Missä helsingin kaupunginosassa et haluaisi asua ja miksi
Helsingin pientaloalueiden ongelmat:
Marjaniemi - liian iso kontrasti saman postinumeron sisällä. Varallisuuserot samaa koulua käyvien lasten parissa liian isot. En tarkoita etteikö koulussa saisi olla myös vähemmän varakkaiden perheiden oppilaita, mutta tuntuu irvokkaalta, että samoissa luokissa on kaupungin köyhimpien ja rikkaimpien lapsia sekaisin. Aiheuttaa varmasti kiusaamista ja huonommuuden/ylemmyyden tunnetta lapsissa.
Pakila - huonot yhteydet julkisilla, kova meteli ja huono ilmanlaatu
Tapanila - pitää kulkea Malmin ohi
Tapaninvainio - lapset kuuluvat Pukinmäen koulupiiriin. Pukinmäki alueena muuten vielä ihan ok, mutta koulu ongelmallinen ja levoton
Kommentit (49)
Vois olla reteetä asua vuokralla Marjaniemessä tai Tammisalossa, tai sitten helvetin tylsää. Noista ei usein tule asuntoja vuokralle, muutama vuodessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En koko kaupungissa. Apinatarhan karanneet asukit ovat vallanneet.
Ullanlinnassa, Eirassa ja Lauttasaaressa on vielä valkoinen enemmistö.
Ja Töölössä, Meilahdessa, Munkkiniemessä, Etelä-Haagassa.
Ylipäänsä kalliilla alueilla, joissa ei ole hekan asuntoja. Näin se tietysti on.
Vierailija kirjoitti:
En haluaisi asua missään kantakaupungin ulkopuolella. Haluan, että taidenäyttelyihin, teatteriin, ravintoloihin yms. pääsee helposti ja nopeasti. Pahimmat paikat olisivat varmaan nämä pakilat, paloheinät ja muut lapsivaltaiset pientaloalueet kaukana keskustasta.
Näin minäkin nuorena ajattelin, Iso-roba ja myöhemmin Kallion seutu oli paikka missä halusin asua. Ikää tuli ja nyt ei enää kantakaupunki kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Kalasatama, Pikku-Huopalahti, Vuosaari, Kontula, Kannelmäki, Konala, Malmi.
Viikkiin kuuluu kehän meteli yllättävän lujaa, huomasin yksi päivä.
Pikku-Huopalahti on melko suuri alue. Meilahden puoleinen seutu on ainakin rauhallinen, olen asunut kauan ja viihtynyt hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua ei kiinnosta keskiluokkaiset kaupunginosat, joissa jaksetaan kytätä onko naapurin jouluvaloissa liian kylmä tai lämmin valkoisen sävy. No vähänpä näitä Helsingissä onneksi kai on!
Viihdyn itse Itä-Helsingissä, jossa duunarillakin on tilaa olla ja hengittää. Itse tosin olen nyt kavunnut duunaristatuksen yläpuolelle, mutta viihdyn silti rennoilla huudeilla.
Ei minullakaan mitään duunareita vastaan ole. Mutta ne jengit ja päihdeporukat, en tykkää tulla häirityksi tai pelätä kun joutuu asioimaan lähikaupassa.
Mä oon kohdannut yhden aggressiivisen päihtyneen, oli vissiin toissa vuonna. En ole kokenut ongelmaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En haluaisi asua missään kantakaupungin ulkopuolella. Haluan, että taidenäyttelyihin, teatteriin, ravintoloihin yms. pääsee helposti ja nopeasti. Pahimmat paikat olisivat varmaan nämä pakilat, paloheinät ja muut lapsivaltaiset pientaloalueet kaukana keskustasta.
Näin minäkin nuorena ajattelin, Iso-roba ja myöhemmin Kallion seutu oli paikka missä halusin asua. Ikää tuli ja nyt ei enää kantakaupunki kiinnosta.
Juuri noin siinä käy. Kolmekymmentä vuotta Kalliossa ja sitä ennen Runeberginkadulla. Enää ei kiinnosta. Nykyään kova sana on joku Toukola, Viikki, jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua ei kiinnosta keskiluokkaiset kaupunginosat, joissa jaksetaan kytätä onko naapurin jouluvaloissa liian kylmä tai lämmin valkoisen sävy. No vähänpä näitä Helsingissä onneksi kai on!
Viihdyn itse Itä-Helsingissä, jossa duunarillakin on tilaa olla ja hengittää. Itse tosin olen nyt kavunnut duunaristatuksen yläpuolelle, mutta viihdyn silti rennoilla huudeilla.
Ei minullakaan mitään duunareita vastaan ole. Mutta ne jengit ja päihdeporukat, en tykkää tulla häirityksi tai pelätä kun joutuu asioimaan lähikaupassa.
Mä oon kohdannut yhden aggressiivisen päihtyneen, oli vissiin toissa vuonna. En ole kokenut ongelmaksi.
Vaikuttaa siltä, että et asioi Kontulan ostarilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asun Kontulassa.
Olen kyllä kohdannut ostarilla huumepäissään aggressiivisia ihmisiä.
Ei koskaan kuitenkaan ole minuun kohdistunut. Olen tällainen näkymätön keski-ikäinen nainen.
En täällä haluaisi lapsiani kasvattaa, se on varma.
Näin pärjäilen hyvin täälläkin. Elintason lasku oli eron myötä huima ja siksi täällä. Halusin kuitenkin aikuisten lapseni ja muiden ihmissuhteiden vuoksi jäädä Helsinkiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kyllä mä Kontumarketissa välillä käyn, mutta en mä siellä ostarilla ihan asiakseen tosiaan pyöri. Käytän vaan metroa kun menen ystävälle kylään.
Vierailija kirjoitti:
Itä-Helsinki, tuskin tarvitsee perustella. Tosin nyt haluaisin muuttaa kokonaan pois Helsingistä.
Tuota AP:n Pakilan dissausta ihmettelen, minusta siellä ok-taloalueella olisi kiva asua, mutta liian kovat hinnat siihen nähden mitä sillä saa. Huonot julkiset yhteydet on minulle vain positiivinen asia. Pakila on lähellä Kehää ja motareita, joten sieltä pääsee liikkumaan nopeasti joka paikkaan.
Mikä viestissäni ei varsinaisesti pidä paikkaansa? Pakilassa on keskimäärin Helsingin huonoin ilmanlaatu Pihliksen lisäksi. Iso osa Pakilan taloista sijaitsee todella meluisalla sijainnilla Kehän ja Tuusulanväylän takia. Myös julkiset ovat huonot. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koko itäinen osa. Hyi. Ghetto, mogadishu, avoviemäri.
Mitä tarkoitat? Helsingin varakkaimmat asuinalueet ovat idässä. Karhusaari, Marjaniemi, Kallahti, Tammisalo, Kulosaari, Jollas, kaikki ihania metellisiä asuinalueita.
Marjaniemessä asuntojen keskihinta huitelee miljoonaa. Tuplasti kalliimpi kuin vaikka Länsi-Pakila. Tammisalo jotain edellisten välimaastosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koko itäinen osa. Hyi. Ghetto, mogadishu, avoviemäri.
Mitä tarkoitat? Helsingin varakkaimmat asuinalueet ovat idässä. Karhusaari, Marjaniemi, Kallahti, Tammisalo, Kulosaari, Jollas, kaikki ihania metellisiä asuinalueita.
Ehei. Kaivopuisto, Eira, Ullanlinna, Kaartinkaupunki, Kruununhaka, Katajanokka, Kuusisaari-Lehtisaari... eivät ole idässä.
En missään muualla kuin missä nyt asun, Vallilassa.
Kova hinku itähelsinkiläisillä on aina ottaa esiin ne muutamat kaupunginosat esiin. Näissä rikkaissa kolkissa asuu kuitenkin vain muutama prosentti idän asukeista.
Kantakaupunki ja Länsi-Helsinki ovat kokonaisuudessaan varakkaiden seutua ja täten parempaa.
Toki siellä on hienoja paikkoja, mutta se ei pelasta pitämästä Itä -Helsinkiä huonona asuinalueena kokonaisuutena.
Vierailija kirjoitti:
Kova hinku itähelsinkiläisillä on aina ottaa esiin ne muutamat kaupunginosat esiin. Näissä rikkaissa kolkissa asuu kuitenkin vain muutama prosentti idän asukeista.
Kantakaupunki ja Länsi-Helsinki ovat kokonaisuudessaan varakkaiden seutua ja täten parempaa.
Toki siellä on hienoja paikkoja, mutta se ei pelasta pitämästä Itä -Helsinkiä huonona asuinalueena kokonaisuutena.
Saahan sitä pitää! Mutta kaikille hyvä asuinalue ei tarkoita keskiluokkaista ja mahdollisimman yksiväristä ympäristöä, jossa ei koskaan näy huonompiosaisia tai päihtyneitä. On myös meitä, jotka viihtyy hyvin täällä Siilarilla, Kontulassa, Myllikässä tai Mellarissa. Ei mua kiinnosta Jollakset ja Marjaniemet.
Vierailija kirjoitti:
Marjaniemi on kirjaimellisesti samaa postinumeroa Itiksen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saahan sitä pitää! Mutta kaikille hyvä asuinalue ei tarkoita keskiluokkaista ja mahdollisimman yksiväristä ympäristöä, jossa ei koskaan näy huonompiosaisia tai päihtyneitä. On myös meitä, jotka viihtyy hyvin täällä Siilarilla, Kontulassa, Myllikässä tai Mellarissa. Ei mua kiinnosta Jollakset ja Marjaniemet.
Ei minuakaan kiinnosta Jollas tai Marjaniemi, koska niihin joutuu menemään niiden inhottavien idän metroasemien kautta.
Vierailija kirjoitti:
Länsi-Helsinki kokonaisuudessaan varakkaiden seutua? Lännessä vaikka Pitsku ja Konala ei mun mielestä suoraan huuda varakkuutta ja kyllähän joku Aurinkolahti, Tammisalo ja Jollas on paljon varakkaampien alueita. Jos kiertää rantojen ympäristöä niin aikamoisia lukaaleja suurin osa taloista. Mun mielestä on totaalista henkistä laiskuutta ja turhaa leimaamista todeta, että koko itä on huono ja koko länsi hyvä. Jos halutaan ihan aidosti vähentää segregaatiota ja vastakkainasettelua niin pitäisi luopua tästä ajatuksesta, että massiiviset alueet ja siellä asuvat sadat tuhannet ihmiset olisivat kaikki kategorisesti muita huonompia. Luuletko, että tällaisilla puheilla ja asenteilla saadaan tilannetta parannettua?
Vierailija kirjoitti:
Ei tuossa tarkastelussa ole mitään järkeä. Mulle haagalaisena on ihan yksi hailee kuinka hyvää tai huonoa seutua on niin ikään Länsi-Helsinkiin kuuluva Pajamäki. En ole siellä koskaan edes käynyt. En myöskään usko, että Marjaniemessä asuva hyödyntää Kontulassa olevia palveluita ja päinvastoin.
Itä-Helsinkiä moititaan, mutta itse viihdyin vielä huonommin Töölössä. Itsestään liikoja luulevia eliittirouvia kyttäämässä, huutelemassa ja motkottamassa paikalliseen puskaradioon ja toisaalta Ruusulankadulta ympäristöön levittäytyviä nistilaumoja. Mieluummin vaikka merelliseen Rastilaan muslimien keskelle, siellä on viikonloppu-iltoinakin rauhallista eikä känniääliöitä/sekakäyttäjiä sattuneesta syystä juuri näy. Paitsi ehkä ihan metroaseman yhteydessä.