Alkoholin käyttö vähentynyt, ahdistus lisääntynyt
Olisiko asialla jotain yhteyttä?
Jos silloin tällöin hieman ottaisi, voisi helpottaa ahdistuksia?
Kommentit (16)
Vieroitusoireita. Kun tarpeeksi kauan sinnittelet helpottaa. En suosittele silloin tällöin ottamista jos alkoholi on sinulle ongelma, riistäytyy helposti käsistä eikä enää olekaan silloin tällöin.
Voi myös olla että olet turruttanut sisäisiä ongelmiasi juomisella ja nyt kun et juo et "pääse pakoon" ahdistuksiasi. Mieti mikä sinulle olisi paras tapa käsitellä niitä; miettiä itse ja käydä asiat läpi omassa päässäsi, kirjoittaa niitä paperille, keskustella ammatti-ihmisen kanssa, mitä kaikkea mahdollisuuksia onkaan. Loppuisi se ahdistus ja saisit nauttia raittiudesta.
Luulen, että tää ahdistus johtuu nuorilla aikuisilla mm. pas💩sta kouluruuasta missä on ultraprosessoituja tuotteita enemmän kuin ravintoa. Tätä sotkua ovat syöneet päiväkodista kohti aikuisuutta. Sit jatketaan kotona kaikella einesmätöllä. Suoliston tila on kaputt. Kasvikset ja hedelmät puuttuu.
Hyvin äkkiä tavallista ruokaa monipuolisesti syövä aikuinen saa mahansa sekaisin ja mielen mustaksi kun syö vaikkapa viikon einesmättöä.
Kofeiini ja lightjuomat lisää aivomätää.
Minua ei ole ahdistanut vuosikausiin. Käytän alkoholia maltillisesti ja olen humalassa varmaan 2 viikon välein mutta en missään kaatokännissä. Mielestäni tässä on perää, oikein käytettynä alkoholi on oiva rentouttaja joka vapauttaa myös ainakin omaa ajatteluani, mutta tottakai liikaa käytettynä masentaa.
Vierailija kirjoitti:
Luulen, että tää ahdistus johtuu nuorilla aikuisilla mm. pas💩sta kouluruuasta missä on ultraprosessoituja tuotteita enemmän kuin ravintoa. Tätä sotkua ovat syöneet päiväkodista kohti aikuisuutta. Sit jatketaan kotona kaikella einesmätöllä. Suoliston tila on kaputt. Kasvikset ja hedelmät puuttuu.
Hyvin äkkiä tavallista ruokaa monipuolisesti syövä aikuinen saa mahansa sekaisin ja mielen mustaksi kun syö vaikkapa viikon einesmättöä.
Kofeiini ja lightjuomat lisää aivomätää.
Kasvisruokavaliolla on havaittu yhteys lisääntyneeseen masennukseen.
Onko ferritiini tiedossa? Mulla oli tosi pahana ahdistus ja paniikkioireet kun ferritiini oli ihan pohjalukemissa. Hitaasti sain sitä nostettua ja jossain parin kympin päällä alkoi em oireet helpottamaan.
Minua ahdisti 24/7 jo ennen kuin olin edes maistanut alkoholia, olen vain huomannut että se auttaa siihen. Eli alkoholista ainakaan ei minun ahdistus johdu. Olin tammikuun tipattomalla, koko tammikuu oli yhtä ahdistusta vaan, eikä se loppunut ollenkaan, paitsi nyt helmikuussa taas kun saan juoda, niin eipä ole ahdistustakaan.
Nykyään ei ahdista yhtään niin paljon kuin sillon, kun käytin alkoholia. Miksi alkoholin käytön vähentyminen harmittaa joitakin?
Oiskohan kuitenkin tää surkea taloustilanne suurimpana syynä ihmisten ahdistukseen. Perusturvallisuuden tunne horjuu. Ei ole töitä, ruoan ja sähkön hinta törkykallista, tulevaisuus näyttää huonolta, sodan uhka ja yleinen turvattomuus, tietyt ryhmät vie kaikki verorahat ja rikkaat sen kuin rikastuu.
Kyllä alkon liikakäytöllä on mielialaa heikentävä vaikutus. Mutta voi se olla niin, että jos olet tähän asti turruttanut pahaa oloasi alkoholilla, niin nyt sun pitää löytää uusi keino. Kyllä itsekin poden vähän samaa, että ennen viikonloppuisin iltaisin ja ihan arki-iltaisinkin joskus lasi pari viiniä nosti tunnelmaa ja painoi huolet taka-alalle. Siihen jää kuitenkin herkästi koukkuun, määrät kasvavat ja se aiheuttaa mielialan laskua.
Liian tiivis aikataulu arkisin? Mikä kaikki toimii ahdistuksen lähteenä? Kaupunki? Ruuhkat? Sää. Mikä helpottaa taas. Lepoko.
Vierailija kirjoitti:
Oiskohan kuitenkin tää surkea taloustilanne suurimpana syynä ihmisten ahdistukseen. Perusturvallisuuden tunne horjuu. Ei ole töitä, ruoan ja sähkön hinta törkykallista, tulevaisuus näyttää huonolta, sodan uhka ja yleinen turvattomuus, tietyt ryhmät vie kaikki verorahat ja rikkaat sen kuin rikastuu.
Amerikan psykiatrian liitto julkaisee yleistä ahdistusindeksiä eli asiaa tilastoidaan siellä. Ahdistus vaihteli taloustilanteen ja muiden selitettävien tekijöiden mukaan vuoteen 2007 saakka jonka jälkeen se lähti siellä nousuun joka ei ole taittunut vaan jatkaa vain nousuaan tauotta. Huomaan saman ilmiön Suomessakin. Tiedättekö mitä tapahtui 2007? Ensimmäinen iPhone tuli markkinoille ja some tuli ihmisten puhelimiin eli se ei pysynyt enää edes tietokoneella jossa se oli sitä ennen. Nyt se on mukana koko ajan ja korvaa normaalit ihmis- ja vuorovaikutussuhteet ja vääristää todellisuudesta saamaamme kuvaa.
Ehkä sinun tapauksessasi kannattaa jatkaa juomista.
Mua ahdisti kaksinverroin enemmän kun käytin alkoholia.
Itse just nautiskelen Jonnie Walker black label, alkaa käydä kuuppaan.
Baariyrittäjien itku on aina hauskaa, kun kuvittelevat, että ihmiset ovat heille velkaa ryypätä heidän ravintoloissaan. Onko tämänkin viestin takana jokin baariyrittäjä, jonka firma ei menesty?
Outoa. Mä kun lopetin alkoholin käytön, loppui myös ahdistus