HELSINKI, kerro parhaat asiat maamme pääkaupungista?
Parhaat paikat, tekemiset, näkemiset, kokemiset, kauniit ja upeat maisemat, missä parasta ruokaa, ihanin muistosi Helsingistä, mikä on parasta mitä kaupunki antaa sinulle, mikä jokaisen pitäisi kokea Helsingissä jne jne...
Olemme muuttamassa töiden perässä Helsinkiin Pohjois-Suomesta. Mies sai unelmiensa duunin vähän yllättäen joka on Helsingissä, mutta hän on vähän tallainen helsinkionpaskapaikka eikä ikinä ole edes käynyt siellä paitsi nyt kun sai sen työn ja käytiin katsoon työsuhdeasuntoa. Itse olen nuorena ollut 3 kesää kesätöissä Helsingissä. Joten miten avartaa miehen käsitystä Helsingistä että se on muutakin kuin vilkas rautatieasema tai lähiön betoniviidakko?
Kommentit (95)
Hauskinta Helsingissä on nämä alemmuudentuntoa potevat juntit jotka tämänkin langan ovat roskalla täyttäneet :D
13.11.2025
Helsingin poliisilaitokselle ilmoitetut seksuaalirikokset ovat kasvaneet kahdessa vuodessa yli 50 prosenttia ja raiskaukset yli 60 prosenttia.
hehee
Itis
Jakomäki
Kontula
Malmi
Tattarisuo
Malminkartano
Kannelmäki
Siinä on ne helsingin todelliset kasvot.
Kehä III on kiva ajaa ja motaria.
Vierailija kirjoitti:
Syntyperäisenä helsinkiläisenä vakavissani harkinnut muuttoa täältä. Toki plussia on, kuten ravintola- museo- ja baaritarjonta, jos sellaisissa usein käy. Mutta miinuksia kaiken aikaa yhä enemmän: tosi kallis asuminen, nykyään monin paikoin todella paljon päihdeongelmaisia, maa han muuttajia yms lieveilmiöineen, erityisesti moni lähiö ja liikenteen solmukohdassa yleinen pahoinvointi ja levottomuus näkyy aika paljon, kaupunki kasvanut liikaa eli ruuhkat ja ihmispaljous kasvaneet ja liikarakentaminen pilannut monia aikaisemmin hyviä alueita, välimatkat matkallisesti ja varsinkin ajallisesti yllättävän pitkiä, lukuisat kaupungit typerät päätökset, jne jne. Muutenkin tunnelma muuttunut jotenkin kolkommaksi ja kireämmäksi, ei tämä ole enää se kotoisa Helsinki mitä oli vielä 2010 luvun ekoina vuosina.
Hyvin tiivistettynä noi.
Siksi jätinkin likaisen stadin yli 10 v sitten.
Muualla on parempi. Ja varsinkin siistimpää ja turvallisempaa.
Merenrannat (130km) saaret (n 300kpl) mm Suomenlinna, Mustikkamaa, Seurasaari. Virkistysalueet, Vantaanjoki, vanhankaupungin koski, luonnonsuojelualueet, luontopolut, valaistut kävelyreitit, Keskuspuisto, pellot, Haltialan eläintila, hevostallit Tuomarinkylässä, eläintarha, puistot, kalliot, tekomäet, hyvin hoidetut, lumetetut ladut, lukuisat ulkoliikuntapaikat, lasten leikkipuistot ilmasine ruokineen jne jne. Helsinki <3
Vierailija kirjoitti:
Itis
Jakomäki
Kontula
Malmi
Tattarisuo
Malminkartano
Kannelmäki
Olen asunut 35 vuotta Kannelmäessä ja Malminkartanossa ja viihtynyt hyvin. Luonnonläheistä ja vihreää. Junalla vartti keskustaan. Jos on saanut Helsinki-tietoutensa Hesarin kermap*rseiden kirjoittamista jutuista voi tietysti luulla toista. Voin suositella.
Helsinki on juuri sopivan kokoinen. Voi pyöräillä ympäriinsä ilman suurta stressiä ja kävelläkin ympäriinsä kun vähän ottaa liikunnan kannalta. Toisaalta Helsinki on riittävän suuri, etteivät kaikki tunne toisiaan jotain kautta. Jo pelkästään Itä-Helsingissä on hyvin erilaisia alueita.
Kohta on uusi vuosi. Juliaanisessa kalenterissä helmikuu on vuoden viimeinen kuukausi. Juliaaninen kalenteri oli Suomessa käytössä vuoteen 1758. Tuhat vuotta.
TOP5
On kuin kopio Pietarista.
Talvisin raaka merituuli.
Keskustan jugend-kämpissä miniatyyrivessat, jonne ei sovi edes puolta ajatusta pesukoneesta.
Töiden jälkeen illalla saa ajaa autolla pari tuntia korttelirallia ennen kuin löytyy sopiva parkkipaikka.
Stockmann on kuin varjo entisestä. Samaten Akateeminen.
Hyvät palvelut. Esimerkiksi minulla on lähietäisyydellä kolme uimahllia ja useita hiihtolatuja. Saa olla rauhassa, eikä kukaan tarkkaile tekemisiäni. Luulen, että pikkupaikkakunnalla ei olisi näin.
N58
Tuli järkeä muutta pois, oli ehdottomasti parasta.
Kannattaa muuttaa johonkin vähän syrjempään ehkä jos olette maalaisia. Myös Espoota suosittelen, siellä paljon muualta muuttaneita.
Mutta onhan Hkissä vähän kaikkea. Esim rannat kesäisin, saaret..
Pihlajasaari, Seurasaari, pyöräilyreittejä, merenrantareittejä, metsäreittejä, Hietsu ja muita rantoja, lukuisia kauppakeskuksia, Linnanmäki....
Kesäisin ihanat saaret ihan keskustan tuntumasssa, puistot, torit, ulkoilmakonsertit, terassit, kauniit rakennukset esplanadilla, kruunuhaassa, Kaivopuistossa, Töölössä jne
Talvella uintipaikat, tunnelmalliset ravintolat.
Vierailija kirjoitti:
kaikki on coolei
Minä en ole. Mutta onneksi Helsingissä voi myös olla vapaasti epäcool, eikä kukaan kiinnitä siihen huomiota. Voi käydä kaupassa tukka pystyssä, crocseissa ja harmaissa vanhoissa verkkareissa, eikä kukaan katso pitkään.
Vierailija kirjoitti:
Itis
Jakomäki
Kontula
Malmi
Tattarisuo
Malminkartano
Kannelmäki
Miksi juuri nämä? Minulle todellista Helsinkiä on Pitkäsillan eteläpuoli.
Onko Bulevardi turvallinen liikkua 18 jälkeen illalla?
Helsingin joukkoliikenne on kokolailla niin hyvin suunniteltu ja toimiva, että vastaavaa en ole matkustaneenakaan kokenut muualla maailmassa. Myös reittiopas-sivusto on vertaansa vailla.