***~TAMMITOIVEET~*** vk 18 ma-ke
Kommentit (62)
Olen ollut monta päivää nettipimennossa, kun oltiin appilassa pohjanmaalla vapunvietossa. Valtavasti täällä on tapahtunut. Perässä ei pysy millään, kenelle kuuluu mitäkin.
Keskenmenon ja negan kokeneille kuitenkin suuret voimahalit!
Omassa navassa ei kehumista. Nyt on muutaman päivän ollut tosiaan surulinen olo. Sain tietää, että sedälläni on uusiutunut syöpä. Pelottaa hirveästi, että mitä jos... Ja surettaa heidän perheensä puolesta. En pysty edes kuvittelemaan, mitä tapahtuisi, jos isälläni olisi vastaava tilanne. Olen hirveän läheisriippuvainen ja siksi palasin vuoden kokeilun jälkeen synnyinseudullenikin takaisin, koska halusin olla lähellä vanhempiani.
Ja sitten tottakai ihminen ajattelee tällasilla hetkillä niin, että mitä minäkin jotain terojen vääriä alkamispäiviä murehdin, kun jotkut sairastuvat vakavasti. Vaikka toisaalta se ei elämässä oikein toimi niin, että omia murheita ei muka saisi murehtia jos ne ovat pienempiä kuin toisen. Ehkä tällasina hetkinä sitä onneksi pysähtyy tajuamaan, kuinka onnellinen saa olla siitä omasta perheestä ja tosiaan tajuta nauttia joka päivästä, joka meille suodaan.
Äh, mitä tekstiä. Nyt mä lopetan.
Onnittelut hei vielä plussanneille!! Niitäkin taisi olla lisää.
Ja samaan hyömyyn pahoittelut tädin saapumisesta! Voipi olla, että minäkin seuraan huomenna Possumunkkia tuonne helmikuisiin. Aconin herkät testit kaapissa, mutta kun se oletettu ovis oli niinkin myöhään, niin ehkäpä jaksan odotella huomiseen. Teroilla menkat tulee mulla melkein kellon tarkkuudella.
Anteeksi omanapaisesta ja sekavasta viestistä.
Lissukas kp25/26
pitäs aina itsekin muistaa olla onnellinen siitä mitä on annettu! Ja muistankin! Vaikka en toista lasta saisi koskaan, voisin asian surtuani olla maailman onnellisin yhden lapsen äitinä.
Ovisplussia oli ropissut, hyvä hyvä! Itse sain melkein yhtä tumman testiviivan Aconiin, kun kontrolliviiva kp 14. Kp 15 ei viivaa tullut ja tuntemukset olivat ohi. Luulin siis tietysti oviksen jo olleen. Eilen kp 17 alkoi sellaiset oireet, että pois alta. Tissejä pakottaa ja munasarjat tai mitkä lie vihloo. Limaakin tulee.
Tänään kp 18 tein testin ja sain megajättivahvan testiviivan! Vahvemman, kun kontrolliviivan.
Viime kierrossa oli ihan samat oireet ja niistä kyselinkin. Mietin kiinnittymisiä ja muita, kun luulin samanlailla oviksen jo menneen. On tainnut olla ovulaatio silloinkin kyseessä. Simpat on laitettu lauantaina, täytyy tänään houkutella ukko vällyhin ;).
Onnea plussanneille, ainakin ReettaE oli yksi onnekas. Mites Aamun_kuiskaus, oletko jo testaillut?
Koralli, juuri noin pitäis ajatella! Kyllä se kertakin riittää. Olin niin innostunut yrityksen aloituksesta, että mieskin varmaan huvittui. Jouduin oikein itselleni tekemään selväksi, että ei se voi olla kierron päälle. Että rauhassa vaan... Ei tuo ikä yms. asiat kuukaudessa parissa niin kummene!
Tamatu: Mahtavaa! Olit jo päässyt ultraan asti. Onnea vielä.
Ja Possumunkki, Suan, DeFeis: Pahoittelut teille ja onnea Helmikuisiin!
AnniHelen@
AnniHelen@: Joo, tää hätähousu testaili jo tänä aamuna. Ihan kuin olis ollut haamu, kun oikein silmät sirrillään katsoi.
Odottelen perjantaita, sit testaan uudestaan :) En usko vielä tohon mitättömään haamu haaleaan!
kp22-27-28 yk 1
miten jännää Aamun_kuiskaus! Minä ihan hiljaa mielessäni jo onnittelen ja perjantaina kuullaan varmistus.
Vauvan yritystä tässä käynnistellään miehen kanssa. Ennestään meillä on 3-vuotias poika. Keskenmenon sain puolisen vuotta sitten rv 12 ja nyt sitten vasta aloitetaan uusi yrityskierto. Mahdollisuuksia on siis vielä tammivauvaan :)
Plussia kaikille ja paljon!
Ida kp 19/31 (piinaviikot siis käsillä..)
Pahoittelut suuret DeFeis ja Suan :-( Voimia kestää ...
Pahoittelut myös tädin yllättämille...
Onnea RiittaE ja vaaviliimaa ja tarrasukkia pienelle!!!!!! :-)
Onnea ovisplussan saaneille +++++
Ja negan testanneille ja aikaisille tuhruille:ensimmäisessä ja ainoassa raskaudessani (kohta 10kk poikanen) tuhru alkoi dpo8-10 ja kesti viikoille 5.Ja ensin minäkin testailin negan ja haamujen haamun ja haamun ja...siitä vahvistui.Että ei kannata toiveita ennen kunnon tätiä menettää!!!!
Piipaa:miten se haamu???
Tervetuloa uudet haaveilijat!!!
ON:taustalla olen minäkin pyörinyt .Mutta kun ei muka löydy tarpeksi rauhallista hetkeä kirjoitteluun.Halauan keskittyä...ja nytkin poika roikkuu vähän väliä puntissa vaikka isäkin olisi saatavilla....
No menossa siis 26/28-30.Testejä ei ole yhden yhtä kaapissa ja aattelinkin yrittää olla testejä tekemättä...esikkoa ' tehdessä' testejä kului enemmän kuin laki sallii!!
Oireitakaan ei ole ilmassa.Mitenköhän on?Kuinkahan paljon imetyksen hormonit häiritsevät normeja menkkaoireita?Tissit ei ole olleet kipeät yhtenäkään kiertona,ja tämä on jo kuitenkin 8 vai joko 9 kierto.Muutkin menkkaoireet on olleet katoavan pieniä.
Mitenköhän olisi mahdollisen alkavan rasuden oireiden kanssa?Olisko niitäkään?
Ekassa raskaudessa oli se tuhruvuoto kiinnittymisestä asti ja tooooosi kuivat limakalvot.Nyt olen juonut enemmän ja vähemmän greippimehua,joten pienen kosteuden voisin laittaa sen piikkiin.Ja kuka se oli,kuka tiesi raskauden alkaneen pissan hajun muutoksesta?No se on muuttunut ainakin aamuisin.Ja kohdussa tuntuu silloin tällöin sellaisia muljahduksia tai kuplan muljumista.Muita oireita ei ole.
Itse asiassa en usko raskautuneeni,koska miehen kanssa olemme enemmän vain nukkuneet toisiimme kietoutuneena kuin harrastaneet aikuisten jumppaa...mutta onhan tämä kiva haaveilla ja piinailla...
++++tuulia++++ puhaltelen kaikille tasapuolisesti!!!!
T:PauliNea 26/28-30,tjot 8
Näin sitten oli netti poikki viikon, enkä ole koneelle päässyt ja jo täällä on plussanneita!! Onnea paljon, ja ottakaapas meitä muita mukaan! Tähän väliin vähän omanapaista tilitystä, tikuttelin oviksen maanantaina, tosiaan elämäni ensimmäinen " tikku" ovis..:) Sitten rupesin miettimään, että koska toivottu laskettuaika on juuri meikän synttäripäivänä 21.1., niin sehän meinaa...että mut on " tehty" vappuna?! Auts. Tällaisia ei kannata miettiä. Haikarahan mut on tuonut, eikö vaan?
Tosiaan ovis oli sit maanantaina, ja mahaan sattuu edelleen, nyt kp17/26-28. Millonkohan tämä menkka/oviskipu oikein häipyy? Meinaan että munasarjoihin, itseasiassa enemmän oikeelle, sattuu niin s***anasti että hyvä kun voi suorassa seistä. Ei tällaista kyllä ole aiemmin ollut. Vai eikai vaan miukumauku nyt tutkaile kehoaan suurennuslasilla, eihän vaan...;)
Nyt pakko jatkaa töitä...
Pojilla oli ma-ti koulusta vapaata ja olen siis ihan päiväpöllönä ;)
Jos jollakin oli piinapäivät menossa, niin peukkuja pidetään! bdbdb
Ja jokos on viivat vahvistuneet, ovis- tai plussaviivat? bdbdbdb
O.N ei sitten jaksetukaan ukon kanssa touhuilla eilen, piiperölle pukkaa lisää hampaita ja illat-alkuyöt on aika risaisia :( Toisaalta ne maanantain lupaavat nippailutkin on poistuneet kokonaan, joten tulikohan tästä sitten anovulatorinen kierto...? Mulla kun on PCO niin niitä saattaa olla ja onhan niitä ihan normaaleillakin aina silloin tällöin...
Mukavaa keskiviikkoa kaikille!
Sorry omanapainen viesti... :(
-Allu kp11, yk8
Huhtitytölle paljon halauksia, hui kamala mikä onnettomuus! Onneksi ei kuitenkaan päähän tarvinnut tikkejä, vaikka varmaan sattui ja kovaa! Kenen kanssa oikein kolaroit?
Ja uusiakin oli jälleen tullut, tervetuloa =)
-Allu
Täällä ollaan taas jännäämässä ja pyörittelemässä päätä, mulla on menossa niin omituinen kierto että veikaten ei hetkeen tuu meille vauvaa. Nyt siis kp 26/32 yk 4 ja tuossa kp23-25 tuli ruskeaa tuhrua ja eilen yksi ohut veriviiru joka loppui ja tänään tuli kananmunalimaa??? Jäi kiinni kuppiin niin huomasin x_X jotain omituista on menossa kyllä. EI mitään menkkakipuja tai mitään että olis vaan alkanu tihruttaa etukäteen. Nyt sitten tuota kanista???? Saas nähdä miten meidän käy, lämpöjä en mitannut tässä kierrossa kun ajattelin että pidän paussin mittailemisesta :D
Onnea plussanneille ja tsemppiä ja plussatuulia tarvitseville +++++
Lastwishkp 26/32 yk4
Kiitos kaikille tsempityksistä näin oviksen hyödyntämisessä, ahkeria ollaan oltu ja tänään vielä varmistellaan;)
Susumint, toivotaan että viiva ovistestiin vahvistuisi lähipäivinä, tärppionnea!!!=)
Tamatulle kaikkea hyvää odotukseen!!
Nelliinallahan hyvän tuntuisia oireita on, toivotaan että täti jättää tulematta ja plussatuulia perjantaiseen testiin!!!
Huhtitytölle paranemista!! Johan oli kamala sattuma sinulla. Toivotaan että se testattu nega muuttuisi pävien lisääntyessä plussaksi!
Pocolle tärppionnea myös ovisaikaan!! Kuulostaa niin tutulta toi iloitseminen ovisplussasta, mua ainakin ilostuttaa siinä just se et tietää et kroppa edes jollain tapaa toimii=)
Toivottavasti Kevätkertun hoppunega muuttuisi plussaksi=)
Possumunkille tätipahoittelut ja parempaa onnea uuteen kiertoon!
AnniHelen@lle onnittelut ovisplussasta, toivotaan sen tuovan tulosta!!
Tervetuloa Ida mukaan=)
Lissukkaalle halitukset, sairaudet on aina kamalia kohdattavia ja laittaa kyllä ajattelemaan elämänarvoja uusiksi! Plussatuulia sinullekkin=)
Lastwish, olisiko kyse kiinnittymisvuodosta, toivottavasti ;)
Omassa navassa outoja...Ovistesti näytti vielä tänäänkin tosivahvaa plussaa, tähän saakka ainoastaan yhtenä päivänä tullut tommonen viiva. Mistäköhän mahtaa moinen nyt johtua=O Lämmöt oli kuitenkin tänä aamuna nousseet reilusti, nähtäväksi jää että pysyvätkö siellä.
p02p06 kp 21/28-31 yk 5 dpo 1?
http://www.fertilityfriend.com/home/187736
Tervetuloa uudet kuumeilijat!
Joku kyseli siitä greippimehusta aiemmin. Itse olen sortunut kyseiseen juomaan heti alkukierrosta lähtien ja edelleen juon 2dl/pvä. Limat on mielestäni " lisääntyneet" , tiedä sitten mistä johtuu ;)
Tänää soitin kättärille, ja sanoivat että raskaustestin ei pitäisi näyttää enää plussaa. Hormoni poistuu neljän viikon kuluessa kaavinnasta. Käskivät tehdä testin vielä uudestaa sunnuntaina.
Eilen alkoi enemmän menkkamaisia kipuja, joita ei ensimmäisessä raskaudessa ollut, muistaakseni. Ja edelleen jatkuvat. Hitto!
Miten muilla, onko mahaa vain nippaillut ihan alkuraskaudessa (ennen testin tekoa), vai onko ollut kunnolla menkkamaisia tuntemuksia?
Pahoittelut tädin jyräämille (taidan tulla perässä helmikuisiin =( )
Plussa tuulia +++++ kaikille!!++++!b
Piinaterveisin Vadelman kp29/28-34 yk2
piti vielä viivanvahvistumista toivottaa ja ihan varovasti haamusta onnittelen=)
Täällä pukkaa asian kanssa parisuhdekriisiä.. =(
Ajatuksena siis oli odotella josko tulisi kuukautiset/tärppi kesä-heinäkuun vaihteeseen mennessä ja jos ei ole tullut niin sitten jotain apuja (arvelin, että Clomeja).
Noh, minä sitten tänään kysymään gyneltä, että mitä ne avut olis ja voisko niitä aloittaa jo aikaisemmin kun olo on mikä on. Kp 34 menossa, ovista ei ole tullut, hiukset lähtee, karvan kasvu on lisääntynyt jne jne.. Painonhallinta ollut nyt ihan järkyttävän vaikeaa => PCO oireet ovat palanneet entistä rajumpina ja hormonitoiminta taitaapi hyytyä taas kokonaan. *itku ja hammasten kiristys*
Tarkoitus olis siis jos lisäapulääkkeet ei auta niin sitten ensi vuoden alusta päästäisiin kunnalliselle puolelle hoitoihin.
Gyne kuitenkin totesi tänään, että heillä ei tehdä asialle mitään ja clomeja ei voi määrätä ilman seurantaa. No ymmärrän asian hyvin koskoa tämä gyne on perhesuunnitteluneuvolassa eli siis lähinnä ehkäisyasioita hoitaa mutta MIKSI sitten meni lupaamaan jos kerran siellä ei asiaa tullakaan hoitamaan?? Miksi pitää odottaa sinne kesään, että saisi sitten kuulla " sorry, ei me hoidetakaan sua, kunhan nyt odotettiin, että tulisitko itseksesi tiineeksi.."
Ja ymmärrän senkin, että clomeja ei määrätä ilman seurantaa. Kaveri tosin sai soittamalla reseptin eräältä yksityiseltä lääkäriasemalta ja on nyt raskaana. Kauppasi loppuja minulle mutta enpä taida uskaltaa... =/
Eli.. Meillä siis olisi edessä nyt väestöliitto/ava-Klinikka mutta miespä heittikin tänään ilmaan, että " jos ei nyt kuitenkaan kiirehditä.." *SIIS RUMASANA*RUMASANA*RUMASANA*
Puheyhteys tällä hetkellä aloitteestani totaalisesti poikki. Painostamalla ei saa mitään hyvää aikaiseksi, joten pitääkö minun nyt sitten haudata kaikki vauvahaaveet. Miehen mielestä minä kiirehdin nyt enemmän vauvahaaveita kuin itseni hoitamista. Mutta eikö ole niin, että PCO:n hoitoon on kolme asiaa: Laihdutus, e-pillerit kuten Diane Nova tai raskaaksi tulo?
1. Olen laihduttanut 26kg (jonka jälkeen pco-oireet itseasiassa vasta alkoivat..)
2. Söin vuoden Diane Novia ja en syö enää koska olo oli niistä NIIN hirveä + en halua hoitaa itseäni " vastasuunnasta" -->kun kerran haluan raskautua niin miksi söisin e-pillereitä?
3. HALUAN ÄIDIKSI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
t. itkuinen Raitis...
meillä kans mies tokaisi yhden riidan aikana että
" mene sitte hakemaan jostain toinen mies joka haluaa niitä lapsia"
Onneksi saimme kuitenki sovittua ja mieskin myönsi vain suutus päissään sanoneensa koska tiesi että arkaan paikkaa osuu :o(
Mutta kyllä olen moneen kertaan sen jälkeen avrmistanut että varmasti haluaa vielä vauvan etten ole yksin tässä. Hänelle vain on kova pala kun en tulekaan sauvaa heilauttamalla raskaaksi kuten hän on aiemmin kuvitellut :o)
).( voi että yksi mies haisi kaupassa pahalle *yök* ja pesuaine hylly sai voimaan pahoin :o/
jos nämä kaikki on kuvittelua niin kuin luulen taidan olla mailmanmestari oireiden kuvittelija ;o)
Niiloakseli kp22/30 yk10
P.S en uskalla apteekin ohi edes mennä,ostan kuitenki testin ja petyn TAAS...... voiko olla malttamattomampaa ihmistä..,.
Vein miehelle saunaan mennessäni kannettavan syliin ja auki olevalla selaimella oli tietoisku pco:sta. www hedelmallisyys fi/finland/concern/Infertility_in_Females/Ovulatory/Polycystic_Ovary_Disease.jsp
Kun tulin saunasta niin mies tuumasi, että " kun en minä tiennyt, että sitä pitää hoitaa noin.. Kai sitä vauvaa sitten pitää vaan yrittää toista kautta" (eli siis väestöliiton tms..)
Pakko myöntää.. Mulla ON ihana mies!
-Raitis-
kyllä ne miehet osaa olla ihaniakin :o) ja mistä ne voi oikeasti tietää kaiken ellei me naiset niitä hieman sivistetä. Liekö nuo tietää puoliakaan vauvan teon vaikeudesta,kylvävät vain hymyssä suin siementä ;o)
Niiloakseli näköjään lista häirikkö ;o)
Otan osaa, tosi ikävä tilanne tuollainen mykkäkoulu. Ei kaikki miehet ehkä ymmärrä kuinka antaumuksella naiset raskautumiseen suhtautuu. Eihän se niiden biologinen kello tikitä, vaikka naiset sen omassa korvassa niin hyvin kuulee..
Huhtityttö, toivottavasti olet toipunut paremman puolelle. Kaikenlaisia hulluja liikenteessä..:(
Lastwish: jos pitäisi veikata niin voishan se olla ovisvuotoakin ollut?? Tai siis tosta kananmunavuodosta päätellen.. Mitä tahansa olikaan, toivotaan että lopputulos on se paras mahdollinen.
Kevätkuiskaus: Onnea, toivottavasti vahvistuu!
Tosi monella jännät paikat, anteeksi kun lahopää ei jaksa muistaa kaikkea. Toivon teille kaikille plussia!!!
Ja ikäviä tätejä oli saapunut, pahoittelut:(
Hobbie kp 10/27, harmittaa vietävästi että mies lähtee huomenna usean päivän reissuun. Että se niistä toiveista.
Täälläpä on taas monenmoisia tilanteita! Ja oireitakin riittää :)
Niiloakseli: toivotaan että sun oireet viittaa just siihen miltä ne kuulostaa!!
lastwish: sulla kans on jännät paikat, +++++puhuri sinne!
Onneksi Raitis sai asiat miehensä kanssa järjestymään, niin on se vauvatehtailukin helpompaa...
p02p06: olit kommentoinut ihanan monelle meistä :) Miten ihmeessä muistat mikä asia kuuluu mihinkin nicciin?!?
Kaikille tasapuolisesti plussaa niin ovis kuin r-testeihinkin, ja tädin yllättämille kovasti pahoitteluja!
Täällä ei mitään uutta. Menkkaoireita ollut muutaman kerran päivän aikana. Nyt ei tunnu mitään misssään, mutta tätikään ei ole vielä saapunut...
kevätkerttu kp22/21-26
Joten poistun keskuudestanne ja siirryn helmitoiveisiin. Toivottavasti kukaan ei seuraa perässä. *hymy*
-possumunkki