~~KESÄkuisten ma-ti WAPPUA!~~
Tässä aluksi linkki edellisiin: http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=10182824&p=1&tmode=1&smod…
Kommentit (19)
Hauskaa vapunaattoa kesämasut!
Ihanan näköinen ilma, mutta taitaa siellä olla tosi kylmä. Meillä vappu suunnitelmat meni uusiksi kun esikoinen on kipeä. Piti mennä ystäväperheelle grillailemaan, mutta ollaankin sitten kotosalla. Vaikka toisaalta ihan mukavaa, mies on tehnyt niin paljon töitä että ei ole ollut viikkoihin yhteistä aikaa. Ajateltiinkin laittaa miehen kotiuduttua töistä jotain hyvää ruokaa ja vaikkapa katsoa joku elokuva kun poika nukkuu.
Mulla on yöt nyt ihan mahdottomat. En saa nukuttua tyyliin yhtään. Alaselkä jotenkin puuttuu ja mikään asento ei ole hyvä. Toivottavasti te muut saatte nukuttua. Meinaan vaihtaa lakanatkin tässä kohta jos se auttaisi ensi yöhön.
Anteeksi kirjoituksen omanapaisuus. Annan nyt tilaa muille.
Iiran
Laitetaan nyt tähän sitten pinoa, kun ensin osui silmään.
Eli: Hyvää Vappua kaikille!!!
Toivottavasti kaikki keksii kivaa tekemistä tähän perinteisesti aikas kosteaan juhlaan:/ Itsellä kyllä vielä ideat aikas vähissä.... No jos ei muuta niin sitten sitä kultaakin kalliimpaa unta... ja ehkä vähän ulkoiluakin. Nyt on kyllä ainaskin täällä etelässä niin ikävän kylmä, että toivottavasti lämpenee huomiseksi, niin tarkenisi lähteä vappulounastamaan vaikka ihan ulos!
Galluppeja oli viime viikolla tullut vaikka kuinka ja paljon, ehkä jos pariin muistaisin vastata, eli se sairaalakassi:
Tekemättä, täysin, en ole edes pientä ajatusta tainnut sille antaa, muuten kuin että pitäisihän se tehdä.
Toisaalta asutaan niin lähellä (kävellen menisi n. vajaa 10 min, autolla ehkä puolet siitä...ja se vastaakin tuohon toiseen galluppiin) Kättäriä, että avomies kyllä ehtii käydä kassin sisällön kotoa moneen kertaan sitten kun sitä tarvitaan:)
Oma Napa on tullut niin painavaksi, että ne selällä maaten tulevat pahoinvoinnit ovat nyt sitten täälläkin alkaneet. Muutenkin on aina välillä sellainen ihmeellinen perusäklötys päällä, kuten nyt. yöks. Muuten ei mitään sen kummempia. Työaikaa vielä pari viikkoa jäljellä, aamukampa voisi olla jo kohta täälläkin käytössä. Sisulla loppuun asti!
:D Maaru viikkoja 33 poksis
Huomenta,
no oltiinpas me [b]Iiran[/b] just samaan aikaan samoissa ajatuksissa :-)! Tärkeintä, että saatiin taas pinoa pystyyn.
Merkitkääpä ylös, että Kiinan-pöpö sanoi tänään 30.4., että vauva syntyy tällä viikolla! Mulla oli eilen NIIN epämukava olo - karmeet supistukset, vihlonnat kohdunsuulla, poltot alaselässä, oksetti, kakatti koko ajan yms. Itku kurkussa totesin miehelle, että tää vauva ei enää kauaa masussa viihdy :-/. Kova huolikin pikkuisesta iski taas päälle, että mitäs jos hän oikeesti syntyis nyt niin pärjäiskö... No, katsotaan vaan niin yliaikaiseksi tää kuitenkin menee ;-)!!
Niin, ollaan ilmeisesti nyt päätetty, että lähdetään kokeileen alateitse tämän synnytystä. Voin alkaa henkisesti valmistautumaan siihen. Synnytyssalista pääsee kuitenkin sitten mies mukana sektioonkin vielä jos mä meen ihan hysteeriseen paniikkiin tai synnytys ei muuten suju. Päätös tuntuu hyvältä ja onpahan nyt se jännitysmomentti edessä, että milloin tää pikkuinen syntyy :-).
Meidän Wappu sujuu tähän ajankohtaan tyypillisesti eli mies raksalla ja mä tytön kans :-[. Pitää katsoa huomenna omaa vointia jos jaksais lähteä tytön kanssa hetkeksi katsomaan perinteistä Teekkarikastetta. Tuota kastetta on aina niin hauskaa katsoa kun on itsekin siellä käynyt! Mies on tehnyt simaa, että jospa sitä litkimällä sais jonkinlaista Wapputunnelmaa aikaiseksi...
Mulla on kantoliinana Amazonaksen Carry Me. Se on sellanen, jossa on kaksi sellasta kantopussin tapaista, jotka laitetaan ristiin. Tosi helppo, monipuolinen ja kätevä käyttää - meillä mieskin tykkäs kantaa esikoista tuossa. Esikoisella käytin tuota suht vähän, mutta kokemus oli niin positiivinen, että tän pikkukakkosen kans toivottavasti tulee käytettyä enemmän. Oonkin ajatellut, että jos ollaan liikkeellä esikoisen päiväunien aikaan niin voin sit laittaa vauvan liinaan ja esikoisen vaunuihin nukkumaan.
Mihinkähän [b]Cana[/b] on tosiaan hävinnyt. Toivottavasti kaikki on ok!
[b]Uula[/b] kyseli tukivyön käytöstä. Mulla oli se paljon käytössä ja tarpeen silloin joskus keskiraskauden alkupuolella. Nyt oon sit taas käyttäny jonkin verran kun lääkärikin vinkkas, että vois auttaa ja tuntuu mulla auttavan! Kun vaan muistais aina laittaa sen kun lähtee ulos liikkeelle...
Mukavaa Wappua kaikille ja muistakaahan pukeutua lämpimästi ;-)!
-satu rv34+2
Yhtenä kappaleena vielä ollaan :) Eilen aamulla oli kyllä sellainen olo, että huh! Oli elämäni pisin T.I.L.A.-ohjelma, vaikka se yleensä menee miusta ihan liian nopeesti! Juili oikein urakalla ja otin panadoliakin ja lämpimän kaurapussin, mutta ne ei tahtonut auttaa. T.I.L.A.n päätyttyä maltoin lähtee lämpimään suihkuun ja se rauhitti tilanteen! Katsotaan nyt miten homma etenee. Rauhallisin mielin kuitenkin ollaan. Viikkoja on jo niin hyvin!
SAIRAALAKASSIA en ole vielä pakannut! Ajtellut kyllä olen, mutta toteutus on sitten jäänyt... Sairaalaan ei meillä ole kun n.15-20 min. matka. Ajattelin keritä laitta kassin aikka kun on lähdössä, mutta toisaalta mulla saattaa synnytys olla pikainenkin...
PINNASÄNKY laitettiin valmiiksi toissapäivänä ja vaattet järkkäilin laatikkoon eilen. Hoitoaso ja sen semmoinen on vielä vaiheessa! Katsokaas, jos kaikki ei ole vielä valmiina, niin ei vauvakaan voi vielä syntyä :D Kaikki ehdottoman tärkeä on kuitenkin jo hankittu.
KANTOLIINAN olen miekin ajatellut hankkia. Rintareppu meillä on (ostin kirpparilta baby björnin repun 50 sentillä! oli ollut kytössä yhdellä, eli ei kovin kulunut, mutta myyjä halusi tosiaan tavaroista eroon). Meinasin, että jos tekisin trikoisen kantoliinan itse, kun se ei kuitenkaan kovin isolle mene, mutta on kesällä itselle viileämpi kun paksu kankainen.
WAPPUA vietetään miellä erittäin rauhallisesti kotona tai rauhallisesti vanhempieni luona. Jokatapauksessa mie vaan makoilen! Huomenna kyllä ajateltiin kävästä autolla kaupungissa. Pääsempähän edes vähän ihmistenilmoille ;)
Muitakin galluppeja taisi olla, mutta en nyt enää muista mitä. Nyt taidan kävästä suihkussa ja jatkaa sitten taas pötköttelyä! Päivän kohokohtia mulle on suihku ja ruokailut ;)
T:Remukka rv 34+2
EIlen illalla/yöllä muakin supisteli ekasta kertaa säännöllisesti vajaan tunnin. Olihan tuo outo tunne kun kumminkin kolmas raskaus ja vasta nyt tässä raskaudessa tulee näitä ennakkoon. Ei tehny kipeetä, mutta tuntu epämielyttävältä ja piti hengitellä syvään. Tosin mun aikasemmat supistuskokemukset on pelkästään käynnistyssupistuksia, joten nää luomut on vieraita.
Vappua vietetään kotona. Ihan saunomalla ja grillaamalla (kunhan sää sallii vaan). Mulle onkin iskeny joku saunomiskausi kun joka ilta tekee mieli lämmitteleen, kun palelee.
Tekis mieli yks siideri (sellanen uus raparperi) ostaa, mutta taidan mennä vaan ihan siman voimalla.. hyvältä muuten maistuu (vaikka onkin kaupan kun en ite muistanut sitä tehä) saunan jälkeen.
Kävin pikasesti kahvipullaa kaupasta hakemassa tänään, niin iski hirvee kipu tonne oikeeseen " kylkeen" kohdun kohdalle.. siinä hiipi kaikki istukanirtoamiset jo mieleen.. sattu ihan he***** että halvaannutti mut ihan liikkeissä, kumminkin hiljaa meni ohitte.
Purri tuntuu painavan koko ajan alemmas. Välillä tuntuu että vasen lantioluu lähtee paikaltaan ja häpyluu singahtaa halki tai jotain....
Mani ja purri 34+4
HASSUA VAPPUA KAIKILLE =)
MEIDÄN KUUKAUSI ON SIT SEURAAVANA LISTALLA JA ENS
KUUSSA SAADAAN JO VARMASTI EKASET KESÄKUISET NYYTIT
MAAILMAAN !!!!!!!!!!!!!!
Oikein bitttinikkari täällä! PAri tuntii sitten kirjoitin kunnon sepostuksen, niin koneesta meni taajuudet, langaton pisti katkipoikki. Juupajuu!
Neuvolassa käyty, kaik ihan jees, vauva on kiinnittynyt ja toooosi alhaalla. Hemoglobiini otetttiin uusiks, viimeks oli 109. Sf-mitta 31 senttii. Painoa tullut 350gr viikossa, eli ihan jees. Kokonaissaldo ny reilut 9 kg.
Vaavi leikkii välillä kunnon puukkoleikkei tuolla alhaalla, vihloo niin pirusti. Eilen supisteli aamulla kipeästi, päivällä helpotti ja tuli niitä ihan " normaalei" suppareita. Neuvolantäti sanoi, et nyt pitäis viikko ottaa ihan levon kannalta, viikon päästä synnytystapa-arvio, että sinne asti ainakin mentäis. KIINAN-PÖPÖ ja REMUKKA, teilläkin oli samanlaisia mietteitä, et toivottavasti ei tuu etukäteen, eiköhän me kuitenkin mennä parilla viikolla yli niin että kilisee =D
Iiran, harmi et esikoinen on kipiä! Ei toi leffailta kuitenkaan pahalta kuulosta! Meille tulee vierai illaks, tällä hetkellä en jaksais ollenkaan. Leffailta houkuttais enempi...yöt mullakin ihan pyllystä, herään lonkkakipuihin ja vaihtaa kylkee ja muuten vaan ei sit tuu uni enää puol kuuden jälkeen...KROOHPYYH! HEräsin viime yönä siihenkin, kun alhaalta oikeelta sattui tosi paljon, ihan kun jotain olis revenny (MANI valitteli samaa??), mut neuvolassa mietittiin et varmaan kiinnikkeet umpisuolen leikkausarven kohdalta venyi ja paukkui. Meni onneks ohi aika pian.
SAIRAALAKASSIA ei olla viel pakattu. Asutaan 2km päässä sairaalasta, eli jos tulee kiire ja jotain unohdan niin mies voi tuoda perässä tavaroita.
Olis kysymys SEISOMALAUDASTA, onko kokemusta ja mikä lauta olis hyväksi koettu??
Jaahas, oikeinsta kivat vaput kaikille! Voikaahan paksusti! plussat viel vikaks...
+ ostin iiiiiison säkin irtokarkkeja, NAM!
+ kaunis mutta kolea ilma ulkona
+ vauva potkii ja heiluu
+ nukuin 1,5 päikkärit
Monni ja masulainen 34+5
Meilläkin vappu menee kotona, ilman mitään rekvisiittaa, ihan normaali päivä meille. Isommalla tytöllä on tietty pitkä vapaa, tänäänkin ovat kotona, mies menee huomenna duunin, mä sit olen tyttöjen kans kotona. Tuskin edes mennään keskustaan kattomaan tohinoita. Ei mua juuri kiinnosta nää suomalaiset kännijuhlat.
Joko täällä veikkaillaan omia synnytyksiä..no Remukka on selkeesti listan kärjessä ;)) itsestäni tiedän sen verran et yliajalle menee, kuten kaks edellistä. Ei siis tarvii kiirehtiä missään asiassa. Eikä mun synnytykset lähde etenemään ilman lääketieteen apua, joten mä olen tukevasti raskaana vielä kesäkuun puolessa välissä.
Galluppeihin; kestoilu ei oo mun juttu. En vaan jaksa nähdä vaivaa vaippojen kanssa, toisekseen ne ei pidä niin hyvin kuivana ku kertisvaipat. Sit niistä tulee ihan megaiso pylly vauvalle, sekä pyykkäys ei oo mun intohimo. Mua yököttääkin ajatus liotella kakkavaippoja..yök yök. Mä en halua et vessan nurkat on täynnä vaippakasoja, joten ostamme kertiksiä vaikka sikakalliiksi se tuleekin.
Mulla on rengasliina, aivan loistava kesksintö. Tyttö istuu siinä vieläkin, esim illalla kun otan mukaan koiraa käyttämään tai kotona hommailen jotakin ja tyttö ei viihdy yksinään. Pitkää liinaa ei riitä mun kärsivällisyys sitomaan, varmaan senkin oppis jos vaan reenais, mut kyllä me tolla rengasliinalla pärjätään. Senkin löysin kirpparilta ja sain tosi edulliseen hintaan ja hyväkuntoinen oli. Löytyy meiltä rintareppukin, se ei oo mun juttu, mies taas tykkää siitä, liinailu ei kuulemma sovi hänen imagoon ;))))
mitäs vielä oli, en muista enää. Mä muuten heräsin tänään aamulla kello 5, söin aamupalan ja luin kirjaa et uni tuli uudelleen. Kiva jos tässä alkaa heräillä joka aamu tohon aikaan..ja muuten muakin on ällötys alkanut vaivaamaan.
No hauskaa wappua vaan.
kuumetta rv 34
Mun vanhemmat oli täällä koko päivän ja aika on kulunu tosi nopeeta. Käytiin puutarhaostoksilla ja muilla asioilla. Ei oo suppareita tullu onneks. Ja nyt meille tuli uus läppärikin, niin pääsen sit oikeesti sängystä käsin nettiin. :D
MANI: Kylkikipu kuulostais hapen puutteelta lihaksissa, eli vois helpottaa jos hengittelet raitista ilmaa syvään. Istukan irtoaminen ei kuulemma pitäis tuntua missään, kun siellä ei oo tuntohermoja. Ainoastaan kun istukka on kokonaan irti, niin alkaa kestosupistus jka on KIPEÄ. Ittellä on tosin ollu myös umpparihaavan kohdilla sellaista kipua, joka oli kuten joku jo mainitsikin kiinnikkeistä.
Meillä kans vappua ihan kotioloissa. Syödään ja katellaan kun lapset huvittelee vesi-ilmapalloilla ja muilla. x) Naapurit nähdään varmaan tuossa pihalla kans ja niiden seurassa aika ainakin kuluu. :)
Oma olo ihan ok. Ei oo rasitusta, mut arvatkaa miten kauhee paineen tunne tuonne ihan alas tulee jos suoli vähänkään vaikka tyhjennystä. En tiiä sit onko ihan tavanomaista tuollainen, mut tällaista mulla oli tokaa oottaessa rv 38... Sanoivat tosiaan, että vauvan pää siellä painaa ja siks kaikki lisärasite tuntuu sellaiselta.
Ja eilen liikkeet tuntu jotenkin kohdunsuulla. Tuntu, että kohta jalka vilahtaa ulos... :D Mut kaipa sekin ihan normaalia...
Hulda 33+4
Aamusta iltaan, molemmista päistä.. On varmaan vaavi ollut ihmeissään.. Kävin eilen päivällä kuitenkin neuvolassa ja siellä ainakin kaikki vaikutti olevan päällisin puolin ok vaavilla. Nyt vain odottelen tässä että tuntuisi liikkeitä.....
Nyt se tais sit alkaa täälläkin; närästys nimittäin! Tähän asti on närästänyt todella harvoin (mitä jo ihmettelinkin, kun tuntuu et aiemmista närästi koko ajan), mutta nyt sunnuntai-illasta lähtien melkein koko ajan :( ei kovin kivaa...
Meillä on kans mies tänään töissä, onneks vaan aamuvuorossa, et jos sit iltapäivällä/illalla lähdettäis vaikka tivoliin.. Lapset odottaa kovasti et pääsisivät. Eilen ei vappuiltu sen kummemmin, käytiin mun mummolassa maistamassa munkkeja ja simaa ja sit pyörähdettiin vielä kavereiden luona kylässä. Ihanaa ajatella, että ei oo enää ku pikkasen reilu viikko äippälomaan - arvatkaa vaan oonko suunnitellu pikkuisen menemisiä alkupäiville?! Täytyy toivoa ettei torstain neuvolassa ole mitään ihmeitä et pääsen toteuttamaan nuo suunnitelmat :) alkaa oikeasti olla sellainen olo, et nyt on pakko päästä ostamaan vauvalle jotkut kotiintulovaatteet ja uus patja vauvelille ym. ym. Ja varsinkin vanhempi tytöistä tarviis uuden uikkarin. Ja itselle tarviis varolta varmaan ostaa joku hame kun olis yhdet yo:t ja valmistujaiset tiedossa sit kuukauden kuluttua. Paidan löysin Citymarketista, ihan vahingossa viikko sitten. On sellainen ohut, toiselta reunalta pitempi paita. Ostin ihan itselleni normaalikokoisen, ja " peittää" nätisti masun, mutta ei näytä mitenkään pienelle/kiristä etupuolelta. Kuitenkaan kun ei voi olla varma et noihin kumpiinkaan juhliin pääsis, niin en viitsi ostaa mitään erityisäitiysjuhlavaatteita. Ja jos ei hametta löydy, niin sit meen vanhoissa mustissa äitiyshousuissa (sellaisissa vähän " paremmissa" , jos noin voi sanoa kun kolmatta raskautta pitää samoja..).
No joo.. Taidan lähteä etsimään vissypulloa (löysin muuten sellaista suolatonta, olisko parempaa turvotuksien ym. välttämiseksi kuin tavallinen??) et sais taas närästystä vähän aisoihin. Mut voikaahan KAIKKI vielä paksusti! Ja syökää munkkeja ja simaa :)
-Sykkis rv 33 ja risat
Mitäs teillä muilla? Olen taas koko vapun ja viime viikonlopun juhlat kuunnellut varmaan 50 kertaa päivittelyitä mun mahan koosta. Joo kohtu on edessä, alhaalla ja oikeella ja maha ihan vinossa, mutta haloo oonko mä joku jättimahainen???
Vappu meni muuten tosi mukavasti. Järjestettiin meillä vappupirskeet ja tehtiin hyvät ruoat ja kaikki muut tietenkin sai hyviä juomiakin. Porukat viihtyi johonkin kolmeen asti aamulla, mutta hyvinhän sitä jaksaa kun saa tässä sohvalla istua vierasseurassakin. Kyllä riittää kaikilla ihmettelyä ja ihastusta tästä raskaudesta. Saatiin aivan älytön läjä ihania vaatteita mun veljeltä ja sen tyttöystävältä, vaikka äijä on vielä sitkeesti mahassa :)
Niin ja mies teki taas itse munkkeja vieraille (tosin ehdin syödä 2,5 niistäkin). Mietin uskaltaisiko lähteä kävelylle munkkeja sulattelemaan. Asutaan vaan ihan tässä kaivopuiston kupeessa ja ei huvittais ehkä törmäillä tuhansiin känniläisiin lenkillä..
Apua en muista mistä on ollut puhetta paitsi tästä vappuhömpästä, täytynee palata jos jotain jäi.
Vappuja vaan, rouvaii
Huomentapäivää vaan. Mies ja esikoinen vetävät päiväunia tuolla ylhäällä ja mä keittelen perunoita perunasalaattia varten. Tämä päivä on mennyt levon kannalta kotona, unien jälkeen varmaan lähdetään käymään vappukävelyllä. Mä nukuin 11 asti tänään, jeejee...
Oltiin eilen kavereilla vappujuhlissa ja tultiin joskus puol 1 kotiin. Siellä oli siis lapsia ja aikuisia, oikein mukavaa molemmilla. Esikoinenkin (2 v.) jaksoi käsittämättömästi ilman päiväunia hillua 23 asti ilman kiukkuamista! No, kun oli paljon ohjelmaa ja muita lapsia, niin jaksaa sitä pienempikin venyä. Minä olisin halunnut lähteä jo aikaisemmin, kun meillä oli tunnin ajomatka kotiin ja yllättäen kukahan oli ratissa... mutta miehen lähtö se vain venyi ja vanui, kun makkaraa piti paistaa ja oli kiva jorista miesporukassa siinä grillin ääressä. Hän sai sitten kyllä pestä neidin pepun ja laittaa yövaatteisiin ennen kuin mentiin autoon. Luulin, että mullakin pukkaa limatulppaa, kun tuntui illalla lähtiessä, että emättimessä on jotain ylimääräistä. Mutta ne tais vaan olla huonosto olevat alushousut tms. kun nukkumaan käydessä ei ollut ylimääräisiä tuntemuksia. Ja onhan tuolta paikatkin eri tavalla turvonneet, mikä voi tuntua erilaiselta.
Tänään sit vapunpäivän kunniaksi pesin kylppärin...;) tekis mieli muutenkin siivoilla, mutta koitan relata. Vauvankamoja pitäis alkaa laitella, kun todellakin tänään tuli 35 viikkoa täyteen. Sanoin just miehelle, ettei tätä oikein vielä oo sisäistänyt, et meillä voi asua joku uusi ihminen ihan oikeesti vaikka viikon päästä!! No, toivottavasti vasta hän tulee 5 viikon päästä, vaikka vatsan kanniskelu alkaakin jo rasittaa.
KIINAN-PÖPÖ, REMUKKA ja muutkin, pitäkääs vielä jalat ristissä ainakin viikon verran! Ja kertokaa säännöllisesti kuulumisia, muuten tässä alkaa epäillä, että olette synnärillä!
Hyvää vapunjatkoa kaikille!
Uula rv 35 tasan
Joo piti vielä juhlallisesi ilmoittaa, että " vapun kunniaksi" olen syönyt tähän eilisen ja tämän aikana 4 munkkia, n. yhden Pandan konvehtirasian sekä vajaan litran limpparia!! AAARGH! Ei ole itsehillintää, kun jotain namia on tarjolla. Huomenna taas palaan ruotuun.
Eilen pidettiin tulta grillissä puolille öin asti. naapurin tyttö oli meillä, kun ei uskaltanut olla enään illalla yksin kotona, kun muu porukka oli myöhään mummuloimassa. EN uskonut kumminkaan että ne olis ollu niin myöhään, kun vasta tossa puoli yhden jälkeen tuli kotio. Meillä ei pojat sit halunnu mennä nukkuun, vaikka pienempikin nuokku sohvalla eikä kyllä vanhemmallakaan meinannu silmät auki pysyä.
Tänään pitäis tehä jotain hyvää syömistä jos vaan ei ala sataan että voi lihat grillata. Toi perunasalaatti kuulosti tosi namilta... joku sitä oli tekemässä...
Käytiin eilen extempore Tuurissa muutama tunti pyörimässä.. ei oikein ollu mitään muutakaan tekemistä. Ihani vauvan vaatteita oli, mutta en raaskinu enempää noita vaatteita vauvalle hamstrata, kun kaappi jo nyt ihan täynnä... kiva jos olis nyt sit poika kun kaappi oikeesti täynnä mekkoa ja vaaleenpunasta ihastusta.. en tiiä miten oon uskaltanu niitä jo ostella, kun aikasemmissa raskauksissa en uskaltanu ostaa etukäteen mitään vasta kun pojat oli selkeesti näyttäny vehkeensä.
Tää päivä onkin sitten menny sängyssä makoillessa.. mies lähti poikien kanssa kalaan tai sen yritykseen.. ei jaksa oikei mitään tehdä, kun on taas tollanen kolee tylsä keli.
Mua raivostuttaa kun (asutaan siis rivitalossa, päätyasunnossa) pihan lapset pelaa ja potkii palloo tohon meidän seinään ja juoksee tossa ikkunoitten alla. Nurmikko on menny tosta ihan mullalle ku kuluttaa sen pois. Sit tänne sisälle kuuluu hirvee mökä kun riehuu tossa nurkalla ja ikkunan alla. Sillon kun nuorimainen nukku päikkärit oli pakko siirtää poikien huone tosta toiseen huoneeseen kun ei poika pystynyt nukahtaan ton melun takia.
Mun tehtävä kumminkin on pitää tosta alueesta huolta, kun " tavallaan" kuuluu meidän alueeseen päätyasujina. Kiva kun haluais olla vaan rauhassa ja hiljaa niin hirvee huuto ja mökä kuuluu kun vieressä huutais. Mieski monta kertaa suuttunu kun yövuoron jälkeen ei oo pystyny nukkuun kunnolla. Edellinen naapuri nukku pesuhuoneessa ilmapatjalla yövuoron jälkeen ton melun takia.
Kehtaanko valittaa tossa leikkimisestä?
150m päässä olis ihan oikee jalkkiskenttä missä vois pelata ihan rauhassa häirittemättä muita.. kiva kesälläkin nukuttaa vauvaa tossa ulkona kun noi yhdet huutaa ja mekastaa..
Nyt olis hyvä sauma siivota kun kämppä tyhjä, mutta ei taida jaksaa..
Synninpäästön voisin minäkin tehä:
suklaata suklaan perään tekee mieli ja pari viimepäivää on menny hamppariannoksilla =D hyvää , mutta syntisen kalorista=(
Painoa oon tarkkaillu nyt viim. 2vko eli ottanu aamupainon vessareissun jälkeen ja vielä ei onneks oo noussu.. mun on pakko saada 15kg painoa pois kun vauva syntyy.. en jaksa enään kantaa näitä vanhoja kiloja ja haluan mun vanhan ruumiini takas mikä se oli ennen lastentekoa.
Laitetaanko listaa sairaalakassin sisällöstä?
Pitäis alkaa sitä miettiä jos on jotain hommattavaa vielä.. noi kauppareissut alkaa oleen vaan jotenkin raskaita..
ELI mitä pakkaat kassiin?
palailen palloileen myöhemmin..
Se on sit meidän vauvojen kuukausi ens kuussa=)
mani ja purri 34+5
ei se tuntunu sellaselta lihaspistolta. Mulla aika usein niitä tossa rinnassa, ja ei ollu yhtään samanlainen. Ei mun mielestä kohdistunu mihinkään lihakseen erikseen.. voi olla että oli..
Ite veikkaan että se kipu tuli kiinnikkeistä tai jostain sellasesta. Se kipu ei kumminkaan ollu tossa kyljessä vaan enemmän tossa kohdun oikeessa reunassa..
Heipähei vaan!
Vappu meni mutta menköön ;) Kaverit oli kylässä, mutta lähtivät jo kasin aikaan. Hyvä niin, olinkin ihan väsy ja menin ennen kymppiä nukkuu. En tajuu tätä väsymystä...
Supistellu on taas koko päivän, vaikka oon vaan makoillu! Ja peräpäässä tuntuu ihan älytön paine koko ajan. Mies huomasi tänään, että mulla on huulet ihan sinertävät, taitaapa johtua tosta alhaisesta hemoglobiinista? En oo vaihtanut huulikiiltoa =D
UULA täytyy täälläkin tehdä tunnustus... eilisen ja tän päivän aikana menny varmaa 500gr irtokarkkei, munkki ja jokunen keksi...NAM! Nyt sit taas eletään terveellisesti ennen ens viikon lääkärineuvolaa ja punnitusta. NAMNAM!
Pinnasänky ja hoitopöytä kasattiin eilen ja tuli sellainen oho-fiilis, että tuntuu niin epätodelliselta, et kohta siellä sängyssä köllöttelee pikkuinen vauva. HUI ;)
Muuten ei kai kummempaa, kai tää tästä ja toivottavasti tää olotila alkais vähän kohenee ja mentäis kirkkaasti yli ens viikon. Onneks mies on niin ihana, että jaksaa puuhata esikoisen kanssa.
Mukavaa tiistain jatkoa!!
Monni ja masukki 34+6
En käsitä tätä herkuttelu himoa. Suurimpana mielihaluna on suklaa, mutta oikestaan mikä vaan menis roskaruuasta irtokarkkeihin..
Huomenna lupaan ja ainakin yritän vähän hillitä syömistä..Palaan huomenna kirjoittelemaan enemmän, nyt saunaan.
Iiran
Meillä vappu mennyt ihan kotosalla, eilen käytiin mun äidin luona syömässä :) Ihanaa välillä, kun ei itse tarvitse tehdä ruokaa :))
Voin myös tunnustaa, että herkut on maistuneet :) Ehkä vähän liikaakin, koko raskauden ajan. Aina sitä ajattelee, että ens viikolla en syö mitään hyvää ;) Taitaa olla liian huono itsekuri... xD
Kuinkas usein teillä muuten on neuvola tässä vaiheessa? Kun luulin että mulla piti olla tällä viikolla neuvola, mutta se onkin vasta ens viikolla.. Ja edellisestä on sillon 4 viikkoa. Mä kun muistelin, että se täti olis kysyny että haluunko tulla 2 vai 3 viikon päästä, mutta varaskin ajan vasta 4 viikon päähän.. Täytyy huomenna soittaa ja tarkistaa se.
Koittakaahan pysyä kasassa vielä hetken aikaa. Remukalla alkaa kyllä olemaan aika jännät paikat. Onneksi jo hyvät viikot kuitenkin :)
Kasasin eilen pinnasängyn :) Ja vauvan vaatteet on nyt pesty. Myös kaukalo ja sitteri on haettu varastosta. Alkaa tuntua vähän todellisemmalta, että meille muuttaa kohta uusi ihminen asumaan :)
Tämän hetkinen kuopus 1,5v on nyt nukkunut kolme yötä siskon 3v kanssa samassa huoneessa kerrossängyssä (nukkui siis ennen meidän makkarissa) ja oon yllättynyt kuinka helposti on mennyt! :) Ei ole herännyt öisin kertaakaan, vaikka yleensä on saanut kerran ainakin laittaa tuttia suuhun.. Toivottavasti jatkuu yhtä mallikkaasti :)
Sairaalakassin sisällöstä:
Itse pakkaan vauvalle kotiin tulo vaatteet: Body, ' college' puolipotkarit ja -takin.(+jotkut varalle, jos sattuu joku vahinko), sit sellasen ohuen fleecepuvun ainakin ja vähän paksummat sukat ja ' sukka' tumput ja ruskovillan silkkimyssyn. Vauvalle tutti varalta. Harsoja pari (vaaleanpunaisia pupun kuvalla ;) ). Itselle imetysliivit ja -paita, alushousut, sukat ja housut. Liivinsuojia ja Bepanthen voide. Kamera ja kännykkä +laturit! Neuvolakortti tietenkin. Siinä varmaan tärkeimmät.
PP 33+2
Annetaan ton mun aloituksen tippua.