Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***TOUKOJEN MAANANTAI***

30.04.2007 |

Pinoa pinoa :-)

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
30.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Skedjk taisi vielä kysellä tuosta mun oireista. Eli ainoastaan verenpaineet on koholla ja turvotuksia löytyy. Ainakaan toistaiseksi ei ole proteiinia pissasta löytynyt. Saa nähdä mitä tänään neuvolassa todetaan. Valmiiksi jo " jännittää" neuvolaan meno, kun uhka osastolle joutumisesta on koko ajan päällä. Varmaan jo tuo nostaa paineita.

Viime yö menikin ihmeen hyvin. Tosin aamusta Rimpula päätti sitten tunkea itseään alemmaksi, joka ei niin mielenkiintoiselta tuntunut tuolla alaosastossa. Mutta eteenpäin sekin. Mieskin huomasi aamusta, että massu on laskeutunut alaspäin ja reippaasti. Saa nähdä mitä neuvolassa mitat kertoo.

Tänään pitäisi käydä hakemassa vaunut liikkeestä. Kaitpa se on auki vielä iltapäivästä kolmen jälkeen, kun on vappuaatto? Pitäisi varmaan soittaa ja kysäistä, ettei tule sitten turhaa ajamista. Muutoinkin pitäisi vielä viimeisiä hankintoja vauvalle tehdä. Ainakin amme puuttuu edelleen ja hoitopöydälle alusta. No, eiköhän tässä ennätä. Ei merkkejäkään synnytyksestä ja vielähän noita viikkojakin riittää.

-Ninca ja Rimpula 37+4-

Vierailija
22/41 |
30.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puudelille tsemppiä jos on tullut sairaalaan lähdön aika!

Murmelillakin alkaa olla jännät paikat. Täällä ollaan hengessä mukana.

Kurpitsavatsa, kiva kuulla susta. Moni muukin tuntui hävinneen yht' äkkiä jossain vaiheessa matkan varrella.

( . ) Meillä on poitsu ollut perjantaista lähtien kipeänä (johan se oli pari viikkoa terve) ja ollaan taas jännitetty, että uusiiko se korvatulehdus nyt kolmannen kerran. Ja nyt sitten yöllä heräsin itse kovaan kurkkukipuun ja olen tullut kipeäksi. Inhottavaa. Kurkkua kutittaa ja sattuu ja yskittää. Siihen vielä nämä muut närästykset ja lonkkasäryt, niin bye bye yöunet :)

Mulla on jo pari viikkoa jostain syystä ollut tunne, että vauva syntyy tällä viikolla. En tiedä olenko vaan psyykannut itseäni, että nyt se saisi syntyä vai mitä. Mutta nyt jännittää, että pitääkö tässä kipeänä lähteä synnärille.

Meillä on täällä jo melkein kaikki valmiina vauvalle. Sänky puuttuu, mutta huomenna haen sen siskolta ja sitten lähden patjan osto reissulle loppuviikolla. Sitten on kaikki valmiina. Meillä on täällä jo sitterit ja hoitoalustat ja ihan kaikki valmiina. Ihan sen takia, että olen siis omasta mielestäni lähdössä kohta laitokselle :) Varmaan minä olen sitten niitä harvoja, jotka kärvistelee reilusti kesäkuulle.

Minnis, meillä on tänään tasan kuukausi laskettuun aikaan. Onkohan taas syytä juhlia? Hyviä syitä herkutella ei kannata missata :)

Hyvää vappua kaikille!

Laru rv 35+5

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
30.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauskaa vappua kaikille! Taas on tullut taukoa kirjoitteluun, lukemassa olen käynyt kuitenkin ahkerasti. Onnea kaikille nyyttinsä jo saaneille!

Itse tässä kovasti olen odottanut, että menis ainakin toukokuun puolelle, vielä siis hieman olis odottelua. Onneks nyt on ainakin se 36 viikkoa täynnä.

Vappusuunnitelmista oli puhetta. Meillä ei ole mitään suunnitelmia ollut ja piti olla vaan kotona. Mutta nyt sitten kuitenkin lähdetään käymään mun äidin luona. Siellä saadaan kuulemma munkkeja ja päästään grillaamaankin. Yöksi tullaan kuitenkin kotiin. Alunperin suunnitelin, että oltain pyydetty kavereita grillaamaan meille, mutta niillä tuntui sitten kaikilla olevan muita suunnitelmia. Lapsettomia kun ovat melkein kaikki.

Mahan koosta tais olla jossain vaiheessa kans juttua. Mulla tämä massu on kanssa melko iso kun tätä vartta ei muuten oo ku vajaa 160cm Sf-mitta viimeks neuvolassa 33, lähtenyt laskuun kun vauvakin on laskeutunut. Joskus jo varmaan viikoilla 26 sain töissä kuulla miten iso maha mulla on. Ei tunnu kylläkään mitenkään kivalta se kun kommentit on tätä luokkaa: " Onpas iso maha, millonkas se la olikaan, niin kauan vielä, ei voi olla!" " Ootko nyt ihan varma, että siellä on vaan yksi?" Varsinkin sitten kun noita sokereita alettiin seurata ja oli muutenkin epävarma kaikista asioista, niin nuo ei tuntunut kivalta. Olenkin sanonut takas, että ihan yksi vauva on vaan ja ihan normaalin kokoinenkin vielä.

Näyttäis olevan niin, että kun yhden yön nukkuu kunnolla niin siitä saa maksaa sitten kahdella huonolla yöllä. Viime yönä nukuin muuten kunnolla, enkä käynyt kuin kerran vessakaan. Mutta näin koko ajan sellaista unta, että supisteli ja laskeskelin niitä sitten unissani, että koska pitää lähteä. Mitään kipeitä supistuksia ei vielä ole ollut. Lähinnä menkkamaista kipuilua ja vatsan kovettumista. Ja tuota kovettumista tapahtuu kyllä melko usein. Terkkarikin sanoi, että on kovin supistusherkkä.

Esikoisestahan meni lapsivedet ja toivon, että toisaalta, että menis nytkin. Ettei tarttis niitä supistuksia sitten laskeskella ja miettiä koska lähteä. Meillä kuitenkin on matkaa sairaalaan se 50km eli ei ihan hetkessä siellä olla.

Naurettiin eilen miehen kanssa, että ihan varmaan kun sinne sairaalaan sitten pitää lähteä on aamu- tai iltapäiväruuhkan aika tai sitten joku sunnuntaipäivä, jolloin kaikki jyväjemmarit on vehkeittensä kanssa menossa tuolla.

Täällä kans tuntuu, että välillä vauva on tulossa väkisin kyljestä läpi ja kylkiluut vaan venuu. Muljaukset käy kans välillä tosi kipeetä ja välillä muljahtelee niin, että ajattelen kohta kääntyvän perätilaan. Mutta eiköhän siellä rt:ssa olla kuitenkin. Samaa porautumista alhaalta läpi ja puukoniskuja on täälläkin. Välillä ihan nolottaa tuolla kaupassa käpertyä kaksin kerroin kun niin paljon sattuu. Ja närästys on jotain ihan kamalaa.. Noiden sokereiden takia kun on vaalea leipä kiellettyä ja ruisleipää kun menee aamupalalla syömään, niin johan hetken päästä polttelee. Illalla melkein kannattaa varmuudeksi ottaa jo Rennie, ettei tarvi sitten yöllä nousta sitä hakemaan.

Tsemppiä kaikille ja suppareita paljon kaikille niitä toivoville. Tsemppiä käynnistyksiin ja sektioihin menijöille (nimiä en muista).

-supukka- 36+3 ja isoveikka 2v7kk

Vierailija
24/41 |
30.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lauantaiaamuna tuli lähtö Naistenklinikalle pikku prinssin hakumatkalle. Synnytys " hieman" jännitti, kun takana kolme toinen toistaan kipeämpää synnytystä. Tämä olikin sitten ihan erilainen: nopea, helppo ja niin kivuton kuin voi olla (kiitos epiduraali!). Poika syntyi 12.32, strategiset mitat 3.560 g, 51 cm, myssy 37 cm. Juuri kotiuduimme, palailen myöhemmin tarkemman synnytyskertomuksen kanssa ja lukemaan kuulumisianne.

3+1 kera 11v:n, 10v:n, 2v:n ja pikkuherran ikää 2 pvää

Vierailija
25/41 |
30.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa kun vauvauutisia satelee..

Neuvolassa oli kaikki ok, en jaksa kaikkia mittoja ym tänne kirjoitella, ainoastaan hemppa ei vieläkään oo päälle sadan vaan taas jotain 96!! Eli kuvitella saattaa että mua väsyttääkin kokoajan..

Kävin sen jälkeen cittarissa mammuttimarkkinoilla, ja siellä oli siis niin paljon ihmisiä että kesti vähintään 10-15 min ennenku löysin ees parkkipaikan. Ja siellä ihmiset meni ihan päättöminä kun ei ois ennen ruokaa nähnytkään, onneks selvisin hengissä pois sieltä. Ja supisti niin pirusti kun yritin sieltä kassoilta vaappua autolla kun piti parkeeraa niin kauheen pitkällekin! No nyt oon kotona ja sain pojan nukkumaan joten täytyy varmaan alkaa vääntää niitä munkkeja.

Laru, huomasin kans että tasan kuukausi meillä aikaa! Jee, tänään herkutellaan tosiaan hyvällä ruualla ja munkeilla:)

Vierailija
26/41 |
30.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaalalaskun saa maksaa melkeinpä kuinka useassa erässä vaan. Kunhan vaan soittaa ja sopii itselleen sopivan maksusuunnitelman. Esikoisesta jouduin laittaa laskun moneen osaan ja sielä ollaan kyllä tosi joustavia.

Tottelina 39+0

Vierailija
27/41 |
30.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä sitä vielä odotellaan niitä synnytys suppareita. perjantaina olis LA, mutta taitaapi mennä yli. :( kivistystä ja vanteen tunnetta lantiolla on ollut aina silloin tällöin. Keskiviikkona ois taas neuvola, saa nähä mitä sanoo, laittaisko jo ajan Kättärille.

Ihan kateellisena lueskelen jo nyyttinsä saaneiden kirjoistuksia ja niiden joilla jo supistelee kipeesti. Meidän esikoinen tuli rv 39+2...nyt ollaan siitä menty yli. ONNEA VAAN KAIKILLE NYYTTINSÄ SAANEILLE :) :) kyllä perässä tullaan

Oma masu Nyytti on ollut täs viime aikoina taas aika hiljainen. Liikeitä kyl tuntuu, mut jotenkin tuntuu, että ne olisivat sellaisia venyttelyjä kuin kunnon potkuja. kaipa siellä on aikas ahdasta. tai oisko sit kiinnittynyt, ku tuo maha tuntuu jotenkin laskeutuneen kahen päivän aikan aika paljon. tai sitten se on vaan toive ajattelua. ken tietää..keskiviikkonahan se sit selviää.

ulkona ois muuten aika huisin hyvä vappukeli...aurinko paistaa pilvettömältä taivaalta ja lämmintäkin on ihan kivasti +12-15, mutta tuo älyttömän kova tuuli on hiukan häiritsevä.

No ei sitä minnekkään olla lähdössäkään, joten ei haittaa. Kaupassa pitäis kyllä käydä. Pojalle luvattiin ostaa vappupallo...motskarin haluaa:)

no ei täs kaiketi taas sen enempää...kuin suppareita haluaville ja minulle :)

rv 39+3 ja poika 4-v

Vierailija
28/41 |
30.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ONNEA 3+1!!!!!!!!

Lähteeköhän PUUDELI hakemaan vappuvauvaa....

ONNELLINENMAMMA oli saanu kivan lahjan. Mulle kelpais aina tollaset matkajutut, sen verta reissaajaa vissiin veressä. Toivottavasti löydätte mukavan kohteen.

SKEDJK mietti miesten shoppailuintoa. Meillä riippuu ihan kaupasta. Isot kauppakeskukset on pannassa, kun niissä niin kova meteli. Vaateosotoksille vaikea saada, mutta jotain teknistä asiaa voidaan sitten kaupassa kyllä tutkia ja tuumata. Jos se voi vaan netistä tilata niin sit valitsee sen kaupoiskiertelyn sijaan.

Tänään mulla oli sairaalalla kontrolli. Vauvan sydänkäyrää otettiin ja hyvin jyskytti. Nukku ensin pari minuuttia ja sen jälkeen alkoi jumpata loppuajan ja sykkeetkin nousi sitä mukaa. Kokoarvioksi saatiin 2800g. Vauvalla pieni pää ja suuri maha. Sillä oli rakkokin ihan täynnä. On pää jo alhaalla, mutta ei kiinnittynyt. Kanavaa jäljellä 2cm. Edestä auki sormelle, takaa kiinni. Ei siis paljon merkkejä lähestyvästä synnytyksestä...odotus jatkuu...maha kasvaa ja painaa...

Huuheli 37+2

Vierailija
29/41 |
30.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, että jossain on miehiä jotka ei hermostu kauppareissulla (minnis80:pitää antaa todella 10 pistettä ja papukaija merkki sun miehelle). Nytkin käytiin muutamissa paikoissa, siellä henkassa ja maukassa sekä sittarissa niillä mammuteilla, niin mies jäi suosiolla autoon oottamaan henkan ja maukan ajaksi. Mutta sittariin se tuli sit kuitenkin mukaan, mutta narinan kanssa ja siinä vaiheessa vasta kun oltiin jo isommat ostokset saatu kärriin, joten ei tarttenu kauan edes siellä olla. Mutta sainpahan tytsyille hommattua farkut ja isommalle parit muutkin housut. Nyt pitää varmaan sit kesämmällä käydä vielä henkasta ja maukasta isommalle kesävaatteita, en jäänyt nyt niitä sinne etsiskelemään kun tytsyt mukana. Helpompi sitten joku kerta käydä ihan itekseen tai vauvan kaa kahestaan.

Kohta pitää laittaa nakit kiehumaan sekä valmispatongit uuniin. Meillä ihan perinteinen vappulounas...joo ja salaatti pitää lähteekin tekemään. Eli vihersalaatti, perunasalaattia, nakkia, patonkia. Kunnon lihottavaa, mutta niin hyvää. Sitten munkit ostin myös itselleni ja tytöille, mies kun on alottanut laihiksen pari viikkoa sitten. Itse odottelen vaan kun vauva syntyy, niin pääsee itsekin painon pudotukseen. Onneks se imetys on aika hyvä keino ylimääräisten kilojen karistamiseen, en olekaan vielä näin paljon ennen painanutkaan. Mielenkiintosta nähdä miten nopeesti kilot saa kyytiä kun pääsee imetyspuuhiin. En mä siis aio ns. laihduttaa tietenkään imetyksen aikana, mutta että pääsisi normipainoon, nää lukemat kun on jotain aivan kauheeta.

Onnittelut kolmeplusyhdelle pojasta...taitaa aika poikavaltasta olla vielä nää syntyneet. Varjokkaallako oli ainut tiedossa oleva tyttö tullut? Muistaakseni oli näin. Kyllä varmaan miragekin kohta ilmottelee vauvauutisiaan. Sussu muakin on jo pari viikkoa ihmetyttänyt kun ei ole kuulunut mitään.

Mukavaa vappuaattoa kaikille, nälkä kurnii massussa pitää lähtee salaatin tekoon.

Skedjk 37+3

Vierailija
30/41 |
30.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti ihan heti onnitella kun näin viestin:) On se vaan niin ihanaa kun näitä nyyttejä syntyy.

Meilläkin poika on niin tyytyväinen tapaus etten tiiä voiko tuo olla edes mahdollista:)

No nyt ei kerkee enempää, koittakaahan tytöt saaha vappuvauvoja aikaiseksi, ois mukava synttäri päivä lapsella:)

martina ja poika 12 päivää...

Vierailija
31/41 |
30.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitin ja kävin siellä neuvolassa ja katsoi jollain kuulemma epäluotettavalla testillä, että ei olisi lapsivettä. Teki samalla sisätutkimuksen ja sano että tosi runsas valkovuoto. Joillakin kuulemma lisääntyy ennen synnytystä reilusti. No minä kait kuulun niihin, tosi inhottava olo, yäks.. Käski käydä synnärillä, jos tuntuu että kovin valuu niin kattovat siellä tarkemmalla lapsivesitestillä. Kohdunsuu oli kuitenkin sormelle auki ja sisäsuu myös. Se ei aiemmin ollutkaan ja kohdunkaulakohan se oli, on pehmeä.

Semmosta omaa napaa..

Onnea poikavauvan saaneelle!! Nimimerkkiä en muista, anteeksi..

Vappua ei kait juhlita nyt mitenkään. Markkinoilla olis ollu kiva käydä, mutta meillä on potilaita talossa niin ei sitten päästä. Yksin ei huvita, kun poikien takia siellä olisin muutenkin käynyt. Ne ois innossaan ku pääsevät kaupungille, tulee harvon käytyä, ku en viihdy siellä..

P + Toukka 39+3 ja isoveljet kohta 3v ja 5v

Vierailija
32/41 |
30.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ihan oikeesti käydä sairaalassa näytillä. Jos kalvot on jostain puhki, helposti tulee bakteeri joka on vaarallinen vastasyntyneelle.

Mullahan oli just toi korkea veden meno ja sitä tuli loppujen lopuks aika vähän. Maanantain iltana kävin näytillä ja jollain ihme testillä ei ollut lapsivettä. Tiistaina menin uudelleen ja lapsivettähän se oikeesti oli. Olivat vähän jo näreissään siitä että olin vetkutellut tulon kanssa, vaikka oikeestihan olin jo kerran ollut näytillä.

Ton asian kanssa ei kannata leikkiä, kaikki veden menosta yli 18 kuluneet tunnit ovat todellinen tulehdusriski. Käynnistävät yleensä heti kun toi 18 tuntia on kulunut jos ei itestään ala.

Käy ihan oikeesti, ettei vaan tule mitään vakavampaa..

Anteeks jos vaahtoon, mutta olivat oikeasti ainakin kätilöopistolla niin ehdottomia ton jutun kanssa.

Minä siis olin jo saanut sen tulehduksen,joka sitten onneksi pysyi antibioteila kurissa. Ja onneksi se ei ollut synnytyksessä tarttunut vauvaan...

martina ja poika 12 pv

Vierailija
33/41 |
30.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea kolmeplusyks pojan syntymän johdosta!!

Kivaa, kun on päivittäin näitä hyviä uutisia:)

Vappuruuhkasta kotiutuneena. Olipas kivaa taiteilla mahan ja kärryjen kanssa Prismassa, mutta sain kuin sainkin ostettua munkkia ja jätskiä, nam. Sitten on sitä perinteistä: nakkia ja perunasalaattia. Mulle ei oikeen toi kaupan sima uppoa ja laiskana en viitti ite valmistaa, joten mulla vappujuomana Nikolain alkoholiton olut. Mut vaan 1 tölkki, kun muuten närästää..

Sairaalalaskuista. Mä oon siellä niin paljon pomppinut, että mulla on maksuraja kohta tältä vuodelta täynnä. Meillä kaupunki tarjoaa synnyttäjille 3 ekaa päivää ilmaiseks sairaalassa ja yli menevä osa sit 26¿/vrk.

Me ollaan miehen kans molemmat aika huonoja kestään kauppoja. Mulla oli työajat siitä hyvät, että pääsin aamuvuoron jälkeen 8.45 töistä ja siinä ehti hyvin pyöriä keskustassa ennen ruuhkia. Mitä nyt sitten kaikki mummot samaan aikaan ruokakaupassa.

Plussaa vielä: löysin Prismasta kevyet ja pehmeät trikoohousut joiden kans voi oleskella täällä kotosalla.

Puudelille peukkuja! Kantsii varmaan vielä käydä näytillä, jos olo epävarma.

Vapputunnelmiin...meillä varmaan kaikilla ihan sairaat bileet!?

Almis

Vierailija
34/41 |
30.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kärvistelin täällä melkein kuusi tuntia, ja niitä liikkeitä ei siis tuntunu oikein millään.. Niinpä sitten iski paniikki, ja sitten piti heti päästä synnärille.

Soitin sinne, ja käskivät tulla.

Mies oli lähteny kelkkaileen ja niillä oli tullu siellä jotain ongelmia, niinpä soitin siskon miehelle. Se tuli heittään mut sinne laitokselle, ja itkuksihan se puhelimessa meni..

No, heti alkoi vauvan sydänäänet pompottaa, eli ei huolta eikä hätää. Kätilö sanoi että oli hyvä kuitenkin kun tulit, jos kerran itsellä on ollut hätä ( ja se alkoi olla jo aika kamala huoli!!).

Supistuksiakin siihen taisi piirtyä, se oli mukava ylläri. Se kätilö kun sanoi jotain et jos ne luvut menee 20 tai yli, niin se on supistus.. ? Tosin mä en niitä tunne, selkää vaan kolottaa..

Sitä se kätilö sanoi, että jospa se vauva vaan valmistuu synnytykseen.

Nyt siis loppu hyvin kaikki hyvin, olo on onnellinen mutta väsynyt.. =) Kaupassakin piti sen jälkeen käydä, ja arvaatka juoksiko ajatus? Kassalla kattoin niitä ostoksia, että kuka nuo on koriin laittanu.. =)

Miten se Janskun kävi?

Ja ONNEA 3+1 pojasta!!!

miitu

Vierailija
35/41 |
30.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea 3+1 pojasta, muille saaneille myös ja lähteville onnea.

Vappua vietetään maalla mun mummon ja papan luona.

Kahtelen ku muut maistelevat saunasiideriä. No mulle luvattu kesällä hetki terassilla ja kylmä lonkero :)

laskusta, aijon viedä sen sossuun ja sepä siinä. Viime lasku n. 160e/viikko meni kans sossun maksettavaksi.

Ei noi tuet nii hyvät kuitenkaa ole.

On vähä palstailu jääny ku mielen vallannu oma vauva ja loput 2vkoa odotusta.

Ja kun ei ees supistele ja ole jännittämistä niin ei osaa mitään ees kirjotella, tuntuu et toistaa samaa ja pää ihan pehmenny ;)

kaveritki varmaan täynnä vauvahehkutusta ym.

Rv 37+5

Vierailija
36/41 |
30.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla tosiaan oli sama juttu! Kerrotko vielä, jos satut vielä illalla käymään palstalla, että miten sulla alkoikaan se? Tuliko sulla sitä tietyissä tilanteissa esim kun vauva liikkui? Sulla tais tulla reilumpi holahdus, eikö sulla housut kastunut? Mulla tulee vähän housuun, mutta tuntuu kun tuolta valuis vähän väliä jotain.. Käyn koko ajan vessassa tarkastamassa.. Pitäsköhän tuota käydä tosiaan näytillä. Mies lähti liikenteeseen ja en saa sitä nyt kiinni, mutta ei aikonu kyllä olla kauan.

Neuvolassa se tosiaan sano, että testi on epävarma, koska pienetkin ph muutokset vaikuttaa siihen. Ja mulla tuli sitten mieleen että jos tosiaan on runsas valkovuoto, niin helposti kait se sekoittuu ja voi testi näyttää negatiivista. Pitääpä tosiaan miettiä käyntiä, aika ikäviä ne tulehdukset sitten on, jos lapsivesi sattuukin olemaan kyseessä.

Luulin muuten että vauva ei saa vesirokkoa, että saa sen suojan minulta vähäksi aikaa kun syntyy. Kysyin asiasta niin vauva voi sen rokon saada hetikin. Ompa kiva kotiutua sairaalasta.. Tämä kun on niin pitkä kestonen tauti ja pienemmällä ei ole edes vielä alkanut :-( Varmasti on pienemmällä ainakin kun kotiudutaan.

P + Toukka 39+3 ja isoveljet 3v ja 5v

37/41 |
30.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmeplusyks + perhe: onnea pojasta! Poikajoukko sen kuin kasvaa vaan. Tais olla Varjokkaalla toistaiseksi ainut toukokuu-tyttö.

Täällä ollaan saatu jotain tehtyäkin, kun tuli kaveri avuksi. Puoli taloa on siivottu (minä en siivonnut :D), pesu- ja tiskikone laulaa ties monettako kertaa, vauvan vaatteet on lähes kaikki järjestetty laatikkoon (osa vielä kuivuu) ja pakkauslaatikosta väsätty sänky. Pinnis kun on vielä neidin käytössä. Täytyy kattoo, jos kesällä sais hommattua sille oman kunnon sängyn. Seuraavaksi alkaakin sitten pyykkinarun tyhjennys, kun vaan tietäis poikien vaatteista mikä kuuluu kenellekin. Pari koneellista pyykkiä ja yks tiski satsi, sitten saa loppupäivän ja vapun huilata ihan rauhassa.

Sairaalakassiakin tuli vähän pakattua. Laitoin jo kotiutumisvaatteet itselleni (alusvaatteet, housut ja poolon + verkkarit varalle, jos housut kiristää) ja vauvalle bodyn, housut ja tumput + myssy. Päälle pitäis vielä jotain kehittää, mutta kun se pakkauksen kevythaalari on aika iso. Isännän tuomisiksi jää sitten vaan kaukalo.

Jos nyt hetken istuis paikallaan ja tuijottais vaikka töllöä...

Äippä 38+1

Vierailija
38/41 |
30.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En saanu sitä alkuun liitettyä mihinkään kummaan. Ihan vaan seisoessakin saatto jotain hieman lirahtaa, tai ei aina lirahtanutkaan vaaan pikkuhousut kastuivat. Ilman sidettä kun olin tosiaan perhekerhossa ja puistossa niin kyllähän sitä hieman valui reittä pitkin ja penkkiin jäi pieni läiskä. Mutta kun siteen laitoin niin ei sitä sitten kuitenkaan niin kamalasti siihen tullut. Eipä ne sitä kamalasti kattonutkaan. Haisto vaan sitä sidettä ja heitti pois. Sitten kun olin maannu puolisen tuntia käyrällä ja kun nousin ylös niin pikkuhousut taas hieman kastuivat ja sitä sitten tutkivat ja ottivat alapäästä vesinäytteen.

Mua aluks hävetti mennä sinne asian takia koska en voinu oikeesti uskoa että se olis lapsivettä. Mulla kun valkovuoto oli muutenkin super runsasta. Ja kätilö sitä sanoikin että heillä on paljon näitä tapauksia. Mutta hyvä että menin ja sitten myöhemmin lääkäreiden ja kätilöiden kanssa enemmän jutellessa tajusin kuinka vakavasti ne ottavat tuon asian, vaikka itestä tuntuu että menee tosi vähäpätöisen asian takia sinne.

Sairaalassa sitä vettä rupeskin sitten holvaamaan enemmän, silloin ei enään voinut erehtyä asiasta:)

martina

Vierailija
39/41 |
30.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea poika-vauvasta 3+1 :)

Ja tsempitykset isoille mahoille!!! Kyllä ne sieltä aikanaan tulevat kaikki ulos. Tuskattuvan pitkältähän tuo aika tietty tuntuu, jos laskettuun vielä kuukausi. Mutta, huomatkaahan, että meillä joilla käärö jo on, on vauvat tulleet ennen laskettua aikaa, ja ne lasketut ajatkin olleet alkukuusta.

Minä sain sovittua keskiviikolle hakasten poiston mahasta (hätäsektion haavasta). Oli jo sovittuna 4v tarkastus isoimmalle poitsulle, niin siihen samaan sitten ängettiin vauvan eka neuvola+minun hakasten poisto.

Kumma juttu miten hyvin sitä toipuukin, kait nuo raskaushormonit auttaa tähänkin hommaan. Haava ei juurikaan enää ole vihoitellut, kipulääkettä en ole enää muutamaan päivään kaivannut, mutta keskivartalo on aika letku ja vaikea pitää kasassa vielä. Vaatii treenausta saada vartalo saa tottelemaan käskyjä.

Vauva on tietenkin ihana :) Tosi reipas mies syömään, jo ensisyötöllä sairaalassa osasi imeä hienosti, eikä lisämaitoa ole kaivattu kuin sillä välin kun minua paikkailtiin leikkaussalissa. Alkuyö on rikkonainen kun poitsu tankkailee, mutta sitten aamuyöstä puolille päivin nukkuu pitempiä pätkiä.

Meidän isompi tahtoisi hoivailla kovin pikkuisinta veljeään, ja keskimmäinen huutaa aina kun vauva itkee " vauva-kakka, vauva-kakka" :) Koville kyllä ottanut meille kaikille tämä viikko, ollaan kaikki nukuttu pitkiä päikkäreitä ja yöuniakin. Sairaalassa kävi pari vierasta, mutta kotiin ei ole huolittu vielä ketään, sen verran ollaan reporankoina vielä oltu.

HAUSKAA VAPPUA KAIKILLE!

tölökki, isot veljet ja pikkuisin poika 6vrk

Vierailija
40/41 |
30.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut 3+1 poikavauvasta!!

LIIKKEET: Sain vaaditut 10 liikettä/tunti pariinkin otteeseen, kun pidemmän aikaa seurailin. Pakko silti sanoa, että hiukan jäi mieltä kaihertamaan, kun vauva on kuitenkin hiljaisempi kuin aiemmin. On nämä hankalia asioita..Koska sitä on ylihuolehtiva ja koska aiheellisesti huolissaan?

LAPSIVESI: Mua nyt kyllä vaivaa aika lailla tuo lapsiveden tihkumisjuttu. Mulla on koko raskauden ajan tullut tosi runsasta valkovuotoa ja nyt on alkanut huolettaa, että mitäs jos vettä alkaa tihkua ja en huomaa sitä. Torstaina on neuvola, täytyy varmaan kysyä taas tyhmiä kysymyksiä.

Käytiin kavereilla saunomassa ja grillaamassa. Tarkoitus oli olla pidempäänkin mutta alkoi armottomasti väsyttää ja ei tuo muiden dokaamisen katselu nyt niin kivaa ole... Tultiin siis Makuunin karkkilaarien kautta kotiin. Nyt vaan Twin Peaksiä dvd-soittimeen ja sohvalle ukon kainaloon.

Hyvää vointia kaikille ja rauhallista vapun jatkoa!

Jansku 38+2