Kuinka paljon teillä menee rahaa ruokaan kuukaudessa?
Huh! Olipa yllättävää kuinka paljon omassa perheessä menee rahaa ruokaan kuukaudessa: 980€. Perheessä kaksi aikuista ja 10v lapsi. Ostetusta ruuasta 78% kotimaista. Ruuat ostetaan s-ryhmän kaupoista.
Miten muilla?
Kommentit (86)
Vierailija kirjoitti:
60 viikossa eli 240 kuussa. Sinkku.
Sama ja päälle erikseen siivousaineet, pyykipulvri, koetiskitab, ovat pesuym aineet likka yht. 300e. Teen itse ruuan.
En tiedä, varmaan paljon. Riittääköhän tonni? Toisaalta me ei woltata eikä käydä ravintoloissa, paitsi matkoilla.
Viime vuoden ruokaostokset oli 1187,95e. Joskus meni yli 100e kuukaudessa ja joskus alle 100e kuukaudessa. Omalla rahalla en ulkona syönyt kertaakaan viime vuonna. Ilmaiselle en sanonut ei.
Vierailija kirjoitti:
Laskeeko joku rahaa?
En laske rahoja mutta pidän kirjaa. Yrittäjänä ollessa laskin myös rahoja.
Alle tonniin päästään. Kaksi aikuista ja ostetaan mitä mieli tekee.
Vierailija kirjoitti:
60 viikossa eli 240 kuussa. Sinkku.
Sama! Heti säästää ruokakuluissa kun tekee ite safkaa.
130-150€, asun ja syön yksin, N30
Vierailija kirjoitti:
Syökö ihmiset täällä pelkkää makaronia, vai millä ihmeellä joku kuluttaa ruokaan muutamia satoja kuussa!?
Helposti. Ei perusraaka-aineet paljoa maksa.
Keskitän s-ryhmään ja sovelluksesta näen että viimeisen kahdentoista kuukauden aikana ruokaan on mennyt keskimäärin 625 euroa kuussa.
Yksi aikuinen, kaksi teiniä, yksi koira
Joku 500-600€ menee. Sinkkutalous ja gluteeniton ruokavalio, mikä nostaa ruokakuluja merkittävästi.
Ei mitään hajua. Lopetin kulujen kyttäämisen, kun pääsin töihin eikä enää tarvitse laskea riittääkö rahat.
Vaihtelee. Kun syödään pakastinta tyhjäksi. Tai löydetään hyviä tarjouksia ja täytetään kaapit ja pakastin. 250-500. 2 aikuista ja teini joka liikkuu ja syö kolmen edestä.
Kotimaisuus aste oli ennen leikkauksia 75-80. Niiden jälkeen 58. Töissä ollessa taas nousi 68-75. Meillä se ruokavalio vaihtelee. Kokeillaan uusia reseptejä. On eri maa kuukausiteemoja. Ja sit siinä välissä hernekeittoa, pinaattikeittoa yms. Halpaa ruokaa. Ja tokkiinsa leivotaan nykyisin paljon. Karkit ja muu jää kauppaan.
Kyllä siinä se tonni menee. 2 aikuista ja 2 urheilevaa nuorta aikuista.
En kyllä ihmeemmin säästele, ostan tosin kauden mukaan ja aina kun tutut tuotteet tarjouksessa niin ostan varastoon.
Syömme hyvin ja teen töitä kotoa joten meillä on 2 kertaa lämmin ateria päivässä. Joskus jopa 3 kertaa (treenien mukaan).
Tyypillinen viikkotilaus on noin 500€. Sisältää hygieniatuotteet jne. Viisi lasta ja kaksi aikuista.
Alkaa olla sellaista 1500€/kk ruokalaskut.
2 aikuista & teini. Käydään vaihtelevasti S/K/Lidl, ostetaan paljon vihanneksia, juureksia, kalatuotteita, marjoja & hedelmiä. Hyvin vähän eineksiä, valmisherkkuja tms. Leivon paljon.
Kuitenkin siinä onnellisessa asemassa tällä hetkellä, että ei tarvitse jokaista hintaa kaupass stressata. Tietyistä valinnoista emme ruokakaupassa tingi.
Pyrin valitsemaan sesongin raaka-aineita, viime vuosina ulkona syömistä ja wolttaamista olemme vähentäneet paljon.
Tammikuussa meni ruokakauppaan 58,76€.
Noin 300-400 euroa kuussa. Aikuinen ja 2 aikuista nuorta. Teen itse kaiken. Eilen tein kaalilaatikkoa. Puolukkahillo myös itse tehtyä. Nyt on ainekset kaapissa uuniloheen ja muusiin. Sitten on ainekset itse tehtyyn porkkanalaatiikkoon ja lihapulliin, perunoiden kera.
Leivon myös lähes kaiken itse. Torstaina leivoin pakastimeen litran taikinan laskiaispullia. Siellä on myös itse tehtyjä korvapuusteja, sämpylöitä ja hiivaleipää. Ruisleivän ostan.
Kun tekee itse kaiken, saa edullista, terveellistä ja monipuolista kotiruokaa, joka maistuu, kuin myös sitä on riittävästi.
Eikä maksa paljoa.