Kuinka paljon teillä menee rahaa ruokaan kuukaudessa?
Huh! Olipa yllättävää kuinka paljon omassa perheessä menee rahaa ruokaan kuukaudessa: 980€. Perheessä kaksi aikuista ja 10v lapsi. Ostetusta ruuasta 78% kotimaista. Ruuat ostetaan s-ryhmän kaupoista.
Miten muilla?
Kommentit (88)
Sinkkunaisena menee 30-35 euroa viikossa, jos ei tarvitse stressata rahasta.
Jos on syytä stressata, tippuu johonkin 15-20 euroon, koska ei tahdo maistua ruoka stressaantuneena eikä halua ostaa ruokas pilaantumaan. Haluan myös varautua siihen, että on ruokarahaa myös myöhemmin, ettei tarvitse olla nälissään.
Suomalaisilta on jo kadonnut ruoanlaittotaito. Eikä ole aikaa siihen mitä vaatii tehdä perusraaka-aineista herkkuja.
Vierailija kirjoitti:
Suomalaisilta on jo kadonnut ruoanlaittotaito. Eikä ole aikaa siihen mitä vaatii tehdä perusraaka-aineista herkkuja.
Puhu vain omasta puolestasi. Meillä laitetaan kaikki ruoka alusta asti itse. Raaka-aineisiin menee noin tonni kuukaudessa. Viisi henkinen perhe, jossa nuorimmainen on 12v.
Liian paljon. Koska en elä kädestä suuhun, niin en aina katsele mitä ostan noin 400e ja kun taloudessa on kaksi ihmistä 7-800e/kk on aika paljon.
Vierailija kirjoitti:
"Ruoat voi tehdä tarjousten mukaan."
Voi toki, jos ruuassa maku ja laatu ei ole tärkeä asia. Minulle on ja siksi en pihistele ruuan suhteeen. Viimeksi kun kävin kaupassa siellä oli tarjouksessa Saarioisten einespitsat, energiajuomat ja sokeroidut juotavat jugurtit. Aika heikko olisi ollut ruokailu, jos olisi noiden mukaan tehnyt päivän ateriat :D
Joo-o. Oli siellä samaan aikaan tarjouksessa kirjolohi, jauheliha, kanansuikaleet, perunat, Porkkanat, lantut, kermat, sipuli, omenat ja banaanit.
Eiköhän noista saa tehtyä maukasta, ravitsevaa ja edullista ruokaa.
Oma moka, jos ei osaa katsoa niitä muita tarjouksia, kuin nuo mitä luettelit, tai tehdä itse ruokaa.
Elämä on.
Vaikeaa arvioida kun kauppalaskuun sisältyy paljon muutakin, kaikki kodin talous- ja siivoustarpeet.
300€ kk, yksin. Vakiona mm. näitä herkkujani:
Kalapullat katkarapukastikkeella, chili con carne, bolognese, makaronilaatikko, cowboykeitto, hernekeitto, höyrytetyt juurekset, vispipuuro, mannapuuro, jogurttibowlit, avocado-herneguacamole paahtoleivälle, suklaavanukas, lusikkaleivät, pulla, hedelmäsalaatti kermavaahdolla.
Puuttuu karkit, jäätelö, limut, leikkeleet, alkoholi, käynyt tuuri etten tykkää niistä.