mutta sitten se jäi... =(

Einolle puhkesi ensimmäinen poskihammas, kyllä on ollut kiukku pieni mies. Mutta nyt alkaa helpottamaan. Nyt saldo 9 helmihammasta.

Aloitin tuossa (kaveri suositteli) lukemaaan Saara Kinnusen kirjoittamaa kirjaa " anna mun olla lapsi" . On ollut kyllä järkevä " kasvatus opas" . Tykkään lukemisesta mutta en ole ainakaan vuoteen lukenut yhtään kirjaa loppuun, ei tässä arjen pyörityksessä oikein saanut luettua mitään muutakuin satakunnan kansasta iltaisin " vanhat" uutiset=) Mikäs on teidän viimeksi luetuin kirja? Entä hyviä kirja suosituksia?

T:HÄ

Vierailija
15/22 |
02.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on ehkä puolen tunnin ajan satanut rakeita ja räntää ihan urakalla. Onneksi saa itse olla sisällä. Mies tekee ulkotöitä, varmaan kivaa tällä ilmalla... Tulispa jo kesä!!!

Vappukin sitten jo meni. Me oltiin se ma-ilta sitten ihan keskenämme kotona ja mies lähti klo 22 aikaan kaverinsa kanssa baariin ja tuli 03 kotiin. Eilen kävin Helmin kanssa aamupäivällä eka puistossa ja sieltä mentiin kiertämään Kaivari ympäri. Vaikka siellä on joka vappu yhtä paljon ihmisiä, on se silti niin uskomattoman näköistä, kun oman kodin lähellä on sellainen ihmismeri ja autoja ihan tuhottomasti joka paikassa (nurmikoilla, pyöräteillä jne.). Illalla kävin vielä juoksemassa Kaivarin ympäri ja silloin oli jo tosi hiljaista ja onneksi myös aika siistiä. Inhoan vapussa yms. juhlapäivissä eniten sitä sotkua, minkä ihmiset jättävät jälkeensä! Eni vuonna mekin mennään sitten kunnolla Kaivariin piknikille, kun tänä vuonna jäi välistä.

Eilen tehtiin iltapäivällä munkkeja ja siinä kävi hirveitä mokia! Mies oli paistanut noin puolet munkeista, kun huomasi, että se muovinen otin, jolla niitä otti kattilasta pois, oli alkanut sulaa siihen kuumaan öljyyn. Alkoi tutkia munkkeja, että näkyykö niissä muovia ja totesi, että lähes kaikki munkit olivat sisältä raakoja. Miehellä meni totaalisesti hermot ja mä jatkoin sitten pähkäilyä, mitä kannattais tehdä. Kaadoin sen öljyn siivilän läpi, että muovipalaset jäi siihen siivilään ja kun hetkeksi menin mikron luokse ottamaan lasten ruokaa sieltä, kaatui se purkki, missä oli puoli litraa öljyä ja kaikki valui roskiskaappeja pitkin lattialle. Kamala sotku! Onneksi lapset olivat eri huoneessa, ettei kukaan saanut kuumaa öljyä päällensä. Oli nimittäin niin kuumaa, että sulatti matkalla roskapussin ja sen purkin, mihin olin öljyn kaatanut. Muutaman kerran piti lattia pyyhkiä ja pestä, ettei siinä liukastunut, mutta ei se öljy ole siitä vieläkään lähtenyt kunnolla. No, syötiin sitten välillä ruokaa ja mies lähti sen jälkeen hakemaan lisää öljyä kaupasta. Onneksi tässä on parin sadan metrin säteellä peräti kaksi kauppaa, jotka on AINA auki. Mä sitten paistelin loput munkit ja ne raa' at paistoin myös uudestaan. Ihan syötäviä niistä tuli, mutta ei niin hyviä kuin viime vuonna. Ensi vappuna sitten vähän paremmalla tuurilla ja metallisilla ottimilla=)

Esikoisella oli vielä eilen iltapäivällä ja illalla kuumetta, joten ollaan oltu tämä päivä vaan kotona. Toivottavasti ei enää tänään nouse kuume, että päästäis jo huomenna ulos. Helmi on tosin alkanut yskiä samaa räkäistä yskää ja oli aamupäivällä aika itkuinen ja väsynyt, joten varmaan hän saa saman flunssan. Kunhan tulisi ilman kuumetta, että voitais edes Helmin päiväuniaikana ulkoilla. Se hyvä puoli tässä esikoisen sairastelussa on ollut, että poika nukkui eilen ja tänään (parhaillaan) päiväunet. Ihana rauha, kun molemmat lapset ovat samaan aikaan päiväunilla!

Apua, tajusin just, että me ollaan menossa viikonloppuna mun äidille ja vietetään äitienpäivää siellä jo etukäteen, kun ei itse äitienpäivänä nähdä. Pari päivää aikaa keksiä lahja ja tehdä kortti. Ideoita???

T:Fassiloora ja Helmi (1 v 2 kk)

Vierailija
16/22 |
02.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin on ollut taas vastoinkäymisiä. Aaro on taas 3. päivää kuumeessa ja yskii kovasti. Tänään pääsee onneksi lääkäriin, on kyllä tosi repuusi taas. Kulmahampaat pukkaa vissiin kaikki nyt läpi, ja se mahatautikin tuli sitten sillekin. Veikolla on korvatulehdus, nyt 3. 3 kuukauden sisällä. Liekö ollenkaan tuossa välillä parantunutkaan... Nyt kokeillaan erilaista lääkettä. Aika loistava tilanne oli vaan tuossa maanantaina aamulla kun tuli mun luo vähän hämillään ja sanoi että " äiti, mulla sattuu korvaan, mun pitää mennä lääkärille" . On se mahtavaa kun ne oppii vihdoin kommunikoimaan! Laskin tuossa vappuaattona (kun ei ollut muutakaan tekemistä sairastuvan hiljennyttyä) että pojilla on menneen vuoden aikana ollu yhteensä 14 tulehdusta, parit mahataudit, vesirokot ja muut vielä päälle. Aika synkkä vuosi on siis ollut. Onneksi kohta tulee kesä.

Minä sain tänään virkavapautta ens lukuvuodeksi ja huomenna käyn katsastamassa uuden työpaikan. On ihan kiva, että on se vanhakin siellä vielä tallella jos tämä uus ei nappaakaan. Vaikka virkamiehenä on muuten aika nöyrä olla, niin kyllä siinä jotain ihan kivoja etujakin on.

Vappu meni ihan sairastupatunnelmissa. Mies teki simaa ja sitä on maisteltu, mutta muutapa ei ole juuri jaksettu. Kukas se tuskaili ruuanlaiton kanssa? Martoilla on aivan loistava keittokirja (Herkkuja martan keittiöstä http://www.martat.fi/marttatuotteet/marttatuotteet/ ), jonka tilasin kerran netistä. Me otetaan sieltä aina etusormitekniikalla jotain kun ei itte meinaa keksiä mitään. Nyt tehtiin vappuna ananas-broileripyörykkärisotto ja jauheliha-rakettispagettivuoka (en kyllä muista niiden virallisia nimiä, todnäk. jotain sellasta ku Marketan herkkuvuoka ja hedelmäinen risotto). Olivat oikein suursuosikkeja. Kauheen vappusia juttuja nämä ei tietysti oo, mutta helppoja, nopeita ja hyvänmakusia kuitenki.

Pojat pääsee sitten syksyllä samaan päiväkotiin. Tosi kiva juttu. Ja kerran viikossa niillä on oikein musiikkiopiston järjestämä muskari, josta pitää kyllä maksaa erikseen, mutta pääsevät myös sinne jos halutaan. Kaikki lapset eivät sinne mahdu.

Jahas, sisar hento valkoinen rientää taas puuhiinsa.

Se on moro!

Vilja kera kitisevän Aaron

Vierailija
17/22 |
04.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ainakaan huomannut uudempaa...

Nostelempa sitten tätä.

Me mennään kohta " 1v" kuvaan, hieman myöhässä mutta kuitenkin! :)

Myöhemmin lisää...

kumppari

Vierailija
18/22 |
04.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli kiva nähdä teitä! Saataiskohan aikaiseksi se muksuton päivällis-/illallismiitti jossain ravintolassa lähiviikkoina? Heittäkää päivämääräehdotuksia, mulla (tai pikemminkin miehellä...) on ensi viikko täys, mutta miten ois esim. seuraava?

Tarttee joutua kauppaan, mutta sitä ennen mainostan minäkin yhtä hyvää peruskeittokirjaa, nimittäin Otavan Kotiruoka

http://www.bookplus.fi/product.php?isbn=9789511162421

Todellinen klassikko ja näytti äskenkin olevan miehellä käytössä. Meikä meinaa eilen " vähän" kihahti miehelle, sanoin että on se kumma kun perhe senkun kasvaa ja kukas tämänkin pesueen ruokkii, mies ei ole tämän kymmenen yhdessäolovuoden aikana saamari tehnyt edes nakkikeittoa?! Kai sitä vois kohta kahden lapsen isä opetella tekemään edes joitain perussapuskoja? Noohh... pistetään raskauden piikkiin, olipa hyvä etten ryhtynyt sentään tavaroita heittelemään (kerta se olis ensimmäinen). Ei olisi tarvinnutkaan, tuolla se pyörittelee lihapullia. Oiskohan osa tullut jo uunista, menis testaamaan...

KL.

Vierailija
19/22 |
04.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin eilen ja tänään töissä...! Olen siis hoitoalalla ja olen joskus sanonut että voisin tulla joskus tekemään keikkaa ja ne sitten Ke soitti ja pyysi. Ja arvatkaa jännittikö... Huh, mutta oli tosi kiva " käydä" töissä. Heinäkuussa menen sitten vähän pidemmäksi aikaa, kesätöihin=)

Mutta arvatkaas kun torstaina tulin kotiin (poika siis oli isän kanssa kotona, ku iskällä vp) iloisesti otti muutaman askeleen mua kohti, mutta sitten pysähtyi ja kääntyi äkkiä isän perään ja kädet ojossa iskän syliin ja itki......... No sitten kyllä jo itketti äitiäkin. Varmaan meni puoli tuntia ennenkuin katsoi edes minuun päin. Hän huomasi että missä ihmeessä sä äitee oot ollu....

Tänään nukkui vielä kun tulin töistä kotiin, niin ei ollut moksiskaan. Onnex. =)

Oli virkistävää käydä töissä. Vaikkakin nyt jo ihan vaan kahden työvuoron tehneenä olen ihan poikki...

Kiitos keittokirja vinkeistä! Tuota KL suosittelemaa kirjaa katsellessani tajusin että onpa tutun näköinen opus... Se on jossain täällä meidän kaapeissa.... =)

Mutta nyt Ukko-kultaa halimaan(tuli töistä=)) =) Mukavaa viikonloppua!

Vierailija
20/22 |
05.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaalilaatikolle ja Ennille isot onnittelut uusista vauvanaluista. Vieläkö kerkeätte tämän vuoden puolella saamaan, vai meneekö ensi vuoteen?

Ihanaa kun kesä tulee, pääsee pihalle puuhailemaan, jos vain jaksaa. taitaa ainakin kasvimaanlaitto jäädä tältä vuodelta. Ois se näky kun siellä pyllistelis hirveen mahan kanssa kitkemässä rikkaruohoja;) Eihän sitä edes taivu enää kesällä.

Meillä pojasta tuli kertaheitolla ihan traktorihullu, kun mies osti sille omat lasten peltorit (=kuulosuojaimet) ja otti traktoriin kyytiin. Sen jälkeen joka kerta kun mennään ulos, poika suunnistaa suoraan traktoreille ja istuu vuorotellen joka traktorin kyydissä rattia autuaannäköisenä pyöritellen. No, kuluuhan ne päivät niinkin:)

Se on hyvä jos koitan vaihtaa suuntaa mihin käveltäis, niin poika hokee brrmm brrmm ja kääntyy vaan traktoreille päin.

Toinen asia mikä kiinnostaa ylikaiken on kukat. Hokee vaan kukka, kukka ja menee ihailemaan jokaista näkemäänsä kukkaa.

Hauskaa keväänjatkoa kaikille

-niisku