Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ellit viikko 18

30.04.2007 |

Ja uuteen viikkoon! Eilen illalla alkoi sitten se motivaatiokin laihariin löytymään, kun katselin koneella tytön synttäri kuvia.. Siis kuka on tuo lihava nainen? Minäkö???!!! Hui!!! Tänään siis digivaa' an ostoon ja herkut pannaan! Saiskos teistä semmossia motivaatio kavereita, et alettais nyt vihdoinkin laittaa niit painoja ja pudotuksia viikottain pinoon, sehän meillä se alkuperäinen idis vissiin oli?

Tänään kävin labrassa, ihmettelin kun putkia oli niin hirveesti, yleensä vaan 2, kun kilpirauhasarvot ja pieni verenkuva, niin lääkäri oli määränny kolesroliarvotkin tutkittaviks... Nyt sitten torstaihin jännätään, et onkohan nekin pielessä... *huokaus*

Jaahas, vaipan vaihtoon, ruuan laittoon ja sitten ulos lenkille!

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
03.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuukauden päivät oon sitä juonut ja ensin kiittelin vain hyvää " niskaotettani" kun makeaa ei oo tehnyt juurikaan mieli, kunnes viime viikolla huomasin, että sitähän tuo tuote lupaa. :)

Oon ottanut sitä aamulla, päivällä ja illalla. Korkillisen sekoitettuna lasilliseen vettä. Tuo korkillinen on vähän vähemmän kuin se ruokalusikallinen, joka ohjeessa on, mutta tuntui jo sekin siis auttavan. Mun kaveri suositteli sitä vatsavaivoihin, mutta nää tulee siis kaupan päälle, vatsan toimintakin on parantunut. Ja menkka-aika on normaalisti nostanut mun painoa 500-700g ja nyt " vain" 300g, että ehkä nestettä ei tosiaan kerry niin paljon.

Pullo maksaa 5-7e, paikasta riippuen ja kestää n.kuukauden tuolla kolme kertaa päivässä korkillinen - tavalla.

Ihan älyttömän pahanmakuista se on, alkuun oli pakko juoda toisesta lasista vettä, siirtyä hengittämättä juomaan veteen sekoitettu neste ja vielä päälle vettä, sitten vasta saattoi hengittää. Nyt menee jo helposti alas.

Lisätietoja löytyy valmarin.fi - osoitteesta.

Kohta saan kahden muun laihduttajan mielipiteen, kun oon saanut heidät koukutettua. Mä olin niin positiivisesti yllättynyt tuosta alhaisesta hinnasta, että siksi sorruin kokeilemaan. Mihinkään kalliisiin juttuihin en halua tutustua.

Naanuli *saisikohan myyntiluvuista kohta provision*

Vierailija
22/34 |
03.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paaru: Ihan kateellisena katselen, miten pitkällä sun kierto jo on! Tää alku kierto on aina yhtä tuskaa ja tyhmää.. ei auta kuin odottaa, että menkat loppuu ja että ovis tulis. Tässä kierrossa tosin hauskuus alkaa jo kp.14 kun pitäisi alkaa pissimään niihin tikkuihin. Jouduttaa odotuksen odotusta. ;)

Mitkäs on ANESSAN kp:t? Onko vielä pysyt menkat loitolla? Luultavast silloin juuri onkin raskaana, kun vähiten siltä tuntuu.. ;)

Miten meni muuten haastattelu?

Nanne, hienoa, että arvot oli kohdallaan! Musta on aina hauskaa saada näyttää pitkää nenää lääkäreille hyvillä arvoilla, vaikka painoindeksi huitee liian korkealla. Jotenkin mulla on aina sellainen fiilis, että ne oikein odottaa, että jäisin kiinni.

Esikosta olin kanssa siinä ihanassa sokerirasituksessa, muuten meni hyvin, juoman sain helposti alas, mutta toisen ja kolmannen kokeen välissä tuli ihan kamalan huono olo. Onneksi pääsin pitkälleen, muuten olisi varmaan menny taju. Kylmä hiki vain virtasi ja olin varma, että narahdan ja rajusti, mutta arvot oli kuulemma älyttömän hyvät ja alhaiset.

Muuten myös vannon itsekuriin ja " syö vähemmän kuin kulutat" - ajatukseen, mutta koukutuin kuitenkin tuohon aineeseen. Toivottavasti en koko ikääni joudu sitä juomaan.. ;) Toisaalta uskon, että nyt pitää saada tuota rasvaa pois, niin aineenvaihdunnan nopeutus on hyvä apu siinä.

Tuitu, lähdetkö minne päin risteileen? Me lähdetään huomenna kohti Tukholmaa ja palaan sitten sunnuntaina, eli ensi viikolla onkin varmaan odotettavissa plussatulos, nimittäis vaa' assa. ;)

Mutta huomiseen, katsotaan, mitä puntari näyttää.

Naanuli, taas

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
03.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvennän vielä, kun joku sanoi että hieno pudotus, että toi -0,6 kg on se mitä on jäljellä siitä kuukauden takaisesta -1,1 kg:stä.. että ei niin hyvä. Mutta ei auta kun yrittää..

Meillä laiva suuntaa Tallinnaan, mutta en tiiä meenkö maihin ollenkaan, saa nyt nähdä jaksaako :) Täytyy vaan tanssia paljon sit huomen illalla että kuluu kalorit.. Ja kotona kun pääsis tota vaakamamboa harjoittelemaan, sehän on kanssa ihan hyvää liikuntaa, mitä Paaru vissiin tossa jo vinkkaskin ;). Kuhan tää täti nyt lähtis pois kyläilemästä..

Laitonkohan millon viimeks kp:t, laitetaan ne taas nyt varuiksi tänne niin ei tuu epäselvyyksiä eli nehän oli 6/28-31.

Ai niin, ja mä en uskalla huomenna vaa' alle, hyväksyttekö multa sen tänpäiväisen -0,6 kg?

Nyt ER:n pariin..

Vierailija
24/34 |
04.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ennen kuin alotan duunit.

kp28/26-32...jänniä aikoja elellään...

En kyllä usko. Hyvä minä negatiivinen ihmisolento...

Yritän iltapäivällä jotain näpytellä.

Vierailija
25/34 |
04.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä täällä taas.. ;)

TUITULLE mukavaa reissua, tanssihan kovasti! Niin pyrin itsekin tekemään. Meilläkin maihin meno on vähän mietinnässä, sen verran kurjaa keliä on luvannut. Ehkä pojan unien aikana voitaisiin kaverin kanssa mennä, kun miehet jää univahtiin. Saas kattella.

Olipa mukava käydä vaa' alla, antoi kilon pudotuksen, kiitos viime viikkoisen menkkaturvotuksen, jotain hyvää siitäkin.. ;) Vilautti jo seuraavaa kilolukemaakin, mutta tyytyi pysähtymään lukemaan 95,1. Jes!

Pudotuksen huomaa jo vaatteista, viime kesän vaatteet menee helposti päälle. :) :) Laivalle oli jopa yli tarjontaa. Hiljalleen pitäisi ostaa uudet housut, mutta vielä en halua. Pitää saada vielä vähän pois, että mahtuu seuraava koko istuvasti päälle.

Miten muuten aiotte juhlia ekaa tavoite painoa? En meinaa keksiä mitään kivaa. Metin että jos keksi jotain, minkä voisi ostaa, kun tuo 10% tulee täyteen, se on siis mun eka etappi. Ehkä jokin hyvä teatterilippu voisi olla aika mukava. Tai se kahvimuki, minkä poika rikkoi, vaikka syy oli äidin.. taikka, taikka..

Eli tästä se lähtee.. laittelin nyt tuonne alas ihan kilotkin *punastuu*, mutta jokainen tehköön niin kuin haluaa, minusta niiden ilmoittaminen ei ole pakollista. Toimii kuitenkin itselleni " kolautuksena" , millaisiin lukemiin päästinkään itseni!

*kokonaistavoite -25kg, (lähtö paino 102kg)

*matkaa tavoitteeseen -18.1kg, (haave paino 77kg)

*ekaan juhlittavaan etappiin -3.1kg (paino silloin 92kg)

*muutosta viime viikkoon 1.0kg* (paino nyt 95,1kg)

Naanuli 7/31 (viimeksi tosin 38), yk 8

Vierailija
26/34 |
04.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noniin, vaa' assa on käyty ja ihan mukavasti paino on pudonnut, tiistainahan punnitsin itseni ensimmäistä kertaa tuolla digivaa' alla, siitä pudotusta on tullut 800g! Wau! Naanulilla oli kanssa hieno pudotus, muillakin varmasti hyvät lukemat. Itsellä ainakin nyt alkuun näyttää tää vertaistuki toimivan... JOtenkin kun sitä on " tilivelvollinen" teille, niin yrityskin on kovempi.

Mukavia risteilyitä teille, hiukkasen jopa kateeks käy! Tällähetkellä meillä on tilanne, ettei raha riitä mihinkään " ylimääräseen" kun on just talo rakennettu ja ite kodinhoitotuel... Mut...

Ja sitten niitä lukemia:

*kokonaistavoite -14kg (lähtöpaino 82kg)

*matkaa tavoitteeseen 12,6kg (haavepaino 68kg)

*ekaan juhlittavaan etappiin -2,6kg (paino silloin 78kg)

*muutosta viime viikkoon -800g (paino nyt 80,6)

Palailen myöhemmin katsomaan teidän muiden lukemia!

Nanne (ja menkat edelleen kadoksissa, Paarukos se sano, että jos ne ei enää tulekaa, no onhan sitä ennenkin pyhästä hengestä raskauduttu, mutta jospa ne nyt kuitenkin tulis=). )

Vierailija
27/34 |
04.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nanne ja Naanuli, ihailtavaa rohkeutta nuo lukemat. Minä myös kerron, pistetään vaan julkiseksi (siis se ken tahtoo, eihän ketään pakoteta) niin on itselle sekin tsemppimittari. Eli, laitan ne tuonne loppuun rimpsuksi.

Naanuli - Pitänee kai testata sitä Valmarinia.. Tiedätkö muuten sen käytöstä raskauden aikana, siis jos tässä vaikka pamahtaisi paksuksi? Kyllähän tuo aineenvaihdunnan kohentaminen houkuttaisi, se on aina ollut mulle ongelma. Hauskaa risteilyä teille! Toivottavasti pääset maihin, Tukholma on niiiiiin ihana kaupunki. Laitatte miehet vaan lapsenvahdiksi ja lähdette ihastelemaan tukholmalaisia taloja. Varsinkin Södermalm on ihanaa aluetta. Menet sinne näyttämään hienosti mahtuvia vaatteita! :) On varmasti mahtava fiilis kun yhtäkkiä mahtuukin päälle entiset vaatteet. Mulla on vielä se toinen vaihe, kun mikään vanhoista ei mene päälle. Mutta perästä tullaan¿... :)

Tuitulle kans hyvät risteilyt! Tallinnasta saa ihania virolaisia juustoja, mutta nehän on meiltä pannassa¿ ;) Ovat nimittäin ihania, mut just niitä 50% rasvaa -versiota.. Ja kyllä minä ainakin hyväksyn sun miinus kuussataagrammasen. Tanssijalka vaan vipattamaan, niin kyllä ne kilot karisee.. :)

Nanne - Vertaistuki, joo. Toimii täälläkin vielä. Ainakin nyt olen ihan innoissani, kun olemme tosiaan käyneet toimeen kaikki enemmän tai vähemmän motivoituneina. Tänne saa tosiaan tulla purkamaan tuntojaan aina kun on menossa karkki suuhun ja selkäranka on napsahtamaisillaan poikki.. :) Rahattomuus on muuten täälläkin kaverina. Ei tartte risteilyistä edes haaveilla, kun paukahti tuo asuntolaina just päälle. Ja toivottavasti tässä pääsee kohta pätkätyöläisen äitiyspäivärahalle. Se ei varmasti päätä huimaa. Pitäisikin selvittää mitä se mun tuloilla olisi¿

Anessa - Olisi kivaa jos pääsisit vielä kertomaan kuulumisiasi kunnolla. Ihan ikävä alkaa tulla! :)

Kertokaas muuten viisaammat, että mikä se sokerirasitustesti on. Joutuuko kaikki ylipainoiset odottajat sellaiseen vai ketkä? Mitä litkua siinä juodaan ja paljon? Mitä siitä selviää? Koska sellainen tehdään?

ON: Mä kaivoin eilen vanhat Painonvartijoiden vihkot esille ja laskin pisteitä. Ajattelin jatkaa samaan malliin tulevaisuudessakin. Se on mun mielestä tosi toimiva systeemi. Pitäs käydä ostamassa niiltä uudet ravintola- ja kauppaoppaat, niin sais taas päivitetyt versiot.

Kävin siis eilen aamulla puntarilla katsomassa lähtölukemat ja tänä aamuna viikkopunnituksessa. :) Ei tietty vuorokauden aikana tapahtunutta muutosta oikein voi pitää minään, mutta haluan silti riemuita, että puntari näytti vähemmän kuin eilen aamulla! :) Eilen lukema oli 91,7 eli se on se mun lähtöpaino ja nyt mä jo unohdin että mitä se tänä aamuna näytti. Mä unenpöpperöisenä ajattelin, että jee 200g vähemmän kuin eilen, mutta nyt kun muistelen, niin minusta mittari näytti 91,3. Sehän ei tietenkään täsmää. Joten pudotus voi olla hyvinkin 500g tai paino 91,5¿. Samapa tuo, ajattelin muutenkin, etten välitä tästä vuorokauden pudotuksesta, vaan pidän tämän viikon painonani tuota 91,7 kiloa ja katson muutoksen vasta ensi perjantaina.

Vaikka tuleekin kilometrin pituinen viesti, kerron vielä näitä navanalusjuttuja.. :) Mua ärsyttää, kun oon liian toiveikas tämän kierron suhteen. Tipun tosi korkealta, jollei tärppää. Alavatsa on kyllä oudon tuntuinen, mutta mä varmasti vain kuvittelen. Ja tänään on tuntemuksetkin taas laantuneet. Toissapäivänä olin vielä ihan varma raskautumisesta, mutta nyt taas iski epävarmuus ja toivottomuus. Ei se nyt kuitenkaan vielä¿ Mutta silti, takaraivossa viiltää toivo ja kuten sanottua, siipi menee syvälle maahan jos reilun viikon kuluttua ilmestyy se yks ei-toivottu vieras. Ristiriitaiset fiilikset siis. Ärsyttää, kun vaikka miten yrittää itselleen hokea, että tulee jos tulee, mutta silti sitä laskee päiviä muutaman kerran päivässä. Aaaaaaaaaaaaargh. Mikäs siihen neuvoksi?? Laihdutus on helppoa, kun jättää vain osan syömättä, mutta milläs ne vauva-ajatukset laitetaan kuriin????????

Jopas tuli tekstiä! :) Hauskaa perjantaita kaikille!

-Paaru kp 19/27-29, yk3

lähtöpaino: 91,7kg

pudotushaave: n. 25kg

paino silloin: hitusen alle 70kg

ekat juhlat: kun mittari jää alle 85kg

pituus: 167cm

kenkä: 39

auto: vm. 97

Vierailija
28/34 |
04.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missäs luuraat? :)

Vierailija
29/34 |
04.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sitten hiljenen hetkeksi. :)

ANESSA, onpa sulla jo jännät päivät! bd bd Toivottavasti menkka-aalto ei teille löydä, vaan tikkuun piirtyisi kaksi kaunista viivaa. :)

NANNE, hienosti olet saanut grammoja alas, hyvää työtä! :) Jospa kuitenkin pyhähenki olisi vaikuttanut, ja olisitkin raskaana. Viime kerrasta kun on jo niin pitkästi.. ;)

PAARU, en ole tarkistanut tuota raskaus + valmarin yhdistelmää, mutta plussan tullessa luultavasti itse jätän ottamatta. Laitoin juuri kysymyksen nettisivujen kautta, kerron mitä vastaavat. Toisaalta onpa vastaus mitä vain, saatan jättää ottamatta, en halua vauvaan mitään ylimääräistä..

Tuo ajatusten risteily piina-aikoina on ah_niin_tuttua! Vaikka kuinka yrittää olla ajattelematta asiaa nini ei vain onnistu! Mulle on hvyin tuttua tuo joka toinen päivä uskoa raskauteen ja joka toinen päivä menkkoihin. Jotenkin alkukierron aina ovikseen asti pystyy unohtamaan, no nyt ei, kun ne o-tikut odottaa, ja sitten viikon verran siitä, mutta se piinaviikko on aina yhtä piinaa, yritti mitä vain. :( Ei auta kuin piinailla. ;)

SOKERIRASTUS tehdään aina, kun bmi ylittää rajan. (Tai siis ei kai siihen pakoteta, mutta vauvan ja itsesi parhaaksihan siihen mennään, ettei vauva kasva liikaa.)

Muistelisin, että se bmi raja olisi täällä ollut 28, mutta googlen mukaan 25. Mutta kyllä ne neuvolassa sinne huolehtii. Rv netin mukaan 26-28, itse taisin käydä heti tuolloin 26. Myös normipainoiset tähän lystiin pääsee, jos pissassa on sokeria, tai aiemmilla rv:llä samasta syystä.

Ennen koetta pitää olla edellisestä illasta klo. 20-> paastolla, yhden lasin saa nauttia vettä. Rasitus tehdään aina heti aamusta. Eka juodaan sellainen sokeriliemi, ei hyvää, mutta ei pahaakaan. Meni alas samalla " älä hengitä kesken" -tekniikalla. Sitten eka verikoe, tunti odotusta (odotushuoneesta ei saa poistua), toinen koe, tunti odotusta ja kolmas, jonka jälkeen saa mennä kotiin.

Itsellä meni tosiaan muuten hyvin, mutta kakkos ja kolmos kokeen välissä tuli tosi heikko olo, jos selvisin pötköttelyllä. Sen päivän olin poissa töistä (ylläri..). Edessä se taas olisi, mutta hyvillä mielin.

Jes, nyt loppurutistus töissä ja sitten kotiin!

Naanuli

Vierailija
30/34 |
04.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamusta tuli taas lenkki vetästyä ja taas sateessa, mutta oon aatellu, et jos jättää väliin, niin sitten siitä helposti tulee tapa, jotain 6km tuli taas mukulaa vaunuissa lykättyä..

Niin siit sokerirasitustestistä, musta se tehdään ainakin kaikille kellä bmi yli 25, ja se litku on sellasta paksua sokerilientä (vähän kuin esim levolac, jos kokemuksia siitä), 2 lasillista sitä, eka lasi meni suht koht hyvin, toinen teki kyllä tosi tiukkaa! 3 tuntia siinä tosiaan menee, kun aina tunnin välein niitä arvoja otetaan. Olo on ihan hirvee sen jälkeen, kannattaa ottaa jotkut suolaset eväät mukaan, mitkä voi syödä ennen kuin lähtee kotiin. Ainoa positiivinen juttu, ettei makeaa tee mieli piiitkäään aikaan! Mulla arvot oli hyvät, mutta vissiin se menee niin, et jos 1 arvo heittää, ni saa kotiin sen sokerimittarin loppuraskaudeks ja jos 2 niiin sitten vuorokausi käyrälle sairaalaan ja sisätauti tohtorin puheille.. Niin ja meillä neuvolan täti sano, ettei edellisenä päivänä kannata esim pitsaa syödä, kun jo se riittää siihen, et varmasti käryää..

Mutta mukavaa viikonloppua! Ja risteilyjä! Viikonloput on kyllä vähän vaarallisia, kun jotenkin silloin tekee aina mieli herkutella... Arg...

Vierailija
31/34 |
05.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun piti tulla tänne kitisemään, kun ON NIIIIIIN KAMALA KARKINHIMO!!! Jotain tekemistä saa sen sijaan, että kaivelisi kaappeja, josko siellä olisi jotain.. Onneks ei oo kotona mitään karkkeja, nimittäin nyt livahtaisivat suuhun ja nopsaan. Vai olisko, meniskö tsekkaamaan..... Elimistö oikein huutaa makean perään. Ei saa antaa periks ei saa antaa periks ei saa antaa periks ei saa antaa periks ei saa antaa periks...

Pakastimessa taitaa olla mustaherukoita, tuntuiskohan ne karkeilta?? Pitää testata.. On tää vaikeeta. :(

- Paaru the sokeriaddikti

Vierailija
32/34 |
05.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa että kävit täällä etkä mennyt kaapille.. :) Tiiätkö, vadelmat on aika hyviä tohon makean himoon, vaikka makeutusjauhetta sitten päälle jos ei itessään tarpeeks makeaa ;) Ja piti kiittää nauruista, hyviä lukuja olit iskeny tohon painon perään.. Aika samoissa näköjään mennään sun ja jonkun muun kanssa (jota en nyt tähän väliin muista) tossa painossa ja pituudessa.. :)

Ja omia kuulumisia: Laivalta tultu, aivan mielettömän hauskaa oli, ja suklaata tuli syötyä :( mä oon niiiiiiiiiiiin heikkoluontoinen :((( No, maanantaina taas tiukalle kuurille (kun huomenna noi tytsyn synttärit).. Ai niin, ja mulle kävi vähän huono tuuri, multa varastettiin auto toissayönä.. No, onneks oli vanha, toivottavasti saa vakuutuksesta ees jotain :/

Kauheastu tsemppiä kaikille Elleille! Palataanpa taas myöhemmin asiaan..

Vierailija
33/34 |
06.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kp30/26-32... minä pöljä menin tekee testin ja negaa tuli....VITUTUS!

Vierailija
34/34 |
06.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi sua Anessa. Oon pahoillani. On se kurjaa, kun joutuu kuukaudesta toiseen pettymään. Blaaah. :( Mut koeta päästä taas jaloillesi, uuteen kiertoon...

Tuitun ei kannata liikaa murehtia risteilysuklaita. Saa suklaata välillä syödä, kunhan ei joka päivä mätä kauhakuormallista suuhun. Ja muistaa sen järjen muussakin syömisessä. Rennolla otteella siis tätä laihdutustakin.. :)

Nannelle ja Naanulille kiitokset sokerirasitusvastauksista. Olenpahan taas piirun verran viisaampi.. :)

ON: Viikonloppu on kärvistelty pv-pisteillä. Ihan ok on mennyt, vaikka karkinhimo, kuten jo kerroin, on ollut mieletön. Yksin kun on kotona miehen ollessa töissä, niin olisi niiiiin kivaa napostella lohduksi jotain herkkuja.. Mut niitä marjoja pitää syödä. Ovat terveellisiä ja ihan ok karkinkorvikkeena. Ja sanokaa mitä sanotte, laitan niihin vähän sokeria. Sen verran pitää olla itselleen armollinen.

Raskauspuolella olen ihan varma, ettei tästäkään kierrosta tärpännyt. On niin tavallinen olo. Ei viitettä mihinkään suuntaan. Aika tylsää.

Mutta hei, kevyttä alkavaa viikkoa kaikille! Nyt pitää mennä katsomaan Kaunotarta ja nörttiä.. Se on ihana.. :)

- Paaru