*marraskuisten maanantai* *hyvää vappua*
no hyvää huomenta. aloitan aurinkoisen päivän murisemalla. on se kumma että vaikka yleensä väsyttää niin nyt loppu uni tuntia liian aikasin. kohta vasta pitäis herätä ja oon ehtiny jo loikoilla puoli tuntia yrittämässä saada unta, laittaa itteni kuntoon, syödä aamupalaa, pukea. taitaa jännittää ultra :)
tuossa 1,5tunnin päästä nään pikkuisen! toivottavasti kaikki on hyvin ja toinen heiluttaa oikein innokkaasti isille ja äitille. jännittää todella...
näin tossa painajaista (siihen oikeastaan heräsinkin) että olin ultrassa ja ensinnäkin siellä heilu joku ihme transumies ympäriinsä ja tuli monta kertaa huuhailee sinne meijän tutkimushuoneeseen. outoa siinä oli että sillä oli sidottu tekomuna lanteile ja se heiluen pisti menemään. se äijä ahdisti siinä unessa ihan hirveesti, sama äijä on ollu ennenkin mun painajaisissa (tosin ilman tekomunaskuita). niin, sitten sen äijän lisäks se ultraaja hävis vähän väliä huoneesta ja muutenkin sääti jotain outoa. lopulta kysyin että mitä hittoa sä teet kun otti puudutusneulan ja aiko puuduttaa kohdun kaulan.sain selityksen että se oli aatellu että kun oon niin paljon sairastellu että laitetaan mut yhteen tutkimusryhmään ja nyt pitäis ottaa joitakuita testejä ja ilman puudutusta ne tekee tosi kipeetä. täti pisti puudutteen ja yhtäkkiä mun munasarja alko turpoomaan ihan valtavasti. siihen sattu tajuttomasti ja pidin käsillä siitä kiinni kun se pullistu ihan ilmapallona tohon näkyviin mahanahan alle. jouduin ihan paniikkiin ja yritin ettiä soittokelloa, hoitaja tuli ja sano et toi on joo kortisoniallergiaa, mut sille ei voi minkään ku oot raskaana, ei voi antaa vasta-ainetta. siihen paniikkiin heräsin. hirvee tärinä päällä ja munasarjan kohtaan sattu oikeastikkin, mut onneks ihan pientä nipistystä vaan.
kauhee nälkäki herätessä vaikka söin puol 12 yöllä viimeks... (oli nälkä :D ) että tämmönen aamu tällä kertaa. nyt soi miehen herätyskello, kohta päästään lähtemään :)
hyvää vappua!
Kommentit (17)
Kerkesin kirjottaa tuohon toiseen pinoon kun en tätä huomannu, mut kopsaan sen tekstin tähän.
Hauskaa vappua kaikille!
Ultrassa käyty :) Kaikki näytti olevan hyvin. Yksi kaveri siellä rellotti jalat ylhäällä ja käsi niskan takana. Sydän sykki. Niskaturvotus oli 1,74. Oli kyllä suloinen :) Miehelle tuli siellä ultrassa tunne että tyttö on tälläkin kertaa. Niin ja vatsanpeitteet näytti olevan kiinni, esikoisellahan oli syntyessään gastroskiisi.
Pari valokuvaa saatiin mukaan. Sivuprofiili mein pikkukakkosesta. On muuten uudet ultralaitteet ilmeisesti EKKS:ssa, oli niin selkeet kuvat, toisin kuin esikoisesta.
Pitää tästä valmistautua vapun viettoon, lähetään miun vanhempien luokse.
Edvina ja pikkunen rv12+2
eli nyt on kotiuduttu ultrasta viimein, tuli kotimatka tehtyä muutaman mutkan kautta muuten vain.
yksi pieni söpöläinen siellä mennä pyöriskeli. ihan mahdoton vilpertti oli :) jatkuvasti meno päällä ja jahka ensin oli takapuoltaan poseerannu kameraan niin sen jälkeen ei suostunut näyttämään kuin kauniin naamansa :) ihan sama vaikka kuinka ultraaja koitti toisesta suunnasta niin aina viuh ja kaveri taas naama ruudussa kiinni :D laskettuaika ei tavallaan muuttunut, ainoa että " vaihdettiin" se menkkakierron mukaan menemään, eli nyt sitten oliskin 3.11. laskettuaika sitten menkkakierron mukaan, muuten se sama 1.11.
niskaturvotusta oli 1,7 eli ihan normaali. muutenkin oli kaikki palat paikallaan (varsinkin naama :D ). sukupuolesta ei halunnut lähteä arvailemaan, mutta kun ultraaja näytti suoraan alapuolelta kuvaa (halus näyttää mistä napanuora lähtee) niin voisin vaikka vannoa että näky selkeät häpyhuulet. mies taas sano että myöhemmin oli yhessä kuvassa näyttäny kuin olis ollu pippeli, mutta sano kyllä että saatto olla napanuorakin. jompi kumpi on varmastikkin oikeassa :) kattoo jos rakenneultrassa selviäis. mutta siis noin ultran perusteella terveeltä ja eloisalta pipanalta vaikutti ultraajankin mielestä. ei oo ihme että liikkeitä tuntuu kun tuollalailla melskaa :)
tämmöstä tänne. tää täti taitaa mennä tuijottaa noita 4ää kuvaa jotka saatiin.
Oon se minäkin tonttu torvelo, kun en aamulla huomannut että täällähän oli jo pino pystyssä. Kirjotellaan kuitenkin tähän pinoon kun on aikaisemmin laitettu pystyyn.
Tonttu Sanle
Phoittelut vielä tuosta mun pino sekoilusta. Olin muka aamulla katsovinani ettei pinoa ollut vielä pystyssä ja väsäsin sitten uuden.
Tämä aamu mennyt siivouksen merkeissä. Kämppä on nyt siivottu, uuni pesty ja 3 koneellista pyykkiä pesty. Mietin vielä jaksaisko lähtä saunan pesemään ja ikkunat pesaista. Ois kiva vappusaunat ottaa puhtaassa saunassa... No mietitään!
Viimeyönä ei tarvinnut enää kesken unien käydä vessassa, muutenkaan ei niin tiheästi päiväsaikaan oo enää tarvinnut vessassa juosta. Jokohan se kohtu ois noussu ylemmäs, ettei enää niin paljon paina rakkoa. Kyllä se tuolla aika alhaalla vielä tuntuu, ja eipähän tuo maha ainakaan vielä pullota, että tiedä sitten siinä nousemisesta.
Sanle ja Dj 11+6
Moi! Siirsin tuolta toisesta pinosta tämän tähän.
Täälläkin töissä kärvistellään... Ehkä tänään pääsee vähän aiemmin lähtemään pois. Ei ole kyllä mikään kiva vappuilmakaan, että sinänsä ei niin harmita töissäolo.
Omaa napaa: Rouvavauva, niin tuttu tunne tuo mitä kuvailit. Itsellänikin epäuskoinen tunne tästä raskaudesta, kun maha ei ole lainkaan kasvanut vielä, mulla viikkoja tosin vasta 10+4. Onneksi tuli kutsu np-ultraan 15.5. Siihen on kyllä vielä pari viikkoa, mutta sittenhän tämä selviää. Toivottavasti kaikki olisi hyvin ja tämä vain olisi erilainen raskaus kuin esikoisesta... Mullakin on nim. yksi keskeytynyt keskenmeno taustallani, ehkä siksi pelottaa.
Muutama tunti vielä ja sitten munkkiostosten kautta kotiin :). En mäkään jaksa itse niitä keitellä. Hauskaa vappua kaikille!
t. Mauku
Ensimmäistä kertaa olen linjoilla täältä työpaikalta. Oppilaat tekevät omia hommiaan koneilla, eikä kukaan kaivannut apua.
Tuossa toisessa pinossa olivat äänessä hengenheimolaiseni, eli epäuskoiset. Odotellaan ja uskotaan!
Kymmenen minuuttia ja sitten pääsen ostelemaan vappuruokia. Lähdetään tänään mummolaan ja huomenna ystävien luo kylään. Tänään piti olla kotona, mutta oksennustaudin aikana saimme yliannostuksen kotona oleilusta ja mummolakin tuntuu nyt vauhdikkaalta vaihtoehdolta.
Mukavaa vappua kaikille, skoolaillaan simalla! (Join eilen tilkan kuohoviiniä. Se meni päähän ja polviin ja joka paikkaan, kuin humahtamalla. Siis aivan pieni tilkka.)
Pepi 11+6
Ultrassa käytiin mekin ja yks pieni vilpertti siellä näkyi..IHANAA, kyllä kivi vierähti sydämeltä..ainakin hetkeks.
Turvotusta ei ollut kuin 1mm, eli ihan normaali, pituuden ja pään läpimitan keskiarvo antoi rv:ksi 12+4,eli pari päivää enemmän kuin mitä oikeesti on.
Hirvee pyörinä oli, hetken malttoi olla paikallaan ja sit taas mentiin. Oli kädet ja jalat ja sydän läpätteli kans.
Kiva kuulla että muillakin hyviä ultrakuulumisia tullut..Ja tsemppiä vielä ultraa odottaville! Se aika oli pitkä oottaa..
Ei nyt pysty ajattelee mitään muuta, ihan sekaisin pää..Itku meinaa väkisinkin tulla, vaikka siel ultrassa ja autossakin pystyin pidättelee..
Milenna ja Onni-Ilona 12+2(jos nyt uskaltais jo laittaa tuon tekonimenkin)
Nyt on sit uusintaultrassa käyty. Viikko sit sain la 25.11 mutta mutta nyt se onkin 4.12!:) Kuukautisten mukaan la olis ollu 21.11, mutta vähän tuo kierto sit heittää.. Mutta mä taidan lähtee täst tekemään tuttavuutta joulukuisten kanssa! Moiks, ja täytyy käydä lukemassa aina teidän kuulumisia :)
Kiva lukee et niin monet on jo käyny ultrassa ja kaikki on hyvin :) Ite käärmeilen vielä siihen 16.5. asti ja aika tuntuu matelevan...pakko taas huomenna koittaa josko sais kotidobblerilla sydänäänet kuuluviin. Kaameeta tää pelko taas :( Meen kyl perjantaina avoneuvolaan jos en saa ite sydänäänii kuuluviin. Eiköhän neuvolas täti osaa löytää viikolla 11+6? Millon muilla olikaan kuunneltu ekaa kertaa ja kuulu? Oliko sellasii joil kuulu ennen tota 11+6 joilla on kohtu taaksepäin kallistunu? Mulla kuunneltiin sekä esikoisen et kuopuksen kohdalla vasta 12+3 eli tää ois nyt muutamia päivii aikasemmin.
Kohta täytyy alkaa valmistautuu ku meille tulee parin tunnin kuluttuu vieraita. Iloista vappua kaikille!
Tarald ja tiitäinen 11+2
Onnea kaikille ultrassa käyneille! Olipa ihana lueskella teidän ultrakuulumisianne. Itselläni on seuraava ultra vasta kahden viikon päästä.
Kirjoitan tässä nopeasti sillä välin, kun munkit ovat kohoamassa. Nyt ei kyllä yhtään huvittaisi alkaa paistelemaan niitä, koko päivän on ollut sen verran huono olo. Ihan turhaan taas ehdin pelästyä oireiden katoamista, sillä tänään on itselleni tullut jälleen täysin selväksi raskaana olo. Yöks!
Hyvää vappua kaikille!
RvaRuljanssi ja Nuu 9+6
ultrakuulumisista!!! Ihanaa lukea näitä ilon viestejä :) Edvina totesi että taitaa olla EKKS:ssa uusi laite, niinpä miustakin...esikoisen aikaan ei tosiaan ollut noin hyvää kuvaa. Ja mikä ihmeellisintä, vatsan päältäkin kuva oli ihan yhtä selkeä. Hyvä näin :)
Freyalla on todella mielenkiintoiset unet, heh :)
Minä näin tuossa jo " yrityksen" aikana kans kivaa unta. En siis ollut vielä raskaana mutta yritys oli hyvä kymmenen. Miulle tuli tuonne nivuseen sit inhottava paise ja unessa lääkäri sanoi että no nyt on maailman kirjat sekaisin, siulle kasvaa se vauva tänne nivuseen!!! Ja sillä on pippelikin :) Hehee, kyllä huvitti seuraavana aamuna.
Kohta lähden hakemaan neitiä hoidosta. Hoitaja pyysi näin omana vapaapäivänä likan sinne kun heillä oli vappujuhlat. Tosi kivasti hoitaja oli kaiken laittanu juhlakuntoon kun aamulla kurkin sinne keittiöön. Lapsilla oli oma minipöytä+tuolit ja kaikki asianmukaiset krääsätkin. Mie kävin ostamassa serpenttiiniä ja vappuviuhkan, pallot on jo ennestään. Likka saa niillä temuta sit mielensä mukaan, sotkusta viis.
ON: ei mitään oireita enää. Väsyny oon vieläkin mutta se taitaa olla kroonista :) Ei pahaa oloa ei mitään. Rinnat on tosin vähän väliä " tiellä" eli ne on kaiketi vähän turvoksissa.
Jeps, nyt riennän hakemaan neitiä! Hauskaa Walpuria kaikille!!
T: Nasulina rv 12 (?) ....ultran mukaan 12+5
Milennalla taitaa olla sama vika kuin miullakin: Migreeni. Toinen puoli on jälleen hieman puuduksissa ja ajoittain pieniä sumeita kohtia tulee silmiin. Yleensä ei mullakaan sitä päänsärkyä ole, mutta nyt sitä on ihme kyllä ilmaantunut. Harmittaa vaan, ois saanu pysyä poissa. Mulla taitaa silti olla yöunien puute syynä tähän vaivaan. Esikoisella hirvee yskä ja mies on alkanu kuorsaamaan kuin tukkiäijä. Tai ehkä mulla se uni on vaan pinnallisempaa... Vessassa saa käydä väh. 2 kertaa yössä ja selkä vihottelee sit sen lopun aikaa. Jotenkin on vaan niin hankala vaipua takasin uneen sen vessareissun jälkeen kun toinen sahaa täysillä vieressä =(. no, se siitä- sainhan purkaa tänkin tänne!
Onnea ultrakuulumisista!!! On ihana kuulla että kaikilla on ollu np- ultrassa kaikki hyvin.
Nyt menen kyllä unille, jos olo vaik hieman helpottaisi.
Eppuliina 12+3
Tulin juuri ekasta neuvolasta ja sydänääniä ei kuulunut! Tiedän toki ettei ole mitenkään outoa näillä viikoilla tuo kuulumattomuus, mutta silti se huolestuttaa. Ultra olisi seuraava käynti ja se on vasta 18.5. Tuntuu kovin pitkältä odotella tuohon asti. Onko muilla jo kuulunut äänet näillä viikoilla? Kovasti on pahoinvointi vaivannut tänään ja eilen. Toisaalta se on jopa lohduttavaa, tuskin tuotakaan niin kovasti olisi jos ei masussa mitään elämää olisi. Lapset riehuvat vappupallojensa kanssa... Nyt ei kun simalle ja tippaleiville!
t.Rypäle ja ihme rv 10+4
Hauskaa vappua!
Pitkästä aikaa tänne kirjoittelen, olen kyllä käynyt pinoja lukemassa. Mulle iski aamulla ahdistus ja epäusko. Siis siitä, että olen(ko) raskaana tai siis, että onko raskaus edennyt tai keskeytynyt. :-/ Katselin itseäni peilin edessä, eikä mun maha ole lainkaan kasvanut (rv. 12+6, alkuraskauden ultran mukaan 13+3). Olen kuitenkin aika hoikka ja kohtu on eteenpäin kallistunut, joten edes pientä muutosta odotin tähän mennessä. Joo, jos kaikki on kohdallaan (neuvolalääkäri ylihuomenna ja np-ultra perjantaina), saan nauraa itselleni. No, kai tähän epävarmuuteen osaltaan vaikuttaa aikaisempi keskeytynyt keskenmeno (rv. 11:llä).
teille jotka kysyivät sydänäänien kuuluvuudesta, mulla on taaksepäin kallistunut kohtu ja dopplerilla äänet saatiin kakkoselta kuulumaan jo 9+1.
tältä kolmoselta kuunneltiin 12+1, 8+3 kokeiltiin mutta silloin ei vielä kuulunut.
Ultrassa oon käynyt jo kolmesti, ja parin viikon päästä menen taas, mulla on hematooma jota seurataan.
Terveisin Lapanen 13+1
Mitkäs teidän vappusuunnitelmat on?
Minä päätin tehdä oikein herkkuruokaa vapun kunniaksi ja uunissa onkin tekeytymässä valkosipulikermaperunat ja hirven sisäfile pihvit. Maustevoinkin tuossa väännin ja salaatin, jotka jääkaapissa syöjää odottelevat. Kohta pääsee herkuttelemaan! Sen jälkeen saunaan ja illaksi sitten kavereiden luo iltaa istumaan. Ostin ihan päärynälimonadi pullon itselleni vapun kunniaksi. Eiköhän sen avulla asia paljastu niillekin, jotka vielä raskaudesta ovat tietämättömiä.
Hauskaa vappuaattoa kaikille!
Sanle ja Dj 11+6
Olipa Freyalla ollut uni:)! Mulla myös tuppaa välillä näkymään niin kummia juttuja ettei usko kukaan..
Miulla on muuten kans tänään ultra..jännittää..
Ja eilen illalla oli taas joku kumma kohtaus, oikee käsi puutui,sitä nipisteli ja oikeessa laidassa näkökenttää alkoi näkymään neonvärisiä sahalaitakuvioita..epäilin migreeniä, mut päänsärkyä ei illalla tullut..tosin nyt jomottelee tuohon otsan kohdalle.
Viimeks tämöinen samanlainen oli ekassa raskaudessa, aikas lopussa, ja pelotti ihan hirveesti kun en tajunnut mitä tapahtuu..oireina oli just näön heikentyminen/oudot kuviot, korvissa humisi/kuuleminenkin vaikeeta, kädet puutuili ja puhe jotenkin puuroutui kans..silloinkaan ei päänsärkyä muistaakseni ollut, tai sit oli jotain vähäistä myöhemmin.
Silloin oli viel vieraita käymässä ja ois pitänyt heidän kans jutella yms.
Jännä homma, kun en oo koskaan ennen kärsinyt migreeniä ja nyt sit raskaana ollessa taitaa tulla sitäkin..
No, pitää koittaa lepäillä vaik vähän. Miehen pitäis tulla kohta kotiin, et päästään sit sinne ultraan. Päätettiin kutsua kotiin hoitaja tytölle siksi aikaa, kun tiietään millainen viuhtoutuja se osaa olla:)
Milenna rv 12+2