Ruoka-apu: kävijöillä on asunto ja duuni ja autot
Kommentit (36)
Vierailija kirjoitti:
Luulen, että suuri osa ihmisistä pärjäisi oikein mainiosti ilman autoa.
Kaikilla ei ole julkista liikennettä. Asun 40km päästä keskisuuresta yliopistokaupunkista ja täällä julkinen liikenne kulkee 2x viikossa, maanantai aamuna ja perjantaina keskipäivällä kaupunkiin. Ja kaikki palvelut kaupungissa, terveyskeskus lakkautettu vuosia sitten.
Onko nyt auto ja asunto jotakin luksusta
Katsastetun auton saa muutamalla satasella, samoin asuntoja, jopa lahjoitetaan, kunhan huolehtii yhtiövastikkeesta.
Jotkut köyhimmät kotona. Ei uskalla jakojonoon.
Kuhmossa saa asunnon jopa eurolla tai annetaan ilmaiseksi eli asunnon omistajaksi pääsee helposti
Niin? Onko vielä niitä, jotka eivät tiedä, että on pienipalkkaisia ihmisiä? Jossakin heidänkin pitää asua ja ehkä asunto on saatu perintönä tai hankittu parempina aikoina, ja autokin pitää olla, jotta pääsee töihin.
Vierailija kirjoitti:
Luulen, että suuri osa ihmisistä pärjäisi oikein mainiosti ilman autoa.
Riippuu missä asuu, kulkeeko julkiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luulen, että suuri osa ihmisistä pärjäisi oikein mainiosti ilman autoa.
Ihminen pärjää oikein hyvin myös ilman omistusasuntoa.
Ilman asuntoakin pärjää. Kysy vaikka asunnottomilta. Eikä huoleta silloin kallis sähkö.
Vierailija kirjoitti:
Siis pitäisi kieltää ruuan antaminen niille joilla on auto ja muuten asiat hyvin. Ihan törkeetä viedä oikeesti köyhiltä ruuat. En itse käy ruokaa hakemassa vaikka olen työtön ollut 7 vuotta ja tulot alle tonnin.
Ei Suomessa ole oikeesti mitään köyhiä, vahvasti liioitellut jutut jotka lähinnä naurattaa.
ruoka apu on monelle harrastus täälläpäåin ainakin monet tulee ruoak apuun ja ilmaislounaalle autolla, eläkeläisiä tosin suurin osa ja puolet on ven äläisiä ja ukrainalaisia, jhienot autot heilläkin
Vierailija kirjoitti:
Kuhmossa saa asunnon jopa eurolla tai annetaan ilmaiseksi eli asunnon omistajaksi pääsee helposti
Mulla ei ole juuri nyt sitä ylimääräistä euroa, koska tuet ovat liian pienet. Tyhjiä tölkkejäkään ei ole, kun juuri eilen vein koko kuorman kauppaan.
Sori siitä.
Vierailija kirjoitti:
Voiko Ruokajakelusta tilata ruoat kotiinkuljetuksella.
Ruoat Robottiin ja matkaan minun luokseni.
Krapulassa ei jaksaisi jonotella...
En minäkään jaksaisi. Onneksi kohta voi tilata viinaa kotiin asti.
Elämäntilanteeseen voi tulla erittäin yllättäviä ja äkkinäisiä muutoksia, autot ja asunnot on hankittu, kun toimeentulo, työllisyys, terveys yms. oli vakaalla pohjalla. Osaat ajatella tämän parinkymmenen vuoden kuluttua vähän laaja-alaisemmin, kunhan kasvat ja saat elämänkokemusta.
Työttömällä ja pätkätyöläisellä on oltava auto suuressa osassa Suomea, jos aikoo töihin päästä.
Rikkaat varastaa köyhien ruuat. Kerran joku tuli uudella sähköautolla hakee ruokaa kun olin jakamassa sitä.
No vaikea sitä autoa on syödä. Kukaan huvikseen hae seurakunnalta ruokaa, ihan tarpeeseensa he sitä hakee ihan varmasti.