VOI LUOJA! 40 miljoonaa roinapakettia KIINASTA Suomeen viime vuonna - lähes 10 PAKETTIA/ AIKUINEN
Mitä hemmenttiä tällä kaikella krääsällä tehdään?
Rahat menee joutavaan roinaan.
Ei näin, ei näin.
Kommentit (398)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedättekö ketkä temuttavat eniten? Nuoret. Tiedättekö ketkä ovat mukamas kaikkein ympäristötietoisimpia? Nuoret.
Temussa tunnetusti myydään halpaa krääsää joka ei kestä viikkoa pitempään joten nuorten ympäristötietoisuus on silkkaa valetta.
Tutkitusti eniten temuttaa keski-ikäset miehet, joten haukkusi menee väärään osoitteeseen
Höpö höpö. Nuoret temuttavat eniten.
Kieltämättä Temu on lisännyt omaa ostamistani, kun saatavilla on tuotevalikoima, jota ei ole suunniteltu suomalaiselle kuluttajamassalle. Aiemmin jäi moni asia ostamatta, kun suomalaisista kaupoista ei löytynyt mitään mieleistä.
Nih! Pitää siis ostaa kivijalkakelmiltä joka tilaa Kiinasta konteittain ja kertoo hinnat kymmenellä.
Ap ostakoon, minä tilaan Temulta ja voitan vuosittain nelinymeroisen summan ;-)
Eipä ole ihme että vaikkapa Anttilakin meni nurin kun ei suomalaiset haluneet tyytyä sen sisäänostajan makuun vaan omanlaistaan tavaraa sitten suoraan Kiinasta mieluummin.
Mullakin on mielessä monenlaisia askartelutarvikkeita joillaisista voi vain unelmoida että Suomesta saisi, eihän täällä mitään askarteluliikkeitä edes missään ole eli netistä pitäisi tilata joka tapauksessa. Niin miten se on parempi että sen nettiaskartelukaupan välikäsi tilaa vaikka jonkin silikonimuotin Temusta ja minä ostan sitten hänen välikädestään enkä itse suoraan sieltä Temusta?
Useimmiten näitä haluamiani silikonimuotteja ei suomalaisilta kaupoilta edes saa tai jollain 10 € / kpl hinnalla kun temusta saa lajitelman koot 1-10 eli 10 kpl 1 €:lla.
winwin. Sinä länkytät ja pöksysi kostuvat, minä Temutan ja voitan rahaa ;-)
Vierailija kirjoitti:
Eipä ole ihme että vaikkapa Anttilakin meni nurin kun ei suomalaiset haluneet tyytyä sen sisäänostajan makuun vaan omanlaistaan tavaraa sitten suoraan Kiinasta mieluummin.
Mullakin on mielessä monenlaisia askartelutarvikkeita joillaisista voi vain unelmoida että Suomesta saisi, eihän täällä mitään askarteluliikkeitä edes missään ole eli netistä pitäisi tilata joka tapauksessa. Niin miten se on parempi että sen nettiaskartelukaupan välikäsi tilaa vaikka jonkin silikonimuotin Temusta ja minä ostan sitten hänen välikädestään enkä itse suoraan sieltä Temusta?
Useimmiten näitä haluamiani silikonimuotteja ei suomalaisilta kaupoilta edes saa tai jollain 10 € / kpl hinnalla kun temusta saa lajitelman koot 1-10 eli 10 kpl 1 €:lla.
https://www.sinelli.fi/ myy askartelutarvikkeita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi luoja, tätähän minä juuri kysyin. MIksi vastaukset ovat tätä luokkaa? Keskustelusta ei tule yhtään mitään.
Niin ja mietippä kuinka monta pakettia se oikeesti on sille roinantilaajalle, kun meitäkin on, jotka ei tilaa tuolta. Just yks tuttu kehui, et hän tilaa kaiken nykyään temusta.
Temuttajien pitää vaan muistaa jatkossa etsiä se oma työpaikkakin sieltä Kiinasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Korkeat hinnat Sinellissä. En ole se, kenelle vastasit, mutta en ole koskaan tilannut Sinellista sen kalleuden takia. Eikä siellä ole edes kovin laajat valikoimat. Suomessa ei ole yhtään edullista askartelukauppaa, mutta Sinelliä edullisempia ja myös parempia löytyy useita. Toki riippuu tietysti myös siitä, mitä tuotteita haluaa/tarvitsee.
Vierailija kirjoitti:
Valtio voisi hankkia niitä kaivattuja lisätuloja tästä valtavasta Kiina-pakettimäärästä vaikka veloittamalla niistä jotain jätemaksua 1-2 euroa paketti.
Juuri noin. 2 euron vero jokaista pakettia kohti --> 80 miljoonaa euroa valtion kassaan pelkästään viime vuodelta.
Lisäksi verottajan syyniin jokainen temusta tilattu ja eteenpäin myyty tuote, samalla tuollaisen myyjän koko talous verottajan syyniin. Loppuisi temutuotteiden myynti kirppareilla. Ja tulisi verotuloja valtiolle.
Lisäksi tullimaksut päälle.
Ennen pitkää loppuisi koko temutus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Otetaan tähän yksi esimerkki. Parker geelitäyte kynään, Temusta 0,22 kpl ja suomen kaupasta halvin 6.88 kpl.
Korkea hinta on parempi. Vähät luonnonvaramme loppuvat nopeammin kun kuluttajalla on varaa ostaa enemmän.
Sen halvan kynän tuottaminen kun on ympäristölle yhtä kuormittavaa kuin kalliimmankin. Usein jopa kuormittavampaa kun päästöistä ei tarvitse välittää.
On kannatettavaa, että maksaa tuotteista enemmän ja ostaa siitä syystä vähemmän tuotteita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Otetaan tähän yksi esimerkki. Parker geelitäyte kynään, Temusta 0,22 kpl ja suomen kaupasta halvin 6.88 kpl.
Korkea hinta on parempi. Vähät luonnonvaramme loppuvat nopeammin kun kuluttajalla on varaa ostaa enemmän.
Sen halvan kynän tuottaminen kun on ympäristölle yhtä kuormittavaa kuin kalliimmankin. Usein jopa kuormittavampaa kun päästöistä ei tarvitse välittää.
Täytyyhän siinä kalliissa olla ylimääräistä ilmaa ympättynä, ei tuollainen hintaero muutoin selity. Tuotantokustannukset samaa luokkaa sillä kalliimmallakin, mutta kuluttaja kokee paremmuutta siitä enemmän kuin halvasta, siksi apkin väittää roinaksi, jotta kokisi omien valintojensa olevan sen moninkertaisen hinnan väärtti, ei kai sitä kukaan hölmöksi halua leimautua.
Outo ajatus, että hölmö ei ole se, joka ostaa eniten vaan se, joka ostaa vähemmän.
Ihan oudoksi on mennyt ihmisten ajattelu. Miksi pitää ostaa niin paljon? Miksi? Vaikka jätettäisiin ympäristönäkökulmat sekä talous kokonaan huomiotta, niin suomalaisten kaapit ja varastot pursuavat tavaraa ja kirpparit on aivan täynnä tavaraa, myös "saa ottaa ilmaiseksi"-osiot.
Miksi kukaan on niin hölmö, että tavaraa täynnä olevaan Suomeen tilaa vielä lisää tavaraa?
NAMI NAMI, vituttaako demarikommarisyöpäläistä kun ei saa saastaisia kommarikouriaan väliin noihin rahavirtoihin eikä saa varastettua loiseläjärälssilleen osuutta?
Hauskinta on että joku onneton on siis ostanut sen kymmenen pakettia paskaa minunkin puolestani. En ole koskaan tilannut mitään Temusta tai mistään muustakaan vastaavasta ulkomaisesta krääsäverkkokaupasta.
Elän toimeentulotuella ja polkupyörä on minulle kesäisin erittäin tärkeää että saan halvinta mahdollista ruokaa. Tun tolppa hajosi niin olisin voinut ostaa sen hintaan 50 e Suomesta
mutta ostin hintaan 17 € Temusta. Tulkaa lynkkaamaan vaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valtio voisi hankkia niitä kaivattuja lisätuloja tästä valtavasta Kiina-pakettimäärästä vaikka veloittamalla niistä jotain jätemaksua 1-2 euroa paketti.
Meidänhän piti säästää. Ei osteta Suomesta mutta muista maista kylläkin. Petteri ja Riikka ajoi minut ja tuhannet muutkin Suomalaiset tilamaan Temusta 👏
Muuta pysyvästi sinne mistä roinapakettisikin tilaat, on sitten yksi omahyväinen valittaja täällä vähemmän.
Voisi tehdäkin niin, että jokaista tilattua pakettia vastaan tilaaja muuttaisi yhden kuukauden ajaksi työskentelemään temun ja muiden alihankkijatehtaille. Paikallisten palkoilla ja elinolosuhteilla. Esim. jos 12 pakettia, niin sitten 12 kuukauden työskentely. Orpohan kävi Kiinassa vierailulla ja hymyilivät Kiinan keisarin kanssa yhdessä, varmasti saataisiin diili hoidettua. Siitä voisi tehdä tosi-tv-ohjelman ja journalistisen seurannan myös. Opittaisiin varmasti sekä yksilötasolla että kansakuntana aika paljon.
Tokmanni, Puuilo, Cittari, Prisma jne. jne. tilaukset selvästi laskettu mukaan.
Jos tuollainen uutinen on koskaan ollutkaan niin valettahan se on. Nuoret temuttavat ylivoimaisesti eniten ja PISTE.